Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Pytanie grzecznościowe (rzecz dotyczy auta brata, nie mojego).


Chodzi o to, że w jego E39 530i (manual) występuje od niedawna dziwny objaw. Mianowicie podczas jazdy ze stałą prędkością (i stałymi obrotami), gdy w pewnym momencie wciska gaz w podłogę, obroty zamiast równo rosnąć, to na chwilę rosną, potem spadają (od 500 do 1000 obrotów w dół) po czym ponownie zaczynają rosnąć. Czyli występuje jakieś dziwne chwilowe zejście z obrotów.

Czasem zapala mu się też "check engine" i wywala błędy. Brat testował występowanie błędu na 3, 4 i 5 biegu. Na każdym biegu błąd się pojawił (nie testował na 1 i 2 biegu, ale podejżewa, że jest tak samo).

Poniżej film i zdjęcia:




gXEvghy.jpg

FA80n4n.jpg


Te błędy 171 i 174 to coś z mieszanką paliwowo-powietrzną (wykryte przez sondę lambda), a ten ostatni to nie wiem o co kaman. Coś z czwartym cylindrem?


Auto od około 3 miesięcy ma instalację gazową BRC (montarz: EnergyGaz - Ostrobramska, Wa-wa). Od tego czasu auto przejechało około 4400km.

Spadek obrotów i check engine zaczął pokazywać się około 1000 km po instalacji gazu.


Od momentu instalacji gazu, dwa razy zdarzyło się też, że auto po odpaleniu zaczynało dziwnie pracować: Tarmosiło silnikiem (a co za tym idzie także całym autem) gorzej niż w dieslu - jakby urwała się jedna z poduszek silnika. Wtedy też moc auta jakby spadła. Po przejechaniu kilkunastu km objawy ustawały i auto jechało dalej normalnie.


Pytanie: O co chodzi z tym spadkiem obrotów i wibrowaniem silnika. Czy te objawy są zależne od siebie? Spadek obrotów występuje stale (tzn. kiedy by nie zrobić próby, to efekt jest taki sam: obroty idą w górę, potem spadają, po czym ponownie idą w górę). Natomiast trzęsienie silnika wystąpiło jak na razie dwa razy. Co może być tego przyczyną? Czy winna jest instalacja gazowa, czy to tylko przypadek, że spadek obrotów i wibracje silnika zaczęły występować teraz, wkrótce po montażu gazu?

Opublikowano

Trzęsienie silnikiem to objaw wypadania zapłonu, na jednym lub wielu cylindrach.

Jeden z błędów mówi "Misfire cylinder 4 with fuel cut-off" - wypadanie zapłonu na czwartym cylindrze z odcięciem paliwa w tym cylindrze.

Czyli komputer wyłączył jeden z cylindów. ;)

Przy jeździe na samym paliwie też są problemy?


Warto zajrzeć na odczyty w INPA, szczególnie wypadanie zapłonu i parametry powietrza i spalin.

Opublikowano

artur03061982 za to może odpowiadać:

- świece

- cewka zapłonowa na 4 cylindrze

- wtrysk

- nieszczelność dolotu (tu sporo rzeczy, odma, przewody, disa, kolektor)...

- w najgorszym razie silnik (warto zrobić test sprężania na cylindrach)

- gaz (wtryski, parownik) - łatwo zdiagnozować odłączając instalacje gazową (najlepiej zakręcić zawór na butli i wypalić gaz z parownika i przewodów).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dwa pierwsze błędy sugerują lewe powietrze. Niech zamieni cewkę 4 cylindra z 3, po czasie znowu błędy do sprawdzenia.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Słuchajcie, a czy te wachnięcie obrotów po daniu "gazu do dechy" może być spowodowane kończącym się sprzęgłem? W sensie, że to uślizg sprzęgła powoduje chwilowy spadek obrotów? Pytam, bo wczoraj pojawił się zapach spalenizny (pod maską czuć jakby spalony plastik lub gumę, a w kabinie zapach zgniłego jajka), a zdaje się, że kończące się sprzęgło daje takie objawy?


I pojawiły się też kolejne błędy na cylindrach. Pytanie czy to może być spowodowane uślizgiem sprzęgła, w sensie, że po uślizgu sprzęgła komputer wariuje, zmienia skład mieszanki i odcina cylindry?


r5AEbMy.jpg

zeefk9e.jpg

pbbclCk.jpg


I teraz tak: O ile na cylindrach 1 i 2 wyskakuje ten sam błąd co wcześniej na cylindrze 4, czyli "Misfire Cylinder With Fuel Cut-off' o tyle na cylindrze 3 wyskoczyło coś innego: "Misfire During Start Cylinder".

(wszystko to bez zamiany cewek)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wypadanie zapłonów prawdopodobnie jest skutkiem lewego powietrza, najpierw tym się zajmij. Ta wskazówka dziwnie zachowuje się, gdy sprzęgło ślizga się to obroty rosną a prędkość nie, tu widać przyspiesza.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Pytanie: O co chodzi z tym spadkiem obrotów i wibrowaniem silnika. Czy te objawy są zależne od siebie? Spadek obrotów występuje stale (tzn. kiedy by nie zrobić próby, to efekt jest taki sam: obroty idą w górę, potem spadają, po czym ponownie idą w górę). Natomiast trzęsienie silnika wystąpiło jak na razie dwa razy. Co może być tego przyczyną? Czy winna jest instalacja gazowa, czy to tylko przypadek, że spadek obrotów i wibracje silnika zaczęły występować teraz, wkrótce po montażu gazu?

 

Auto wróciło od mechanika. I tak:


1) Spadek obrotów podczas przyspieszania - okazało się, że sprzęgło się skończyło. Wymienione na nowy komplet LUK.

2) Tarmoszenie silnikiem - winne były prawdopodobnie świece (kompresja sprawdzona, wszystko ok). Świece wymienione na Bosch (nie pamiętam numeru, ale to te, które na realoem są zalecane)

3) Zapach spalonego plastiku pod maską - okazało się, że przewody od instalacji gazowej są poprowadzone zbyt blisko kolektora wylotowego, w konsekwencji czego otulina tych przewodów (peszel) zaczeła się topić tam, gdzie nie ma przy silniku tej charakterystycznej, srebrnej osłony termicznej. Po telefonie do EnergyGaz, powiedzieli, że poprawią to w ramach gwarancji.


Dziwi mnie tylko, że trzy niezależne usterki wystąpiły w tym samym czasie. Widać, czasem tak bywa.

Opublikowano

1) Spadek obrotów podczas przyspieszania - okazało się, że sprzęgło się skończyło.

Dziwna ta usterka.

Z reguły przy kończącym się sprzęgle, obroty rosną a prędkość nie.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Opublikowano
To był chwilowy spadek obrotów, po tym jak obroty najpierw przez chwilę rosły. Chronologicznie wyglądało to tak: Po dodaniu gazu, sprzęgłu uślizgiwało się (wtedy obroty szły do góry). Potem sprzęgło zaczynało "łapać" (wtedy obroty spadały). Po czym znów szły do góry (tym razem już prawidłowo). Tak to wyglądało:
Opublikowano
Napewno nie była to wina sprzęgła. Dostał wtedy nagle obciążenie jak sprzęgło dało radę się "skleić" i był przysiad. Pewnie to jeszcze w późniejszym czasie się nasili i usterka powróci
Opublikowano
Mówisz? Co ciekawe, mechanik po wyjęciu starego sprzęgła stwierdził, że było ono spalone (a nie po prostu zużyte). Zastanawia mnie, jak to się mogło stać, że sprzęgło (przy normalnej eksploatacji) się spaliło.
Opublikowano

To auto brata. Kupił je jakoś tak w wakacje zeszłego roku, z przebiegiem około 210 tys. Wtedy wszystko było ok (przynajmniej nic nie wskazywało na kłopoty). W październiku, przy przebiegu 219 tyś założył gaz. Od tamtej pory do teraz przejechał jeszcze jakieś 4,5 tys.


Tu filmik gazowników po instalacji (to dokładnie ten egzemplarz auta):

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.