Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie, proszę o pomoc w kwestii aktywnego zagłówka w mojej e60, jakis czas temu nawiedził mnie błąd ISTA: KOD:0093FA ACSM/MRS: Aktywny zagłówek po stronie pasażera. Sprawdzałem kleme pirotechniczną jest wszystko sztywne nie kombinowane brak jakiś rezystorów lub innych obejść, było dobrze aż do czasu. chciałem sie zorientować co moge zrobić w tej kwestii ? mój "majster" chciał wyciągać fotel i dłubać w przewodach wiec sie ewakuowałem bo nie widać zeby tam cos było nie fabrycznie klejone. Błędu nie da sie usunąć jest stały... Dziękuje z góry za fachowe rady i nadanie dla mnie kierunku w tym temacie :)

Pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pisałem w tym temacie podobna usterka

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=73&t=352830


Jeśli nie pomorze to będzie uszkodzony przewód na łamaniu fotela lub w środku gdzie wychodzi z rurki zagłówka .


Masz elektrycznie wysuwane zagłówki ?

"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
Opublikowano
Zorientuje sie podeslanym przez Ciebie temacie, szukałem na forum ale nic konkretnego nie napotkalem,żaglówki mam manualne standardy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przeprowadź ten zabieg i napisz czy pomogło .
"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
  • 5 tygodni później...
Opublikowano
zamykam temat, poprawiłem ładunek pirotechniczny i po usunięciu błedu ista czerwona piekielna kontrolka przepadła oby na zawsze...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak poprawiłeś ładunek pirotechniczny ?
"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
Opublikowano
Wypinalem wtyczki i pryskalem conectorem, ogólnie sam nabój majtal się i był luźny, przymocowalem go na sztywno niezawodna taśma izolacyjna i po usunięciu błędów wszystko gra.
  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

Hej, chciałbym podrążyć temat, bo u siebie walczę z tym błędem od kilku tyg bez rezultatu... E61 LCI 523i 2010r.

Rozebrałem zagłówek i tył fotela - wszystko jak z fabryki. Porozpinałem wtyczki w oparciu i zagłówku - brak nalotów czy korozji. Nabój siedzi sztywno. Na postoju ruszałem fotelem we wszystkich płaszczyznach - mam takie pól elektryczne, pół manualne - i zero komunikatów. Kable przy aku wyglądają OK. Wtyczka na minusie też raczej OK. Bezpiecznik za schowkiem wyczyściłem - siedzi solidnie.

Najciekawsze - błąd włącza się na szybszych zakrętach/rondach, najczęściej w lewo :P. Choć ze dwa razy zapalił się podczas powolnego wyjazdu z podwórka na wstecznym...

Aku raczej nie jest problemem - mimo że coś czasem pożera prąd i z rana jęczy że słaby, to na w pełni naładowanym też się lubi zapalić poducha. Pierwszy raz zapaliła mi się w trasie - po 200km. Zdarza się, że przez kilka dni nic się nie dzieje, ale to sporadyczne przypadki.


Błąd z INPA:


93F9 / ZK18


signal oder wert unterhalb schwelle

test bedingungen erfüllt

fehler momentan nicht vorhanden, aber bereits gespeichert

fheler wurde das aufleuchten einer warnlampe verursachen

kein passendes fehlersymptom


Dla leniwych tłumaczenie:


sygnał lub wartość poniżej progu

spełnione warunki testu

Błąd obecnie niedostępny, ale już zapisany

błąd spowodował włączenie lampki ostrzegawczej

brak pasującego objawu błędu


Forumowicze pomóżcie, bo boję się, że będę 17 razy wracał z tym problemem do warsztatu zanim znajdą przyczynę...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Forumowicze pomóżcie, bo boję się, że będę 17 razy wracał z tym problemem do warsztatu zanim znajdą przyczynę..

Odpowiedź jest bardzo prosta - nie trzeba jeździć tam gdzie nie mają pojęcia jak naprawić

Opublikowano

Odpowiedź jest bardzo prosta - nie trzeba jeździć tam gdzie nie mają pojęcia jak naprawić

 

To się kolega wypowiedział - wiele wniósł do tematu...


Dziś jeszcze zrobiłem test jadąc z odpiętym IBS - kontrolka poduszek też się zapala, więc kolejna rzecz wyeliminowana

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odpowiedź jest bardzo prosta - nie trzeba jeździć tam gdzie nie mają pojęcia jak naprawić

 

To się kolega wypowiedział - wiele wniósł do tematu...


Dziś jeszcze zrobiłem test jadąc z odpiętym IBS - kontrolka poduszek też się zapala, więc kolejna rzecz wyeliminowana

No właśnie - co wspólnego aktywne zagłówki mają do ibs , masakra , żelazna logika lepiej by tego nie pisał

Opublikowano

No właśnie - co wspólnego aktywne zagłówki mają do ibs , masakra , żelazna logika lepiej by tego nie pisał

 

Kolejny post wiele wnoszący do tematu...


Jak pisałem wyżej, mam też problem z "uciekającym" prądem. Pojawia się też błąd 2DED i zapewne powiązany z nim KOMBI A559.

Oraz 9CC5 - LM: Brak komunikatu LIN (RLS) lm_ahl_2 Moduł świateł


Zastanawia mnie zwłaszcza ten ostatni - nie mogę się połączyć z modułem, mam niezgodność wersji w INPA więc na razie nie mam szczegółów.

Nie zauważyłem żadnych problemów ze światłami, a błąd jest zawsze jak zapala się poducha.


Czy jest możliwe że kable w klapie się przetarły, i jak mają zwarcie to się dzieją takie szopki?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.