Skocz do zawartości

wymiana rozrzadu e60 530d


barti801

Rekomendowane odpowiedzi

nie da się sprawdzić łańcucha bez jego demontażu ale w takiej sytuacji najlepiej zaplanować wymianę i zobaczyć co jest do wymiany dodatkowo i zrobić to raz a porządnie i uważać by nie liczyli za robotę 2 czy 3 razy skoro i tak pół silnika rozbierają.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M57N2 tam były łańcuchy z wadą fabryczną na etapie montażu, więc do wymiany od 2005/6r w zwyż a rorząd jest z przodu silnika ale to nie zmienia faktu, że cie skasują tyle samo co za wymianę w nowszych gdzie jest z tyłu

 

Co znaczy „z wadą fabryczna na etapie montażu „?

Skoro samochód ma przejechane 200tys i łańcuch jeszcze działa tzn. ze nie jest tak źle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak ale potrafi strzelić przy 200tys i wtedy już tak ok raczej nie będzie. W silnikach z żeliwnym blokiem nie ma to miejsca. Są przypadki że w e39 na jednym łańcuchy robili ponad 700k. W e60 te łańcuchy są przy mocy 218km. To nie jest wada fabryczna, moim zdaniem inżynierowie bmw pomyśleli że czemu nie mają trzepac kasy na serwisie rozrządu i wsadzili badziew.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większość opini jest że jak podnosisz moc silnika, katujesz auto i

używasz słabej jakości oleju i go na czas nie wymieniasz,

to jesteś bardziej narażony na zerwanie łańcucha.

Co oczywiście nie znaczy ze przy spokojnej jeździe nic się nie stanie.

Ale to są tylko dywagacje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak poszukasz na forum to właśnie bardzo często ktoś pisze ze się zerwał i nie ma reguły ile auto ma przejechane. Sam wymieniłem rozrząd w aucie pół roku temu i okazało się że był tak rozciagniety że napinacz nie dawał już rady a auto ma 300k przebiegu i nie dawało nic o sobie znać.


Kucy07 - z prawie wszystkim się zgodzę ale co ma olej do rozrządu?

Edytowane przez GiGgS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kucy07 - z prawie wszystkim się zgodzę ale co ma olej do rozrządu?


Dobre smarowanie to podstawa.

Jak masz dobrej jakości olej i go terminowo

wymieniasz co 10tys to wydłużasz żywotność łańcucha

jak i innych podzespołów.

Np turbo też jest bardzo wrażliwe.

Polecam olej Motul. Jest wyczuwalna różnica w jakości

pracy silnika jak i głośności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim 525d 197KM 2008r wymieniałem rozrząd również przy 300 kkm, dolny napinacz był już na maksa wysuniety, a i tak łańcuch był już luźny. Chyba miałem szczęście, że dojechałem do tego przebiegu.

Dodatkowo przy tym przebiegu wyszło, że już pompa wody miała luzy i szumiała, do tego wszystkie rolki, szczotki w alternatorze kończyły się, rozrusznik w dobrym stanie tylko został wyczyszczony i nasmarowany, wtryski poszły na stół do sprawdzenia i również były w naprawde dobrym stanie.

Szkoda było tego nie zrobić jak wszystko było na wierzchu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M57N2 tam były łańcuchy z wadą fabryczną na etapie montażu, więc do wymiany od 2005/6r w zwyż a rorząd jest z przodu silnika ale to nie zmienia faktu, że cie skasują tyle samo co za wymianę w nowszych gdzie jest z tyłu

 

Co znaczy „z wadą fabryczna na etapie montażu „?

Skoro samochód ma przejechane 200tys i łańcuch jeszcze działa tzn. ze nie jest tak źle.

 

Działa i w każdej chwili jest większe prawdopodobieństwo urwania się go.

tak jak napisałem na przełomie 2005/6 wzwyż M57N/2 posiadał łańcuch lakonicznie mówić z wadą fabryczną ( czy to zamierzony cel laboratoryjnie osłabienia stopu celowym działaniem, czy zwykłym błędem w obliczeniach lub produkcji, tego nie wiem i nikt się nie dowie ale sądząc po modelach N47 /N57 i ich żywotności i serwisu zapewne to było celowe działanie)I też nie wiadomo czy 100% tych modeli tak ma... tylko to Head of BMW to wie.


W tych modelach były przypadki zerwania się łańcucha niezależnie od przebiegu i wieku (statystycznie po około 10 latach i przebiegu około 200 tys)

Nigdzie nie da się znaleźć informacji o zerwanym łańcuchu w e60 w latach 2003/2004 a przebiegi są min 300/400 tys wzwyż. Więc urwanie się łańcucha w kilku takich samych modelach to nie przypadek eksploatacyjny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M57N2 tam były łańcuchy z wadą fabryczną na etapie montażu, więc do wymiany od 2005/6r w zwyż a rorząd jest z przodu silnika ale to nie zmienia faktu, że cie skasują tyle samo co za wymianę w nowszych gdzie jest z tyłu

 

Co znaczy „z wadą fabryczna na etapie montażu „?

Skoro samochód ma przejechane 200tys i łańcuch jeszcze działa tzn. ze nie jest tak źle.

 

Działa i w każdej chwili jest większe prawdopodobieństwo urwania się go.

tak jak napisałem na przełomie 2005/6 wzwyż M57N/2 posiadał łańcuch lakonicznie mówić z wadą fabryczną ( czy to zamierzony cel laboratoryjnie osłabienia stopu celowym działaniem, czy zwykłym błędem w obliczeniach lub produkcji, tego nie wiem i nikt się nie dowie ale sądząc po modelach N47 /N57 i ich żywotności i serwisu zapewne to było celowe działanie)I też nie wiadomo czy 100% tych modeli tak ma... tylko to Head of BMW to wie.


W tych modelach były przypadki zerwania się łańcucha niezależnie od przebiegu i wieku (statystycznie po około 10 latach i przebiegu około 200 tys)

Nigdzie nie da się znaleźć informacji o zerwanym łańcuchu w e60 w latach 2003/2004 a przebiegi są min 300/400 tys wzwyż. Więc urwanie się łańcucha w kilku takich samych modelach to nie przypadek eksploatacyjny...

Jak masz taką wiedzę na temat łańcuchów, to napisz konkretnie gdzie można o tym przeczytać, bo ja czytałem na tym forum że felerna seria wyszła w 2007 roku

852c2d3fdc685c61m.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To słabo czytasz wszystkie silniki z aluminiowym korpusem tj 231 i 235 km maja słaby łańcuch. Od 2007 był lift ale silniki pakowali wcześniej też tak myslalem że dopiero od liftu je wkladali ale się myliłem.

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=73&t=345125

Czytałem ten temat wcześniej ,i też żadnych konkretów tyko tyle że strzelają bo alu bloki. Przypomnę Ci co tam napisałeś "Niestety po 2007r. Zaczęli montować inny łańcuch który potrafił się posypać przy 200tys."

pozdrawiam :D

852c2d3fdc685c61m.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem ten temat wcześniej ,i też żadnych konkretów tyko tyle że strzelają bo alu bloki. Przypomnę Ci co tam napisałeś "Niestety po 2007r. Zaczęli montować inny łańcuch który potrafił się posypać przy 200tys."

pozdrawiam :D


Przeczytaj jeszcze 4 posty w dół to powinno rozwiać wątpliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M57N w e60 był montowany w latach 2003-2004, potem poprawiony M57N dalej na żeliwnym bloku z większą mocą w latach 2005-2007 (i tutaj są przypadki zerwania łańcucha) i dalej zmodernizowany blok i inne graty lata 2007-2010 i ta sama sytuacja a to, że ktoś napisał rok 2007 w poście na forum o zerwaniu łańcucha to po pierwsze czy na pewno to 2007r produkcji ? a może rok rejestracji bo ładniej wygląda.. druga sprawa ile osób nawet nie napisze nic na forum a problem mieli (widać czasem po aukcjach jako sprzedawane z uszkodzonym silnikiem, ile takich aut jest lub było do kupienia z DE ), kolejna rzecz, duża część aut już poszła na złom i nie dożyła odpowiedniego przebiegu, więc teraz to tylko jedna wielka loteria i tak nikt się nie dowie niczego konkretnego.. tylko można przypuszczać i być świadomym, że może wystąpić taka ewentualność z rozrządem (oczywiście, w każdym może się zerwać z różnych przyczyn) ale największe prawdopodobieństwo wystąpienia tego jest od odpowiedniego rocznika czyli można przyjąć 2005r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
wynika ze te silniki to jedna wielka porażka, 200000 i koniec rozrządu to chyba jakas kpina z ludzi

Zdecydowanie polecam zweryfikować stan rozrządu i być przygotowanym na wymianę (części na stanie).

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Moje bmw 530d 2004r 218ps. Problem mam z tym ze odpale auto jak jest zimne jest wszystko ok. Pochodzi 5-10 min i na biegach P oraz N slysze jakby ktos wrzucil srubki do skrzyni biegow. Dzwiek nie jest caly czas taki sam. Raz slychac jakby byla 1 szt, raz 3 a raz 4. Po wrzuceniu d lub r jest totalna cisza. Jezdzac po mechanikach w moim obrebie, wszyscy stawiali na skrzynię biegow. Ze to na 90% pompa w niej. Skrzyniowiec powiedział, ze jeśli ona pracuje prawidlowo, to szukac innej przyczyny. Dostalem namiar na goscia, ktory pracuje w serwisie bmw i po pracy naprawia bmw. Postawil mi za przyczyne rozrzad. Skasowal 500zl za diagnoze, a cena robocizny i czesci to 4tys powiedzial. Twierdzi ze jeszcze trzeba jakies trzpienie wymienic i wyciagnac przy tym silnik do gory. Co o tym sadzicie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.