Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czołem.


Zapanował zimowy klimat, a wraz z nim zapotrzebowanie na ciepło we wnętrzu mojej X5. Ostatnio odczułem dziwną zasadność - podczas postoju, zagrzany silnik na biegu jałowym, a wnętrze momentalnie się wychładza. Wystarczy, że ruszę, zaczyna ponownie dystrybuować ciepłe powietrze z nawiewów. Temperatura ustawiona na 19 i 22 stopnie - może to być przyczyną, że zawór nagrzewnicy nie jest otwarty na maks ? Samochód nabyłem niedawno, ma instalację LPG - mógł ktoś źle podłączyć reduktor do obiegu ?

Jakieś pomysły, sugestie ?

Opublikowano

Mialem tak samo, ale w 3.0i. Powod byl taki jak Messix pisze - niski poziom plynu, bo u mnie padla jedna uszczelka od weza dochodzacego do zbiornika wyrownawczego i ubywalo.


Jezeli by sie okazalo ze to nie niski stan plynu albo zapowietrzenie, to mozne to byc jedynie pompa wody :)

Bo jezeli daje cieplo podczas jazdy, to zawory otwieracaje obieg wody do nagrzewnicy mozesz smialo wykluczyc

Opublikowano
A nie masz przypadkiem dodatkowej elektrycznej pompy płynu chłodniczego?? Wydaję mi się że masz popatrz po wężach chłodniczych one często padają i takie właśnie są objawy że nie grzeje na postoju.
Opublikowano
Za nalo plynu lub zapowietrzony uklad

 

Płyn ma stan, samo zapowietrzenie ciężko mi zdiagnozować - na rozgrzanym silniku, przy otwartym zbiorniku wyr.nic niepokojącego się nie dzieje (zarówno na jałowym biegu, jak i wyższych obrotach).

 

A nie masz przypadkiem dodatkowej elektrycznej pompy płynu chłodniczego?? Wydaję mi się że masz popatrz po wężach chłodniczych one często padają i takie właśnie są objawy że nie grzeje na postoju.

 

Przy rozruchu na zimnym silniku faktycznie słychać odgłos pracującej pompy (?) przez ok.2-minuty od startu. W trakcie jazdy cisza. Jak mogę zdiagnozować, czy powinna się załączać podczas jazdy i ew.dlaczego się nie załącza?


Zależność jest taka - na jałowych obrotach, przy rozgrzanym silniku, momentalnie przestaje grzać, wystarczy jednak podbić obroty do ok. 1 tyś.i po chwili wieje ciepłym.

 

Bardziej niz pompa bedzie uszczelka pod glowoca

 

Płynu nie ubywa, oznak padniętej uszczelki na szczęście nie wykazuje :)

 

Jezeli by sie okazalo ze to nie niski stan plynu albo zapowietrzenie, to mozne to byc jedynie pompa wody

 

...i tu chyba bez rozbiórki się nie obejdzie - nie ma chyba danych ciśnienia wody w obiegu chłodniczym dla biegu jałowego .... :roll: :?:

Opublikowano

Sprawdź czy ta pompka faktycznie pompuje, bo może ja tylko słychać a wirnik stoi. Na włączonym zaplonie powinno być widać cienki strumien plynu z tej malej dziurki.

Ja akis czas temu tez mialem trochę podobny problem. U mnie zablokowany był jakimiś kawałkami plastiku zawór odcinajacy od webasto. Zawór ten znajduje się z tylu silnika.

Opublikowano

Pompa ktora sie odpala po uruchomieniu silnika jest od oczyszczania spalin w egr a nie od chlodzenia

Po odkreceniu z odpowietrznika na wolnych obrotach powinna leciec struzka plynu w srodku w zbiorniczku

Opublikowano
Pompa ktora sie odpala po uruchomieniu silnika jest od oczyszczania spalin w egr a nie od chlodzenia

Po odkreceniu z odpowietrznika na wolnych obrotach powinna leciec struzka plynu w srodku w zbiorniczku

 


...nie leci, pompki nie sprawdzałem jeszcze - wieje i pada, a robię to na podjeździe :D

Zamówiłem w między czasie pilota do webasto - może któryś z dwóch elektrozaworów nie puszcza, choć w 99% stawiam na pompkę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.