Skocz do zawartości

cieknacy olej na laczeni skrzyni bmw e34 520i


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam serdecznie. Mam problem w bmw e34 520i 24v 150KM 95r. PIERWSZY to; cieknacy olej na laczeniu skrzyni (manual) z silnikiem i jest to ewidentnie olej silnikowy. Nadmienie ze wymienilem simering laczacy wal ze skrzynia i dalej kapie.Dodam ze zaczelo sie to dziac po wizycie na hamowni. DRUGI problem, ze na owej hamowni pokazalo ze moc jest 152,6KM, ale przy obrotach od2000 do 2400 tys. auto muli gdy przekroczy ten zakres to idze jak burza ,ktos mial cos takiego?, co to moze byc?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Skoro jest to olej silnikowy to uszczelniacz wału do wymiany. Trzeba zdemontować skrzynie i kompletne sprzęgło żeby się tam dostać.

Co do mocy silnika to po silniku 2,0 nie spodziewaj się cudów. Ale warto odczytać błędy może coś z czujnikiem wałka.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Nie sprecyzowalem dokladnie (sory) wlasnie ten uszczelniacz zostal wymieniony . Dzien spokoju a tu znowu pojawil sie olej na laczeniu skrzyni z silnikiem. Co do z czytania bledow to bylem u dwoch gosci i nie mogli sie podlaczyc ich sprzet nie lapal sygnalu. Tak wiec szukam dalej kogos kto ma odpowiedni sprzet. Dzieki za podpowiedz moze to i czujnik sprawdze to.
Opublikowano
AHA JESLI CHODZI O MOC SILNIKA TO WIEM ZE TO NIE JEST DEMON PREDKOSCI . CHODZI O PRZYSPIESZANIE GDZIE OD OBROTOW 2000 DO 2400 ZMULI GO A PO PRZEKROCZENIU OWYCH 2400 PUSZCZA GO IDZIE NORMALNIE
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Są trzy opcje takiej sytuacji z olejem;

-źle wykonana naprawa, uszkodzony nowy uszczelniacz podczas zakładania

-całkowicie zatkana odma czyli odpowietrzenie silnika

-cieknie ze skrzyni a nie z silnika

Swoją drogą przy wymianie uszczelniacza wału od strony sprzęgła warto wymienić uszczelniacz skrzyni.

Należy pamiętać że uszczelniacze są kierunkowe i nie założymy tam zwykłego uszczelniacza bo nadal będzie ciekło.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Dzieki za podpowiedzi :) . Odmy nie bralem pod uwage chodz jak by bylo cos z nia nie tak to filtr powietrza bym mial zaolejony, ale sprawdze. Porzycze jeszcze endoskop samochodowy moze cos znajde :?: . Tak sie jeszcze zastanawiam nad uszczelka miski olejowej czy to moze nie jej wina :? ze na koncu miski gdzies ja wydmuchalo .
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Powiem Ci ze swojego doświadczenia że miska raczej powoli się poci, to nie następuje tak nagle, no chyba że wcześniej nie zwracałeś uwagi. Uszczelka pod obudową uszczelniacza wału wymieniona?

Do wymiany uszczelki miski trzeba odkręcić łapy silnika od belki, odkręcić poduszki skrzyni te bliżej silnika, unieść silnik, odkręcić pompę wspomagania . Po odkręceniu i opuszczeniu miski odkręcasz smok pompy oleju( trochę ciasno i niewygodnie) i miska wychodzi.

Wymieniałem u siebie, ogólnie kupa roboty.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
powiem ci ze uszczelniacz byl wymieniany,ale czy uszczelka obudowy hmm . Robil to mechanik wiec teraz ciekawe jak to bylol?. CO do miski to juz to przerabialem TRZY SWIATY Z TA WYMIANA niby tylko miska a roboty :shock: . Zaczne najpierw od odmy przeczyszcze ja , i zobacze jesli nic to nie da to skrzynia w dol a na koniec miska bo tu jest z nia zabawy.
Opublikowano
Moj silnik M50 NIE POSIADA ODMY opary leca prosto do dolotu . Tak wiec ten punkt odpada co do cieknacego oleju.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego to potoczna nazwa odpowietrzenia silnika, dopiero w m52 jest odma a prawidłowa nazwa to separator oleju :D .

W każdym razie trzeba sprawdzić drożność. Odpinasz wąż ten który dochodzi do dolotu, odkręcasz korek oleju i po dmuchnięciu w wąż ma być słychać uciekające powietrze przez pokrywę zaworów.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
i wszystko wyjasnione :) . DZIEKI za podpowiedzi i wyjasnienia, bo kto pyta nie bladzi. Gdy znajde przyczyne wycieku wszystko opisze co bylo tego przyczyna. Jeszcze raz dziekuje :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.