Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Piszę z takim pytankiem. Mianowicie chciałem się ostatnio pobawić swoją G30 na śniegu, ale nie rozumiem jednej rzeczy. Po mimo dezaktywacji DTC, i tak gdy np. chciałbym dodać gazu, samochód mi na to nie pozwala. Jest możliwość wyłączenia najlepiej wszystkich "wspomagaczy" dla kierowcy ? Pozdrawiam :)
Opublikowano
Rozumiem, no ja klikałem, nie przytrzymywałem. Możesz wytłumaczyć jaka jest różnica ? Po kliknięciu pojedynczym niby wyskakiwała kontrolka z OFF na desce i na ekranie wyświetlało się że zostało dezaktywowano, a jednak nie do końca było to wyłączane ?
Opublikowano

Od kilkunastu lat wszystkie modele bmw maja 2 stopniową dezaktywacje systemów trakcji. Jesli wciśniesz przysick 1 raz to wyłączy ci sie częściowo i pijawi napisc dtc wyłączono. Pozwoli ci na lekkie uślizgi ale jeśli auto poczuje że przecholowałeś to samo zareaguje.

Prztrzymując ten sam przycisk przez kilka sek wyłączysz kompletnie wszystkie wspomagacze ( zostanie ci tylko abs) a na zegarach bedą ci swiecily na zółto ( o ile dobrze pamietam) klocki i trójkąt ze strzalka dookola


Poza tym wystrczylo wpisac w google "jak wyłączyc kontrole trakcji w bmw" jest mnóstwo informacji :search:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Grzybu, nie do końca jest tak jak piszesz.


Naciskając raz przycisk od trakcji WŁĄCZASZ DTC czyli dynamic traction control, co działa w ten sposób, że masz przyhamowywane koło które się ślizga i moment obrotowy przenoszony jest na koło przeciwne (działa jak szpera)

DSC jest wtedy ograniczone więc podczas jazdy możesz lekko zarzucić tyłem.


Jak długo przytrzymasz przycisk wylaczasz i DTC i DSC czyli dynamic stability control.

Wtedy wyłączone są wszystkie systemy


Najlepiej jednak przeczytać instrukcje obsługi ;)

Opublikowano
Problem w tym, że systemy nie wyłączają się całkowicie. Przy ostrzejszej jeździe - system się załącza całkowicie i dodatkowo napina jeszcze pasy. Jest to totalny debilizm ze strony BMW.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy Ty przypadkiem nie mówisz o opcji active protection, która jest opcją? Wtedy faktycznie może być tak jak piszesz.
Opublikowano
Te pasy to tak, ale po cholerę załącza się kontrola trakcji ...

 

Czyli jak bo nie kumam.


Jak wyłacze calkowice kontrole trakcji (trzymajac kilka sek przycisk) i zaczne szalec to po chwili system stwierdza ze za bardzo szaleje i wlaczy mimo wszystko kontrole trakcji i napnie pasy jesli mam active protection? (Co prawda na torze nie bylem)

Mam active protection ale nigdy przy zabawie pasy sie nie napiely i wlaczylo sie ponownie dsc. Co innego jak wykrylo zagrozenie, docisnelo, zlozylo fotel i zaczal hamowac 0.5sek przede mna ale to nie do opisywania w tym temacie

Opublikowano
Dokładnie tak jak piszesz. Przy mocniejszych zabawach na śniegu - zachowało się tak jak napisałeś. Wyprostował siedzenia, napiął pasy i załączył kontrole trakcji. Idąc poślizgiem kontrolowanym i tracąc nagle napęd (bo tak zachowa się dsc) - nie muszę pisać co to oznacza.......
Opublikowano
Cos mi sie zdaje ze wykrył zagrożenie ze zaraz bedzie dzwon i dlatego tak zrobil. Wtedy da sie to sensownie wytlumaczyc

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.