Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Od jakiegoś czasu mam problem z szarpaniem auta przy zimnym silniku. Kiedy trochę pochodzi i się rozgrzeje problem znika. Najbardziej jest widoczny kiedy odpalę auto i powiedzmy wkracza na 3000-4000 obrotów i zaczyna szarpać - jakby brakowało mu mocy, mechanik po podłączeniu do kompa stwierdził wypadanie zapłonów - nie pokazało mu bezpośrednio cewki, chodź dużo poczytałem, że to może być to albo świece - świece wymieniłem na dniach, ale problem pozostał natomiast cewki, podobno jedna jest w dobrym stanie pozostałe 3 są chropowate i nadają się do wymiany czy to faktycznie może być ich wina?

Czy ktoś miał podobny problem i wie jak się z tym uporać, bo jest to męczące, nawet kiedy trzeba kogoś wyprzedzić i przyśpieszyć zaraz do odpaleniu auta a one odmawia posłuszeństwa.

Opublikowano
No właśnie tak jak mówie swiece wymieniłem na oryginalne takie jak fabrycznie były montowane nowki wszystkie, natomiast cewki mechanik powiedział że 3 nadają się do wymiany jedna jeszcze ledwo daje radę. Czyli może faktycznie po tej stronie leży przyczyna? Wcześniej jak poczytałem wymiana cewek z reguły pomagała. Ja jestem totalnym laikiem dlatego pytam :)
Opublikowano

Cewki to element eksploatacyjny więc rzadko ale jednak należy je wymieniać. Sprawdź na nich datę produkcji. Najlepiej wymień komplet.


Problemów z prądem nie masz ? Przy wyższych obrotach zapłony są częstsze więc i prądu potrzeba więcej.


Cewki sprawdź tak: Jadąc drogą ze sporym wzniesieniem przy prędkości np 40km/h włącz 5 bieg i gaz w podłogę. Jak zacznie szarpać to powinien się pojawić check z opisem który cylinder nie dopala.

Opublikowano
Pokazało konkretnie 4 cylinder, ale sam mechanik mówi, że z pozostałych 3 jedna jest w jeszcze nadającym się do jazdy stanie a reszta do wymiany tak czy siak i poleca mi wymienić wszystkie od razu i być na czysto - szczególnie, że już zamówiłem używkę żeby podmienić ją na 4 cylindrze, ale okazała się całkowicie niesprawna i musiałem założyć starą i zabulić za robocizne 120zł...
Opublikowano

Stare cewki miały na końcówce "zamek" jak w kluczu grzechotce dzięki czemu bardzo dobrze trzymały się świecy. Nowsze cewki mają inną budowę i zdążyło mi się źle docisnąć cewkę przez co nie przekazywała ładunku na świecę. Ale myślę że mechanik powinien to zrobić dobrze.

Jakiej firmy kupisz cewki ? Pamiętaj że świece są dużo tańsze i jeżeli budzą podejrzenie to również należy je wymienić żeby nie popsuły nowych cewek.


Edit: przeczytałem że świece wymieniłeś. Podaj jaki model oraz ilość elektrod i odstęp między nimi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pytanie zasadnicze jakiego silnika to dotyczy :roll: jeżeli to n43 lub n53 to przyczyną zapewne jest wtryskiwacz. Cewkę z 4 cylindra zamień z 3 i sprawdź czy błąd przejdzie, to powinien zrobić mechanik na początku.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Silnik n46, nie zrobił trgo na bank z cewkami tej zamianki bo nawet mi nie powiedział. Co do samych świec tak jak pisalem wszystkie wymienione na jakieś tam lepsze i fabrycznie montowane w tym modelu więc świece odpadają.
Opublikowano
Stare cewki miały na końcówce "zamek" jak w kluczu grzechotce dzięki czemu bardzo dobrze trzymały się świecy. Nowsze cewki mają inną budowę i zdążyło mi się źle docisnąć cewkę przez co nie przekazywała ładunku na świecę. Ale myślę że mechanik powinien to zrobić dobrze.

Jakiej firmy kupisz cewki ? Pamiętaj że świece są dużo tańsze i jeżeli budzą podejrzenie to również należy je wymienić żeby nie popsuły nowych cewek.


Edit: przeczytałem że świece wymieniłeś. Podaj jaki model oraz ilość elektrod i odstęp między nimi.

 

Cewki miał mechanik się dowiedzieć jakie kupować, bo myślał o ngk albo beruu ale na oryginałach nie ma firmy jakiej są produkcji tylko logo bmw więc jeszcze nie wiem.

Natomiast nie wiem jak sprawdzić to o co pytasz, bo jestem laikiem. Chcesz model świec, bo nawet nie wiem jak się do nich dobrać mam je zabudowane chyba?

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Osobom o podobnym problemie podpowiem tylko, że wymiana świec i cewek na nowe na niewiele się zdała dalej jest to samo i problem polega na czymś głębszym - teraz będę sprawdzał vanos, bo podobno jednej osobie z forum właśnie ta część wadziła a działo jej się to samo - ten sam silnik i model bmki co mój. Oddaje ją w najbliższym czasie na diagnozę do chłopaków którzy pracowali w Niemieckim serwisie bmw.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.