Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Pekła mi sprężyna zawieszenia z przodu. Nowa oryginalna w aso to ok 600 zł, a zważywszy że trzeba by było obie wymienić to trochę drogo. Czy kupić oryginalną używkę jedną sztukę (prawdopodobnie ciężko będzie trafić na taki sam model) czy nowe zamienniki? A jeśli zamienniki to jakiej firmy? Byłem już przekonany na zakup Bilsteina, ale sprzedawca mówi że sporo reklamacji jest, LESJÖFORS oraz CS Germany z czasem ponoć siadają, więc co wybrać? Nr oryginału 31336761211.
Opublikowano
Kup nowe i tak musisz dwie wymienić.Nowe w Inter carsie jak masz kogoś żeby Ci ogarnął to po zniżkach zapłacisz za dwie jakieś 270 zł za Sachsa albo 210 zł za Meyla.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na te z ASO to radzę uważać, co prawda w e39, ale miałem dobrane po vinie pod m-paka (nie można było znaleźć w innych sklepach), za 2 sztuki chyba 1100pln wyszło, montowane w porządnym warsztacie, weryfikowane w 2 kolejnych, a finalnie samochód i tak stał z przodu 2 cm wyżej od serii, nawet po 20 tysiakach nalotu nie opadło. Żałowałem, że eibacha nie kupiłem, komplet na 4 koła jakieś 700 pln kosztuje, jak Ci lekkie obniżenie nie przeszkadza, to chyba dobry wybór.
Opublikowano

Chyba słabe warsztaty to były, lub uczniowie je zakladali.

Źle założone sprężyny względem amortyzatora, dlatego przód będzie stał wysoko.

Jak znajdę stare poglądowe fotki ustawienia sprężyny w gnieździe, to post edytuję i je wkleję.

Edit.

Na obrazku z prawej strony masz 2 cm :norty:

http://www.editer.pl/fotka/76afd371ff7bd161ddc2b3ef960b816a_1.jpg

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Polecam eibach pro-kit, to najpewniejsze rozwiązanie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nieszczególnie, zaraz po wymianie będzie bardzo podobnie a docelowo po 2-3 miesiącach usiądzie jakieś 20 mm, mowa o pro-kit.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Chyba słabe warsztaty to były, lub uczniowie je zakladali.

Źle założone sprężyny względem amortyzatora, dlatego przód będzie stał wysoko.

 

No Andrzej, naprawdę podziwiwam Twoją wiedzę z obrazka. W każdym warsztatcie sprawdzali czy dobrze siedzą i siedziały, wątpliwości były również odnośnie górnym mocować, gdzie wymiana na lema też nie pomogła. Więc pewnie tak jak mówisz, sprężyny z ASO były dobre, tylko uczniowie nie dali rady. A ja to wszystko oglądałem moimi amotorskimi oczami i boki zrywałem ze śmiechu. :cool2:

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Sprezyn do e60 jest wiele rodzajow. Zalezy od silnika rocznika i wyposazenia samochodu (waga). Mialem ten sam problem wydawaloby sie banalny. Kupujesz montujesz i juz. Jak probowalem kupic uzywke to nikt nie wiedzial nic oprocz tego z jakiego auta bo numery byly czesto nieodczytywalne. Kazdy sprzedawca mowil tylko o kolorowych paskach na sprezynie co nie ma znaczenia. Wiedzieli rok model i paski. Trzeba jeszcze wziasc pod uwage ze wyjete sprezyny z angola rozbitka itd wcale nie musialy byc orginalne co za tym idzie wlasciwe. Wiec postanowilem zamowic nowe wg specyfikacji numerow. Trzeba kupic parami. Sasch ma taka specyfikacje jako jedyny z producentow zamiennikow co kaze myslec ze to on wklada na pierwszy montaz. Reszta firm tylko jeden rodzaj zapewne usredniony (wysokosc sztywnosc). Kupilem eibacha ale pro kit bo jak sie okazalo na Sasch musialbym czekac kilka miesiecy jak bedzie partia w produkcji :mad2: Jestem zadowolony ale... Mialem kiedys H&R i lepiej sie jezdzilo. Nie odradzam Eibach ale teraz kupilbym h&R. Tyle ze twardziej wiec jezeli zalezy Ci na utrzymaniu komfortu (a Eibachowi to wyszlo) kup Pro kit.
Opublikowano
Kupiłem Sachsa 2 sztuki, w Niemczech bo wyszło taniej niż w PL. Wymieniłem już ale tylko jedną, tą pękniętą. Efekt jest taki że na nowej auto stoi ok 2cm wyżej. Pojeżdżę miesiąc-dwa jeśli nie usiądzie te 2 cm to wymienię też drugą.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Daj spokój, wymień drugą, musowo parami.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Kupiłem Sachsa 2 sztuki, w Niemczech bo wyszło taniej niż w PL. Wymieniłem już ale tylko jedną, tą pękniętą. Efekt jest taki że na nowej auto stoi ok 2cm wyżej. Pojeżdżę miesiąc-dwa jeśli nie usiądzie te 2 cm to wymienię też drugą.

 


Ty tak na poważnie?? :duh:. Opony też wymieniasz po jednej?

Opublikowano
Kupiłem Sachsa 2 sztuki, w Niemczech bo wyszło taniej niż w PL. Wymieniłem już ale tylko jedną, tą pękniętą. Efekt jest taki że na nowej auto stoi ok 2cm wyżej. Pojeżdżę miesiąc-dwa jeśli nie usiądzie te 2 cm to wymienię też drugą.

 


Ty tak na poważnie?? :duh:. Opony też wymieniasz po jednej?

 

Oczywiście. W zeszłym roku wymieniałem jedną. Chyba nie będę kupował całego kompletu bo jedna się zdarła przez źle ustawioną geometrię na stacji...

Opublikowano
Czyli rozumie że na jednej stronie masz 8mm bieżnik a na drugiej semi slicka. Tak samo że sprężyna z jednej strony auto ma 60mm a po drugiej 30mm. Śmiesznie twój samochód musi wyglądać na drodze pozatym właściciel też jest zabawny pewnie pół forum płaczę ze śmiechu. Amortyzatory też nie wymieniaj parami bo po co skoro drugi jezcze się nie wylal :mrgreen:
Opublikowano
Czyli rozumie że na jednej stronie masz 8mm bieżnik a na drugiej semi slicka. Tak samo że sprężyna z jednej strony auto ma 60mm a po drugiej 30mm. Śmiesznie twój samochód musi wyglądać na drodze pozatym właściciel też jest zabawny pewnie pół forum płaczę ze śmiechu. Amortyzatory też nie wymieniaj parami bo po co skoro drugi jezcze się nie wylal :mrgreen:

 

Pomiar był wykonywany na pustym aucie. Tak się składa że sprężyna siadła mi po stronie kierowcy, a wsiadając do auta (ważę ponad 120 kg) lewa strona stoi niżej niż prawa pomimo nowej sprężyny. Idąc Twoim tropem rozumowania to chyba powinienem jeszcze jakieś podkładki podłożyć pod sprężynę, albo wymieniać je zależnie od tego ilu pasażerów wsiądzie... bo samochód będzie "śmiesznie wyglądał na drodze". Rozumiem że za każdym razem wozisz ze sobą pasażera albo kartofle w workach na miejscu obok aby auto prosto stało (nie wspominając już geometrii kół która zupełnie się rozjeżdża przy nierównomiernym obciążeniu).

Generalnie zawsze chętnie podyskutuję z osobą która ma merytoryczną wiedzę w temacie, ale jeśli ktoś z góry zakłada że jeżdżę na łysych gumach, albo 60-30=20mm... to polecam mocniej przyłożyć się do nauki bo szkoda mojego czasu.

Opublikowano

Chciałem Ci dać do zrozumienie że pewne części wymienia się parami, pozatym sam napisałeś że auto krzywo stoi. Ale widzę że w sprawach mechaniki nie ma co z tobą dyskutować bo wiesz wszystko lepiej. Tylko współczuję kolejnemu nabywcy tego ulepa. Pozniej tylko słychać jak to bmw się psuje i jest zawodne.

Nie wiem co to masz za sprężyny ale chyba z długopisa, ja ważę 90kg i auto jest w poziomie bez worka ziemniaków na miejscu pasażera a sprężyny mam seryjne...

I jeżeli uważasz że 60-30 daje 20 to rzeczywiście nie mamy o czym rozmawiać. Bo ja rzuciłem dwie wysokości prześwitu a ty to odejmujesz i jeszcze nieudolnie.

Opublikowano

Ja tutaj nie widzę dyskusji o mechanice, sporo piszesz ale nigdzie nie widzę informacji jakie negatywne skutki niesie wyższa sprężyna o 20mm przy pustym aucie. Informacja że tak mówi mechanik, serwis czy internet nie jest dla mnie argumentem.

Z chęcią kupię BMW które się nie psuje. Może być nowe lub używane, oczywiście zapewnię wszystkie serwisy przewidziane przez producenta. Jakieś propozycje?

Podziwiam że przy 90kg sprężyny nie drgną. Ładowność bagażnika musisz mieć z 600 kilo...

Opublikowano
I dodam że mój silnik jest ok. 70kg cięższy. Skutkiem może być pęknięcie starej sprężyny i życzę Ci żebys doświadczył tego przy większej prędkości to się nauczysz, bo zaoszczędziles parę grosze a może cię to kosztować życie. Zero wyobraźni....
Opublikowano
Wymien druga auto sie nie usiadzie az tyle. Stara jest wypracowana (zmeczenie materialu). Inna sprawa ze 2cm to sporo i zakladam ze kupiles jednak nie takie sprezyny jak maja byc ale oczywiscie sie nie upieram bo moze druga tez jest peknieta przy kielichu i dlatego o tym nie wiesz. Tego nie widac i nie slychac. Wymien druga dobrze Ci wszyscy radza. To nie opona ani koncowka drazka.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.