Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
To wyłącznie kwestia gustu ale przypomnijcie sobie pierwsze modele BMW tam faktycznie grill był na cały przód :D

Mi się podoba - sam przestanę w końcu mylić z 5 :D

 

Widziałem na żywo w piątek i jest sztos. Czarna w m pakiecie. Krowa ale piekna.

Pozdrawiam


Maciek

  • Odpowiedzi 55
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

HA! Byłem w Best Auto, wyjechały spod tego miejsca 2 poliftowe wersje serii 7.

Jedną mieli na miejscu, na placu.

Panie i Panowie.... takiego KIBLA daaaawno nie widziałem!

Ten grill na zdjęciach, filmikach wygląda naprawdę dobrze ale na żywo wygląda to wręcz śmiesznie.


Wygląda mniej więcej o tak: :mrgreen:


ów grill wygląda jakby był przyklejony z innego samochodu, po prostu nie pasuje do całej bryły auta!!

+ dodatkowo widać, że to jest taki tani plastik, między sztachetkami grilla mamy plastikowe zaślepki co bardzo razi po oczach..... no i ten mega prześwit między bieżnikiem opony koła przedniego do nadkola, który wygląda jakby to było po zdarzeniu drogowym żeby nie napisać, że wygląda to tak jakby to było źle spasowane.

W ogóle samochód jest jakiś taki optycznie mniejszy.


Ten grill.... ehh, pamiętam jak kupowałem w ASO grill do E38. Przyjechał ładny, chromowany, taki ciężkawy, solidny a w G11 polift? PLAAAAASSTIK.

Wnętrze auta... "o maj gad". I niech mi nikt nie mówi, że BMW ma inne wykończenia niż Skoda, Opel, Ford itd. TU też razi po oczach taka.... TANIOŚĆ!

Normalnie aż smutek ogarnia, że flagowe auto klasy premium wygląda jak tania podróbka flagowego auta klasy premium.


:(

Opublikowano
No slabo z ta nowa seria 7. Co do przeswitu miedzy kolem a blotnikiem to problem jest taki, ze nie zawsze po zamknieciu auta zawieszenie sie opuszcza i wyglada to komicznie. Powinno za kazdym razem jak zgasimy auto i zamkniemy opuscic sie. Druga kwestia to czy auto ktore widziales bylo w trybie transportowym czy nie. Ze zmiejszeniem przeswitu nie ma duzego problemu. Sa na to dwa bardzo proste sposoby.
Opublikowano

Być może auto, które widziałem mogło być w takim trybie gdyż samochód miał oklejone szpary pomiędzy drzwiami i miał folię w środku.

Co jak co ale ten grill to naprawdę porażka. :(

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panowie, czy ktoś jeździł i może porównać prowadzenie i komfort wersji poliftowej z pre-LCI? Ja ciągle czekam na dostępność modelu z executive drive pro do testów.
  • Moderatorzy
Opublikowano

Rynek chiński zadziwia.

Przykładowo oni mają wersję przedłużoną BMW serii 2, 3, 5 i 7 oraz Mercedesa CLA, C, E i wiadomo S :D Gdzie przedłużona 3 może konkurować z ilością miejsca z tyłu ze standardową 5.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zadziwia czy też (wg mnie) raczej dowodzi, że gdyby makrom zależało na klientach, a nie na zyskach, to sprzedawali by te auta również na starym kontynencie.


Inna sprawa że u nas w EU parkingi są zaplanowane na małe fiaty i zmieszczenie zwykłej serii 5 czy 7 to nie lada wyzwanie, żeby spokojnie wyjść czy potem pójść załatwić sprawy i nie martwić się, że parkujący obok zostawił pamiątkę na drzwiach. Już seria 5 ledwo mieści się wzdłuż w miejscu parkingowym, więc long będzie generował problem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Poza tym w Chinach najbardziej prestiżowym rodzajem nadwozia jest sedan, więc nie dziwią przedłużone nadwozia "krótkich" europejskich odpowiedników, czy takie dziwolągi, jak Corsa sedan, czy VW Polo 6R sedan (gdzie kiedyś w Europie tylko jedna generacja Polo była w wersji sedan - Polo Classic).
Benzyna zamiast krwi...
Opublikowano

Wybaczcie mili Państwo ale ja nie widzę, żadnego ŁAŁ w tym aucie. Tył wygląda jak samochód w latach 90-tych, niestety. Przód wewnątrz też nie urzeka.

:(

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Ja jestem oburzonym tym liftem ale z zupełnie innych przyczyn, niż te które podajecie. Oburzony jestem ,że po 3,5 roku producent tak radykalnie zmienia wygląd samochodu - sprawiając ,że ci którzy kupili wersje przed liftem mają już łatwo rozpoznawalny "stary model". Takie numery ostatnio stosowało Audi, liftując A4 kilkakrotnie. Miałem nadzieję ,że BMW takich numerów nie będzie robiło i będzie można 4 lata pojeździć i jeszcze sprzedać "aktualny model".
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Miałem nadzieję ,że BMW takich numerów nie będzie robiło i będzie można 4 lata pojeździć i jeszcze sprzedać "aktualny model".

 

To fakt, strasznie pojechali po klientach biorąc pod uwagę wartość samochodu - sam nie biorę aktualnie pod uwagę przedlifta, bo po lifcie auto wygląda zupełnie inaczej. Tylko trzyma mnie ciągle przed zakupem świadomość, że za 3.5 roku będzie zupełnie nowa 7mka i ten polift dopiero mocno poleci na wartości.


W sobotę będę testował LCI i zobaczę, jak wygląda komfort i ogólne odczucia w stosunku do pre-LCI i aktualnie posiadanego przeze mnie F10, które całkiem fajnie się ciągle prowadzi i jest mega komfortowe po wyrzuceniu runflatów.

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jestem po jeździe testowej nowym G11 (740xd) LCI. Strasznie rozczarowałem się tym samochodem, zupełnie nie tego się spodziewałem. Natomiast duży plus dla dealera, bo dał mi samochód na 2+ godziny i mogłem go sprawdzić na trasach, które mnie interesowały.


1. Te nerki na zdjęciach wyglądają przyjemnie, na żywo natomiast trochę jak tani chiński plastik (w wersji czarnej) lub tani chrom (w standardzie), trochę jak na elektrycznym "BMW" mojego rocznego syna. Normalnie jestem fanem czarnych wersji, ale tutaj miałbym dylemat. Niemniej: nie wygląda to za dobrze.


2. Sama linia nie jest już świeża i to widac. O ile przód uciekł w przyszłość, głównie za sprawą świateł i wspomnianego grilla z podniesioną wyżej maską, do tyłu pewnie muszę się przyzwyczaić, to linia boczna już zupełnie nie pasuje do "języka designu" nowych BMW. Parkują G11 obok serii 5 i 8 miałem wrażenie, że to auto z poprzedniej epoki patrząc na ich linię boczną.


3. Trochę się przyczaiłem do mocy moich aktualnych BMW i 740xd dla mnie nie jedzie. Nie wiem dlaczego, nie sprawdzałem ale spodziewam się, że ten silnik będzie podobnie dynamiczny jak w moim F10, a różnica wagowa nie będzie duża (w końcu G11 ma carbon core). Niemniej przesiadka z 535xd do 740xd to byłby downgrade jeśli o osiągi idzie, więc jedyna rozsądna opcja to 750xd.


4. Jeżdżę BMW chyba z 15 lat, zaczynałem od E39, przeszedłem 7mki, 3ki i rózne wersje pomiędzy, ale nie spodziewałem się, że w najnowszej serii 7 start-stop będzie tak słabo zrobiony. Dla mnie odczucia gorsze niż w F10 (chociaż mam wyłączony od zawsze, w każdej F10 którą miałem, stąd może nie pamiętam). Jak w premium klasie można pozwolić, żeby diesel zatrzymywał się i gasł co chwilę, wprowadzając wibracje całego auta? To jest dla mnie patologia motoryzacji, wyłączyłem w cholerę od razu, ale juz wpadłem w zły nastrój, bo nic się tu nie zmieniło od lat albo zmieniło się na gorsze, bo odczucia były mega nieprzyjemne. Jestem człowiekiem z czasów, kiedy jakość silnika oceniało się po tym, czy postawiona na sztorc pięciozłotówka nie przewróci się przy gaszeniu i odpalaniu go - w F11 start stop spokojnie obudziłby mi niemowlaka na tylnym siedzeniu, a pięciozłotówki szukałbym pewnie pod silnikiem.


5. Gumowe wspomaganie. Faktycznie nie jeździłem za wiele nowymi BMW ze wspomaganiem elektrycznym, sam mam wersje z adaptice drive w obu autach, a więc wspomaganie hydrauliczne z automatu i jeżdżą jak strzała, na wprost, czuć drogę, jest jak w BMW być powinno. Tutaj gumowe wspomaganie i brak czucia czy mnie ściągają koleiny, czy BMW obrało kurs. Czuje się sternikiem, a nie kierowcą. I niech nikt mi nie mówi, że 7 się kieruje jak jachtem, bo miałem 2x E65 i jeździły jak BMW powinno. Do tego znalezienie punktu żeby auto jechało na wprost to trochę jak wbijanie biegu w starym rzęchu: a nuż tu dobrze, jednak poprawię i może teraz, jeszcze nie, odbiję... i tak w kółko.


6. Na autostradzie i dobrej nawierzchni jest przyjemnie i miło. Robiąc takie trasy np. do pracy czy biznesowo dłuższe, byłbym pewnie zadowolony.


7. Środek: strasznie nie przypadła mi do gustu konsola, przyciski zrobione ze szczotkowanego metalu, a wyglądało to jak tandetny chinski plastik. Zegary tabletowe też do mnie nie trafiają, wolę oryginalne, te są dla mnie brzydkie, nieczytelne i mało użyteczne. Na szczęście jest head up, mając go w swoich autach też nie patrzę na zegary, więc mógłbym to przeżyć.


8. Komfort jazdy. Jeździłem autem bez Executive Drive Pro, miało być wygodnie - na 20" runflatach komfort lepszy niż na F10 na zwykłych oponach, to fakt, ale nie na tyle, ile się spodziewałem. Brak rozbudowanego zawieszenia to też przechyły na boki na łukach czy rondach, do których nie bylem przyzwyczajony, bo u mnie to załatwia Adaptive Drive w obu samochodach. Pewnie gdybym kupił z odpowiednim zawieszeniem, byłbym zadowolony.


Sumarycznie po jeździe doszedłem do wniosku, że nie jest to samochód wart dla mnie tej kasy, bo przede wszystkim nie jest autem, które chciałbym mieć i którym chciałbym jeździć. Czekam na refresh G30 z większymi nerkami i podświetlanym grillem, może będzie warto.


I na M8 GC... :mrgreen:

Opublikowano
Jestem po jeździe testowej nowym G11 (740xd) LCI. Strasznie rozczarowałem się tym samochodem, zupełnie nie tego się spodziewałem.

Sumarycznie po jeździe doszedłem do wniosku, że nie jest to samochód wart dla mnie tej kasy, bo przede wszystkim nie jest autem, które chciałbym mieć i którym chciałbym jeździć.

 

Facet!


BRAWO !! !! !!


Jest Nas dwóch co do opinii o serii 7.

Opublikowano

Podsumowując: BMW 7 LCI ci się nie podoba i z tego przynajmniej względu nie masz zamiaru go kupić. Mi też się średnio podoba, szczególnie z czarnym grillem. Podobnie moja 7 sprzed liftu przestaje mi się już podobać.


Co do pozostałych uwag, to silnie wynikają z powyższego i są mocno subiektywne. Nie raz sam się na tym złapałem - miałem złe nastawienie do jakiegoś samochodu i krytykowałem go w aspektach, w których po późniejszej spokojnej i wnikliwej analizie/testach okazywał się godny. W druga stronę również to działa. Jak nam się coś podoba to nie widzimy wad.


Zaznaczę tylko ,że użytkuję 730xd od 3,5 roku, wcześniej miałem F10 520d przez również 3,5 roku.


ad 3. 740d ma przyspieszenie do setki lepsze o ok 0,5 sek od 535d. Różnica w dynamice przy większych prędkościach jest zapewne jeszcze lepsza, ze względu na wyższą moc oraz nowszą generację zasilania (lepsza charakterystyka obrotowa). Ze względu na lepsze wyciszenie 740d, wyższy komfort zawieszenia oraz "gumowy" układ kierowniczy, kierowca jest bardziej odizolowany od otoczenia i mniej odczuwa prędkość. Z tego wynikają słabsze doznania przy przyspieszaniu i poczucie słabszej dynamiki. Zapewne prędkości z którymi się poruszałeś po znanych trasach były wyższe niż zwykle, przy większej prędkości samochód ma oczywiście słabsze przyspieszenie - te dwa efekty się dodają do siebie.


ad 4. Chcąc spełniać normy emisji spalin każdy producent musi stosować Start-Stop. Nie ma o czym dyskutować. Rzędowa szóstka w dieslu od BMW to najlepszy silnik na rynku pod względem kultury pracy (V12 nie robią). Jeśli chcesz diesla - to twój wybór, lepszego nie znajdziesz.


ad. 5 BMW siedem pod względem prowadzenia plasuje się pomiędzy Mercedesem S a Audi A8. Mercedes pływa i w ogóle się nie prowadzi, Audi jest twarde. Przetestuj siódemkę w wersji krótkiej z Adaptive Drive i skrętną osią - będziesz zadowolony. Choć oczywiście jest dłuższa od F10 i będzie to odczuwalne.


ad 7. O gustach się nie dyskutuje, niemniej jednak dzisiaj wszystkie nowe modele klas wyższych maja elektroniczna deskę rozdzielczą, ciężko więc na tym tle krytykować akurat BMW 7 LCI, analogicznie jak za Start-Stop. Elementy aluminiowe są wyjątkowo solidne, grube i zimne. Nie wiem jak mogą się pomylić z imitacją - chyba za dużo imitacji oglądałeś :wink: Elementy drewniane są bardzo grube i solidne, szczególnie te otaczające łukiem deskę rozdzielczą. Kawał solidnej roboty. Duży lepsza jest jakość wnętrza niż w F10, choć oczywiści bezpośrednia konkurencja ma wyższej jakości wnętrze. Trzeba jednak przyznać ,że BMW zrobiło duży skok jakościowy w stosunku do F01.


ad 8. Samochody trzeba porównywać z tymi samymi opcjami wyposażenia.


Czy 704d LCI jest wart swojej kasy? Ceny katalogowe są na poziomie konkurencji lub nieco niższe, a rabaty BMW daje o 5-10 % lepsze. Pytanie jest retoryczne. Jakby było coś tańszego w tej klasie to można mówić ,że nie jest wart - a jak jest najtańszy i przynajmniej nie gorszy, to już nie wiem na co można narzekać.


Jak doposażysz G30 tak jak G11 to różnica w cenie wyjdzie bardzo mała, a jak zestawisz z nią to co 7 oferuje dodatkowo to dojdziesz do wniosku ,że warto dopłacić - bo tak właśnie producenci tworzą politykę cenową :D

Opublikowano
Jestem po jeździe testowej nowym G11 (740xd) LCI. Strasznie rozczarowałem się tym samochodem, zupełnie nie tego się spodziewałem.

Sumarycznie po jeździe doszedłem do wniosku, że nie jest to samochód wart dla mnie tej kasy, bo przede wszystkim nie jest autem, które chciałbym mieć i którym chciałbym jeździć.

 

Facet!


BRAWO !! !! !!


Jest Nas dwóch co do opinii o serii 7.

 

Już dwóch ? Aż dwóch ? :8)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Miki. --> generalnie nie zamierzam się spierać, taka jest moja opinia. Sam byłem wstępnie przekonany do zakupu G11, szczególnie po zobaczeniu zdjęć LCI - przy dobrym konfigu kolorystycznym i wersji M-sport robi się z tego naprawę niezłe auto. Niemniej dla mnie stylistycznie jest mimo tego liftu już starym modelem i m.in. dlatego go nie kupię, przynajmniej nie jako nowy z salonu.


Przyśpieszenie nie jest 0.5 sek lepsze 740xd a 535xd, aż sprawdziłem i to 5.2 vs 5.3 czyli różnica 0.1 sekundy. Przy drobnym poprawieniu fabryki w 535xd moje odczucia są jednak znacznie na plus dla piątki ;) może to kwestia sposobu prowadzenia się 7, może czegoś innego, ciężko mi stwierdzić, ale tak po prostu jest.


Jeśli chodzi o cenę, to nie mam kalkulatora przed sobą, ale różnica 5 a 7 to tak średnio będzie 100k po max rabatach. Czy dużo czy mało, każdy sobie odpowie, natomiast 5 ma zdecydowanie świeższą linię boczną, jak wejdzie LCI w przyszłym roku i będa poprawione nerki :D to może to być całkiem ciekawe rozwiązanie.

Opublikowano
Miki. --> generalnie nie zamierzam się spierać, taka jest moja opinia. Sam byłem wstępnie przekonany do zakupu G11, szczególnie po zobaczeniu zdjęć LCI - przy dobrym konfigu kolorystycznym i wersji M-sport robi się z tego naprawę niezłe auto. Niemniej dla mnie stylistycznie jest mimo tego liftu już starym modelem i m.in. dlatego go nie kupię, przynajmniej nie jako nowy z salonu.


Przyśpieszenie nie jest 0.5 sek lepsze 740xd a 535xd, aż sprawdziłem i to 5.2 vs 5.3 czyli różnica 0.1 sekundy. Przy drobnym poprawieniu fabryki w 535xd moje odczucia są jednak znacznie na plus dla piątki ;) może to kwestia sposobu prowadzenia się 7, może czegoś innego, ciężko mi stwierdzić, ale tak po prostu jest.


Jeśli chodzi o cenę, to nie mam kalkulatora przed sobą, ale różnica 5 a 7 to tak średnio będzie 100k po max rabatach. Czy dużo czy mało, każdy sobie odpowie, natomiast 5 ma zdecydowanie świeższą linię boczną, jak wejdzie LCI w przyszłym roku i będa poprawione nerki :D to może to być całkiem ciekawe rozwiązanie.

 

Co do kupna LCI jesteśmy zgodni - nonsens. W kwestii osiągów - znalazłem dane 5,5-5,7 sek dla 535d - być może błędne, albo sprawdziłem dla wersję bez Xdrive.


Co do ceny - kalkulator potrzebny. Doposaż G30 aby miało to co G11, a zobaczysz ,że będzie to małe lub bardzo małe parędziesiąt tysięcy, a 7 nadal będzie miała elementy wyposażenia w serii, których nie ma w G30, chociażby nie ujęte jako wyposażenie dodatkowe, o klasie i prestiżu nie wspominając.

Opublikowano
W nowym nie ma sensu ale jak pojezdzisz z rok to zdążysz sie "nacieszyc" moca i wtedy mozna. Jak nie bedziesz sie tym chwalic to na poziomie aso i zwyklych przegladow nikt tego nie zauwazy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W nowym nie ma sensu ale jak pojezdzisz z rok to zdążysz sie "nacieszyc" moca i wtedy mozna. Jak nie bedziesz sie tym chwalic to na poziomie aso i zwyklych przegladow nikt tego nie zauwazy.

 

Nikt nie zauważy jak nie będzie chciał, ale wystarczy że ktoś zechce i trzeba będzie się tłumaczyć, szkoda zachodu. Zamiast tracić czas na kopanie się z koniem, wolałbym od razu dopłacić do 750xd i mieć mocy ile trzeba w tej budzie, a przy tym spokój i bezstresowe odstawianie jej na każdy przegląd czy podczas awarii.

Opublikowano
Kazdy zrobi jak chce ale miec 70k zl kupujac 740d zamiast 750d to gra warta swieczki. Znam osobiscie przypadek jak aso szukalo chipa/programu i nic nie znalezli, a chcieli bardzo mocno znalezc bo musieli na gwarancji wymieniac trzecia skrzynie biegow.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.