Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Ok. od roku tak jeździsz i żadnych problemów z DPF? Po kontakcie w jednym z punktów usłyszałem ze należałoby tez wyłączyć i usunąć dpf (czego nie chciałbym robić) bo po samym wyłączeniu EGR będzie problem z wypalaniem. Będę wdzięczny za informacje :)

 

Dokładnie "żadnych problemów", a nawet napisałbym, że filtr zapełnia się wolniej. Lepiej nie jedź już do tego punktu jak to nazwałeś :wink:

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Taka oto sytuacja, podczas przeglądu i prac eksploatacyjnych postanowiłem sprawdzić turbinę no i okazało się, że pojawił się luz wzdłużny co jest częstym zjawiskiem przy 200tkm i żeby zapobiec jakimś nieprzyjemnym sytuacjom szybki telefon do przyjaciela i okazuje się, że ma taką na stole.

IMG-20201218-191506.jpg

IMG-20201218-191517.jpg

IMG-20201218-191525.jpg

IMG-20201218-214122.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ile taka przyjemność ? to jest oryginał czy hybryda ? powoli zbliżam sie do 200k turbo u mnie jeszcze oryginalne wiec pewnie tez mnie to czeka :|
gm7CfMp.jpg?1
  • 2 tygodnie później...
  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

Troszkę uzupełnienia tematu.

Bez przygody w trasie nie ma wspomnień :D :D :D

Jednodniowy wypad nad morze kończy się ponad czterodzinnym postojem na S7 w upale 34C.

Oczywiście opony na śmietnik.

IMG-20210727-WA0004.jpg

IMG-20210727-WA0005.jpg

IMG-20210727-WA0005.jpg

IMG-20210714-100548.jpg

IMG-20210716-154106.jpg

Kolejna sprawa to gmina tak przygotowała drogę, że zapadłem się i ściągnąłem troszkę ziemi, efekt widoczny :cry2: walka o odszkodowanie trwa i chyba ją przegram bo nie mam sił ani zdrowia by walczyć :mad2:

IMG-20210726-162529.jpg


A ze spraw bieżących i bardziej przyjemnych domowy serwis olejowy


sdr.jpg

mde.jpg

mde.jpg

mde.jpg

mde.jpg

mde.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

kierwa! współczuję tej "przygody"... co za dziadostwo! człowiek płaci podatki a drogi roz....ne,i na dodatek jak coś się stanie to nie ma winnego...


serwis jak zwykle top! na bogato z materiałami ;) :cool2:

Opublikowano
Miałem leżeć od rana plaży i totalnie wyłączyć się od codzienności a tu taka przygoda tu również nie obyło się bez walki z ubezpieczalnią bo na trasie tuż przy mnie jadą wybuchła w tirze opona i rozsypała mu cały przód ja ujechałem jakieś 2km i zaczęło bujać autem - nauczony doświadczeniem zjechałem od razu na pobocze później cała procedura i okazało się, że to kawałek drabinki z tego TIR-a. Oczywiście ubezpieczalnia wypłaciła za jedną oponę i to potrącając chyba 30% wartości ehh polska rzeczywistość, tu z drogą chciałem oddać szkodę ale powiedzieli, że nieopłacalna dla nich zabawa i tu ich rozumiem. Wczoraj przy zmianie oliwy też patrzę że brakuje od spodu w pokrywie dekielka w miejscu spustu miski olejowej :cry2: , a powód w zeszłym roku oliwa była wymieniana w warsztacie gdzie robili turbinę normalnie ręce opadają dlatego zawszę wolę naprawiać sam bo co najwyżej coś zostaje :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
  • 2 miesiące temu...
  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano

Po dłuższej nieobecności krótki update :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Szkoda z polisy sprawcy

1672336508850.jpg

1672336575020.jpg

1672336942528.jpg

Takie tam przygotowania :lol:

1672335070832.jpg

Wymiana oleju

1673284886854.jpg

1673285438511.jpg

1673285393431.jpg

1673285518433.jpg

1673285461025.jpg

Komplet tarcz na przód i tył ATE dwuczęściowe plus klocki na przód ATE i na tył TRW

Szlif piast zostawiłem młodemu :cool2:

IMG-20230106-153234.jpg

IMG-20230108-132242.jpg

IMG-20230106-153402.jpg

IMG-20230106-141411.jpg

IMG-20230106-142400.jpg

IMG-20230106-143612.jpg

Szczeliwo do gwintów :norty:

IMG-20230106-161529.jpg

IMG-20230106-171520.jpg

IMG-20230108-132426.jpg

IMG-20230108-132634.jpg

IMG-20230108-133014.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dobra szkoda była,że taki serwis przy okazji jeszcze ogarnąłeś :lol: :cool2:

Mariusz wiesz jak jest z ubezpieczalniami. Napisze tak, za to co widać na zdjęciu zaproponowali w zaokrągleniu 450 zł z nowym halogenem oczywiście :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: normalnie siadłem jak to zobaczyłem i oczywiście poszło bezgotówkowo.

  • Zasłużeni forumowicze
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Świetna robota. Podobnie robię przy swoim aucie .

Olej podobny kupiłem do twojego Revanol SMP 5W30.

Obejrzyj sobie filmik o olejach. Tam odradzany jest olej xxW40.




Na zdjęciach masz klucz dynamometryczny...

Jak dobrze rozumiem , 110Nm to siła dokręcenia śrub od jarzma zacisku hamulcowego? A 55Nm to śruby ( pływające) od zacisku hamulcowego?

Według NewTis, śruby (pływające ) od zacisku hamulcowego, przód dokręca się z siłą:

- śruba o średnicy 7mm - 30Nm

- śruba o średnicy 8mm - 35Nm

- śruba o średnicy 9mm - 55Nm



Nie chcę marudzić, fajnie że twój młody pomaga ci w takich pracach ale szczotka metalowa w jego rękach bez odpowiednich okularów nie jest najlepszym pomysłem.


Pozdrawiam.

Opublikowano
Świetna robota. Podobnie robię przy swoim aucie .

Wychodzę z założenia, że jak dbasz tak masz ale pewnie masz tak samo :cool2:

 

Olej podobny kupiłem do twojego Revanol SMP 5W30.

Obejrzyj sobie filmik o olejach. Tam odradzany jest olej xxW40.

Jesteś na forum już troszkę wiec wiesz, że temat oleju to temat rzeka i dla mnie najważniejsze żeby olej był dobry i miał specyfikację zgodną z zalecaną do danego silnika. Na filmie najgorzej wypadaj 0w40 ale sugerując się tymi kreseczkami z filmu to Ravenol 5W40 i tak wypadł tam dobrze. Myślę, że po prostu trzeba być świadomym co się leje.


 

Jak dobrze rozumiem , 110Nm to siła dokręcenia śrub od jarzma zacisku hamulcowego? A 55Nm to śruby ( pływające) od zacisku hamulcowego?

Według NewTis, śruby (pływające ) od zacisku hamulcowego, przód dokręca się z siłą

- śruba o średnicy 7mm - 30Nm

- śruba o średnicy 8mm - 35Nm

- śruba o średnicy 9mm - 55Nm

Dokładnie tak


 

Nie chcę marudzić, fajnie że twój młody pomaga ci w takich pracach ale szczotka metalowa w jego rękach bez odpowiednich okularów nie jest najlepszym pomysłem.

Już mieliśmy za to opr... :norty: a ja i tak wylądowałem na pogotowiu żeby wyjąć opiłek no ale cóż średnio 3-5x razy w roku jestem na takiej wizycie bo zawsze to albo za daleko po okulary albo gdzieś leżą gdzie nie chce mi się iść. Obiecujemy poprawę :mrgreen:

Pozdrawiam :wink:

  • 2 tygodnie później...
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Kierownica poleciała do obszycia, a przy okazji przed podróżą przyszedł czas na wymianę poduszek silnika. Wymiana prosta ale żeby je wyjąć trzeba poluzować wózek bo nie idzie obrócić poduszki żeby ją wyjąć. 

[img]https://i.ibb.co/tqJtLy1/IMG-20230729-071404.jpg[/img]

[img]https://i.ibb.co/7rhxDZM/IMG-20230725-154132.jpg[/img]

[img]https://i.ibb.co/7rhxDZM/IMG-20230725-154132.jpg[/img]

[img]https://i.ibb.co/dJDDFN1/IMG-20230725-154149.jpg[/img]

[img]https://i.ibb.co/jMzcCZB/IMG-20230726-132022.jpg[/img]

[img]https://i.ibb.co/Xzjdvq5/IMG-20230726-132117.jpg[/img]

[img]https://i.ibb.co/9y9vy2G/IMG-20230726-130903.jpg[/img]

[img]https://i.ibb.co/kGQ6krG/IMG-20230726-131050.jpg[/img]

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.