Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, stałem się niedawno posiadaczem E60 z 2004 roku 3.0 d 218 KM automat. Od początku już świeciła się żółta kierownica i nie działał aktywny układ kierowniczy. Wspomaganie jeszcze działało, a ostatnio jakoś znikło. Błąd w sterowniku AFS to 613D. Poniżej screeny, może ktoś z kolegów miał podobny przypadek albo jest coś w stanie podpowiedzieć co jest nie tak

f3931fc5cb37.jpg


2e0242b385a2.jpg


f772b4693b01.jpg


c48f9c9acd0d.jpg

Opublikowano
Jest kilka tematów na forum wystarczy poszukać przerabiałem to ten sam błąd (613) do sprawdzenia wiązka pod silnikiem a prawdopodobnie do wymiany u mnie była przepalona i pognita koszt wiązki 630zl prawdopodobnie a druga opcja problemy z taśma w kierownicy co teraz mi się ukazuje czas od czasu i tez błąd kierownicy na 99% wiązka pod silnikiem daj do dobrego elektryka to ci to ogarnie można tez samemu się bawić i wymienić wiązkę
Opublikowano
To sprawdź jeszcze taśmę w kierownicy ja sprawy elektryczne oddaje do fachowca bo się na tym nie znam sam sprawdzałem wiązkę według mnie było Ok elektryk zrobil diagnostykę i wyszło ze to jednak wiązka część wiązki idzie w belce prawdopodobnie i nie zobaczysz jej stanu bez zdemontowania
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Wiązka sprawdzona i jest cała, moduł pod kierownica zmieniony, dopisany do auta i dalej nic. W sterowniku AFS błąd 613D nie do ruszenia. Jakieś pomysły?
Opublikowano
skoro wiązka pod silnikiem sprawdzona to zostaje ci druga część wiązki które idzie od nadkola do sterownika pod siedzeniem. Jest prawdopodobne że może tam być coś uszkodzone bądź tak jak u mnie nie było styku na pinach w kostce sterownika. Błąd 613D to bezpośredni błąd blokady elektrycznej która załącza bądź rozłącza silnik elektryczny na przekładni planetarnej na kolumnie. Wykluczyłbym awarię czujnika skrętu w kierownicy ponieważ wtedy miałbyś błąd 614A. Dopóki nie wyeliminujesz błędu 613d nie masz możliwości kalibracji i inicjalizacji active steering
Opublikowano
Wiązka do sterownika też sprawdzona i nie ma żadnych uszkodzeń. Po odłączeniu wtyczki od sterownika i podaniu napięcia na piny od blokady słychać jak elektromagnes klika więc według mnie z wiązka i samą blokada jest wszystko ok. Pozostaje w tym wypadku już chyba tylko sterownik. Jest ktoś kto naprawia te sterowniki?
Opublikowano
Więc tak, zmieniłem sterownik AFS i błąd 613D zniknął ale jest inny. Teraz jest 614A i nie można dokonczyc kalibracji Active Steering. Czyli teraz do wymiany jeszcze czujnik kąta skrętu? Choć on sam się poprawnie kalibruje.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dlaczego nie można dokończyć? Czym to robisz? Są jakieś inne błędy? Programowałeś sterownik pod auto?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Kalibracje robie ista_d, i zatrzymuje się w momencie kiedy trzeba kręcić kierownicą w lewo i prawo o te +-10 °. W AFS są dwa błędy 614A i CE99
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kalibracje robie ista_d, i zatrzymuje się w momencie kiedy trzeba kręcić kierownicą w lewo i prawo o te +-10 °. W AFS są dwa błędy 614A i CE99

No jak Ty chcesz sukces jeśli masz błąd CE99 - niby zrozumiały błąd i wiadomo co trzeba zrobić

Opublikowano
Kalibracje robie ista_d, i zatrzymuje się w momencie kiedy trzeba kręcić kierownicą w lewo i prawo o te +-10 °. W AFS są dwa błędy 614A i CE99

No jak Ty chcesz sukces jeśli masz błąd CE99 - niby zrozumiały błąd i wiadomo co trzeba zrobić

 

Może podpowie kolega co trzeba zrobić?

Czyżby SZL do wymiany? Z tego co wiem to jest zmieniony. Chociaż ISTA P pokazuje go do wymiany na numer 9136898 ale niestety nie mogę takiego znaleźć.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Stosunkowo CE99 - to niepoprawny algorytm aby od razu wymieniać szl.

Chociaż jeśli patrzeć na parametry samego sterownika szl - wszystko stanie jasne od razu

Opublikowano
Masz może wiedzę po jakim numerze założyć żeby działal poprawnie z Active steering? Był tu zmieniany i ciężko powiedzieć czy ktoś założył odpowiedni.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie jest fakt ze to wina samego szł. Trzeba patrzeć parametry działań . Jeśli chcesz u nas naprawic, to wtedy powiem. Sorry, ja nie zarabiam kase dla innych wymieniaczy .
Opublikowano (edytowane)
Ok, rozumiem każdy chce z czegoś żyć. Sterownik potrafię wymienić więc zapytam ile by kosztowała pomoc? Chyba że jesteś gdzieś z Małopolski to mógłbym podjechać. Edytowane przez darek.tryb
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

Miałem podobny problem ze wspomaganie

Paliła mi się kontrolka Aktivlenkung

Na początku sądziłem że to pompa padła lub maglownica..

Ale nie znalazłem żadnych wycieków

Następnie zmieniłem olej też nić nie pomogło

Aż zauważyłem że pasek wieloklinowy jest rozciągnięte, zmieniłem go i wszystko wróciło do normy

Najwidiczniej ślizgał się i pompa nie była wydajna

Mój motor to 525 D 2007r

Zgasło kontrolka a wspomaganie działa znakomicie

  • 4 lata później...
Opublikowano (edytowane)

Witam miałem błędy CE99 i A85D wymieniłem czujnik kąta skrętu w kierownicy. Kalibrację zrobiłem bez problemu. Przez jakiś czas wszystko było Ok ale na nowo pojawiły się błędy. 
Czy to może być wina wiązki ? 
Ma ktoś wiedzę na ten temat i może się podzielić. 
pozdrawiam 

Edytowane przez kucy07

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.