Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie,


jakiś czas temu w czasie grzebania przy aucie nie miałem możliwości odpalenia, a chciałem je kawałek przepchać, więc użyłem awaryjnego odblokowania skrzyni automatycznej. Był do tego przewidziany czerwony przyrząd przypominający młotek do wybijania szyb. Auto przepchałem, przyrząd wyjąłem, a skrzynia od tamtej pory nie chce wrzucić biegu P. Każda próba kończy się wrzuceniem na Neutral i miganiem lampki na lewarku, jakby dalej skrzynia była w trybie awaryjnym. Czy wiecie może co może być przyczyną? Czy zablokowanie skrzyni można przeprowadzić już tylko w serwisie, czy mogła się urwać jakaś zapadka? Dodam, że przekręcenie skrzyni w tryb awaryjny szło bardzo ciężko, teraz kolejne razy idą już gładko. Może coś tam się urwało? Linka? A może to tylko dlatego, że nigdy nikt tego nie używał i się zapiekło?


Dodam, że skrzynia poza tym działa normalnie. Auto jeździ i sprawnie zmienia biegi. Problem mam tylko z wrzuceniem biegu "P"


Pozdrawiam

Opublikowano

Być może się mylę ale do odblokowania skrzyni potrzeba pod samochodem wkręcić śrubę ... tak jest to opisane w instrukcji.

Nigdy nie słyszałem o takim „czerwonym” przyrządzie do odblokowywania :D

W starym e39,e60 wystarczył śrubokręt i zdjęcie osłony gałki zmiany biegów.

W serii F jest to bardziej utrudnione...trzeba wejść pod samochód.

Opublikowano
nie trzeba wchodzić pod auto w serii 5 i wyżej, zamiast śruby jest dźwignia i linka. Widocznie koledze z 1 postu ta dźwignia nie odbiła i dlatego nie działa pozycja P
  • Moderatorzy
Opublikowano
Zobacz w ETK jest też dostępna wersja z kluczem jak w poprzednich modelach.
Opublikowano

Ciekawe od czego to zależy ???

Mam 3 z kolei F (528xi, 520d,525xd) i wszystkie nie miały klucza tylko śrubę pod autem...

Opublikowano

Tak jak pisze kolega w moim aucie do odblokowania służy czerwona dźwignia jak na filmie poniżej, chociaż też spotykałem się ze śrubą przy skrzyni.




Problem nie leży w odblokowaniu, bo to zrobilem, ale po wszystkim nie mogę wrzucić biegu "P"- tak jakby skrzynia nie wróciła do normalnego trybu. Chyba tak czy inaczej będe musiał wejść pod auto. Może linka się urwała albo zapadka zapieczona, że nie chce sama po dobroci odbić.

Opublikowano

Wczoraj jak szukałem w necie info nt. skrzyni znalazłem też zestaw naprawczy do systemu odblokowania skrzyni dla serii F.

Może właśnie to trzeba będzie wymienić....skoro sprzedają to znaczy, że się psuje :D

  • Moderatorzy
Opublikowano


Problem nie leży w odblokowaniu, bo to zrobilem, ale po wszystkim nie mogę wrzucić biegu "P"- tak jakby skrzynia nie wróciła do normalnego trybu. Chyba tak czy inaczej będe musiał wejść pod auto. Może linka się urwała albo zapadka zapieczona, że nie chce sama po dobroci odbić.

 

Spróbuj jeszcze raz odblokować i ponownie zablokować skrzynie kluczem, prawdopodobnie linka się zacina.Możesz też od spodu ręcznie dopchnąć dźwignię.

Opublikowano

Spróbuj jeszcze raz odblokować i ponownie zablokować skrzynie kluczem, prawdopodobnie linka się zacina.Możesz też od spodu ręcznie dopchnąć dźwignię.

 

Dzięki, też tak właśnie mam nadzieje, że to tylko to, aczkolwiek ponowne blokowanie i odblokowywanie nie działa, bo próbowałem. Zima mroźna to póki co poczekam na cieplejsze dni z włażeniem pod auto :D Jak się uda, dam znać dla potomnych :P

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

Zgodnie z obietnicą wracam z rozwiązaniem problemu. Po wejściu pod auto okazało się, że mechanizm zardzewiał i odblokowując go na siłę udało mi się pokonać rdzę, ale sprężyna odpowiedzialna za powrót mechanizmu do normalnego położenia nie dała rady cofnąc dźwigni, więc ją ręcznie dopchałem w położenie standardowej jazdy. Linka była w pełni sprawna. Po powrocie do auta, bieg P samoistnie zaskoczył. Problem rozwiązany do czasu kolejnego holowania :8)


Dźwignia w pozycji przeznaczonej do holowania- bieg N:

20191004-201813.jpg


Dźwignia cofnięta do pozycji normalnego użytkowania:

20191004-202556.jpg


Podejrzewam, że przy tak sporadyczym użytkowaniu tego mechanizmu (niejedno auto pewnie przejedzie cały swój żywot bez używania go) BMW wiedziało co robi, wypuszczając do niego zestaw naprawczy :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pewnie lekarstwem na to byłoby cykliczne psiuknięcie mechanizmu jakimś smarem , np. podczas wymiany oleju w silniku.

Robię tak przy turbinie jak mam ściągnięte plastiki , bo dojście nie jest najlepsze.

Opublikowano
O ile ktoś sam sobie serwisuje auto, lub zleci takie dodatkowe czynności na warsztacie to jak najbardziej polecam na swoim przykładzie, że warto to posmarować profilaktycznie, żeby potem w razie "w" mieć jak auto ściągnąć z drogi bezproblemowo. W moim 8-latku było już za późno i rdza przyłapała, więc dobrze byłoby to robić od pierwszych lat.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.