Skocz do zawartości

[ f11] LCI 2.0d Wymiana płynu chłodzącego


Burza1234

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Pytania?

Zastanawiam się jak spuścić cały płyn z układu. Są tam po drodze różne zawory, które mogą blokować swobodny wypływ chłodziwa. Nie widzę gdzie są odpowietrzniki. Korek spustowy przy chłodnicy zlokalizowałem , jak dobrze widziałem jest pod spodem od strony kierowcy..Płyn który należy użyć jest z oznaczeniem G48, koloru niebieskiego. Do układu wchodzi ok 9 litrów chłodziwa.

Wczesniej miałem e39 3.0d. W niej wymieniałem płyn spuszczając go za pośrednictwem chłodnicy i z bloku silnika. Wtedy do dyspozycji miałem kanał i kompresor, którym wydmuchałem płyn z układu. Przy ostatniej wymianie płynu w e39 korek spustowy rozsypał mi się w rękach więc zastanawiam się czy do f11 nie kupić nowego.

Z góry dziękuję za pomoc.

PS. czy ktoś z was ściągnął wygłuszenie silnika, które znajduje się pod obudową filtra powietrza? Zastanawiam się nad tym czy to nie pomoże w lepszym chłodzeniu silnika podczas długiej jazdy w wakacje w wysokich temperaturach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

Ostatnio odwiedziłem salon BMW aby umówić się na sprawdzenie chłodniczki EGR. Przy okazji dowiedziałem się, że serwis nie wymienia płynu chłodniczego tylko robi dolewki. Pan też stwierdził , że nie jest to takie proste i polecił mi sprawdzenie płynu pod kontem zamarzania.

Cały czas się zastanawiam jak to wykonać poprawnie. Nigdzie nie mogę znaleźć instrukcji.

W układzie są dodatkowe pompki, zawory, których zasady działania nie znam a mogą blokować spływ płynu. Odpowiedników też nie widzę, pewnie układ odpowierza się sam chodź nie jestem tego pewny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

w przedlifcie nie ma korka spustowego... plyn spuszcza się zdejmując wąż z chłodnicy... ja robiłem to w  kilku etapach ponieważ nie idzie spuścić całego...

spuściłem stary kilka razy wypłukałem wodą destylowaną 3 bodajże... po czym za czwartym razem wlałem koncentrat 

Jack_Strong-
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W dniu 4.02.2019 o 17:42, Burza1234 napisał(a):

..Płyn który należy użyć jest z oznaczeniem G48, koloru niebieskiego.

Jakie ma zalety ten płyn?  Właśnie przymierzam się do wymiany płynu chłodzącego. Myślałem zalać G13. Ponoć potrafi oczyścić z nalotu po wodzie, czy starym płynie. 

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Chroni układ chłodzenia przed zamarzaniem, a części metalowe przed korozją
Zapewnia doskonałą wymianę ciepła, a tym samym poprawia wydajność chłodzenia silnika.
Zarówno krzemiany, jak i kwasy organiczne zapewniają właściwości antykorozyjne, które pozostają podczas starzenia
Przyjazny dla uszczelek, węży, rur i części z tworzyw sztucznych.

 

Ja bym szukał płynu spełniającego normy BMW. Do daty 01.04.2020 norma dla naszych BMW to BMW GS 94000. Po tej dacie norma oznaczona jest BMW LC - 87.

20240304_060505.thumb.jpg.580ae269f98b9451c9f51b9ce19c4eaa.jpg

 

 

 

Ja osobiście zalewam MOTUL AUTO COOL EXPERT -37°C

Screenshot_20240304_054830_Chrome.thumb.jpg.a28f2dd91e4dbb49d6f32686cb76f6be.jpg

 

Preferowane płyny chłodnicze.....

Screenshot_20240304_061314_Chrome.jpg.e64a27919f08aada118c1bb1ae6a36a9.jpg

 

Numer katalogowy BMW OE 1,5l płynu chłodzącego 83 19 2 211 191

 

 

 

Ps.

To jest moje prywatne odczucie, organoleptyczne.... swojego czasu kupiłem płyn chłodniczy FEBI ( 5L za 50,- ) w porównaniu do MOTUL ( 5L za 100,- ) mając jeden i drugi na palcach czułem, że MOTUL jest dłużej  tlusty/śliski gdy pocieram o siebie palcami. To dało mi trochę do myślenia co spowodowało, że nie zalałem FEBIego , który posiadał normę BMW.

 

Edytowane przez Burza1234
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.