Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano


Te klapki się wymienia i spokój na następne 100-150tyś km. Jak będziesz je czyścił z nagarów to nawet dłużej wytrzymają.

Poszukaj mój temat o klapkach w F31 i zobacz jak wyglądały po 184 tyś km.

Ok poszukam i nie zmieniam już tematu właściwego bo zaraz się rozjedzie :)

  • Odpowiedzi 75
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano


Jak będziesz na kupnie napisz do mnie pw. Znalazłem ASO które cały rozrząd oferuje za 2100 brutto.

Cześć. Pisałem do Ciebie w innym wątku odnośnie tego ASO ale skoro tu napisałeś więc ja poproszę Cię tu o namiary o to ASO :)

p.s. powiedz czy wymieniasz u siebie rozrząd czy czekasz jeszcze bo sam się zastanawiam czy czekać czy wymieniać i napisz czemu nie chcesz rozrządu na SWAG-u lub Febi-m skoro piszą, że to jest to samo :?:

I jeszcze jedno pytanie czy robiłeś u siebie klapki w kolektorze bo u mnie jeszcze są i zastanawiałem się czy przy rozrządzie nie pozbyć się ich ale w moim temacie o aucie kolega napisał żeby wzmocnić je.

 

Ja nie mam żadnych objawów zużytego rozrządu, tyle co wymieniłem olej więc poczekam jeszcze 10 000km ( chyba że wcześniej coś się zacznie dziać )

Kupuję oryginał tylko z jedno powodu, jest nie wiele droższy a potem przy odsprzedaży pokaże fakturę z ASO na części i ludek będzie się cieszył jak murzyn ze sreberka.

Nie robiłem żadnych klap, mam znajomego co ma w tym silniku 400k km przebiegu i się tego nie dotykał, nie dajmy się zwariować bo tak to można całe auto na nowe wymienić.

informacja odnośnie oferty na rozrząd wysyłam Ci na PW.

Opublikowano

Co do klapek kolektora ssącego, to u mnie wyglądało to tak:


http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/1/28/14175803_20180617_113945_resized.jpg


...niewiele brakowało do urwania.


Tak wygląda komplet klapek które można kupić nowe (na foto oczywiście stare po demontażu).


http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/1/28/14175816_20180617_113904_resized.jpg

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

O.m.g chyba sam zdemontuje kolektor i zobaczę jak to wygląda jednak temat dotyczy rozrządu więc jutro może będę miał wycenę miejscowych na wymianę zarówno z częściami jak i bez chłopacy do tanich nie należą i zobaczymy co mi zaproponują.

2 lata temu robiłem w e61 w innym warsztacie wyszło 3100 teraz wychodzi podobnie a jak zapytałem ile kosztuje bez części to mówił, że 2000 więc zastanawiam się co on montuje za części. Chłopak niby ma klientów i dużo ludzi u niego robi zresztą sam robiłem ale za dużo tkm nie przejechałem dlatego mam dylemat, a u mnie w warmińsko-mazurskim nie mam za dużego wyboru poza tymi dwoma.

Opublikowano
Koledzy, a co powiecie na taki objaw: silnik wydaje delikatne cykanie/terkotanie po dłuższym postoju (min 8 godzin), dzieje się to po odpaleniu przez ok 1,5 sekundy ale nie przy każdym odpaleniu - mniej więcej raz na 10 startów. Przebieg 95tys, dzieje się to od momentu zakupu przy 76tys, wymieniony napinacz rozrządu, 318d 2012r.
***** ***
Opublikowano
Na ile % jesteś pewny przebiegu swojego auta? Te klapy wygladaja tragicznie.

 

Przebieg prawdziwy na 100%. Nigdy nic nie grzebane przy silniku poza olejem/płynami i filtrami . Ostatni wpis kilka tygodni przed sprzedażą.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Witam .

Po otwarciu silnika okazało się że jest pęknięty łańcuch który napedza wałki , poszła podstawka pod walkami , dzwigienki zaworów . Ale zawory są proste bo nie uderzyły w tłoki bo tak szczęśliwie się łańcuch zablokował po zerwaniu.

Robocizna 2200 zł mechanik

Części na pierwszy montaż wysokiej półki jak OEM z hurtowni kosztują mnie 2300 zł + 150 olej(rozrząd . Dzwigennki, zimeringi , uszczelka głowicy, śruby. Koło pompy , rozrzad

970 zł podstawa pod walkami z bmw tylko oryginalna ( zamiennika nie ma )

Razem naprawa uszkodzonej góry w zasadzie wyjdzie jakieś 5800 zł :duh: na wysokiej jakości produktach zamiennych .

Silnik według mechanika wytrzyma jakieś kolejne 100 tyś km .


Czy warto kupować diesla ? Niech każdy sobie sam odpowie .

Dodam że po peknietym rozrzadzie zablokowało kola i okrecilo w druga stronę i to tak że dwumasa jest przypalona . Ślizgneła dość ostro przez rozrząd . Na dobra sprawę mechanik sugerował żebym dołożył 2000 tyś i wymienił sprzęgło bo może być uszkodzone po tym zerwaniu . Nie zgodziłem się bo mnie nie stać .

2. Nie wiadomo czy silnik będzie chodził poprawnie bo walki rozrzadu już mogą być krzywe po zerwaniu a na tokarce nie sprawdzisz czy są krzywe tego.rodzaju walki .


Płacę 5700 zł za coś co niby jest złożone na oryginalnych prawie częściach a nie mam pewności że po tym uszkodzeniu będzie jeździlio .


W hyundai coupe na benzynę za 1700 zrobiłem remont głowicy po 100 tyś na LPG. I auto jeździło.


Różnica była taka że hyundai był wart 10 000 tyś i poruszał się z prędkością 140km na h po autostradzie .

Przebieg 100 tyś zepsute

Rok : 2004


A BMW kosztowało mnie 82 000 tyś zł . I porusza się z prędkością 160 km na h po autostradzie .

Przebieg 60 tyś zepsute

Rok : 2014


BMW nie jest warte od modelu e60 .

Pierwsza lepsza kia z 7 letnia gwarancja i hyundai z 5 letnia gwarancja jest lepszy od niemieckiego szrotu do którego będziecie ciągle dokładac !!! .


Dodam że auto zakupiłem w salonie w niemczech po leasingu z wszystkimi fakturami na przebieg . Jestem pewny co do tego że ma 180 tyś na dzień dzisiejszy .



Pozdrawiam miłośników BMW mówiąc na drodze miajajc kolejne takie samo "kolejne BMW to jeszcze jeździ :)"



Wycenę napisalem dla potomnych . Mam nadzieję że dałem kilku osoba do myślenia bo potem są jednak ogromne koszty . Lepiej zapobiegawczo wymienić sobie to za 800 zł wyciągnięcie silnika 2500 zł części i macie spokój 100 Tyś takie moje przemyślenia !!

Pozdrawiam wszystkich

Opublikowano
Witam .

Wycenę napisalem dla potomnych . Mam nadzieję że dałem kilku osoba do myślenia bo potem są jednak ogromne koszty . Lepiej zapobiegawczo wymienić sobie to za 800 zł wyciągnięcie silnika 2500 zł części i macie spokój 100 Tyś takie moje przemyślenia !!

Pozdrawiam wszystkich

A objawy zużytego rozrządu jakieś były ?

***** ***
Opublikowano

Części potrzebne do remontu samej głowicy ( cenny rzeczy prawie na pierwszy montaż ) . Z małym prawie


Zestaw napędu pompy dół firmy febi 340 zł

Rozrząd komplet gora firmy febi 440 zl

Uszczelniacz walu korbowrgo corteco 40zl

Koło pompy wysokiej cisniena orginal 230 zl

Dysza natrysku oleju- 60 zł

Kompletny zestaw uszczelek silnika gora 75zl + 90 zł + 36 zł

Uszczelka głowicy cylindrów 330 zl

Elementy wtryskiwacza ( podkładki ) 4 szt. -12 zł

Filtr oleju 40 zł

Olej silnikowy 150 zł

Zestaw śrub głowicy cylindrów 90zl

Dzwigienki zaworowe 16sztuk firmy Inna = 640 zł

Podstawa wałków rozrządu nowa z BMW 970 zł

Razem części okolo 3400 zł . Bardzo dobrej jakości .


Nawet jeden zawór nie został pokrzywiony u mnie ! . Cena nie obejmuje zaworów i ich szlifowania lub ewentualnej wymiany .

Opublikowano
Witam .

Wycenę napisalem dla potomnych . Mam nadzieję że dałem kilku osoba do myślenia bo potem są jednak ogromne koszty . Lepiej zapobiegawczo wymienić sobie to za 800 zł wyciągnięcie silnika 2500 zł części i macie spokój 100 Tyś takie moje przemyślenia !!

Pozdrawiam wszystkich

A objawy zużytego rozrządu jakieś były ?

 


Przez ostatnie 4 tyś . Miałem wrażenie że był lekko metaliczny nie wyczuwalne praktyczne odgłos przy odpaleniu zimnego silnika ale zaraz prawie znikało. Myślałem że jestem przewrazliwiony bo się nacztalem też wcześniej na forum o tym rozrzadzie .

Opublikowano

Dodam wam jeszcze że zakup samego słupka silnika wyszedł by jakieś 7 tyś zł z gwarancją tylko na rozruch + 1000 zł rozrząd i 400 zł jego przełożenie + oleje 200zl i 800 zł.montaz demontaż silnik w aucie .


Dodatkowo jak traficie na silnik który leżał w magazynie rok w niewiadomo jakich warunkach to powodzenia . Na pytanie sprzedawcy ile ten potencjalny silnik ma przebiegu usłyszałem ( nie wiem jest z demontażu ). Chociaż nie kłamał :D

  • Moderatorzy
Opublikowano


A BMW kosztowało mnie 82 000 tyś zł . I porusza się z prędkością 160 km na h po autostradzie .

Przebieg 60 tyś zepsute

Rok : 2014


BMW nie jest warte od modelu e60 .

Pierwsza lepsza kia z 7 letnia gwarancja i hyundai z 5 letnia gwarancja jest lepszy od niemieckiego szrotu do którego będziecie ciągle dokładac !!!

 

Musisz wybrać czy bierzesz nowe z gwarancją i przypadku twojego BMW będzie 100 tys zł na utracie wartości w 4 lata.

Wybrałeś używane i ponosisz koszty awarii.

Nie można mieć ciastka i zjeść ciastka.

Przy nowym placilbys 2 tys złotych miesięcznie za utratę wartości.

Opublikowano


Musisz wybrać czy bierzesz nowe z gwarancją i przypadku twojego BMW będzie 100 tys zł na utracie wartości w 4 lata.

Wybrałeś używane i ponosisz koszty awarii.

Nie można mieć ciastka i zjeść ciastka.

Przy nowym placilbys 2 tys złotych miesięcznie za utratę wartości.

Chyba nie masz racji... taka marka powinna dawac jakość, a nie jakoś.... a jak jest taka trwałość to niech napiszą ze samochód po 4 latach nadaje się do utylizacji.

Tu masz przyklad jak bmw dba o klientów

https://www.auto-swiat.pl/porady/eksploatacja/gorace-bmw-czy-twoje-takze-musi-splonac/4vtshkv

Opublikowano

małe OT


niestety Twój przypadek jest jakimś procentem, jeśli nie promilem przypadków zerwania łańcucha rozrządu (zakładają prawidłową eksploatację) w obecnej wersji silnika N47.

wiadomo, że to boli i szczerze Ci współczuje a zwłaszcza Twojej kieszeni, bo to niestety trafiło na Ciebie.


mówiąc o jakości raczej odnosić się należy do całości, a tu wskazujemy łańcuch rozrządu który jest o tyle ważnym elementem, że przy jego uszkodzeniu robi się masakra.

jakby pewnie poleciał amortyzator, albo pompa ABSu to nie byłoby takich kosztów - a one jak też inne elementy samochodu składają się na jakość całego pojazdu.


ja przerobiłem już parę marek i co się utarło jako stereotyp i ma też odzwierciedlenie w cenach używek stwierdzam że niską jakość ma Fiat - tam to non stop było coś do zrobienia, potem Seat, VW, OPEL. przesiadając się do BMW powiem pewnie jak jakiś zadufany w sobie wieśniak, że nie wiem jak mogłem wcześniej jeździć czymś innym niż BMW, prowadzenia samochodu, przewidywalność, frajda z jazdy - ten samochód ma to coś a tu przytyk do pozostałych marek, że były raczej wozidłami.


ad rem


przy obecnym stanie sprawy, jeśli masz udokumentowane przeglądy to proponuję Ci wziąć rzeczoznawcę materiałowego (nie jest to wcale jakoś bardzo drogie) i dać mu do opisu ten łańcuszek rozrządu żeby ocenił co było przyczyną jego zerwania. jeśli wyjdzie że chodziło o słabą jakość materiału (co oczywiście jest związane z jakością) to uderzaj do BMW z ładnym pismem żeby w ramach gestu handlowego partycypowali w kosztach naprawy - tu wylicz kwotę jaką żądasz i czy jest to warte ich utratę wizerunku, np. w związku z tym że założysz swoją stronę www i opiszesz ze zdjęciami co się stało, ile kosztowało, jaki typoszereg silnika i jak zareagował producent. tu też w miarę rozwoju sprawy możesz włączyć przez @ jakieś media TV.


pewnie zaraz ktoś wyśmieje, że oleją itd, ale powiem wam że przetrenowałem w podobny sposób takie reklamacje i się dogadałem za każdym razem.

Opublikowano
Co do klapek kolektora ssącego, to u mnie wyglądało to tak:


http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/1/28/14175803_20180617_113945_resized.jpg


...niewiele brakowało do urwania.


Tak wygląda komplet klapek które można kupić nowe (na foto oczywiście stare po demontażu).


http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/1/28/14175816_20180617_113904_resized.jpg

 


masz jakiś nr tych klap? jesteś pewny że te klapy występują również u mine ( 2.0 184, 2014 ) ?

Rozmawiałem z mechanikiem z ASO i on mi mówi o uszczelce kolektora. To jest to samo ?


po VIN wychodzi u mnie taki kolektor

Rozumiem że chodzi o wymianę części nr 2 ?

a426d4d41939c013med.jpg


nazywa się to : UCHWYT USZCZELNIACZA

https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/7812938-uchwyt-uszczelniacza

Opublikowano

Tak. To jest nr 2 na schemacie. Ja kupiłem oryginalne w serwisie, ale są dostępne od Victor Rainz.

Proponuję wymienić, nawet jeśli klapki są w dobrym stanie, bo często są wycieki spod tej uszczelki kolektora.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Dzięki.

środę zostawiam auto w ASO na wymianę przekładni. Potem mechanik ma zrobić rozrząd i te klapy.

Auto odbieram po feriach 25.02.19, Dam znać w jakim stanie były te klapy.

W sumie za rozrząd i te klapy + czyszczenie kolektora zaśpiewał 1600zł (ori klapy daje mechanik juz w tej cenie 1600)

Opublikowano
+ cały rozrząd, olej do silnika i płyn chłodniczy.

Rozrząd brałeś od tych co mi wysłałeś na PW.

Swoją drogą dobrą cenę masz za robociznę bo u mnie wołają 2000 PLN minimum

 

Dokładnie, w Poniedziałek mam mieć paczkę.

Całość rozrządu + klapy w kolektorze powinno się zamknąć z robotą w 3800zł.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.