Skocz do zawartości

Problem po wymianie silnika z M54 b22 na M52 b28


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Po przejechaniu prawie 500000 km silnik w mojej E46 w końcu wyzioną ducha. Jako, że mam do samochodu ogromny sentyment, postanowiłem wymienić silnik na nieco żwawszy ( jak w temacie ) i nadal cieszyć się jazdą przez kolejne n km.

Niestety, po wymianie już nie jest tak fajnie. Początkowo silnik pracował znośnie lecz po przejechaniu kilkuset km, zaczęły się problemy. Silnik jest bardzo żwawy lecz na postoju i podczas jazdy po wybiciu biegu bardzo nierówno pracuje. Obroty mocno falują przez kilka sekund po czy przeważnie się stabilizują ale praca silnika jest na tyle nierówna, że trzęsie całą budą. Dodatkowo zgłasza sporo błędów, błędy wypadania zapłonu na wszystkich cylindrach i błędy wszystkie sondy ( np. mieszanka za bogata ).

Okazało się że sonda regulacyjna na bank 1 nie pracowała ( 0,42 V cały czas ). Wymieniłem ją na nową oryginalną, pracuje ok lecz w pracy silnika nic się nie zmieniło. Mimo sprawnej sondy błędy są takie same. Dodatkowo wymieniłem zawór DISA ( klapka latała na wszystkie strony ).

Co może być przyczyną takich problemów ?

Szukając pomocy na forach ktoś pisał o podobnych problemach i u niego ponoć pomogło jakieś ,, strojenie " . Co o tym sądzicie ?


z góry dziękuję za każdą odpowiedz i pomoc.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zapewne lewe powietrze, może przepływomierz, wklej te błędy (zły skład mieszanki).

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Dzięki za szybką odpowiedz.


Błędy skopiuje jutro i wrzucę.

Przepływomierz wymieniłem na oryginalny ale używany. Zero efektu. Odpinałem go, przejechałem się kawałek i również zero efektu.

Czy przy lewym powietrzu, obroty stabilizowały by się po kilku sekundach ?

Opublikowano
Jak sonda nie pracowała, mogło dojść do zapchania kata. Wkręca sie normalnie na obroty, czy z pewnym ociąganiem? Jeśli tak, to zacznij od poluzowania śrub między kolektorem wydechowym a rurą i wtedy się przejedź. Będzie trochę głośniej, ale na próbę można z tym żyć ;)
Opublikowano
Zapewne lewe powietrze, może przepływomierz, wklej te błędy (zły skład mieszanki).

 

Witam,

Rano kasowałem błędy, po przejechaniu około 45 km mamy takie błędy https://nfhost.me/image/vUghi

Dodam jeszcze, że rano po odpaleniu, silnik pracował znośnie. dopiero jak się zagrzał objawy powróciły. Przed chwilą, jak zgrywałem błędy to sprawdziłem jeszcze raz sondy regulacyjne. Bank 1 pracowała w przedziale od 0,05 do 0,25 V , a Bank 2 w przedziale 0,2 do 0,8 V ( bank 2 to ta która nie pracowała wcześniej i została wymieniona na nową, wczoraj pisałem, że wymieniona była na bank 1 ale to była pomyłka ). Dzisiaj poza błędami sond były jeszcze błędy wypadania zapłonu na cylindrze 1, 2 i 3 które pojawiły się dopiero po krótkiej pracy silnika na biegu jałowym na zagrzanym silniku. Jak silnik jest zimny to obroty są około 850 - 890 rpm a na zagrzanym jakieś 600 - 650.

Czyli tak, sonda regulacyjna na Bank 1 również do wymiany ? Czy uwalona sonda/sondy robiły by aż takie spustoszenie w pracy silnika ? i skąd błędy sond monitorujących ?

jeśli link do zdjęcia nie działa to dajcie proszę znać.

Opublikowano
Jak sonda nie pracowała, mogło dojść do zapchania kata. Wkręca sie normalnie na obroty, czy z pewnym ociąganiem? Jeśli tak, to zacznij od poluzowania śrub między kolektorem wydechowym a rurą i wtedy się przejedź. Będzie trochę głośniej, ale na próbę można z tym żyć ;)

Wkręca się całkiem nieźle

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sonda przed katalizatorem na banku 1 do wymiany.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,


Chwilę zeszło bo zgłębiałem temat kasowania adaptacji i tego jak należy postępować z silnikiem bezpośrednio po skasowaniu.

Po wymianie drugiej sondy, skasowałem adaptacje, wyłączyłem zapłon, poczekałem chwilę i po odpaleniu, silnik od razu zgasł, i tak kilka razy. Aby silnik nie gasł musiałem delikatnie dodawać gazu. Po około 20 min pracy pojechałem się przejechać starając się wkręcać silnik na każdym biegu w pełnym zakresie obrotów ( najpierw spokojnie a później z gazem w podłodze - jeśli to błąd to proszę o komentarz ) robiąc w ten sposób około 15 km.

Kolejne 100 km zrobiłem w cyklu mieszanym ( po mieście, na autostradzie, szybko, wolno, spokojnie, agresywnie itd ). Po przejechaniu około 60-80 km silnik zaczął pracować troszkę lepie ( równiej i przestał gasnąć po wybiciu na luz ). Na chwilę obecną, silnik dalej pracuje nierówno i nadal zgłasza błędy wypadania zapłonu, błędy sond i raczej tylko na wolnych obrotach na biegu jałowym ( 670-705 rpm ). Dodatkowo, przy wkręcaniu silnika na wyższych obrotach, po odjęciu gazu, czuć chwilowe zadławienie silnika któremu towarzyszy dość mocne szarpnięcie/przyhamowanie ( ten objaw był również przed kasowaniem adaptacji ale przez kilka dni po wymianie silnika nie występował).

Poniżej korekty paliwowe po skasowaniu adaptacji i przejechaniu w/w trasy. Wrzuciłem dodatkowo parametry w których widać że zużycie powietrza wychodzi poza zakres, przy obrotach 5000-6000 rpm zużycie dochodzi do 500 kg/h, czy to normalne ?:


https://nfhost.me/image/vI86A

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Masa powietrza przy pełnym bucie i pod koniec skali w fabrycznym m52tub28 przekracza nawet 600 jednostek. Korekty sugerują nieszczelny dolot, tak samo zapewne i błędy, które nie dotyczą sond tylko złego składu mieszanki o czym one informują.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.