Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak ładujecie akumulator w F10-11, zdejmujecie klemy ?

 

Ładowarkę mikroprocesorową (taka powinna być) podłączamy pod plus który znajduje się pod maską aby system IBS mógł bez przeszkód sczytywać parametry ładowanego akumulatora i oczywiście ładowarkę uruchomić na tryb AGM.

Opublikowano
Oglądałem u kumpla oryginalna ladowarkę BMW - pokusił się i coś koło 500 zeta zapłacił ale ważne ,że zadowolony - ja stwierdziłem ,że to jest nic innego tylko C-Tek ze znaczkiem BMW wiec zakupiłem C-TEKA 5 za połowę i jest super. Są oczywiście wyższe modele C-Teka ale myśle ,że 5tka to dobry zakup w porównaniu z zakupem nowego aku, który załatwisz szybciutko jakimś badziewiem ( nie neguję ,że można kupić nadający się za 60 zeta) ale mojego używam też do moto.-polecam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego, według instrukcji, ładowanie akumulatora odbywa się przez piny znajdujące się z przodu, w komorze silnika

. Nie odpinasz klem od akumulatora.

Wyżej macie link do kanału. Tam też znajdziecie testy prostowników, czy akumulatorów.

Również jest przedstawione jak należy ładować akumulatory.

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano
Mam problem tego typu że pokazuje się info że aku jest słaby, wiec przy przy okazji ładowałem go u mechanika. po ladowaniu dalej info że aku jest słabe,został on sprawdzony urządzeniem i pokazało dobry - doładuj. Stan techniczny 72% , stan naładowania 55%, więc ładowalem go w domu prostownikiem z microprocesorem do typu AGM, PO zakończeniu ładowania nie wiem ile godzin się ładował, był podpięty 12 godz. Ale po zakończeniu pokazał full i się odłączył z automatu. Info naładuj aku jest dalej. Myślę że nic nie naładował
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli to fabryczny aku to pewnie kończy żywot.
Opublikowano
Witam odnośnie ładowania. Chciałbym podładować akumulator, mam prostownik przeznaczony do wszystkich typów akumulatorów. Tylko chciałbym wyjąc akumulator z auta i naładować go przez noc. Czy jest jakaś procedura wyjęcia tego akumulatora żeby nic nie zepsuć ??
Opublikowano
auto jest z 2013 a jest to drugi aku to raczej powinno byc ok, podpiolem dzisiaj pod komputer i okazalo sie ze nie było zrobionej wczesniej adaptacji .zrobilem teraz zobaczymy co bedzie dalej , spróbuje go jeszcze naładować
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam odnośnie ładowania. Chciałbym podładować akumulator, mam prostownik przeznaczony do wszystkich typów akumulatorów. Tylko chciałbym wyjąc akumulator z auta i naładować go przez noc. Czy jest jakaś procedura wyjęcia tego akumulatora żeby nic nie zepsuć ??

 


Wyjmowanie na dłuższy czas akumulatora nie jest dobrym pomysłem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam odnośnie ładowania. Chciałbym podładować akumulator, mam prostownik przeznaczony do wszystkich typów akumulatorów. Tylko chciałbym wyjąc akumulator z auta i naładować go przez noc. Czy jest jakaś procedura wyjęcia tego akumulatora żeby nic nie zepsuć ??

 

Nie powinno się wyciągać akumulatora do ładowania bo system IBS sczytuje jego parametry podczas ładowania.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
auto jest z 2013 a jest to drugi aku to raczej powinno byc ok, podpiolem dzisiaj pod komputer i okazalo sie ze nie było zrobionej wczesniej adaptacji .zrobilem teraz zobaczymy co bedzie dalej , spróbuje go jeszcze naładować

 

Teraz adaptacja nie ma sensu bo aku już dawno dostał w tyłek przez jej brak. W ogóle to zobacz czy ktoś założył prawidłowy akumulator, ma być w technologii AGM.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dobra, a teraz odniesienie ładowania akumulatora z ominięciem klemy IBS...... nowy akumulator kupiony w sklepie naładowany jest prawie że na MAXA. Montując go w aucie robimy adaptację i wszystko jest ok, nie mamy wtedy problemu z prawidłową interpretacją jego parametrów przez inteligentną klemę.....ale co się dzieje skoro instrukcja BMW mówi ,że akumulator powinien być max naładowany do 80% swojej pojemności???? I co się wtedy dzieje????? samochód uruchamia opcję rozładowania???? Pewnie nikt nie odpowie na to pytanie, na pewno tej informacji nie ma w instrukcji BMW.


Patrząc na to logicznie , jeśli ktoś chce naładować akumulator przy ominięciu klemy IBS ,musi na koniec wykonać adaptację akumulatora, prawda????


Jeszcze jedna sprawa , najważniejsza. Takie doładowywanie akumulatora AGM przez klemy w komorze silnika nie spowoduje ,że nasza bateria zostanie zregenerowana/odmłodzona.

Tak więc , aby mieć w dobrym stanie baterie należy ją ładować odłączoną o klem przy użyciu dobrego prostownika..

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dobra, a teraz odniesienie ładowania akumulatora z ominięciem klemy IBS...... nowy akumulator kupiony w sklepie naładowany jest prawie że na MAXA. Montując go w aucie robimy adaptację i wszystko jest ok, nie mamy wtedy problemu z prawidłową interpretacją jego parametrów przez inteligentną klemę.....ale co się dzieje skoro instrukcja BMW mówi ,że akumulator powinien być max naładowany do 80% swojej pojemności???? I co się wtedy dzieje????? samochód uruchamia opcję rozładowania???? Pewnie nikt nie odpowie na to pytanie, na pewno tej informacji nie ma w instrukcji BMW.

 

Jeśli aku jest naładowany na maksa to zapewne komputer sam dostosuje ładowanie aby zmniejszyć jego poziom naładowania do odpowiedniej wartości.

 

Patrząc na to logicznie , jeśli ktoś chce naładować akumulator przy ominięciu klemy IBS ,musi na koniec wykonać adaptację akumulatora, prawda????

Jest to lepsze rozwiązanie niż nie zrobienie nic.

 

Jeszcze jedna sprawa , najważniejsza. Takie doładowywanie akumulatora AGM przez klemy w komorze silnika nie spowoduje ,że nasza bateria zostanie zregenerowana/odmłodzona.

Tak więc , aby mieć w dobrym stanie baterie należy ją ładować odłączoną o klem przy użyciu dobrego prostownika..

 

Jeśli wszystko jest sprawne w samochodzie to nie potrzeba doładowywać baterii AGM.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli wszystko jest sprawne w samochodzie to nie potrzeba doładowywać baterii AGM.



Tylko ,że niedoładowany akumulator szybciej starzeje się.

Jeśli chodzi o auta z opcją odzysku energii ,jest to nieuniknione.

Lecz można go co jakiś czas odmładzać, ładując go na zewnątrz,dobrym prostownikiem.

Opublikowano
Dokładnie trzeba doładowywać akumulator, chociaż raz w roku jak tak zawsze robiłem, i to na pewno przedłuży żywotność akumulatora. Ja doładowywałem zawsze przed zimą i mrozami. Teraz mam 640 f06 2015 i się trochę boje go wyciągnąć żeby nic się złego nie stalo... Mam prostowniki przeznaczony do ładowanie Agm, żelowych i innych który sam wykrywa rodzaj aku i dostosowywuje napięcie i prąd automatycznie. Lecz jak tu koledzy piszą że na dłuższy czasz nie za bardzo wyciągać aku to może podstawić na ten czas na chwile inny a oryginalny naladować? Z kodowaniem aku nie problemu posiadam dostęp interfejs Lunch a tam są opcje wymiany aku itp...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano


Tylko ,że niedoładowany akumulator szybciej starzeje się.

Jeśli chodzi o auta z opcją odzysku energii ,jest to nieuniknione.

Lecz można go co jakiś czas odmładzać, ładując go na zewnątrz,dobrym prostownikiem.

 

Tylko po co skoro za chwile komputer z powrotem obniży jego poziom naładowania, poza tym AGM są odporne na takie małe niedoładowanie jakie jest potrzebne przy systemie odzysku energii z hamowania .

Opublikowano
auto jest z 2013 a jest to drugi aku to raczej powinno byc ok, podpiolem dzisiaj pod komputer i okazalo sie ze nie było zrobionej wczesniej adaptacji .zrobilem teraz zobaczymy co bedzie dalej , spróbuje go jeszcze naładować

 

Teraz adaptacja nie ma sensu bo aku już dawno dostał w tyłek przez jej brak. W ogóle to zobacz czy ktoś założył prawidłowy akumulator, ma być w technologii AGM.

Tak moje aku to amg 105 ah, prawidłowy Varta ,ładowałem go dzisiaj i po 3 godzinach ładowania pokazał że jest pełny,zobaczymy rano czy będzie info odnośnie słabego aku

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Do podładowania akumulatora powinno się używać plusa który jest pod maską i ładowarka ma być mikroprocesorowa z możliwością ładowania AGM.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.