Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam kolegów, od kilku miesięcy walczę z nagłymi trybami awaryjnymi w moim N47 177PS, przebieg 274 tys, skrzynia manual.


Zaczęło się to dziać po wgraniu programu na 200 koni.

Początkowo miałem po programie 3 błędy DDE przekroczenia momentu obr, ale po kilku wizytach u tunera zostało to poprawione.


Jednak nagłe tryby awaryjne dalej trapią mój silnik.

Przeważnie przez tydzień jest 100% mocy aż nagle po którym odpaleniu silnika łapie tryb awaryjny.

Gaszę silnik, zapalam i znów jest 100% mocy. Po paru minutach np gdy włączy się auto start-stop albo po kilkugodzinnych postoju następny tryb awaryjny.

Silnik wtedy ma jakby 1/3 mocy mniej, wolno wkręca się na obroty i wydaję trochę bardziej metaliczny dźwięk.

I tak w kółko. Autko przez tydzień zasuwa jak szatan i znów od nowa.


Dodam, że auto ma wycięty i programowo usunięty DPF oraz wyłączony EGR i usunięte klapy wirowe.


Walczę z tym problemem zawzięcie.


Do tej pory zrobiłem przy samochodzie:

1. Nowy sterownik turbiny Mitsubishi (stary miał trochę luzu)

2. Wyczyszczona zmienna geometria

3. Zmieniony przepływomierz.

4. Wyczyszczony MAP sensor

5. Nowy filtr paliwa

6. Nowy filtr powietrza

7. Wyczyszczony kolektor dolotowy

8. Nowe świece żarowe i sterownik świec

9. Kilka razy wlany Liqui Moly Spulung + regularnie dolewany olej 2T do paliwa

10. Nowe sprzęgło, koło dwumasowe, rozrząd, wszelakie oleje.


Niestety powyższe zabiegi nie pomogły.


Dodam jeszcze, że wtryskiwacze mają bardzo niskie korekcje.

Termostaty okej, temperatura płynu i oleju wzorowa.


Po podpięciu pod komputer mam tylko błąd dodatkowej pompy wody, ale to raczej nie ma związku z mocą.

Nie ma żadnych innych błędów.


Robiłem testy Live data.

Gdy mam spadek mocy to odczyty przepływomierza i doładowania są dużo niższe od oczekiwanych.


Powoli już kończą mi się pomysły co jeszcze może szwankować .


Może macie jeszcze jakieś pomysły co sprawdzić ?

Opublikowano

Tak pewnie byłoby najlepiej, tylko to znów duże koszty, przywrócenie do serii kilka stówek, nowy program następne 1000zł.

Chciałbym wykluczyć wszystkie usterki mechaniczne i mieć pewność, że to wina programu.


Najgorsze jest to, że aplikacja B-Tool Expert nie znajduje żadnych nowych błędów.

Może trzeba użyć lepszego narzędzia diagnostycznego ?


Pozdrawiam

Opublikowano

Tylko, jak widzę Ty już wymieniłeś sporo elementów. Bez skutku.

Robiąc chip powinieneś poprosic o oryginalny plik, w razie takich wlasnie sytuacji.

Opublikowano

OK, macie racje. Umówiłem się już wstępnie za 2 tygodnie z innym tunerem na wgranie serii + nowy program albo poprawki w istniejącym programie.

Mam nadzieje, że to pomoże i w końcu będę się cieszył tym samochodem ;).

Dam znać jak sprawa się potoczyła :).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Opublikowano
Jeśli to nie pomoże, to sprawdź czujnik wstecznego ciśnienia spalin, znajduje się on na prawej stronie bloku silnika, u mnie po pół roku walki z prawie identycznymi objawami pomogła jego wymiana, tylko dochodziło do tego jeszcze gaśnięcie auta przy długim obciążeniu np. Autostrada :D
Opublikowano
Hmm czegoś tu nie rozumiem, dlaczego musisz płacić za downgrade do oryginalnego programu i jeszcze się z kimś innym umawiać ? Nie znam historii tej modyfikacji i gdzie ją robiłeś ale ktoś ewidentnie zje**ał robotę więc powinien to poprawić za 0 zł.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pewnie dlatego, że upiera się przy tym, że to nie wina softu tylko niestrawność auta.

Program, wycięcie dpf, wywalenie egr oraz klapek było robione w jednym czasie? Czy auto przed programem a po tych modyfikacjach jeździło ok?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Witam auto Bmw e91 184km podniesione moc półtora roku temu na 220km auto jak ma poniżej 2tys obrotów i jak się mu da cały gaz to wyskakuje taki błąd,auto zaczyna jechać pełnom mocom jak ma ponad 2,5tysioca obrotów ...Jakieś sugestie .....typu pół silnika do wymiany zostawcie dla siebie...kod błędu cc-id29.....miło by było jak by ktoś się podzielił opiniom fachowca....filmik w linku jak się auto zachowuje......https://www.youtube.com/watch?v=WptIFDU0hgQ&feature=share&fbclid=IwAR1IwFzs78HEVTPI4_lt08p-uMO-KtZCQLduV4txiIkUgjvXCUlA4gGXWL8.............. poz
Opublikowano
Witam auto Bmw e91 184km podniesione moc półtora roku temu na 220km auto jak ma poniżej 2tys obrotów i jak się mu da cały gaz to wyskakuje taki błąd,auto zaczyna jechać pełnom mocom jak ma ponad 2,5tysioca obrotów ...Jakieś sugestie .....typu pół silnika do wymiany zostawcie dla siebie...kod błędu cc-id29.....miło by było jak by ktoś się podzielił opiniom fachowca....filmik w linku jak się auto zachowuje......https://www.youtube.com/watch?v=WptIFDU0hgQ&feature=share&fbclid=IwAR1IwFzs78HEVTPI4_lt08p-uMO-KtZCQLduV4txiIkUgjvXCUlA4gGXWL8.............. poz

Może warto do mechanika jechać....

Opublikowano
Mogą być zaliczone łopatki zmiennej geometrii lub sterowanie nimi.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
kod błędu cc-id29

Kod błędu odczytasz jak podłączysz auto pod komputer, najlepiej inpa i zrób screen'a błędu, narazie to loteriada..Może być problem ze sterowaniem turbiny, może przeładowywać, może to być przepływomierz lub problem z ciśnieniem na szynie (szczególnie, że auto jest po programie).

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Sorry za brak odpowiedzi, przez tydzień byłem w górach na nartach :).


Samochód już kupiłem z usuniętym DPF-em.

Co do czujnika ciśnienia wstecznego to u mnie pokazuje stałą, strasznie dużą wartość 1648 hpa, zamiast zmiennych wartości w przedziale 0-70 hpa.

Screenshot-20190216-002350.png

Jak myślicie, czujnik jest zepsuty, czy ktoś zaprogramował tą wartość na stałe, programowo wyłączając DPF-a ? :?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja jak odpalam BTOOL i też mam usunięty DPF przez poprzedniego właściciela w pozycjk popiół i sadza mam ustawione po 6g na obu. Przez to pewnie nue dochodzi do wypalania, bo przy takich wartościach znaczy, że DPF nie jest zapchany. To takie moje domysły. Nie wchodziłem nigdy w ciśnienie wsteczne.

Musiał byś pojechać do kogoś innego kto by ci obadał tę twój soft. Czy wszystko jest z nim git. Do oryginału nie wrócisz, bo nie masz DPF.

Opublikowano

To u mnie jest inaczej, zarówno sadza jak i popiół ustawione na 0g. Ciśnienie wsteczne na 2 sekundy po włączeniu wskazuje 13,83 hpa po czym po chwili zmienia się na 1648 hpa i tak już zostaje, dziwne ...

To ciśnienie wsteczne ma wpływ na coś gdy DPF jest usunięty ?

Screenshot-20190216-113401.png

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Odwiedziłem dzisiaj innego tunera w celu sprawdzenia auta i naprawy problemu.

Dużo jeździliśmy i sprawdzaliśmy parametry zarówno w trybie awaryjnym jak i w normalnym.


Potem został zgrany mój program w celu dogłębnej weryfikacji.

Program okazał się być zrobiony po najmniejszej linii oporu, dodatkowo niektóre wartości były nieprawidłowe, sporo błędów zostało programowo wyłączonych ... ogólnie masakra :duh: :evil:

Początkowo tuner zaczął przerabiać mój program ale później dał sobie spokój i skorzystał z innego super zrobionego programu do tego silnika.

Program został lekko zmieniony pod mój samochód, doładowanie 1.8 bara.

Dodatkowo została zwiększona reakcja na gaz, programowo wyłączony EGR, limit prędkości zmieniony na 290km/h.


Zrobiłem na razie 40km do domu i banan na twarzy :D.

Nie wiem czy moc wzrosła i jeżeli tak to ile, ale wrażenia z jazdy są teraz dużo mocniejsze, auto gwałtowniej reaguje na pedał gazu, jest bardziej dynamiczne.

Silnik jakby też bardziej gładko pracuje.

Mam teraz przez 2 tygodnie obserwować samochód, tryby awaryjne nie powinny już się pojawiać.

Gdyby coś się złego nadal działo to mam od razu dzwonić i za darmo zostanie to poprawine.


Dostałem też zaproszenie na lekkie wzmocnienie programu gdy wymienię intercooler na bardziej wydajny.


Jestem pod wrażeniem pracy tego tunera, chłopak ma na prawdę dużą wiedzę.

W porównaniu do poprzedniego "fachowca" to niebo a ziemia.

Edytowane przez lukasz_lublin
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To fajnie, że jesteś zadowolony. Program pisany bez hamowni z tego co zrozumiałem? Hmm

Te 290km/h to nawet z przepaści Ci nie grozi, ale kto wie... ;)

Opublikowano

Tak, program był bez hamowni, mierzyliśmy tylko parametry na drodze w INPA.

Tuner ma hamownie Dynomet (przypinaną do koła).

Ewentualne hamowanie + wygładzanie wykresu odbędzie się przy drugiej wizycie gdy kupię lepszy intercooler.


Ogólnie zależało mi tylko na pozbyciu się tych trybów awaryjnych, a dostałem znacznie więcej :).

Trochę już przejeździłem tym samochodem i od razu wyczułem, że jest lepiej.


Teraz muszę jeździć i obserwować.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.