Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam chciałbym się dowiedzieć ponieważ, zbliżam się do zmiany auta i mogę odkupić od zielonego kierowcy z rodziny(przyjaciel rodziny) BMW E46 z skrzynią automatyczną. Jednak sprawa wygląda tak że nie wie posiadacz auta co to jest za skrzynia.

Jakie są rodzaje automatów w tych modelach? Dodam że posiada tiptronik jeśli jest to przydatna wiadomość? W google szukałem ale odpowiedzi nie znalazłem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W BMW nie ma tiptronica, tylko steptronic, ale to to samo. Czyli masz możliwość zmiany biegów manualnie. Z tego co wiem yo w dieslach były skrzynie GM a w benzgnach ZF, ale nie wiem czy wszystkich. Jako że diesle mają większy moment to niby GM są bardziej awaryjne. Moje auto ma GM w 150KM dieslu i na blacie na pewno 300 tysi a moze i więcej. Chodzi normalnie i polecam. Jedyna wada to wyższe spalanie niż w manualu, bo to diść stara konstrukcja.
Opublikowano
no ja mogę kupić benzynkę 1.8 2003 rok także orientuję się teraz jak dbać o to i o koszta ewentualne. Bo słyszałem że mogą przyprawić o ból glowy a jeśli się dba bardzo dobrze to odwdzięcza się niezawodnym długoletnim działaniem
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No ja jakoś przesadnie nie dbam. Pierwszy raz olej wymieniłem w niej przy około 220 tysiącach. Filtr był oryginalny, więc nikt tego nigdy nie robil. Teraz wypadało by drugi raz to zrobić.

Podaj VIN auta to się dowiemy co to za auto i z jaką skrzynią. Jeśli silnik N46 z 2003 to reż jest skrzynia GM, ale nic jej nie powinno być. W benzynach nie ma takich dużych momentów jak w dieslach

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W n42 też jest gm, ale faktycznie trzeba postarać się aby ją zajechać przy tym silniku. 325/330xi miały jeszcze gm-a, pozostałe r6 pb miały zf-a.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
to jest 316 to wydaje mi się że da radę. Wujek kupił to auto bo mu się podobało ale odkąd się przeprowadział to w sumie robi nim jak dobrze pójdzie 2-2,5k km rocznie :)
Opublikowano
Mam GM, diesel 150 kM, jedna wymuszona regeneracja skrzynki, 3,5 k poszło. Ale na obecną chwilę chwalę sobie.
BMW 3, e46, 320 d, 150KM, 2.0 diesel, automat, M47N, 2004 r.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To cena bardzo przystępna.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Podejrzewam że to nie była pełna regeneracja tylko naprawa/wymiana uszkodzonych elementów więc cena zależy od tego co siadło. Mi gość od napraw skrzyń automatycznym powiedział, że naprawia się to co trzeba, bo pełna regeneracja takiego GMa to na pewno grubo ponad 10kpln A może i ponad 15kpln. W moim aucie naprawa skrzyni + nowe sprzęgło to już nie pamiętam ale było około 6 lub 8 tysi około 2 lata temu ( za poprzedniego właściciela ). A skrzyni do nowej dużo podobno brakuje, jak mówi gość który ją naprawiał, a wiem to bo teraz ja dalej ją u niego serwisuje, choć sama skrzynia jak narazie chodzi spoko. Pozdrawiam
Opublikowano
Ogólnie serwis skrzyn automatycznych to jest to jest jakas mafia, to jak kroją ludzi na serwisie to jest dla mnie jakaś patologia. Koszta rzędu 3 - 5 tyś zł za wymianę jakiś podzespołów? tragedia, spotkałem się że kogoś skroili za regenerację konwertera ponad 2,5 tyś, jak samo sprzęgło kosztuje ok 700 + wymiana oleju i powiedzmy sama usługa wymiany to max 1500 za wszystko. Nie wspomnę o tym, że automat jest chyba prościej zbudowany od manuala ale to już inna sprawa. Nigdy w życiu bym nikomu nie oddał swojej skrzynki do naprawy i chociaż jak się kiedyś na niczym nie znałem, naprawiłem w swoim aucie już grubo ponad połowę rzeczy sam, przy tym się wiele nauczyłem a skrzynie też bym sam zrobił. I każdego zachęcam do takiego działania jak chociaż ma minimalne pojęcie na mechanice, można dziesiątki tyś zł zaoszczędzić :)
Opublikowano

Ja mam w N42B20 tzw "tiptronika" i bardzo sobie chwalę jazdę na tej skrzyni, mam dosyć ciężką nogę, często korzystam z kikdowna a skrzynia jedzie jak ta lalka.

Nic z ną nie robiłem od kiedy kupiłem to auto i jak rozmawiam z wieloma osobami to mówią żeby nie dotykać dopóki coś się nie sypnie. Jak już zaczniesz grzebać to może się nie skończyć.


W serwisie powiedzieli mi że oleju się nie wymienia, co najwyżej się uzupełnia choć jak nie masz wycieków to nie powinno ubywać.


Teraz wiem ze już nigdy nie przesiądę się do manuala choćby nie wiadomo jak super by był.

83ba45602a45.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
mówią żeby nie dotykać dopóki coś się nie sypnie. Jak już zaczniesz grzebać to może się nie skończyć.


W serwisie powiedzieli mi że oleju się nie wymienia, co najwyżej się uzupełnia choć jak nie masz wycieków to nie powinno ubywać.

Brawo dla serwisu, pozostaje życzyć dożywotniego oleju :lol

Ps. Zapytaj producenta skrzyni co o tym myśli :8)

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Muszę stanąć w obronie serwisów.

Dawno temu Mercedes wypuścił automatyczna skrzynię biegów o sterowaniu elektronicznym.Tam również było powiedziane, że oleju się nie wymienia. Ba, nawet w karcie przeglądowej nie było pozycji wymiany oleju w automacie. Wszystko było ok, ale zaczęły się wymiany skrzyń na gwarancji. Nie tylko w serwisie w którym pracowałem, ale we wszystkich w Polsce i myślę że na świecie też. No i przyszła informacja, że trzeba wymieniać olej w skrzyni. Najpierw jednorazowo po 50 tys. km. Potem zmieniano te wartości w zależności od silnika i modelu samochodu. Rekordzistą był model W220 S400 CDI. Tam trzeba było wymieniać olej w skrzyni co 25 tys. km.

I tu jeśli producent nie przewiduje wymiany oleju w skrzyni, serwis nie może powiedzieć, że trzeba go wymieniać.

Oczywiście może zasugerować, że warto wymienić olej co 60 tys. My tak robiliśmy nawet w samochodach w których Mercedes nie przewidywał wymiany oleju w skrzyni.

Opublikowano
Zgodzę się z Tobą, ale w skrzyniach bmw akurat trzeba wymieniać :D nie pamietam czy producent GM zalecał wymiane, ale wiem ze ZF pisał że olej trzeba wymieniać co 100 tyś, a bmw nakleiło swoją plakietke life time oil, jeżeli serwis specjalizuje się w automatach, to powinien mieć szeroką wiedzę na temat tego w których skrzyniach trzeba wymieniać olej a w których producent nie zaleca, dlatego moim zdaniem taki serwis co wrzuca wszystkie do jednego worka że nie trzeba to lipa nie serwis :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Producent twierdzi, że nie trzeba żeby auto nie zrobiło 600-700 tys. km tylko aby po 300-350 tys. jego naprawa była nieopłacalna :wink: pamiętacie co było z mercedesem gdy jeździło w123? Nieciekawie było w firmie :lol:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Dobra to teraz prośba do znawców tematu, potrzebuje wszystko co powinienem wiedzieć odnośnie wymiany oleju i nie tylko w automacie BMW
83ba45602a45.jpg
Opublikowano
Potrzebujesz podnośnika/kanału. Filtra oleju, uszczelki miski. Oleju... Ew. nowych śrób miski. Ale to wszystko zależy od marki samochodu ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Do tej skrzyni leje się Texamatic 7045E i nie stosował bym zamiennika firmy Meyle. Reszta jest git w tym linku z allegro.
Opublikowano
dokładnie do tej skrzyni tylko texamatic, na innym oleju skrzynia może wariować i nie działać poprawnie. 10l to za dużo, przy wymianie czyli spuszczenie oleju z miski, wymianie filtra schodzi ok 6 - 6,5l więc idz do sklepu z częsciami i kup te 7l oleju bo napewno z 10 ci zostaną 3l i filtr oleju z uszczelką febi. Ja tak wymienialem u siebie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.