Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,


Podniosłem dziś maskę zerknąć co tam i w oczy rzucił mi się ubrudzony olejem wąż elastyczny. Nie jestem specem, ale wydaje mi się, że on idzie do intercoolera. Jeśli jestem w błędzie, to mnie poprawcie. Wąż jest pęknięty wzdłużnie na pewno w dwóch miejsach. Widać na zdjęciu. Jak go nacisnąłem, to wypływa z niego trochę oleju. Powiedzcie proszę co to za wąż, dlaczego mogło dojść do jego uszkodzenia oraz gdzie najlepiej go dostać- czy tylko w bmw? Czy można z tym jeździć, czy kategorycznie nie?


137fbd0e72ac.jpg


cf702c1ae0a1.jpg


Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Według mnie potrzebujesz numeru 6 ze schematu

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=UG31-EUR-09-2005-E87-BMW-118d&diagId=11_3658


Wpisz numer czesci 11617810308 w wyszukiwarke allegro i ci wyskoczy ten kawałek gumy.

Koszt w ASO będzie masakryczny, a tu masz ten fragment rury za 100zl.

Opublikowano
Bardzo dziękuję. Będę musiał kupić na allegro ten element gumowy. Czy ta firma turborury jest polecana, w sensie, czy jej produkty są godne zaufania i można spokojnie kupić? Czy masz może jakiś patent na to jak zdjąc oryginalne opaski bmw by niczego nie uszkodzić? One wyglądają na zaciśnięte na stałe. Może jakoś obcęgami uda się je przeciąć. Nowe już byłyby takie zwykłe, skręcane. Czy jazda z przewodem w tym stanie może spowodować jakieś negatywne skutki? Auto jest mi codziennie niezbędne i pokonuje dziennie około 70 km. Nie odczułem żadnego spadku mocy mimo, że na pewno ciągnie sobie jakieś lewe powietrze skoro jest jakieś pęknięcie tej rury.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Opaski upitol. Nawet jak gume poszarpiesz to i tak do niczego ta stara ci się nie przyda. Ja kupowałem do swojego trzy razy tańsze niż te z turborury i girzej wgglądające a na serio się spisują. Wytrzymałe nie puchną do turbo idealne, więc te na bank są bardzo dobre.

Jak że łapie część pary z turbiny idzie w atmosfere to na bank gorzej jedzie. Przy wyższych obrotach będzie kopcił no i świstał. Nie ma co tego kleić, bo nie wytzyma to ciśnuenia. Kup i skręcaj zwykłymi opaskami tylko solidnymi.

Opublikowano

Dziękuję Ci za pomoc :)


Dodam tylko, że gdyby ktoś miał podobny przypadek, to lepiej kupić na stronie turborury.pl niż na allegro, bo na swojej stronie mają ten wąż za 55 zł + 15 zł shipment, więc razem 70 zł, versus 100 zł.


Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na przyszłość takie pęknięcie owijasz szarą taśmą i bez problemu jeździsz aż przyjdzie nowa część. Opaski najlepiej przetnij gumówką, ponieważ nożycami do blachy wygniesz rurę.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Bardzo dziękuję za porady. Akurat dziś dokonałem wymiany. Najłatwiejsze to to nie było, bo flexem ciężko tam dojść, ale się udało. Próbowałem obcęgami, ale ani rusz z tymi opaskami. One są grubości milimetra lub nawet więcej (bardzo grube i solidne). Flex poszedł w ruch i przecięte. Potem ciężko było ściągnąć samą gumę, zwłaszcza u góry, gdzie nachodzi na kolanko, które wpina się do kolektora dolotowego. Tam guma była podklejona do kolanka, trzeba było ją rozciąć. U dołu zeszła bez problemu. Nową gumę od turborury zakładało się ciężko, góra weszła opornie, dół ok, ale lekki był problem by ułożyć dół na aluminiowym króćcu, bo wąż nie dochodził do końca, ale w końcu się udało. Opaski zaciskowe skręcone i jest ok. Po wymianie- mocy ile było tyle jest, nie zauważyłem różnicy, więc chyba nie miało to zbyt dużego wpływu. Już wiem dlaczego bmw robi to wszystko na jednorazowych, (teoretycznie) niedemontowalnych opaskach- by kupić cały element (kolanko od kolektora-wąż-aluminiowa rurka-wąż). W aluminiowej rurce jest jeszcze jakiś czyjnik. W dolocie widziałem olej, nie było go dużo, ale był, wszystko było otłuszczone. No cóż, auto nie nowe. Mam nadzieję, że ta wymiana okaże się skuteczna i posłuży to jakiś czas.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.