Skocz do zawartości

E39. 97r.Po wymienie baterii kluczyk nie odpala (stary tak)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam


Mam problem-zagadkę.


Otóż mechanik wymienił mi maglownice i piastę. Auto stało w warsztacie 7-8 dni. Po naprawie okazało sie ze bateria zdechła. Ładowanie nie za wiele dało. Wiec wymieniliśmy na nowa.

Co ciekawe kluczyk który kupiłem rok wcześniej (ori BMW) przestał odpalać auto. Dalo się auto otworzyć, przekręcić stacyjkę na pozycje 1 i 2 (czyli kontrolki się pala jak zazwyczaj), ale niestety jak przekręcam do końca nic się nie dzieje, jakby blokowała jakaś elektroniczna blokada. Wykasowaliśmy wszystkie błędy, ale nie pomogło (jest błąd na kluczyku)

Wziąłem stary kluczyk i auto odpala normalnie.

Pilot w kluczyku nie działa od zawsze. Problemem jest nie działający przekaźnik w aucie który odbiera sygnał. Mimo wszystko nie bawiłem się w naprawę tego i otwierałem po prostu ręcznie. Z tego powodu synchronizacja bezprzewodowa nie powodzi się również.


Co ciekawe jak wrzucam wsteczny auto wydaje krotki pisk informujący o tym. Wcześniej nigdy tak nie było.


Jakieś pomysły?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Spróbuj odpalić nowym kluczykiem trzymając stary w pobliżu stacyjki.


Może w nowym kość immo padła i trzeba ją na nowo zaprogramować.

pzdr

yaz

Opublikowano
Za kilka godz. sprawdzę, ale w starym kluczyku nie mam w ogóle baterii, bo kluczyk jest po przejściach i ma połamana plastikowa rączkę.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Obecność lub nie baterii nie ma nic do rzeczy.

Kość immo nie korzysta z jej zasilania.

pzdr

yaz

Opublikowano

Wiec nowy kluczyk nie odpala jeśli obok trzymam stary.

Co ciekawe jeśli odpale starym wyjmę go i szybko wsadzę nowy to auto odpala, niestety tylko wtedy.


Czy można już stwierdzić, ze problemem jest rozkodowany kość immo? Jeśli tak to dlaczego się rozkodował (dobrze wiedzieć na przyszłość)

Ponowne zakodowanie to pewnie wizyta w ASO czy są jakieś inne magiczne sposoby? Jeśli szybko wsadzę nowy po starym to auto odpala, wiec może da się jakoś zakodować go z konsoli auta tymi magicznymi dwoma guzikami co są przy zegarach :).


Mam jeszcze pytanie odnośnie pisku kiedy wrzuca się wsteczny. Nigdy go nie miałem wcześniej i wkurza trochę, bo po wbiciu biegu muszę czekać 2-3 sek aż zniknie wtedy zaczynam cofać (tez macie taki dzwiek w swoich? wiem ze sporo aut tak ma)

No i jeśli to wyłączę to oczywiście chce żeby czujniki działały jak trzeba, a nie ze dźwięk się już nigdy nie pojawi szczególnie jak będą przeszkody za mną :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ten dźwięk informuje o awarii pdc, podłącz komputer i będziesz wiedział gdzie jest problem, tymczasowo możesz odłączyć moduł pdc i wtedy nie będzie tego dźwięku.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Dzieki za pomoc

Ok PDC podłączony. Podczas wymiany baterii zacisk się poluzował.


Odnośnie kodowanie kości immo czy tylko ASO wchodzi w grę?

Opublikowano
Nie tylko ASO, znajdź kogoś w Twojej okolicy co naprawia kluczyki, jeśli jesteś z okolic Poznania mogę pomóc.

Moduł do własnej konfiguracji świateł E39 sprzedam!



icon3.png BMW E36 316i M43

icon1.pngBMW E61 530D M57N

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A ten Sztokholm to aż taka wioska, że nie ma szpeców od takich sztuczek?

pzdr

yaz

Opublikowano

Hehe tutaj spece dobre. Do wszystkiego tutaj musze sam dochodzic. Jak jest cos wiecej niz wymienic olej/czy prosty serwis to oni nie robia. Nie ma znaczenia jaki warsztat. Ostatnio jeden polak-mechanik doradzal mi sprzedanie starego auta i kupienie nowego plastikowego bo.... oslona pod silnikiem odpadla i trzeba bylo ja przykrecic, a ze srubek nie bylo to nie wiedzial co zrobic. Na szczescie doradzilem mu ze moze kupie srubki w bmw i sprubujemy,damy szanse ... na szczescie udalo sie i furka jezdzi dalej. Kiedys prubowal mnie jeden przekonac ze glowica padla i ze tutaj juz nikt takich rzeczy nie robi na szczescie ludzie z forum pomogli i wystarczylo wymienic wiskoze. 3 przyklad warsztat co robi tylko bmki. Wchodze i jest tylko jeden koles polak (niestety) mowie, ze sie silnik grzeje (wiskoza), a on tylko zapytal jaki model i ze na zlom. Mowie moze zobacz silnik chodzi jak igla on totalny burak ze zlom i ch.j on wie bo juz pelno tego rozkrecal.

Ja tak moge caly dzien, a najlepsze ze auto ogolnie nie psuje sie jakos czesto.


Sory za OT. Dzieki wszystkim za pomoc. Odnosnie kluczyka dzwonilem do BMW za 1200SEK zakoduja jeszcze raz, ale... najpierw doradzili diagnostyke 2400Sek no i pozniej jak juz zobacza co jest to naprawia czyli +1200. Ja mowie po co robic diagnostyke za 2400SEK jak za 1900SEK jest nowy kluczyk. Sami sobie odpowiedzcie jak tu jest z warsztatami.

Jak narazie w swojej historii serwisowej bylem w serwisie BMW, 2x warsztaty co robia tylko BMW, 3 x inne warsztaty. zaufani znajomi mechanicy x3 i niestety wszystko to samo... robia jak leci jak spierdol.a to klamia ze musi byc cos jeszcze, ale nie wiedza.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.