Skocz do zawartości

CHIPTUNING BMW seria G, silniki B38, B47, B58, B48, B58, N63


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z Łodzi to tylko TC

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dzień dobry mam bmw m340d i zastanawiam się nad zrobieniem chipa, czy seryjny silnik wytrzyma 391 koni i 826 nm pytanie jest trafne ponieważ robię około 12tyś miesięcznie. Zależy mi najbardziej na poprawianiu czasu 0-100 oraz usunięcia limitera prędkości albo go przesunięcia do 300 km/h. Czy samochód jest aż tak podatny na modyfikacje na seryjnych turbinach, sterowniku itp. Na gwarancji mi nie zależy.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
W dniu 5.04.2024 o 20:43, dbxasd napisał(a):

Odpowiem na ten i kilka powyższych postów:

- modele od 06.2020 mają zablokowane DME - jakaś forma szyfrowania, coś jak iPhone. I tak samo jak istnieje gdzieś narzędzie do łamania iPhone (ten nie-słynny Pegasus), tak samo istnieje jedna jedyna na świecie firma (Femto), która świadczy usługi odblokowywania DME. Wyjmuje się DME z auta (gdy V8 to są to dwa DME), wysyła do Finlandii (kiedyś do Rosji...), po tygodniu wraca odblokowany. Koniecznie trzeba wyłączyć aktualizacje OTA, gdyż zablokują one spowrotem DME i przywrócą fabryczne mapy.

- z odblokowanym DME (lub modele przed 06.2020), można już robić wszystko - instalować Bootmod, MHD, MG Flasher, wycinać GPF, odblokowywać speedo-limiter, instalować flexi fuel, port injection - wszystko co oferują te platformy.

- alternatywą do odblokowywania DME jest racechip (np JB4), ale potencjał jest niższy.

- niestety zarówno odblokowanie DME jak i używanie racechipa jest wykrywane przez Ista, samochód jest oflagowany w bazie BMW więc z gwarancją może być krucho w przypadku padu silnika/skrzyni.

- jedyną chyba rzeczą którą można zrobić bez odblokowania DME (i podobno nie jest to wykrywane obecnie przez serwisy), to xHP, czyli strojenie automatu.

 

I to tyle w temacie, stan wiedzy na kwiecień 2024. 

A czy pomógłby zakup innego DME, że starszej wersji lub z wersji 30i?

Opublikowano
W dniu 5.04.2024 o 20:43, dbxasd napisał(a):

Odpowiem na ten i kilka powyższych postów:

- modele od 06.2020 mają zablokowane DME - jakaś forma szyfrowania, coś jak iPhone. I tak samo jak istnieje gdzieś narzędzie do łamania iPhone (ten nie-słynny Pegasus), tak samo istnieje jedna jedyna na świecie firma (Femto), która świadczy usługi odblokowywania DME. Wyjmuje się DME z auta (gdy V8 to są to dwa DME), wysyła do Finlandii (kiedyś do Rosji...), po tygodniu wraca odblokowany. Koniecznie trzeba wyłączyć aktualizacje OTA, gdyż zablokują one spowrotem DME i przywrócą fabryczne mapy.

- z odblokowanym DME (lub modele przed 06.2020), można już robić wszystko - instalować Bootmod, MHD, MG Flasher, wycinać GPF, odblokowywać speedo-limiter, instalować flexi fuel, port injection - wszystko co oferują te platformy.

- alternatywą do odblokowywania DME jest racechip (np JB4), ale potencjał jest niższy.

- niestety zarówno odblokowanie DME jak i używanie racechipa jest wykrywane przez Ista, samochód jest oflagowany w bazie BMW więc z gwarancją może być krucho w przypadku padu silnika/skrzyni.

- jedyną chyba rzeczą którą można zrobić bez odblokowania DME (i podobno nie jest to wykrywane obecnie przez serwisy), to xHP, czyli strojenie automatu.

 

I to tyle w temacie, stan wiedzy na kwiecień 2024. 

Bardzo fajne podsumowanie.

Ja ze swojej strony bym tylko doprecyzował że po odblokowaniu przez FEMTO nie do końca jest tak że można "robić wszystko" 🙂

 

Samo odblokowanie jest pod konkretny typ (Femto OBD,  BootMod3, MGflasher, MHD) więc trzeba od razu o tym zdecydować. 

 

A np. jakiś czas temu pojawiły się dodatkowe funkcje dla BootMod3 - ale dla osób które odblokowały wcześniej, oznaczało to konieczność ponownej wysyłki DME.

Opublikowano

Witam

wlasnie kupiłem g30 330e z 2020r 

podchodził ktoś dobtematu mapowania auta z hybrydą na pokładzie?

wg katalogu części to w 320i, 2

330i i 330e jest ten sam silnik

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
W dniu 15.07.2024 o 17:02, krzysiek72 napisał(a):

A czy pomógłby zakup innego DME, że starszej wersji lub z wersji 30i?

Częściowo. Można ogarnąć stare DME (sprzed 06.2020), chyba bez znaczenia czy jest to 30i czy 40i. Ale głowy nie dam. Wiem napewno, że silniki V8 mają podwójne DME.


Jak już mamy ogarnięte stare DME, wysyłamy stare i obecne do FEMTO i oni "klonują" zawartość nowego na stare (bo oczywiście jest jakieś powiązanie samochodu i DME, że nie tak łatwo przełożyć z innego auta). Ale ponieważ klonują twoje obecne DME na stary model, na starym DME oczywiście nie ma blokady.


Cała zabawa jest niestety jeszcze droższa (usługa + skądś trzeba wziąć stare DME).

Opublikowano
W dniu 15.08.2024 o 15:12, dbxasd napisał(a):

Częściowo. Można ogarnąć stare DME (sprzed 06.2020), chyba bez znaczenia czy jest to 30i czy 40i. Ale głowy nie dam. Wiem napewno, że silniki V8 mają podwójne DME.


Jak już mamy ogarnięte stare DME, wysyłamy stare i obecne do FEMTO i oni "klonują" zawartość nowego na stare (bo oczywiście jest jakieś powiązanie samochodu i DME, że nie tak łatwo przełożyć z innego auta). Ale ponieważ klonują twoje obecne DME na stary model, na starym DME oczywiście nie ma blokady.


Cała zabawa jest niestety jeszcze droższa (usługa + skądś trzeba wziąć stare DME).

OK, rozumiem, wydawało mi się, że zakup DME ze starszej wersji obejdzie się bez wysyłki do Femto, no cóż, zostało poczekać do końca gwarancji i wysłać sterownik do odblokowania, ehh te dzisiejsze zabezpieczenia...

Opublikowano
W dniu 16.08.2024 o 19:59, krzysiek72 napisał(a):

OK, rozumiem, wydawało mi się, że zakup DME ze starszej wersji obejdzie się bez wysyłki do Femto, no cóż, zostało poczekać do końca gwarancji i wysłać sterownik do odblokowania, ehh te dzisiejsze zabezpieczenia...

 

Dodam, że na ten moment nawet Femto nie potrafi odblokować najnowszych DME (np poliftowe g20 produkcja 2024).

Opublikowano
8 godzin temu, dbxasd napisał(a):

 

Dodam, że na ten moment nawet Femto nie potrafi odblokować najnowszych DME (np poliftowe g20 produkcja 2024).

Ło matko, tosz to tak nie można ☹️

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

TC performance obecnie oferuje wysyłkę do Femto i program. Nie trzeba samemu ogarniać.

Natomiast nadal tanie to nie jest 😕

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano
W dniu 4.02.2023 o 18:53, lukaszewski napisał(a):

(...) natomiast ja zadowolony nie byłem, bo podejście do mojej osoby było tragiczne

Dokładnie miałem takie same spostrzeżenia o nich. Byłem u nich na przestrzeni kilku miesięcy na hamowni z dwoma autami 4x4 i za każdym razem, pomimo umówienia się, czułem się tam jak intruz....

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Kartą nie można było zapłacić, musiałem jechać do bankomatu w [BAD] na jakąś galerię żeby zapłacić, mało tego w międzyczasie musiałem zostawić dowod rejestracyjny jak jakiś intruz i złodziej, żebym przypadkiem nie uciekł.. 🙂 potem zwrocilem uwage, ze nie ma zaslepki haka, to uslyszalem, ze TAK BYLO xD dopiero po mojej ostrej reakcji, uwaga SPRAWDZALI KAMERY czy mowie prawde.. dla mnie niepowazne podejscie.

 

właściciel Janek dobrze zna temat i pewnie pamieta mnie, bo wystawiłem im taka opinie, że potem miałem telefony i sms z prośbą o usunięcie- co jak skończony idiota zrobiłem.. aczkolwiek do niego samego nie mam uwag, chlopa przez 99 procent czasu nie bylo na miejscu, opinie usunalem, zeby nie robic mu antyreklamy. W przeciwieństwie do tych młodych pyszałków, którzy u niego wtedy pracowali 🙂

Szkoda, że po tak ogromnie długim czasie nic się nie zmieniło, a to oznacza, że nie zostały wyciągnięte wnioski..

 

Edytowane przez lukaszewski

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Jeżeli ktoś szuka w Łodzi to osobiscie polecam DogBox. Robiłem tam swoje X5 G05 M50i oni tez osobiscie przerobili juz kupe BMW B58 i N63 Jestem mega zadowolony do podejscia i zadbania jako klienta. Zrobilem Stage 1 i do tego pare rzeczy w kompie jak np otwieranie klap + pops w trybie sport i pare innych funkcji. 

Na poczatku bylem Zdecydowany na TC-performance ale po czytaniu ostatnich postow na ich temat tutaj i kontakcie telefonicznym do nich zrezygnowalem. Kontakt telefoniczny, raczej zostałem zbyty tekstami ze sie nic nie da mimo ze upewnialem ze sterownik jest odblokowany, to dostałem info ze nie są w stanie programowac klap ani robić nic z wydechem. Podczas rozmowy raczej czułem ze nie mieli dla mnie czasu bo nawet na inne pytania dostałem spławiającą odpowiedz. 

Edytowane przez local
Opublikowano

Posiadam 318i od nowości z 2021 roku. Trochę mi brakuje mocy i zacząłem myśleć o wymianie na 330 ale jak widzę te ceny i to że moje auto mam od nowości, wymieniany olej co 12k itd zacząłem myśleć czy nie lepiej dołożyć mu ze 30-40 km i je zostawić na kolejne 2-3 lata. Co o tym myślicie? Ktoś robił już tuning w g20 po 2021 roku?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
W dniu 25.11.2024 o 21:45, BartekG1 napisał(a):

Posiadam 318i od nowości z 2021 roku. Trochę mi brakuje mocy i zacząłem myśleć o wymianie na 330 ale jak widzę te ceny i to że moje auto mam od nowości, wymieniany olej co 12k itd zacząłem myśleć czy nie lepiej dołożyć mu ze 30-40 km i je zostawić na kolejne 2-3 lata. Co o tym myślicie? Ktoś robił już tuning w g20 po 2021 roku?

Tylko box masz do dyspozycji.

Ewentualnie wysyłka sterownika do Finlandii na odblokowanie i potem dopiero program.

 

Pojawiła się też opcja odblokowania sterownika w SportMile, bez wysyłki do Femto i oczywiście program u Nich. 

Póki co koszt całości 10 tyś, czas ok. 10 dni.

Edytowane przez MedicuS

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano
W dniu 25.11.2024 o 22:14, MedicuS napisał(a):

Tylko box masz do dyspozycji.

Ewentualnie wysyłka sterownika do Finlandii na odblokowanie i potem dopiero program.

 

Pojawiła się też opcja odblokowania sterownika w SportMile, bez wysyłki do Femto i oczywiście program u Nich. 

Póki co koszt całości 10 tyś, czas ok. 10 dni.

Hej, 10 tysi za moda, niezle sobie licza, ze tak powiem...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jesli czegos nie mozna prosto zrobic, to bedzie kosztowalo. Dobrze ze cos sie rusza w tym temacie. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
11 godzin temu, krzysiek72 napisał(a):

Hej, 10 tysi za moda, niezle sobie licza, ze tak powiem...

Nie tyle za samą modyfikację, co za odblokowanie ECU + program.

TC wysyła do Femto i tam z kolei chyba 3 tys zł + 1 tyś euro jeśli się nie mylę, ale to zapewne zależy od silnika.

Edytowane przez MedicuS

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zdarza się, bez urazy 🫡

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.