Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Wszystkich.


Od niedawna jestem posiadaczem BMW e91 318i 143km 2007 rok, i mam pewne problemy.


Pojechałęm do nieautoryzowanego serwisu BMW w Gdańsku, ponieważ chciałem sprawdzić błedy na komputerze oraz czasami przy odpalaniu silnika słychać dziwny głos z tłumika, tak jakby delikatne krztuszenie, auto odpala normalnie i czasami na wolnych obrotach jest małe falowanie , tzn obroty schodzą tak nisko że auto zaczyna delikatnie drżeć, zdarza się to sporadycznie.


Podczas wizyty stwierdzono:


-Niewłaściwa praca wtrysków 1200zł za sztukę, naprawa całkowita 5575zł (wtryski zostały zdjętę i widać że pryskają)

-Błąd sondy NoX, cena sondy 2170zł, naprawa całkowita 2410zł (sonda, która jest najbliżej wydechu)


Chciałbym poprosić was Forumowicze o poradę.


Czy warto kupić używane wtryski ? (słyszałem o gwarancji rozruchowej 30 dni , można wtedy je dobrze sprawdzić?) czy lepiej szukać tańszych nowych, bo widziałem na allegro że są po 700-800 zł za sztukę.


Jeżeli chodzi o sondę , czy możliwe jest że po wymianie wtrysków ona będzie działać ?

Słyszałem o tym że można pokombinować i kupić sondę za 300-400 zł i to będzie działać , czy znacie jakieś tańsze opcje żeby nie wydawać 2000zł ?


Spalanie w mieście ok 12l/100km


Z góry Dziękuję za pomoc!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jesli chodzi o moje zdanie (a uzytkuję blizniaczy N53 od 4 lat) - regeneracja w piezoelektrykach nie istnieje... Gładysek w Krakowie robi to jako jedyny w PL, ale wiem, że polega to głównie na czyszczeniu chemia+wanna ultradźwiękowa+regeneracja stosu piezo. Generalnie nie ma tam elementów mechanicznyh, które podlegają wymianie - więc i regeneracja jest o kant d*py rozbić.. kup nowe, można fajne okazje wyhaczyć na allegro (nowe) za 800-900 zł/sztuka, absolutnie nie kupuj używek! Przerabiałem temat, będzie dobrze 2-3tys km i je*ną wszystkie.. w przypadku tych silników chytry traci 2x. Jeśli chodzi o NOX - wykoduj, kwestia 600-800 zł (w zależności od lokalizacji). Brak różnicy w działaniu silnika czy z sondą czy z wykodowaną.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Kolego ten silnik potrafi zrujnować:) ja wymieniłem wszystkie wtryskiwacze przez padnieta sonde, ogólnie nie żałuję bo liczę ze bede.mial juz spokój z wtryskiwaczami, sonds u mnie powodowała szajbe i kosmiczne błędy... wtryskiwacze miałem sprawne :)
Opublikowano
Objawami które najbardziej mnie irytowaly to okrutna praca na wolnych obrotach, tryb awaryjny uruchamiany pp pelnym rozgrzaniu silnika. Bledy: wypadanie zapłonu na 5 tym cylindrze, uboga mieszanka bank 2, starzenie sie katalizatorow, "mechanik" chciał zwalac glowoce bo stwierdził unieruchomiony zawór :0 na szczęście ucieklem i wymieniłem sonde,
Opublikowano

A to u mnie telepie tylko na zimnym i bez błędów

U mnie pewnie wtryski bo mają już 150k do tego pewnie cewki i świece i 10k nie ma, zastanawiam się czy przez noxa może swirowac

A ty jaką sondę zmieniłeś lambde czy nox.

Diagnoza n53/n43 info pw
Opublikowano
Stary 10k to jakbyś robił to w serwisie, cweki masz normalne za 250 pln za szt. Wtryskiwacze trafisz na allegro za 800 za szt. :) musisz polować. Sonda przed katalizatorem bank 2
Opublikowano
Widziałem wtryski po 800-900 i zestaw 6 za chyba 5500 tylko czy to nie fejki i co w razie czego z gwarancją chyba że na wtryski nie ma.
Diagnoza n53/n43 info pw
Opublikowano
5500 za komplet to nie dużo i nie mało, kupowałem za 750 za sztukę nowe i gwarancjia to ciekawy temat, musiałbyś sie zorientować u sprzedającego czy takową daje, kwestia też jest tego typu ze musisz je wszystkie po wymianie prawidłowo zakodowac oraz po zdjęciu tulejki zaciskowej na nowym wtryskiwaczu masz 15 sekund na montaż w silniku, jeżeli dobrze pamiętam.
Opublikowano
Widziałem na licznych filmikach z montażu i kazdy majster sie wypowiada ze 15 sekund zajmuje uszczelce powrót do stanu z przed kompresji, osadza sie wtedy idealnie i szczelnie w silniku, dlatego nowe wtryskiwacze maja tak bardzo ciasne tulejki metalowe ze potrzeba troszkę siły zeby je zdjąć. Zeby to nie było istotne dali by normalne zabezpieczenie i nie było by nic o tym mówione :) zagłębilem sie najgłębiej jak to możliwe w kwestii wymiany wtryskiwaczy.... :0

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.