Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć


Pacjent N47D20A 170kkm.

Mam następujący problem, jechałem samochodem i podczas przyśpieszania na dwójce wcisnąłem sprzęgło aby wrzucić trójkę, coś jakby stuknęło i zaczęło telepać - wibracje na lewarku i na całej budzie. Dojechałem do domu. Wracam do samochodu - odpalam - silnik pracuje równo, ale trzęsie. Podczas dodawania gazu na luzie (samochód nieruchomy) trochę trzęsie, podczas dodawania gazu na luzie z wciśniętym sprzęgłem trzęsie bardziej.

Zacząłem jechać do mechanika,w międzyczasie zatankowałem samochód, po 15 minutach objawy zniknęły całkowicie. Nic nie trzęsie, silnik pracuje gładko niezależnie od warunków pracy.

Zadzwoniłem aby odwołać wizytę, bo wszystko jest OK, zacząłem podejrzewać, że to jednak było coś wspólnego z ilością paliwa... zgłupiałem.

Jadąc do domu problem powrócił - wibracje podczas dodawania gazu. Podczas postoju i dodawania gazu trzęsie (większe wibracje gdy sprzęgło jest wciśnięte).


Czy może to być awaria koła dwumasowego/sprzęgła? Gdyby cały problem się nie naprawił "magicznie" na chwilę to bym był przekonany, że ono jest problemem. Ale w tej sytuacji nie wiem sam. Co myślicie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Może tak być , ale na ogół dwumasowe koło po uszkodzeniu daje stały objaw ,

zwłaszcza przy ruszaniu i hamowaniu silnikiem tego objawu nie można już usnąć chwilowo ,

do sprawdzenia :

podpora wału napędowego

poduszki silnika tu mogą takie być objawy zależnie od ułożenia silnika

poduszki skrzyni

koło pasowe

z układu paliwowego do sprawdzenia wtryskiwacze (błędy cewki wtryskiwaczy CR i korekcje do sprawdzenia ) w przypadku wieszania się wtryskiwacza

raczej zapisze się błąd i wpadnie silnik w tryb awaryjny ale praca na trzy cylindry może wywołać drgawki podobnie jak na zimnym silniku uszkodzenie świec żarowych , co też może być tylko okresowe korekcje w N47 na gorącym silniku , biegu jałowym nie powinny przekraczać -2 , 2

powyżej tej wartości nie ma równomierności pracy w cylindrach (mimo że dde N47 może korygować od -5 do 5 )

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź.


Wtryski są OK, wartości nie przekraczają +- 1, poza tym coś ewidentnie mechanicznie "strzeliło" co było słychać i czuć, a problem wystąpił natychmiastowo po tym odgłosie.

Podpora wału odpada - wibracje występują również gdy samochód się nie porusza.

Koło pasowe wymieniałem miesiąc temu na Corteco i jest OK, też na nie patrzyłem dziś na wszelki wypadek i wszystko z nim w porządku.


A propos uszkodzenia poduszek - czy w tym wypadku intensywność wibracji na biegu jałowym mogłaby być uzależniona od wciśnięcia sprzęgła?

Opublikowano

Uszkodzone było koło dwumasowe. Miało luz osiowy, że tak powiem. Ta mniejsza tarcza latała na boki.

Wymieniony został cały zestaw na LUKa czyli sprzegło, koło dwumasowe, łożysko oporowe itp. Ale teraz jest problem... jak sprzęgło nie jest wciśnięte to coś szumi. Jak się tylko lekko dotknie pedał sprzegła to jest lekka wibracja na pedale i szum ustaje. Co zwalili przy wymianie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Tam niema co zepsuć , przy wymianie na nowe sprzęgło i koło dwumasowe ,

przykręcasz koło dwumasowe odpowiednim momentem, trzpień centrujący tarcza, dokręcasz docisk i zwalniasz regulator, łożysko skręcasz skrzynie

może sprzęgło (pompa ) zapowietrzone i tarcza ociera o koło,

jedyna opcja to ktoś popełnił błąd i zwolnił regulator przed dokręceniem docisku , tylko taki błąd można popełnić ,

ale mechanicy już dawno się znają na sprzęgłach z samoregulatorem , wiedzą że jak zwolnią blokadę przed dokręceniem dociski

to potrzebny jest specjalny przyrząd do naprężania docisku i cofnięcia samoregulatora

Edytowane przez Din76
Opublikowano
Mechanik powiedział, żeby pojeździć tydzień i jak nie przestanie wibrować to wrócić. No ku... przecież to powinno być tip top od razu chyba. Mam rację?
Opublikowano
Mechanik powiedział, żeby pojeździć tydzień i jak nie przestanie wibrować to wrócić. No ku... przecież to powinno być tip top od razu chyba. Mam rację?

no pewnie pewnie nie chce mu się robić .

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.