Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam BMW 320d n47 184km podczas ruszania na zimnym słychać spory klekot dzieje się tak podczas mocniejszego dodania gazu, kiedy silnik się rozgrzeje klekotu już nie slychać. Dodam ze na wolnych obrotach silnik równo i cicho pracuje . Przebieg 190tys. Proszę o pomoc, pozdrawiam.

Opublikowano
Miałem ten sam objaw u siebie dokładnie rok temu, to wtryski (spalanie stykowe). Problem występował tylko na mrozie gdy temperatura spadała poniżej zera. Po paru minutach ustępowało. Najlepiej będzie gdy podjedziesz do serwisu Boscha (bo właśnie wtryski Boscha masz u siebie) lub innego zakładu zajmującego sie regeneracją wtrysków. Niech wymontują, umyją na myjce ultradźwiękowej i zrobią testy. Dostaniesz wydruk i wszystko będzie jasne. W moim przypadku jeden wtrysk nie przeszedł testów, natomiast drugi lekko odstawał od pozostałych dwóch i tez zalecono mi wymianę. Oczywiście najlepiej wymienić wszystkie od razu, ale przy cenie 1200zł za sztukę to trochę dużo jak na raz (aczkolwiek dwa razy taniej niż za ten sam w ASO). Kupiłem dwa w maju, ale niestety wtedy problem nie występował z racji dodatnich temperatur. Teraz pojawia się znów niestety, ale dużo ciszej niż wczesniej. Szykuję się na wymianę tych dwóch pozostałych. Wcześniej, przed Boschem, zostawiłem auto na diagnostykę w ASO BMW z zaznaczeniem, żeby sprawdzili auto po nocy. Stwierdzili że, to wtrysk i tam właśnie zalecali wymianę wszystkich 4 (około 10tyś ;) ). Zasugerowali żeby na początek wyjeździć 3 zbiorniki na dodatku BMW Additiv do diesla w celu przeczyszczenia układu ale niestety to nie pomogło. Także moja rada: trzeba wyjąć wtryski i sprawdzić, jeśli nie przejdą testów to wymieniać na nowe. Teraz żeby nie doprowadzać do tego stukotu (ryzyko wypalenia cylindra), możesz zostawiać auto żeby pochodziło chwilę przed jazdą w celu rozgrzania układu paliwowego. U mnie to pomagało, ale to tylko doraźnie.
Opublikowano
Dokładnie dzieje się to tylko podczas temperatury ujemnej, zazwyczaj zostawiam samochód na postoju w celu rozgrzania wtedy faktycznie klekot jest mniejszy albo go nie ma. Spróbuję zastosować jeszcze liqui moly diesel spülung i podjadę do serwisu Boscha tak jak doradziłeś. Wolałbym uniknąć wymiany 4 wtryskiwaczy.. Bo właśnie myślałem o wymianie rozrządu. Przeważnie tankuje zawsze diesla 98 i poruszam się głównie po autostradach a tu takie rzeczy..
Opublikowano
Miałem raz podobnie po zatankowaniu jakiegoś wynalazku bo nie miałem już wyjścia pojechać po sprawdzone paliwo dlatego proponował bym na początek zmianę stacji benzynowej i sprawdzić czy będzie poprawa u mnie po zatankowaniu Shella czy innego paliwa z normalnej stacji więcej razy mi się to nie zdarzyło.
  • 1 rok później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dokładnie dzieje się to tylko podczas temperatury ujemnej, zazwyczaj zostawiam samochód na postoju w celu rozgrzania wtedy faktycznie klekot jest mniejszy albo go nie ma. Spróbuję zastosować jeszcze liqui moly diesel spülung i podjadę do serwisu Boscha tak jak doradziłeś. Wolałbym uniknąć wymiany 4 wtryskiwaczy.. Bo właśnie myślałem o wymianie rozrządu. Przeważnie tankuje zawsze diesla 98 i poruszam się głównie po autostradach a tu takie rzeczy..

Prawdopodobnie tą 98 sobie rozwaliłeś wtryski... ech ci mędrcy

  • 2 lata później...
Opublikowano
witam BMW 320d n47 184km podczas ruszania na zimnym słychać spory klekot dzieje się tak podczas mocniejszego dodania gazu, kiedy silnik się rozgrzeje klekotu już nie slychać. Dodam ze na wolnych obrotach silnik równo i cicho pracuje . Przebieg 190tys. Proszę o pomoc, pozdrawiam.

 

Sorry, że odkopuje, ale wydaje mi się, że mam ten sam problem, głośne stuki na zimnym silniku w zakresie obrotów 1000-2000. Po rozgrzaniu problem ustępuje, tylko podczas jazdy, na jałowym biegu brak objawów.

Film w załączeniu:




Brzmi bardzo podobnie do dźwięków z filmu, który zamieścił

.


Pacjent to E91ed N47C z przebiegiem 220k km.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zalej na początek preparat do wtrysków najlepiej ori bmw diesel spulung i pojezdzij
Opublikowano

Niestety wlewanie preparatów nie pomogło.

Zrobiłem test wtrysków w Gładysku w Krakowie, testy wykazał 2 sztuki poza normą, 2 blisko granicy normy więc zapadła decyzja o wymianie wszystkich czterech - koszt 1400 zł / sztuka regenerowane Boscha z 2 letnią gwarancją.

Klekot na zimnym zniknął, polepszeniu uległa kultura pracy, spalanie i przyspieszenie. Silnik wyraźnie się wyciszył i spadła ilość drgań.


Dzięki za pomoc i informuję o rozwiązaniu problemu dla przyszłych szukających.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Super że sie udało, ale cena 1400 za jeden regenerowany wtrysk? No comments
Opublikowano
Pytanie do autora tematu.Mam ten sam silnik z rana jak odpalam chodzi idealnie cichutko a wraz ze wzrostem temperatury zaczyna głośniej pracować .Masz podobnie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.