Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Potrzebuje porady i informacji o vanosach, znajomy i mechanik mówili mi żebym poważnie zastanowił się nad naprawą vanosów, nie wiem na czym by to polegalo, mowili mi tylko ze wymienia sie uszczelki i jakies bajery, luzy itp. Ile taka operacja oscyluje w zlotowkach na ten moment ? 500, 1000 ? 2k ? Silnik M54, gdybym naprawił te vanosy to mialbym pewnosc ze nie zepsuja sie w ciagu np 50 tyś km ? Czy one z góry maja ustaloną żywotność i moge sobie powymieniac te uszczelki i wszystko, a i tak moga mechanicznie sie popsuć ? Bo w takim razie moze lepiej kupic nowe ? Prosze o wyjasnienie
Opublikowano

Masz trochę zdolności manualnych trochę wyobraźni i jakiejś podstawowej wiedzy o mechanice?

Jeśli tak to sprawę powinieneś ogarnąć sam kupujesz uszczelki do 2x vanos cały proces dużo ludzi pokazywał na YouTube :)

PS co się dzieje ze za vanosy się chcesz łapać?

Opublikowano
Masz trochę zdolności manualnych trochę wyobraźni i jakiejś podstawowej wiedzy o mechanice?

Jeśli tak to sprawę powinieneś ogarnąć sam kupujesz uszczelki do 2x vanos cały proces dużo ludzi pokazywał na YouTube :)

PS co się dzieje ze za vanosy się chcesz łapać?

 

Nie, nie mam żadnych narzędzi, ani zdolności mechanicznych, ani też nie jestem fachowcem w tej dziedzinie, dlatego się tutaj radzę teorii co by mnie nie rozkradli :P

Według mechanika przy pełnym gazie autu brakuje tego "ŁAŁ, ale ciągnie" i to prawda, jest dosyć mułowate. Od 0-100 sporo się zbiera, a silnik mimo to ryczy jak by chciał.

Opublikowano

Ciężko mi cokolwiek ci doradzić ile takie coś może kosztować jeden zaśpiewa 500 drugi 1000 zależy od regionu od mechanika od ceny uszczelek i tego jak ceni swoją pracę i wiedzę najlepiej jak byś napisał skąd jesteś może ktoś w okolicy robił vanosa i będzie mógł więcej powiedzieć o cenach :)

U mnie jeden mechanik wziął 50zl za ustawienie rozrządu po tym jak trochę namieszalem przy ściągnięciu vanosa a inny zaśpiewał za to 150 więc sam widzisz :)

Opublikowano
Ciężko mi cokolwiek ci doradzić ile takie coś może kosztować jeden zaśpiewa 500 drugi 1000 zależy od regionu od mechanika od ceny uszczelek i tego jak ceni swoją pracę i wiedzę najlepiej jak byś napisał skąd jesteś może ktoś w okolicy robił vanosa i będzie mógł więcej powiedzieć o cenach :)

U mnie jeden mechanik wziął 50zl za ustawienie rozrządu po tym jak trochę namieszalem przy ściągnięciu vanosa a inny zaśpiewał za to 150 więc sam widzisz :)

Ja Dolny-Śląsk z Lubania. Straszna lipa jest tu jeżeli chodzi o mechaników, mało kto coś wie o bmw i m54, a jak już sie podejma to kaza wszystko wymieniac i hajs w bloto leci.


Oprócz tego mam jeszcze inne problemy w samochodzie, więc jak macie jakieś namiary gdzieś w okolicy na ogarniętego mechaniora, to bardzo bym prosił

Opublikowano

Jakie inne problemy napisz może coś uda nam się doradzić.

Pamiętaj niestety jeśli chcesz mieć coś zrobione dobrze zrób to sam :)

Dzisiaj mamy takie głupie czasy że czy to jadąc do mechanika czy robiąc remont mieszkania dobrze znać podstawy i pewne zasady inaczej duża szansa że zostaniesz zrobiony w......

Opublikowano
Jakie inne problemy napisz może coś uda nam się doradzić.

Pamiętaj niestety jeśli chcesz mieć coś zrobione dobrze zrób to sam :)

Dzisiaj mamy takie głupie czasy że czy to jadąc do mechanika czy robiąc remont mieszkania dobrze znać podstawy i pewne zasady inaczej duża szansa że zostaniesz zrobiony w......

 

Otóż zaświeciła mi się rezerwa, po czym auto przestalo w ogole jechać tylko zwalniać aż do 0.. tak jakby paliwo nie dochodziło do silnika, nie reagowało na gaz. Nie mogłem w ogóle odpalić auta, tylko pierwsze pare razy, ale obroty strasznie falowały do 500 a potem do 0, a silnik cały drgał. Dolałem 10 literkow ze stacji i [BAD] bo aku przy okazji tez sie rozladowalo i nawet nie kręcił. Jak dla mnie pompa paliwa ta w baku na 99% i aku tez dojechany, a dopiero co szczoty w alternatorze byly wymieniane

Opublikowano

Test 6 sprawdź ilość paliwa w baku za kierowca ile masz litrów i za pasażerem tam jest pompa jak dobrze pamiętam już przy 30l przy sprawnej pompie wszystko ma być za pasażerem to po 1.

Po drugie szczotki to nie wszystko niestety.... doładuj do pełna aku i test 9 sprawdź jakie masz napięcie ładowania akumulatora na włączonych światłach nawiewach i radiu na wolnych obrotach minimum to 13.8v.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Test 6 sprawdź ilość paliwa w baku za kierowca ile masz litrów i za pasażerem tam jest pompa jak dobrze pamiętam już przy 30l przy sprawnej pompie wszystko ma być za pasażerem to po 1.

Po drugie szczotki to nie wszystko niestety.... doładuj do pełna aku i test 9 sprawdź jakie masz napięcie ładowania akumulatora na włączonych światłach nawiewach i radiu na wolnych obrotach minimum to 13.8v.

 

Po tygodniu wizyty mojego auta u mechanika, zrobił test i wykazało, że w prawej komorze gdzie jest pompa jest suchy zbiornik, a lewej paliwo jeszcze było.. Musiał co chwile lecieć na stacje żeby dolewać bo sahara była w komorze. Powiedziałem mu że może pompa padła ? Odpowiedział, że NIE jest sprawna i to coś innego musi być za to odpowiedzialne.

Jakieś pomysły ? Może się myli i to pompa ? Czy tam coś jeszcze innego jest w zbiorniku

Opublikowano

Niedawno przerabiam u dziewczyny na nowej pompie zamienniku było identycznie nie przepompowywalo paliwa wcale.

Dorwalismy za grosze oryginalna pompę złożyłem wszystko i pięknie w teście 6 było widać jak kolejne litry paliwa trafiają do komory za pasażerem.

Opublikowano
Niedawno przerabiam u dziewczyny na nowej pompie zamienniku było identycznie nie przepompowywalo paliwa wcale.

Dorwalismy za grosze oryginalna pompę złożyłem wszystko i pięknie w teście 6 było widać jak kolejne litry paliwa trafiają do komory za pasażerem.

 

Właśnie przyjechałem do mechanika po odbiór samochodu i powiedział, że jednak pompa byla dojechana bo znajdowaly sie w srodku opilki metalu i nie mogl juz calkowicie odpalic, dopiero jak dostala z trzy razy strzala od dolu zeby wtloczyc tam paliwo. Kazal mi kupic sam wklad do pompy, a nie całą bo szkoda tyle szmalu, a on mi to wymieni, lub kupic jakas uzywke.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ah Ci mechanicy, którzy nie znają aut, które naprawiają..przecież passeratti chyba nie brakuje.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Ah Ci mechanicy, którzy nie znają aut, które naprawiają..przecież passeratti chyba nie brakuje.

 

Temat z vanosami to trochę nie aktualny, ponieważ zmieniłem mechanika. Typ który mi to doradzał jak dowiedziałem się od znajomych "z bmw" żebym do niego nie jeździł, bo się po prostu nie zna. Wymienia wszystko, aż się "uda" i to na filmikach z YT. Naciąga na kasę, a nic prawie nie zrobił. Poleciałem do obecnego gościa, naprawia vagi, ale na m54 też się zna. Długo trzeba do niego czekać, ale to chyba lepiej, zrobić coś dobrze, a nie na szybko do typa który wymienia byle co a poprawy nie widać, obecny gościu podmieniał mi na oryginalną przepływke z simensa i brak poprawy w mocy auta, sprawdził że jest problem w baku, jeden zbiornik pusty. Ogarnął co się w środku dzieje z pompą i jedyne za co mnie skasował to 30 ziko za bajure bo zgasła i nie chciała znowu odpalić, mimo, że miała zalane ponad 20 litrów, prawie 30. Także też obstawiałem od poczatku, że zakatowalem pompe jazdą na rezerwie.


To co ja jak i on zauwazyl przy jezdzie wczesniej samochodem to ze auto raz zamula dupe przy pelnym gazie, a raz nie wiem.. ozywa i zapier***a jak glupie jak by mialo z 50 koni wiecej, bo teraz chodzi jakby to bylo 2.0 a nie 2.5


Jeszcze ten problem z pompa wywalal blad na kompie z czujnikiem polozenia walka korbowego, a czujnik wymienial mi poprzedni mechanik, myslicie ze to moze byc dobry trop w braku mocy auta ?

Podejrzanymi sa też (nie wiem czy są) zapchane katy

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak masz błąd czujnika położenia wału to mogą być spadki mocy.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Niedawno przerabiam u dziewczyny na nowej pompie zamienniku było identycznie nie przepompowywalo paliwa wcale.

Dorwalismy za grosze oryginalna pompę złożyłem wszystko i pięknie w teście 6 było widać jak kolejne litry paliwa trafiają do komory za pasażerem.

 

Cholera, wiem, że nie powinienem, ale pojechałem na trase 24km, a pompe mam zamówioną dopiero na jutro i stało się znowu. Jechałem 120 autostradą na wzniesieniu, wyprzedzam tira i auto r.i.p zaczeło zwalniać a ja na lewym pasie, jakiś koszmar :D To cyk szybko na prawy i ta sama sytuacja co wcześniej, tak jakby odcieło mnie od paliwa, nie reaguje na gaz i do 0 a mam zalane ponad 55 litrów. Wcześniej zdarzyło mi się to dopiero na rezerwie, czyżbym dojechał już na amen starą pompę ? Auto kręci, odpalało tylko na sekundę żeby silnik się obudził, ale nawet do 400-800 obrotów nie dochodziło bo od razu gasło, teraz już tylko kręci..

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Możliwe, albo czujnik kończy swój żywot.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Możliwe, albo czujnik kończy swój żywot.

 

Po 2 godzinach walki wymienilem pompe i było słychać, że o wiele lepiej brzmiała od starej która była jeszcze oryginalna.. Chodzi mega teraz, żadnych szarpnięć, przyspiesza równo od dołu do góry, ale nadal coś zamula dupe. Robiliśmy test, przyspieszenie od 0-100 trwało według kompa 11.9s do katalowego 8.9 to spora różnica 3 sec. W dodatku teraz słyszę po przekręceniu zapłonu, że z przodu przy chłodnicy słychać jakieś głośne bzyczenie bzzzzzzzz. Co to może oznaczać ? Po odpaleniu też to słychać.


No i mam jeszcze pytanie, czy po wymianie pompy trzeba podpiac sie do kompa i wykasowac bledy z czujnikiem walka korbowego ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może masz dwa problemy? Czyli czujnik też, jaki był ten błąd dokładnie? Masz go żeby wkleić?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Może masz dwa problemy? Czyli czujnik też, jaki był ten błąd dokładnie? Masz go żeby wkleić?

 

Czujnik był już wymieniany wcześniej na nowy, ale najwidoczniej to nic nie dało bo dalej wywalało błąd. Jak podłącze sie do inpy to usune i zobacze wtedy, jeszcze mam zamiar sprawdzić wartosci przeplywomierza na kompie, widzialem ze przeplywka to zamiennik byl wsadzony

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jakiej firmy masz ten czujnik? Jak jest ok to do sprawdzenia jest wtyczka i wiązka. Jak przepływomierz jest w zamienniku (nie vdo siemens) to na 100% źle mierzy.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Jestem po takiej operacji w M54B30. Robiłem sam,więc robocizny nie liczę. Vanosy zregenerowane w Mehenkerze,koszt 400zł. Dostajesz z uszczelką-łyżwą,o-ringami itp. Robotę robią super. Wypożyczenie blokad 100zł ( kaucji nie liczę bo zwrotna). Blokady,uważam,są niezbędne. Całego rozrządu nie bebeszyłem tylko częściowo górę. Po "niby ustawieniu rozrządu na zero, dzwonkom brakowało między 1,5-2,5mm do blokady dlatego uważam je za niezbędne do ustawienia góry.

Oczywiście do tego był walnięty czujnik na wydechowym. O ile na ssącym zamiennik Vemo działa to wydechu już zamiennikiem nie oszukasz (był kupiony nowy Delphi). Kupiłem dwa czujniki używki na miejscu po 50zł/szt. I pierwszy włożony zadziałał. Silnik po prostu jak nie ten!! Wszystko ożyło i zaczął jechać jak na trzy litry przystało. Oczywiście przejazd i testy z podłączoną INPA. Także koszty to jakieś 600-800zł w zależności od ilości walniętych czujników. Jak kupisz nowy czujnik za 400zł to oczywiście wyjdzie więcej.

Opublikowano
Jakiej firmy masz ten czujnik? Jak jest ok to do sprawdzenia jest wtyczka i wiązka. Jak przepływomierz jest w zamienniku (nie vdo siemens) to na 100% źle mierzy.

 

Sprawdziłem, przepływka jest z firmy Pierburg. Ziomek znajomy z bmw mi sprawdzał też i mówi, że to "najdroższa używka" ale i tak może właśnie podawać złe wartości i pewnie poprzedni właściciel przyoszczędził.

Szukałem na necie tego przepływomierza z siemens'a i coś go nie widać same używki, albo na złych stronach szukam bo same zamienniki.

 

Jestem po takiej operacji w M54B30. Robiłem sam,więc robocizny nie liczę. Vanosy zregenerowane w Mehenkerze,koszt 400zł. Dostajesz z uszczelką-łyżwą,o-ringami itp. Robotę robią super. Wypożyczenie blokad 100zł ( kaucji nie liczę bo zwrotna). Blokady,uważam,są niezbędne. Całego rozrządu nie bebeszyłem tylko częściowo górę. Po "niby ustawieniu rozrządu na zero, dzwonkom brakowało między 1,5-2,5mm do blokady dlatego uważam je za niezbędne do ustawienia góry.

Oczywiście do tego był walnięty czujnik na wydechowym. O ile na ssącym zamiennik Vemo działa to wydechu już zamiennikiem nie oszukasz (był kupiony nowy Delphi). Kupiłem dwa czujniki używki na miejscu po 50zł/szt. I pierwszy włożony zadziałał. Silnik po prostu jak nie ten!! Wszystko ożyło i zaczął jechać jak na trzy litry przystało. Oczywiście przejazd i testy z podłączoną INPA. Także koszty to jakieś 600-800zł w zależności od ilości walniętych czujników. Jak kupisz nowy czujnik za 400zł to oczywiście wyjdzie więcej.

 

Mechanik mi napisał, że czujnik wymieniał na DELPHI i pamiętam, że po wymianie tego czujnika ustały drgania silnika i ogólnie szarpania.

Opublikowano
O ile na ssącym zamiennik Vemo działa to wydechu już zamiennikiem nie oszukasz (był kupiony nowy Delphi)

Dziwna trochę sytuacja, bo prędzej bym obstawiał odwrotną sytuację,że na ssącym musi być lepszy produkt. Ale bardziej tu zawinił czujnik delphi, bo o Vemo dużo się słyszy,ze działają poprawnie

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Szukałem na necie tego przepływomierza z siemens'a i coś go nie widać same używki, albo na złych stronach szukam bo same zamienniki.

Słabo szukałeś:

https://katalog.mroauto.pl/tecdoc-produkt/245564-przeplywomierz-masowy-powietrza-vdo-5wk96050z/

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.