Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 128
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

dzięki za info, bo już się zastanawiałem po co silnik mieliby wyjmować.


u mnie w F31 320xd z 15' nie ma teraz akcji na maglownicę (na EGR też nie ma)


dlatego też dopytuję, co można przy maglu samemu sprawdzić z tymi śrubami żeby kaszana się nie narobiła

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam,

W wyniku kolizji muszę zakupić nową / używaną przekładnie. Z racji dużych kosztów (nowa od 8 500 do 12 000 zł) raczej kupie używaną i teraz pytanie:


Jak sprawdzić czy zakupiona używana przekładnia ma śruby wadliwe czy już po akcji ma dobre? Które to konkretnie śruby?

Jak by był ktoś uprzejmy mi podpowiedzieć albo zaznaczyć na zdjęciu będę mega wdzięczny. Nie chciałbym kupić kota w worku.


Mój samochód nie obejmuje akcja serwisowa, a jak założę magiel z przed akcji to będzie kaszana.


http://camkraft.pl/zdjecia/7932204070.jpg

http://camkraft.pl/zdjecia/7982529638.jpg

Opublikowano

A widzisz, czyli te "wadliwe" śruby idą w miejsce zaznaczone czerwoną strzałką? wcześniej myślałem że chodzi o te z niebieskiej strzałki trzymające gruchę.

Podobno ich było 5 sztuk i wadliwe aluminiowe były wymieniane na stalowe. Prawda to?


http://camkraft.pl/zdjecia/7982529638(3).jpg


O ile to możliwe chciałbym maksymalnie rozwinąć temat

Opublikowano
A widzisz, czyli te "wadliwe" śruby idą w miejsce zaznaczone czerwoną strzałką? wcześniej myślałem że chodzi o te z niebieskiej strzałki trzymające gruchę.

Podobno ich było 5 sztuk i wadliwe aluminiowe były wymieniane na stalowe. Prawda to?

 

Akcja serwisowa obejmuje śruby zaznaczone niebieską strzałką. U mnie tylko te wymienili.

BMW F31 318d 143pk aut.
Opublikowano

Wymień wszystkie na nowe.

Te od przekładni można kupic w ASO a te od gruchy można kupic na Allegro.

MADE IN PRL
Opublikowano

Panowie,

Zgłębiłem temat i dziele się nim dla następnych.

Awarii ulegały 3 śruby nie 5. Bardzo często wcześniej słuchać szum z przekładni przy skręcaniu lub stuki ALE NIE ZAWSZE, bowiem często ludzie parkowali samochód bez żadnych oznak a rano przy ruszaniu był stuk, błąd na kompie i śruby na podjeździe (lub śruba, bo 2 pozostałe urwały się wcześniej).


http://camkraft.pl/zdjecia/f30maglownica/awaria.jpg


Tak to wygląda kiedy już jest po zawodach:

http://camkraft.pl/zdjecia/f30maglownica/attachment1.jpg

http://camkraft.pl/zdjecia/f30maglownica/attachment4.jpg

http://camkraft.pl/zdjecia/f30maglownica/attachment9.jpg

http://camkraft.pl/zdjecia/f30maglownica/attachment15.jpg


Wszystko szczegółowo jest opisane pod linkiem:

https://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1469927


Na allegro nie widziałem tych śrub, oryginalne chyba też nie są dostępne

https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/32_2071-elektryczny-uklad-kierowniczy/i58125/kL/sN/r2018/m02


Niektórzy sami sobie je wymieniają na stalowe... Musze zanurkować pod swój samochód i zobaczyć co tam się dzieje...

Opublikowano

tylko myk jest taki, że nawet jak się śruby nie urwały, to się to może prawdopodobnie stać przy ich wymianie na stalowe


czy da się wtedy to jakoś przegwintować?, bo ktoś tu chyba pisał że się nie dało i drugiego magla szukał

Opublikowano

no to już wtedy zaczyna się kombinatoryka. Przegwintować otwór to nie problem. Problemem jest usunięcie zalegającej urwanej śruby. Można próbować ją rozwiercać ale istnieje ryzyko zbytniego "rozbicia" otworu i wtedy gwint będzie "luźny". Można tez wypalić resztkę śruby na elektrodrążarce wgłębnej, ale pytanie czy uda się magiel tak ładnie rozebrać żeby weszło to na maszynę.

Gdzieś na zagranicznym forum czytałem że koleś prócz seryjnych śrub sam zrobił dwa dodatkowe gwinty i skręcił dodatkowymi stalowymi śrubami.


Jutro zanurkuje pod swój samochód i zobaczę jak to u mnie wygląda na żywo. Niestety bmw oznajmiło mi, że akcja mnie nie dotyczy :/

Opublikowano

mnie też nie dotyczy akcja serwisowa, ale jestem zainteresowany tematem choć nie decyduję się na wykręcanie samodzielne śrub póki któraś sama nie wyleci

jak będziesz procedował temat, to zrób jakiś update

Opublikowano

Pamiętam jak kiedyś miałem E46 i była akcja serwisowa na poduszkę.

Akurat byłem w BMW Szczecin i tam zapytałem o te akcję. Odpowiedziano mi, że akcja serwisowa

nie dotyczy mojego pojazdu. Po 1-2 miech miałem kolizje i auto naprawiałem w BMW Inachape Wrocław,

tam zostało wykryte, że mój pojazd wymaga wymiany poduszki powietrznej, bo jest akcja serwisowa na ten pojazd.

Pozdrawiam Serdecznie.

Wykonuje darmową fotografię samochodów - PROFESJONALNA.

Dla forumowiczów na terenie Wrocławia. Portfolio. +



http://i.epvpimg.com/guXaeab.png


Zlecę import samochodów z USA/JAPONIA


Kupię:

- Boczek tylnych prawych drzwi F30 wersja Harman/Kardon

- Listwy hexagon wnętrza

Opublikowano
Ja dzwoniłem na poczatku tego roku to nie było akcji serwisowej na moje auto, dzisiaj już jest. Jestem umówiony za 2tyg :)
gm7CfMp.jpg?1
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Czy stuki na poprzecznych nierównościach (jakby luźny stabilizator) oraz stuk przy szarpaniu kierownicą bez odpalonego auta to na 100% maglownica? Zestaw naprawczy pomoże?

Ponoć moje auto nie podlega akcji?

Opublikowano
Czy stuki na poprzecznych nierównościach (jakby luźny stabilizator) oraz stuk przy szarpaniu kierownicą bez odpalonego auta to na 100% maglownica? Zestaw naprawczy pomoże?

Ponoć moje auto nie podlega akcji?

Ja jestem umówiony na 4 lipca w bmw arena łódź żeby wymienili mi na ten zestaw naprawczy bo też mam stukot z maglownicy podczas jazdy I podczas czerpania kierownicą na postoju gdy auto zgaszone. Zestaw naprawczy w bmw kosztuje 113 zł A wymiana około 750 zloty. Miałem samemu wymieniać Ale jest to zbyt skomplikowane więc niech zrobi to bmw. Dam znać czy coś pomogło.

Opublikowano

tak się zastanawiam, jak śruby są niepourywane a sam silnik stabilnie siedzi w maglu to skąd ten stukot akurat można z tym powiązać? luz na grzebieniu, krzyżaki, końcówki, czasem samo mocowanie magla do belki powoduje stuki przy szarpaniu na postoju, choć powiem że każde z moich dotychczasowych samochodów tak miało (stuki przy szarpaniu na postoju) a przebiegi były różne i samochody nie miały problemów z luzami itd.. czytałem że można się zastanowić ewentualnie nad ręcznym skasowaniem luzu przy maglu, choć efekty są różne


a w przypadku niepourywanych śrub to bym szukał stuków w zawiasie najpierw - łączniki, stabilizator, amortyzatory, potem końcówki, sworznie i dalej banany.

Opublikowano
tak się zastanawiam, jak śruby są niepourywane a sam silnik stabilnie siedzi w maglu to skąd ten stukot akurat można z tym powiązać? luz na grzebieniu, krzyżaki, końcówki, czasem samo mocowanie magla do belki powoduje stuki przy szarpaniu na postoju, choć powiem że każde z moich dotychczasowych samochodów tak miało (stuki przy szarpaniu na postoju) a przebiegi były różne i samochody nie miały problemów z luzami itd.. czytałem że można się zastanowić ewentualnie nad ręcznym skasowaniem luzu przy maglu, choć efekty są różne


a w przypadku niepourywanych śrub to bym szukał stuków w zawiasie najpierw - łączniki, stabilizator, amortyzatory, potem końcówki, sworznie i dalej banany.

 

Stuki pojawiają się również w czasie przejazdu przez tory na skręconych kołach dlatego obstawiam maglownicę.


Na szarpaku wszystko wydaje się sztywne i niezużyte.


Dziś zmieniam olej to rozbiore płytę i ponownie sprawdzę źródła dźwięków.

Opublikowano
Nie jest to pewne i nikt ci nie odpowie bez zVIN. Jedź do ASO i podaj swój VIN a powiedzą ci co było robione do tej pory w aucie łącznie z akcjami serwisowymi - będzie to w ich systemie. Możesz tu próbować też się dowiedzieć ale bezwzględnie musisz podać swój VIN, to może któryś z kolegów ci da info (są tu tacy co mają dostęp do tego).
Opublikowano

Witam

Moja z 2013 roku sie na akcje nie lapie.Sam sprawdzilem i sruby mam juz metalowe pewnie poprzedni wlasciciel wymienil lecz stuki nadal czasami sa z lewego kola.Znalzlem prawdopodobnego winowajce .Przy zgaszonym silniku jak ruszam delikatnie kierownica slychac stuki ale tylko przy zgaszonym .Kupilem w BMW za 26€ ori zestaw naprawczy https://www.schmiedmann.nl/displayproductdetails.aspx?id=1986626&product=32-10-6-891-974 na 02.07 umowiony jestem na wymiane i mam nadzieje ze stuki znikna.

Opublikowano

Mam takie pytanie bo dostałem maila od BMW Service

zgłoszony samochód jest objęty akcją techniczną dotyczącą Kontroli i w razie potrzeby wymiany chłodnicy recyrkulacji spalin.


Ktoś mi powie jak to wygląda ? Dostaje auto zastępcze czy raczej nie ma na to szans ?

Opublikowano
to trwa gora kilka godzin. Zostawiasz u nich auto, oni sprawdzaja, jak jest ok to dostajesz po 2 godzinach umyte i gotowe. Jak sa do wymiany sruby to wymieniaja i trwa to moze z 4 godziny, potem rowniez furka umyta i do odbioru.
Opublikowano

nie śruby wymieniają tylko EGR w tym wypadku jak stwierdzą że jest taka potrzeba ;) i to pewnie za "pół roku" jak będą mieli nowy EGR i samochód czeka na placu wtedy u nich chyba że bierze się odpowiedzialność na siebie


BTW który rocznik auta wołają do serwisu?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.