Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie,

Mam problem. Przestał świecić mi jeden ksenon. Chce kupić nowe ale nie wiem jaka barwę miałem w starych. Żarówki świeciły bardzo na biało. Czy jest ktoś wstanie stwierdzić jaka miały barwę stare żarówki ?

https://zapodaj.net/ed86b9a46f9e8.jpg.html


W linku zdjęcie starej żarówki.

Z góry dziękuje za pomoc.

Pozdrawiam

Opublikowano
Jeśli odpowiada Ci biała barwa to polecam OSRAM COOL BLUE INTENSE. Świecą extra. Ta z linku to podstawowy OSRAM xenarc - ma z tego co mi się wydaje 4300k
Opublikowano

Dzięki za odpowiedz,

A jak z widocznością cool blue intense na mokrej nawierzchni ?


Te moje sprawdzałem wszędzie i właśnie wyskakuje 4300 tylko ze w E60 miałem osram 4300 i były dużo bardziej żółte.

Czy jest to możliwe ze w „efce” jest już inna lampa i dlatego światło jest dużo bielsze ?

Opublikowano

Skoro padł ci 1 xenon to spodziewaj się w niedługim czasie wymiany drugiego


W X3 zamieniłem oryginalne OSRAMY na BOSMA 6000k jak z linku

https://allegro.pl/oferta/promo-ksenon-bosma-d1s-85v-35w-xenon-6000k-2szt-7616485695

cena jak za 1 szt. OSRAM


Z dokupieniem 1 szt OSRAM to będzie loteria:

- na rynku masa podróbek (nawet w hurtowniach) - poszukaj na YT - temat rzeka

- teoretycznie ten sam model świeci bardzo różnie - model 66140 można kupić o barwie 4200K, 4300K i 4500K

Opublikowano
Dzięki za odpowiedz,

A jak z widocznością cool blue intense na mokrej nawierzchni ?

Czy jest to możliwe ze w „efce” jest już inna lampa i dlatego światło jest dużo bielsze ?

Sama lampa nie sądzę żeby zmieniła barwę światła- może jedynie inaczej "rozkładać" światło. Każda żarówka natomiast inaczej świeci na początku swojego "zycia" a inaczej w trakcie i pod koniec. Może w trakcie uzytkowania minimalnie zmieniać barwę. Pamiętam że COOL BLUE INTENSE z początku był nawet troche wpadajacy w niebieski a po kilku miesiącach świecił już pięknie na biało. Na mokrej nawierzchni każda jedna będzie świecić słabiej. Ale nie przypominam sobie żeby na mokrym było jakoś wyjątkowo źle.
Opublikowano
Ja mam osram xenarc fabrycznie w f11 i w Mitsubishi Outlanderze, w BMW świecą ciepło białą barwą i to mi się nie podoba, a w Outlandrze sporo chłodniejszą białą barwą, i taka mi się podoba. Bardzo wyraźnie widać różnicę. W deszczu czy w nie-deszczu zawsze lepiej świeci Outlander.
Opublikowano
Bo barwa 4300k daje tylko złudzenie lepszej widocznosci na mokrym, 6000k daje więcej lumenów i świeci bardziej naturalnym światłem - bardziej zbliżonym do światła dziennego i oczy są do takiej barwy najlepiej zaadaptowane. Mniej też męczy oczy chłodniejsza barwa.
Opublikowano

Dzięki Panowie za odpowiedzi.

Przemyślałem sprawę i biorę Osram Cool Blue Intense.

Pozdrawiam

Damian

Opublikowano
Jeśli chodzi o zwykła żarówkę to właśnie cool blue intense też będzie miał lepsze światło bo 4200k jest bielsze niż żółte jak świeczka 3000k. Dobry wybór
Opublikowano

Witam ponownie Panowie.

Kupiłem Osram Cool Blue Intense Xenarc 6000k

I one świecą bardziej na Biało z żółta poświata niż Osram Xenarc te ze zdjęcia wyżej które świeciły na biało z niebieska poświata.

Jest to możliwe w ogóle ? Czy może zostałem oszukany w sklepie i dostałem jakieś podróbki ?

Zapłaciłem 469zl za komplet w duobox.


Może ktoś ma pomysł dlaczego tak jest ?

Opublikowano

6000k to kolor zimny biały i nie powinno być w składowych "żółtego"

https://www.google.pl/search?biw=1394&bih=1302&tbm=isch&sa=1&ei=kHJMXPH9DI7IwQKSj6DYCw&q=temperatura+barwowa+6000k&oq=temperatura+barwowa+600&gs_l=img.3.0.0.11084.13942..15218...2.0..0.77.417.6......1....1..gws-wiz-img.......0i67j0i24.wfkKl_5rwUc#imgrc=_


OSRAM ma fajny zapis w specyfikacji Osram Cool Blue Intense Xenarc - "do 6000 K"

dopiero D1S OSRAM Cool Blue Boost Xenarc ma zapis "do 7000K" i tu mozna spodziewać się białego wpadającego w niebieski


Rozpoznawanie "podróbki"

Opublikowano
Witam ponownie Panowie.

Kupiłem Osram Cool Blue Intense Xenarc 6000k

I one świecą bardziej na Biało z żółta poświata niż Osram Xenarc te ze zdjęcia wyżej które świeciły na biało z niebieska poświata.

Jest to możliwe w ogóle ? Czy może zostałem oszukany w sklepie i dostałem jakieś podróbki ?

Zapłaciłem 469zl za komplet w duobox.


Może ktoś ma pomysł dlaczego tak jest ?

Ale ty kupiłeś żarówkę czy żarnik Xenonowy?

Jeśli żarówkę to wszystko jest ok, żadną zwykłą żarówką nie da się osiągnąć 6000k, Osram Cool Blue Intense ma 4200k, to jest i tak dużo lepiej od zwykłej żarówki 2700-3000k

Opublikowano

Cool blue intense mialem w passacie b7,

Potrafilo wpadac w żółty. Jak u Ciebie.

Winne były soczewki... tu przebieg ma sporo do powiedzenia...


Jeśli soczewka już brudna to może tak być,


Wtedy się wkurzyłem i dałem lampy do regeneracji.


Po tym zabiegu piękny kolor wpadający w niebieski.


 

Zapłaciłem 469zl za komplet w duobox.

 


Przecież cena tlumaczy, że ma xenony.

Opublikowano

Przecież cena tlumaczy, że ma xenony.

Racja, przeoczyłem. W takim razie może jakieś zdjęcie? Mam te Xenony, ale założyłem je razem z regeneracją lamp, może uda się porównać barwę. Zrób zdjęcie najlepiej w manualnych ustawieniach balansem bieli na 6000k

Opublikowano

https://zapodaj.net/896c7ea2ecf18.jpg.html


Zrobiłem jedno zdjęcie ale jest ciemno i telefonem Ciężko zrobić dobre :(

Może jutro jak będzie jasno to zrobię nowe i założę jedna stara tzn Osram Xenarc 4300 da porównania z nowymi


Zaraz po zapaleniu świecą super biało niebiesko a po chwili w ciepła biała przechodzą

Wydaje mi się tez ze słabiej świecą jak stare.

A teraz tak myśle ... może te zarniki musza się jakoś dopalić żeby osiągnąć barwę i moc robocza ?

Opublikowano

Ja też kupiłem Osram CBI 6000K i świeciły na biało właśnie z poświatą żółtego. Też mnie to denerwowało, że tyle kasy kosztują a świecą średnio. Przetwornice nawet też wymieniałem ale to nic nie dało.

Dopiero po pół roku kupiłem OSRAM D1S COOL BLUE BOOST o temperaturze 7000K i wreszcie świecą z poświatą niebieskiego i o żółtym kolorze już nie ma mowy. Oświetlają drogę bardzo dobrze a jeżdżąc po ośnieżonych drogach jest mega, zimny biały kolor się od śniegu odbija.

Ale kosztowały sporo bo 538 zł

Niektóre samochody z xenonami mają jeszcze bardziej niebieską barwę i nie wiem co to za palniki mają.

efe0e4b8ca21a9d0.jpg

Opublikowano

Barwa barwa a nikt z was nie poruszył żywotności żarnika.

Osram w zależności od modelu daje gwarancje na różny czas.

Z tego co pamietam teraz mam kupione z gwarancja na 4 lata po numerze seryjnym jednakże nie może byc zakup pózniej niż 2lata po dacie produkcji do uznania gwarancji.

Im wyższa barwa tym krótszy godzinowy czas pracy żarnika.

Osobiście wymieniam żarniki na nowe po kupnie auta odsysajac wcześniej odkurzaczem kurz i paprochy z lamp co by ich juz nigdy nie otwierać do czasu sprzedaży pojazdu.

Wyjęte używane mam w zapasie w razie W.


PS.Oryginalny osram świeci wystarczająco dobrze na tyle ze nie trzeba sie przejmować jego barwa.

Swoja barwę robocza dostaje po 3-4msc i jest niebiesko-fioletowa w wersji osram 4 lata gwarancji

MADE IN PRL
Opublikowano

Z barwą jest tak, że im więcej Kelvinów tym gorzej widać w nocy, w deszczu. Do 5500 - 6000 jest jeszcze ok. Powyżej tego jest już coraz gorzej. Nie wyobrażam sobie jazdy w deszczową noc z palnikami o wartościach 10000 czy 12000 K. nie dość, że to już świeci prawie na fioletowo to widoczność taka, że oczy wypadają.

Optymalnie pod względem widoczności to jest 4200 - 4300K (z reguły fabryczne palniki takie mają - światło białe / lekko żółte) do 5500-6000K (światło białe z błękitną poświatą).

Pzdr.

Opublikowano

Witam Panowie. Jak już pisałem kupiłem osram Cool Blue Intense 6000k i w mojej f11 po zamontowaniu świeciły na biało/żółto .

Zrobiłem test.

Znajomy ma X5 F15. Założyłem moje zarniki u niego i szczeka mi opadła .. światło super intensywnie biało niebieskie.


Założyłem u siebie dla testu Osram Xenarc Original 4300k i świecą prawie tak samo jak CBI 6000k


Czy problem może leżeć u mnie w lampach ? W przetwornicach ?

Dodam ze widoczność na jednych i drugich żarówkach jest bardzo dobra.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Mam F11 z 2011 r., przebieg koło 160k zastanawiam się czy to możliwe aby lampy wymagały wyczyszczenia albo regeneracji? Robił to ktoś z Was?


Mam wrażenie że słabo świecą, ale nie wiem na ile to kwestia zarnikow a na ile brudu lub odblysnika.


Żarówki mam Philips XenStart.. pytanie czy takie szły na pierwszy montaż?


20190207-193300.jpg

Opublikowano

Witam.

U mnie fabrycznie były Osram

Auto jest z 2011r.

Przebieg 270tys i ogólnie światła świecą bardzo dobrze(mocno)

Jedna mi się spaliła i po wymianie na nowe - takie same Osram 66140 światła jest więcej ale niestety barwa zmieniła się na bardziej biało żółtą.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.