Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!


Było już o benzynach, ale bardzo malo o dieslach... mam 20d b47 190KM z 2016 (w sierpniu auto miało wymienioną chłodniczke egr, kompresor klimatyzacji + zaktualizowane całe oprogramowanie)

Do zeszłej zimy wydawało mi się, że temperatura oleju przy największych mrozach osiągała te 100 stopni po maksymalnie 15stu kilometrach


Dziś jade do pracy - uwarunkowania j/n:

- auto wyjeżdza z "ciepłego" garażu

-temperatura zewnętrzna: -9, -10 stopni

-jazda w trybie sport (żeby trzymał wyższe obroty i szybciej się nagrzał)

-styl: płynna jazda, tu i tam powyprzedzane kilka samochodów

-prędkości 70-90km/h

-trasa międzymiastowa prawie bez postojów na światłach

-dystans do pracy 23 km

Przy uwarunkowaniach j/w: temperatura oleju dopiero po 18 km osiągnęła 90 stopni.... przy 23 km osiągneła 95 stopni ....ani razu nie zblizyła się do 100 stopni (czyli docelowej temp. roboczej)


W ogóle ostatnio czy to -5, czy +5 jeśli dojdzie do 100stopni to na chwile, potem spada na 95 i tak trzyma przez ileś tam km....

Wczoraj na identycznej trasie (i identycznej tem. zewn -9 st) jechałem nowym BMW X4 20d b47 190km z 12/2018 (przebieg 2800 km) i ten zagrzał się przy identycznych warunkach po 8-9km (wiem, że to autko ma "żaluzje" w nerkach i wymaga stosowania AD Blue)- zagrzał się do temp. roboczej i już nie schodził ani razu ponizej...


czy z moim autem jest coś nie tak? serwis twierdzi, ze brak błedów... i uspokaja że wszystko ok....a ja mam w moim bmw 4 mam spalanie jak w x4 .... i szukam pczyczyny... czy mogli uszkodzić mi termostat i nie ma błedów na kompie?

dziś całą trasę pokonałem z niedogrzanym silnikiem.... :/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdź czy temp. cieczy chłodz. nie jest zaniżona, silnik niedogrzany.
Opublikowano (edytowane)

masz na mysli sprawdzenie tego w ukrytym menu?

w sumie to ile powinna wynisci temp cieczy chlodzacej? jak sie powinna zzchowywac w czasie jazdy?

Edytowane przez jaceku
Opublikowano

Dziś zrobiłem testy...

temperatura zewnętrzna -6 stopnie...

kiedy jechałem do pracy temp oleju dobiła do 95 stopni


z kolei kiedy wracalam z pracy, (temperatura zewnętrzna -3, -4 stopnie...) odpaliłem ukryte menu:

temperatura silnika po 20 km dotarła do maks 98-99 stopni (strzałka była delikatnie poniżej 100 stopni)

zastanawiała mnie bardziej temperatura cieczy chłodzącej, która przy tych tem oleju wahała się między 84-88 stopni... na jeden tylko moment osiągneła 89 stopni ....

co ciekawe w pewnym momencie wyprzedzałem kogoś (pedał w podłogę) i temperatura cieczy spadła w ciagu 2 sekund na 81 stopni!!! potem zaczęła wracać na 86-87 stopni.... czy to normalne????

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W początkowej fazie znacznego wzrostu obrotów to normalne. Zwiększając obroty przyspieszasz obieg cieczy chł.

Gwałtownie zwiększone spalanie mieszanki, ilość energii cieplnej z komorze spalanie w ciągu 2sek. nie przedostanie się momentalnie 100% do cieczy chł. Bezwładność cieplna układu chł. ok.7l.

Opublikowano

ok, w takim razie jakie z tego wnioski?

Jaka powinna być domyślna temp cieczy chłodzącej w warunkach zimowych? Czy możecie podpatrzeć w swoich dieslach jak to wygląda?

Mam wrażenie, że te latające 84-88 stopni cieczy chłodzącej raczej wychładza mi silnik tzn. że nie przyczynia się do jego nagrzania do tych 100 stopni, a wręcz odwrotnie...

ale gdzieś w interrnecie wyczytałem że temperatura otwarcia temorstatu w takim F10 wynosi 87 stopni (link: https://www.bmcars.pl/porady/2018/06/temperatura-silnika-bmw-5/ )

Opublikowano
u mnie sprawa wyglada tak (silnik B47), jeżdżąc wokół komina po mieście zegary wskazują 95-100st. W trasie po wąskich drogach krajowych jest podobnie, dopiero wyjechanie na drogę ekspresową i utrzymywanie obrotów powyżej 2k powoduje utrzymywanie temperatury 100st.
Opublikowano
A umialbys podpatrzec jak wyglada temp cieczy? i jak sie zachowuje, kiedy majac ok 85 stopni dodasz nagle gazu na maksa tak na 5 sekund zwiekszajac predkosc auta? czy i ile spada Ci temp tej cieczy...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.