Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Są tu osoby które mają AutoHex , sam dość dobrze jednego znam , ale raczej nie licz na informacje

tak drogi interfejs (min 3.5tys $) nie kupuje się po to aby pomagać , ale zarabiać :D

dla zwykłego mechanika/elektronika raczej nie opłacalny interes, zwłaszcza że sterowniki silnika DDE/DME i CAS w BMW są dość dobrze wykonane ,

i sa inne tańsze sposoby ale autohex i bmw explorer to najwyższa półka (i najdroższa )

do edycji ISN, i zapisu w sterownikach używanych (nie wspominając o kluczach) ,

napewno zakłady które naprawiają automatyczne skrzynie , to dla nich dobra inwestycja :D

chyba wiem o co chcesz spytać :D

Opublikowano

Dzięki za info tak zgadłeś :( tak chyba masz rację nikt mi nie udzieli informacji. Liczę się z tym, szukam kogoś, kto ma doświadczenie w naprawie sterowników, ale raczej ciężko będzie może są jakieś kursy w tym kierunku? Możesz popytać Syn chce iść w tym kierunku, ale nie ma gdzie nabrać doświadczenia nie wiem jak inni nabierają doświadczenia w tym temacie AutoHex kosztuje 22 tyś PLN a kupić na Polskiej stronie 29 tyś.

Dzięki za szczerą odpowiedz. :(

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Autohex nie służy do naprawy sterowników tylko ich zastąpieniu przez używane i to przez OBD dość szybko , masz filmy na youtube

i to tylko trzy opcje

sterownik silnika DDE/DME (zmiana kodu ISN)

sterownik skrzyni automatycznej (też ISN w tych co jest nie we wszystkich modelach serii E 6hp i tu podobno problem ze zmianą ale F juz obsługiwane 8hp

sterowniki CAS , FEM/ BDC do edycji ISN i zastąpieniu tych sterowników używkami (nie wiem jak BDC 2 )

reszta już nie jest istotna ponieważ do tego służą inne narzędzia

jeszcze zegary ale to programatory nie autohex mimo że wyszedł programator do takich modyfikacji

reszta sterowników można zastąpić oryginalnym oprogramowaniem bmw

żadnych warsztatów nie będzie, jak kupisz autohex to masz pomoc ale i tak musisz wszystko sam się nauczyć

metoda prób i błędów i instrukcji które są na całym świecie (między innymi tu na forum w diagnozie komputerowej)

tylko trzeba mieć czasz ochotę na naukę (może trochę zdolności w tym kierunków aby wyciągać prawidłowe wnioski )

Opublikowano

Duże dzięki za info, wiedzę masz i doświadczenie w tym temacie.

Sprawa jest taka mój Syn ma 19 lat i tym się interesuje a ja chcę mu pomóc jak mogę chłopak dużo ogarnia i bardzo szybko wchłania wiedzę, ale myślałem, że znajdę kogoś, kto mu pomoże na początek, ale się myliłem, chce tylko ogarnąć naprawę programowanie i sterowników w takim razie będzie uczył się tak jak większości, kto chce pracować w tym zawodzie. Uczyć się samemu i prób i błędów tak jak piszesz tak musi robić. Myślę, że powinno być jakieś szkolenie za pewne wiele ludzi by z tego skorzystało. Syn ma czasu dużo zdał maturę i nigdzie dalej nie poszedł, ponieważ chce tylko to robić. Kupiłem mu BMW 335 d 2008 r i kupił sobie ICOM oryginał ja posiadam BMW 740 d i miałem z nim małe problemy i bez problemu dał radę angielski na maturze miał rozszerzony i zdał bez problemu widzę, że z niego będzie dobry elektronik. Będzie musiał szukać na forach i pytać.

Jeszcze raz duże dzięki za info. :)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Mam AH dwa lata. Trochę przez ten czas zrobiłem. Na priv mogę podać link do mojej fb stronki. Tam są co ciekawsze przypadki. Bo chyba tutaj nie mogę.

"zdradzanie" tajemnic.... Nie to nie o to tylko chodzi. Mam kolegę któremu pomagam i poprostu jest za dużo pytań.

Twój syn powinien zacząć od takich programów jak winkfp i esys. To największa wiedza a wtedy autohex to super dodatek którym zalatwi 80% robót.

Tak, nievwszystko się da. Pracują nad nowymi funkcjami i będzie tego więcej. Także autohex pelna wersja z hextagiem to już całkiem fajna zabawka

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Powiem szczerze jak by smutno to nie brzmiało - ten szpret dla amatorow , ktore tylko naciskają przyciski i nie rozumieją cały ten świat liter i cyfr z sumami kontrolnymi, które dają prawo do życia bmw. Jeśli syn naprawdę ma rozum w głowie , to ten sprzęt nie jest w ogóle potrzebny , ponieważ 80% można zrobić i bez szpreta .
Opublikowano (edytowane)
Tak to mój syn napisał na zagranicznym forum na ten temat. To fakt, że dobrze, że nic się nie stało, że jest cały trochę postraszony a samochód już ogarnąłem tylko koszty nie były potrzebne. Syn ma 19 lat i bardzo dobrze sobie daje rade z elektroniką, choć nikt go nie uczył szybko łapie elektronikę, jestem z niego dumny. Jestem pewien, że za rok lub dwa będzie dużo więcej ogarniał temat. Po naprawie auta zdejmę ELV i zobaczę, co było przyczyną awarii ogólnie mówiąc to chyba tylko jemu się to przeważyło, ponieważ nikt nie opisywał tego tematu na żadnym form. Tylko dziwi mnie jedno, dlaczego zablokował się dopiero po 15 km jazdy. :lol: Edytowane przez Markus1999
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
dlaczego zablokował się dopiero po 15 km jazdy. :lol:

Bo emulatory - to dziadostwo . Ich montuja ludzie, którzy nic nie rozumieją, jak to działa. Lepiej programowo wyłączyć elv i tyle.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wlasnie w tym wszystko napisane

wiele ludzi używa emulatora i jakoś… działają.

Najważniejsze słowo w tym "jakoś"

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Powiem szczerze jak by smutno to nie brzmiało - ten szpret dla amatorow , ktore tylko naciskają przyciski i nie rozumieją cały ten świat liter i cyfr z sumami kontrolnymi, które dają prawo do życia bmw. Jeśli syn naprawdę ma rozum w głowie , to ten sprzęt nie jest w ogóle potrzebny , ponieważ 80% można zrobić i bez szpreta .

Słuchaj wodzu - opinie to możesz o sobie wystawiać a nie komuś kogo w życiu na oczy nie widziałeś.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

jeszcze raz powtorze - dyskutujemy o sprzęcie - ten twoj szpret zrobiony dla amatorow, kto naciska przyciski 1,2,3 i nie o czym nie mysli.

Poczytaj forum autohex - ty jesteś tam - śmieszne do bólu i do łez czytac te [bAD] co ludzi tam pisza .

Powiedz dla Vasilij z Rosji dziękuję za to , ze teraz pracujesz z tym klonem explorera ktory teraz masz w nazwie guwnohex, bo araby wszystko spiz..li i wydaja to za swoj wlasny produkt .

Czytasz isn z MD1/MG1 ? Odczytujesz mapy bez interneta - caly wsad map dla chipa z MD1/MG1 ? Znasz strukturu wsada cas3/cas4 - byte i checksuma czastotliwosci, gdzie jest powerclass i jego checksuma, gdzie jest SK i jak rozlicza sie checksuma , jak zrobic cas3 z ews3 na ews4 i z ews4 na ews3 ?

Słuchaj wodzu

Ja nie jest wódz, ja poprostu znam jak to wszystko dziala - jak zmienic tu czy innu cyferku albo literku zeby dostac pozytywny wynik bez zadnego skanera i miec sprawne auto.

Ja wystawiam opinie tylko za to, że ludzi ślepo wierzą w oszustwo.


Teraz nie ma z czego skopiować dla czarnodupnych. Dalej Stworzyli swój programator , który nawet nie potrafi zapisać wsad do Porsche BCM spowrotem, bo ma problem z tym. W ch :arrow: ja araby lecą swoich klientow i tyle - a ty tego nawet nie jestes w stanie zrozumiec

Opublikowano

Heh

Nie każdy może sobie pozwolić na urządzenia po 20000€ na starcie

Sam o tym dobrze wiesz.

To prawda że na tym forum padają takie pytania ale jaki ja mam z tym związek?

Na rynku są już chinole co robią prawie to sam za 1/8 ceny explorera.

Najgorszy w tym wszystkim jest ten twój jad który rozsiewasz wokół siebie.

Mam nadzieję że masz więcej klijentów dzięki temu...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Heh

Nie każdy może sobie pozwolić na urządzenia po 20000€ na starcie

Sam o tym dobrze wiesz.

To prawda że na tym forum padają takie pytania ale jaki ja mam z tym związek?

Na rynku są już chinole co robią prawie to sam za 1/8 ceny explorera.

Najgorszy w tym wszystkim jest ten twój jad który rozsiewasz wokół siebie.

Mam nadzieję że masz więcej klijentów dzięki temu...

 

Jeśli uważasz prawdę za rozwijany jad - to wedlug mnie niema sensu cos tu dyskutowac.

Sprawa nie tylko w urządzenii, wiecej w rozumieniu jak dziala ten czy inny eprom albo flash.

Chinoly - ja nie zwracam dużo uwagi na nich poniewaz pracy nie stało mniej, czasami nawet wiecej , kiedy ktos uwali F15 albo G11, inna sprawa - ceny, kiedy gosc pyta dlaczego tak drogo, a drogo jest dlatego ze jak ja cos zje...e , to moge sobie poradic z tym i oddac sprawne auto -wlasnie dlatego sa takie ceny.

Mam więcej klijentów, bo mam prawde za sobą - jak to się mówi ślepy zobaczy , głuchy usłyszy.

Na przeciwko tobie nic nie mam , znam tyko ciebie z innych forumow i tyle w temacie.

Jakoś tak , wiesz , jadu nie mam, chyba tylko na tych czarnodupych

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
P.S. dodam jeszcze jedno dla ogolnej info - dzwonili do mnie z zjednoczonych emiratów arabskichz od autohexa, dzwonil taki pan decno ktory jest przedstawicielem tego gówna na wszystkich zagranicznych forach takich jak DK, CT i mhh. Prosił mnie , żebym przestał pisać i porównywać dwa urządzenia - czyli ta prawde , ktora ty tombo nazywasz jad. Rozmawialiśmy godzinę - mi proponowali autohex zadarmo, aby dowiedziałem się jak działa, jakie są jego zalety, proponowali byc przedstawicielem tego w PL ), dawali %% od tego . Co ja na to ? Powiedzilaem ze mam wyje///ne na to , ponieważ mnie to nie interesuje i wiem więcej w temacie , czym te pedaly , ktore nie mogą dać jasną odpowiedź na konkretny problem na ich forum - naprzyklad dlaczego gownohex nie potrafi zresetowac na M5 f10 - motogodziny w zaleznosci od numera sterownika, i takich tematow duzo , bo oni sa barany. Takich cynicznych i chytrych ludzi jak oni są ja jeszcze nie spotkałem - to jest masakra. Po tej rozmowie na następny dzień dostałem BAN na CT i na DK. A ty mowisz jad, oczywiście ze jad, bo to czysta prawda.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zwracam uwagę na pisownię, żadnych przekleństw, nawet częściowo wykropkowanych, bez rasizmu i obrażania innych na forum,

proszę wykasować, jak nie to sam to zrobię.

Kolego Temsky przyznam ci rację w jednej kwestii mając dość dużą wiedzę można większość 80 a nawet 90% zrobić innymi narzędziami

o wiele tańszymi , to jest prawda, chociaż każdego bitu to nie znasz nie przesadzaj :D zresztą po co

Nie zgodzę się, że AutoHex jest dla tępaków, to że maja dość prosty i łatwy interfejs to zaleta , faktycznie ludzie z dość ubogą wiedzą mogę więcej zrobić, również dla specjalistów to wygoda mogą dość szybko i prosto wykonać swoją pracę, niż męczyć się z lutowaniem i zczytwaniem w inny sposób bezpośrednio do elementów mikroprocesora ,

Wyrzucili cię z forum raczej za lobbowanie na rzecz BMW explorer, czytałem, wiem, masz go, nie wiem w jakim pakiecie , i jakie masz układy z nimi , nie interesuje mnie to , wiadomo że tak drogie oprogramowanie ma swoich lobbistów którzy za dodatkowe korzyści wprowadzają błąd innych użytkowników, potencjalnych nabywców ,

kupując tak drogie oprogramowanie kierujemy się opiniami innych uczestników forum którzy mają dostęp i testują u siebie oprogramowanie.

AutoHex to sponsor tych forum ,a Ty robiłeś dość złośliwe aluzje względem Autohex nie znając go, nie masz, nie używałeś tylko ze słyszenia, a być może opinie specjalistów bmw explorer przekazałeś ....

każde oprogramowanie ma jakieś wady i braki , bmw explorer też, każdy kto posiada te interfejsy powinien być świadomy braków i pewnych procesów

które są ryzykowne i jest możliwość uszkodzenia .

Ważnym elementem przy kupnie takiego drogiego interfejsu jest jego opłacalność , musi na siebie zarobić, a nie tylko chwalenie się że się go ma ,

a w naszych warunkach to jak na razie się nie zwróci , kolego Temsky modele G to jeżdżą do serwisu i tu Bmw explorer nie jest ci potrzebny

jak na razie, zresztą jak kogoś stać na model z 2018 roku to pewnie stać na serwis ,

I tych uwalonych przez te tańsze interfejsy też jakoś nie ma wielkiego wysypu :D

Jak chcesz opisać inne interfejsy w tym bmw explorer to zapraszam, ale wiesz ze cenię prawdę masz prawo do sądzenia wyższości bmw explorer nad Autohex nikt ci tego nie zabroni , sami wzajemnie się szpiegują podobnie jak chińskie firmy, którzy wypuścili dość dobre (nie tanie) narzędzia

wzorując się na tych markach ale pod własnym logo, pewnie są lekko w tyle ale nie tak daleko .

Wiem, że specjaliści nie chcą dzielić się swoją wiedzą i ich rozumiem, sam nie piszę wszystkiego , inni też powinni wiedzieć że wiedza ma większe znaczenie niż najlepszy interfejs .

Ale dobry interfejs ułatwia pracę i bardzo dobrze się stało , bmw explorer, ma dość dobrą konkurencję która zmobilizuje ich do obniżenia ceny

inaczej nic nie sprzedadzą :idea:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

chociaż każdego bitu to nie znasz nie przesadzaj :D zresztą po co

jak i większość polaków nie doceniasz ludzi lub po prostu nie wierzysz

Moge zmienic Mhz, powerclass, ews3=>ews4, ews4=>ews3, zrobic eeprom pod kazde auto od zera )) wiesz, tak ze mi lepiej widac co moge, sorry

Wyrzucili cię z forum raczej za lobbowanie na rzecz BMW explorer,

na forach są tematy porównania dwóch interfejsów, przedstawiciel autohex po prostu zrobił tak, aby dali BAN - tyle w temacie , niema uzytownika - niema porównania. Oczywiście pisałem, bo skopiowali tak ze nawet i AH nie robie uncrypt cas4 ews5 wedlug ori pilota - czysta kopia , tylko debil tego nie rozumie.

kupując tak drogie oprogramowanie kierujemy się opiniami innych uczestników

to nieprawidlowe , ponieważ opinia może nie pokrywać się z rzeczywistością. Naprzyklad jak ktos niema szalu w glowie cos zrobic , to zawsze powie ze szpret tego nie robie, ale faktycznie robie tylko uzytownik tego nie wie jak zrobic

a Ty robiłeś dość złośliwe aluzje względem Autohex nie znając go, nie masz,

Din, dlaczego tak piszez na 100% co mam , a czego nie mam ? Ja znam ten szpret i znam go kazdy minus, takze pomysl - moze ja go mialem dla ekserymetow

musi na siebie zarobić, a nie tylko chwalenie się że się go ma ,

hmm, a gdzie ty widzisz chwalenie ? Maksymalnie prawdziwe porównanie.

kolego Temsky modele G to jeżdżą do serwisu i tu Bmw explorer nie jest ci potrzebny

Din, nie obraź się , ale jesteś daleki od rzeczywistości. G seria jest z USA , takie auat w aso nie jeżdżą )

Szpret jest potzrebny, bo robie sporo rzeczy- np reset skrzyn jako opcja , bo duzo zalanych aut jest.

I tych uwalonych przez te tańsze interfejsy też jakoś nie ma wielkiego wysypu

dawaj spojrzeć prawdzie w oczy - sam wiesz ile jest tematow o uwalonych fem/bdc/cas za pomoca avdi, cgdi i td i tp

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
,

hmm, a gdzie ty widzisz chwalenie ? Maksymalnie prawdziwe porównanie.

kolego Temsky modele G to jeżdżą do serwisu i tu Bmw explorer nie jest ci potrzebny

Din, nie obraź się , ale jesteś daleki od rzeczywistości. G seria jest z USA , takie auat w aso nie jeżdżą )

Szpret jest potrzebny, bo robię sporo rzeczy- np reset skrzyń jako opcja , bo duzo zalanych aut jest.

Wydać 44tyś zł tylko po ta aby kilka szrotów z USA serii G zrobić w roku , kiedy to się zwróci, za ile lat ???

czytam wypowiadają się posiadacze AutoHex (o połowę tańszy od bmw explorer)

" po roku od zakupu już mi się połowa wydanej sumy zwróciła "

Ale dobrze że kupiłeś będą mieli gdzie naprawić te szroty (topielce) co powinny na złom trafić ,

masz u mnie darmową reklamę, będę w razie czego kierować do Ciebie :D

Większość aut z USA miało wypadki , oni to przednich lamp potrzebują, poduszek, itp zrobisz większość ESYS i ISTA

Opublikowano

W moim przypadku cena wygrała. Zdaję sobie sprawę że Explorer to bardzo dobre urządzenie może i lepsze niż ah.

Autohex mi się zwrócił już dawno. Mam go 2 lata.

Oczywiście mam całą masę innych programatorow bo wszystkiego nie zrobi np decrypt cas4+ po kluczyku.

Jak muszę zrobić cas to dobieram sobie taki aby był najbliżej potrzebnego i go modyfikuje jak potrzeba. Nie widzę powodu dla którego muszę robić coś z niczego.

Nie lubię takich przepychanek jak teraz. Nie interesuje mnie kto komu i za co. Ważne co sprzęt robi i do czego mogę go używać + cena.

Robię to hobbistycznie i tak mi pasuje. A jak i co to moja sprawa i moje pieniądze.

Opublikowano

NIe lubie promowac ani oczerniac zadnego sprzetu bo zaplacilismy za nie pelna cene wiec to nie moja sprawa.

Na moja opinie, rowniez, nie ma wplywu nic co wypisuja na forach.


Jako ze uzywamy - miedzyinnymi - Bmw explorer ( orignal) oraz Autohex2 moge przedstawic jak to wyglada w praktyce.


Bmw explorer (ori)

Oprogramowanie jest przestarzale wolne i czesto sie zawiesza. Trzeba restartowac, reinstalowac itd. Rozne wersje Windowsa nie przynosza rozwiazania.

Urzadzenie nie posiada zadnych adapterow, wszyskto musisz zrobic samemu ( nic trudnego, ale nie tego oczekuje za taka kase) Za malutka przesylke musisz zaplacic dodatkowo 200euro ale to kropla w morzu :). Musisz uzywac dongle zeby odpalic program, az sie boje zapytac o cene kiedy go zgubimy :)

Do modyfikacji ECU w boot mode musisz dodatkowo dokupic ECU explorer za jakies 1000 euro


Pod wzgledem flaszowania(downgrade) CAS3 gorszy niz CGDI czy VVDI. Przerywa bez powodu albo zwycznajnie robi crash.

Skanowanie modulow w F serii to jakies 20min i nie jest powiedziane, ze sie nie zawiesi pod koniec:)

Zerownanie licznika przez OBD - nie polecam czyba ze masz kopie zapasowa. Np MINI 2009 nie potrafil poradzic sobie ze starsza wersja CAS 923xxx i wymazal kompletnie zapisane wartosci, jednak zwykle urzadzenie do licznikow szybko to naprawilo wiec obylo sie bez wyciagania CAS...uffff :):)

Zerownanie licznika w F serii roznych modulow - loteria

ECU ISN - przez OBD bardzo podobna lista jak autohex i wszyskto dziala ok.

ISN boot mode - bardzo podobna lista i wyglada, ze daje mozliwosc szerszej edycji eeprom, jednak nie zrobisz tym na razie MEVD1723 oraz EDC17CP45.

Autohex robi to w 1 min.

Reset FEM/BDC czy 8HP - zadnych zastrzezen chociaz Autohex robi FEM zupelnie innaczej niz pozostale urzadzenia.

ECU Flash przez OBD na najnowszych sterownikach - Autohex na razie tego nie robi.

Wbudowany kalkulator do CAS czy FEM pozwala szybko i sprawnie zmienic sporo wartosci.

Bardzo latwa nawigacja po programie.

Update za darmo nie ma zadnych subskrypcji. Jednak nowe funkcje troche beda bolec :)

Zdecydowanie dla zaawansowanych uzytkownikow poniewaz pomoc wcale nie istnieje. Nawet szkoda czekac na odpowiedz. :)


Autohex 2

Oprogramowanie jest intuicyjne chociaz na poczatku ciezko sie odnalezc.

Musisz placic roczna subskrybje $350 albo $750 w zakeznosci pakietu.

Malo funkcji serwisowych w diagnostyce. Do wszystkiego potrzebne podlaczenie internetu.


Bardzo szybka i nowoczesna maszyna. Zupelnie co innego niz B. Explorer dlatego ciezko je porownywac.

W wyposazeniu wszystkie wymagane adaptery wykonane z dobrej jakosci materialow.

Najlepszy wybor dla poczatkujacych. Pomoc na skypie nigdny nie zignoruje ani jednego pytania. Pomoga ci przez teamviewer jesli potrzeba.

98% Bmw E series - kompletnie bez kluczy - zrobisz calkowicie przez OBD.

Cas3 - mozesz robic cookolwiek tylko sobie zazyczysz. Nie trzeba tu rzezbic recznie oprogramowania. Zmiana EWS, Power class czy ISN zrobi za ciebie aplikacja. W sumie nie przychodzi mi do glowy zadna wpadka w tej dziedzinie.

Do aktualizacji oprogramowania juz prawie wcale nie uzywamy ISTA P bo Autohex robi to samo tylko, ze wiele szybciej.


Firma wypusicla nowy programmator HEXprog. Tanie urzadzenie a potrafi wiele. Przeszedlem juz przez chyba wszystkie mozliwe programatory do CAS 4 ale to bije je na glowe.

Wbudowany kalkulator pozwoli ci zmienic wszysko co potrzeba na wszystkich sterownikach CAS. Bardzo szybki, niezawodny, wyskokiej klasy materialy.

Niestety jest to nowe urzadzenie i jeszcze ma wiele bledow, ale autohex jest tego swiadomy.


Na chwile obecna to dwa najlepsze urzadzenia do BMW dla warsztatow przerabiajacych wiele aut.

Londyn
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wydać 44tyś zł tylko po ta aby kilka szrotów z USA serii G zrobić w roku , kiedy to się zwróci, za ile lat ???

Jeszcze raz pozwole sobie napisac ze jesteś daleki od rzeczywistości i daleki od tego, czym ja się zajmuję, taka prawda - juz dawno odbity kasowo i zapomniałem o tym.

Co do edc17cp45 i mevd1723 - to jesr sterowniki - faktycznie stary szrot, ktory dawno juz robiony przez explorer i czytane chinskim ktag, brak w programie wcale nie oznacza ,że sie nie robi ! To samo dotyczy starego szrota po typu msd85, msd87. Сoś porównywać nie ma sensu - dla arabów sklep jest zamknięty na dzis niech się modlą na Vasilia , a my mamy opcje zerowania skrzyn G serii i wymiany najnowszych sterowników z "najgorszym" na świecie wsparciem :norty: :mrgreen:

Jeszcze raz powtorze - ludziom w różowych okularach nic nie udowodnić .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.