Skocz do zawartości

CHIPTUNING BMW seria G, silniki B38, B47, B58, B48, B58, N63


jnx

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
40 minut temu, Piotr U napisał(a):

TC-Performance strojenie.  BMW M550i seria 530 KM  2019 rok + wydech MG-motorsport, sportowe katy, sportowe GPF, sportowe wkładki filtrów KN. odblokowanie v-max, + program skrzyni. Autostrada 330 licznik zamyka.

Czym są sportowe GPF?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
17 godzin temu, chapter322 napisał(a):

Wynik piękny.

Pytanko, czy g30 xdrive jest możliwość rozłączenia napędu aby auto sprawdzić na hamowni jednoosiowej?

Witam.

Nie potrafię odpowiedzieć na to pytanie. Mój był hamowany na 2 osiowej.

Pozdrawiam.

 

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 4 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
W dniu 15.02.2024 o 19:32, Jacek530D napisał(a):

X3 M40d  LCI - da się już silnik modzić?

 

W dniu 12.03.2024 o 13:22, jasiuBMW napisał(a):

X4 G02 silnik B47T (D25 - ten na jakiś dwóch turbinach) - 231 kM - przebieg 80tkm.

Można coś jeszcze tutaj zadziałać?

Słyszałem, że podobno coś tam pęka w nich przy modach.

Zanim coś tu się dowiemy zdążymy samochody sprzedać .... dział "sponsorowany" ... parodia.

Ból przemija, chwała pozostaje kobiety lubią blizny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.03.2024 o 13:04, krzysiek72 napisał(a):

Witam,

Jak wygląda sytuacja z G26 420i 2023 na gwarancji?

 

Pozdrawiam.

Odpowiem na ten i kilka powyższych postów:

- modele od 06.2020 mają zablokowane DME - jakaś forma szyfrowania, coś jak iPhone. I tak samo jak istnieje gdzieś narzędzie do łamania iPhone (ten nie-słynny Pegasus), tak samo istnieje jedna jedyna na świecie firma (Femto), która świadczy usługi odblokowywania DME. Wyjmuje się DME z auta (gdy V8 to są to dwa DME), wysyła do Finlandii (kiedyś do Rosji...), po tygodniu wraca odblokowany. Koniecznie trzeba wyłączyć aktualizacje OTA, gdyż zablokują one spowrotem DME i przywrócą fabryczne mapy.

- z odblokowanym DME (lub modele przed 06.2020), można już robić wszystko - instalować Bootmod, MHD, MG Flasher, wycinać GPF, odblokowywać speedo-limiter, instalować flexi fuel, port injection - wszystko co oferują te platformy.

- alternatywą do odblokowywania DME jest racechip (np JB4), ale potencjał jest niższy.

- niestety zarówno odblokowanie DME jak i używanie racechipa jest wykrywane przez Ista, samochód jest oflagowany w bazie BMW więc z gwarancją może być krucho w przypadku padu silnika/skrzyni.

- jedyną chyba rzeczą którą można zrobić bez odblokowania DME (i podobno nie jest to wykrywane obecnie przez serwisy), to xHP, czyli strojenie automatu.

 

I to tyle w temacie, stan wiedzy na kwiecień 2024. 

Edytowane przez dbxasd
  • Lubię to 5
  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 26.11.2023 o 23:33, chapter322 napisał(a):

Pytanko, czy g30 xdrive jest możliwość rozłączenia napędu aby auto sprawdzić na hamowni jednoosiowej?

Do serii F i E była aplikacja, która umożliwiała odłączenie jednej osi.

Edytowane przez RobertP
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.02.2023 o 18:53, lukaszewski napisał(a):

TC Perf wali niestety gotowce 🙂 na dodatek wgrywane przez zewnętrzny support, który im obrabia pliki (przynajmniej w większości przypadków 🙂 byłem kiedyś i widziałem jak tylko leci upload/download na ekranie 🙂 może coś się zmieniło od tych paru lat, natomiast ja zadowolony nie byłem, bo podejście do mojej osoby było tragiczne

TC- performance sam pisze soft. Pisze je właściciel który nie przebywa w firmie. U mnie auto było dłubane od 9-tej do 17tej ponad pół zbiornika paliwa zeszło na strojenie. Mam aplikację nadzorującą auto więc wiem że  auto było hamowane wielokrotnie na rolkach (przynajmniej kilkanaście razy) . Wielkie wyrazy uznania dla Tc- performance za profesjonalizm. u mnie finalnie z 530 KM i 750 NM uzyskali 700 KM i 923 NM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.04.2024 o 19:58, RobertP napisał(a):

Do serii F i E była aplikacja, która umożliwiała odłączenie jednej osi.

Masz pewnie na myśli xDelete. Otóż od niedawna wspierają również G20 (i podobne), póki co do 06.2021, chociaż sprawdziłem na moim m340i z okolic 04.2022 (apka bez licencji to umożliwia, potrzebne tylko urządzenie OBD-wifi) i też jest kompatybilny. BTW ta data 06.2021 nie ma nic wspólnego z blokadą DME dla produkcji > 06.2020.

 

Aczkolwiek producent tej aplikacji wyraźnie radzi, żeby nie stosować w pełni odłączonej przedniej osi, w sytuacji, gdy obraca się wyłącznie oś tylna (np. właśnie hamownia jednoosiowa, czy palenie gum na hamulcu), bo może to rozwalić skrzynię xdrive.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 6.05.2024 o 15:28, JuRik99 napisał(a):

Hej, czy ktoś już robił research w temacie modzenia B48 w X1 23i?

Raczej obowiązują te same zasady, które opisałem pare postów wyżej.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.