Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,


mam problem z BMW ponieważ szarpnie lekko samochodem tylko wtedy kiedy samochód jest rozgrzany. Na zimnym silniku nie ma żadnych objawów.


Sprawa wygląda dosyć prosto, samochód szarpie kilkukrotnie tylko na biegu D i R. Na P i N szarpie sporadycznie (raczej jedno szarpnięcie). Natomiast na D i R obroty lekko falują - wskazówka obrotomierza porusza się o 1 mm w góre i dół, no i dodatkowo szarpie cała budą. Szarpnięcia wyglądają jak by silnik się dławił albo jak by ktoś lekko ruszał na 1 gdy jest zaciągnięty ręczny.



Podczas jazdy nie ma żadnych objawów, biegi są zmieniane na czas, brak szarpania.


Podpiąłem pod komputer i nie było żadnych błędów, dodatkowo była resetowana adaptacja skrzyni. Jakieś pomysły co można dalej sprawdzić?



Pozdrawiam,

Piotrek

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sprawdz:

- kiedy były wyminiane świece i cewki - najczęstszy problem, błąd misfire komputer wyrzuca jak zupełnie jest lipa na którymś z cylindrów, jak są małe problemy z iskrą to może nic nie być w kompie

- czy disy działają tak jak powinny (test w INPA po ich wyjeciu na wierzch)

- jakie masz korekty długie i krótkie i czy działają (nie stoją na 0 i są w granicach +- 5% długie)

- jakie są wartości napięcia sond lambda przed i za katalizatorami (2.0v przed / 0.7v za - to na luzie na rozgrzanym silniku)

- elektrozawory vanos - wyjąć, przeczyścić, zmienić miejscami

Opublikowano

Hej podepne się pod temat, ja mam identyczny problem z tym że silnik n53b30 na zimnym telepie i obroty o 1mm +-, a na sprzegle faluje mocniej.

Dodatkowo korekty długie dochodzą do +30%!

Odma nowa Disa też, bo była urwana, przepływka i przepustnica wyczyszczona elektrozawory też. Dodam że świece maja 30tys a cewki prawie 100tys przebiegu

Diagnoza n53/n43 info pw
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Za dużo powietrza - przepływomierz (jeśli masz) albo nieszczelność dolotu, ewentualnie walnięta sonda ale jeśli na obydwu bankach jest podobnie to mało prawdopodobne.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Hej podepne się pod temat, ja mam identyczny problem z tym że silnik n53b30 na zimnym telepie i obroty o 1mm +-, a na sprzegle faluje mocniej.

 

U mnie był taki objaw jak kończyły się wtryskiwacze. Za pierwszym razem nie łączyłem objawów z usterką ale po wymianie 2/6 /padły tak,że autem nie dało się jechać/ wtryskiwaczy ustało, po paru miesiącach objawy powróciły, wymieniłem resztę i jest OK.

Opublikowano

No ja reż myślę że to wtryski, nie leja ale któryś może cieknac i jak przez noc tego paliwa nakapie to dlatego pewnie silnik nie wyrabia, zwłaszcza że wtryski maja prawie 150k przebiegu. Mam przepływke, pokazywała 3.5g/s na jałowym i 4.5-5 jak nox był jeszcze w trybie 1.

Po czyszczeniu przepływke pokazuje 2.5-3.2g na jałowym. Przy dodawaniu gazu za każdym razem słychać swist Powietrza przy kokektorze na postoju i myślę że nie jest to normalne.

Diagnoza n53/n43 info pw

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.