Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zatankowałem wczoraj w sumie prawie do pełna i dzisiaj po przekręceniu kluczyka na zapłon pompka pracowała jedna i druga z około 15/16sekund po czym się wyłączyły.Zastanawiałem się palić czy nie no ale gdy autko było na zapłonie odkręciłem 3 śruby od zewnętrznej strony osłaniające pompę podprogową i poruszałem nią niestety nie było żadnej reakcji.Tak samo pompa w baku,odkręciłem pierścień i poruszałem nią też nic (autko w ciągu dalszym na zapłonie było) i odpalam i w sumie zaskoczyło momentalnie.Tutaj filmik z impy przy rozruchu




Natomiast gdy stan paliwa był na granicy zaświecenia się kontrolki rezerwy to dwa dni pod rząd był problem z rozruchem.Dodatkowo nie wiem czy stacja na której tankuje się paliwo ma jakieś znaczenie,ale albo mi się wydaje albo na Orelnowskim zwykłym ON gorzej pali niż na Shellu/PB też zwykłym ON.Wczoraj pojechałem zalać na Shella.Dzisiaj nawet rano zimniej było bo -3 pokazało :roll:

  • Odpowiedzi 51
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Prosiłbym o jeszcze jakieś sugestie :) czy wpływ na taki stan rzeczy mógł mieć niski stan paliwa lub coś nie halo z ropą z Orlenu?
Opublikowano
dzięki Panowie.A czy jest taka opcja,że gdy jest mało paliwa w zbiorniku to może autko się zapowietrzyć i dlatego jest heł heł przez 3 sekundy? na rezerwie nie powinno się jeździć i raczej tego unikam,ale pompka powinna być chyba przystosowana też gdy jest mało paliwa w zbiorniku :oops:.W lato nie było problemu tylko gdy przyszły temperatury minusowe.Też mi się wydaje,że może to być pompa w baku lub gorsza ropa i niski stan paliwa.
Opublikowano

Panowie dzisiaj znów autko ''hehtało'' 3razy :cry: sprawdziłem test 6.0 w lewej komorze nie było paliwa a w prawie skakało 14-16L


może ktoś okiem rzucić na filmy?


-odpalanie gdzie złapało za pierwszym przedwczoraj (pompka w baku i progowa chodziła około 16sekund)




-odpalanie dzisiaj (autko nie odpalane od 19 wczoraj a odpalone po 13stej dzisiaj) i tutaj 3 razy hehtało (pompki chodziły niecałe 10 sekund)




-Odpalenie kilkanaście minut później też od strzała (pompki pracowały przed odpaleniem około 40sekund)




Czytałem forum piszą,że jak jest 15l i pompa niesprawna to nie odpala.Ja miałem 15l i 3,4 razy hehtało i odpaliło.W sumie nie wiem czy można wykluczyć pompę czy nie bo piszą ludzie też,że niesprawna pompa poniżej 15L nie odpali samochodu :roll: natomiast gdy autko już odpali to ma moc itp i nawet jadąc kilkanaście km na rezerwie nigdy nie zgaśnie itp.Gdy rano przekręcam kluczyk na zapłon i pompka progowa szybko się wyłącza wiem,że nie odpalę od strzała auta.Gdy chodzi dłużej wiem,ze odpali z tym,że pompka w baku i progowa gasną jednocześnie dlatego ciężko wytypować sprawcę zamieszania :roll: zalałem dzisiaj do 1/2 jutro rano odpalę jak złapie od strzała to pompka w baku innej rady nie ma.Zastanawia mnie też kwestia tego co się dzieje,że poniżej 15l pompka jest np wadliwa? :wink:

Opublikowano
Nie ma co gdybać , kup nową pompę progową . Wtedy na bank będziesz wiedział czy to pompa. Używka ile ci pochodzi ,nie wiadomo jak długo .

 

Nigdy w życiu nie kupił bym 2 raz nowej pompy progowej :roll: kupiłem nowiutka z ti automotive dawny pierburg pochodziła może z miesiąc problem powrócił na szczęście nie robili problemu z reklamacją i zwrócili pieniążki 550zl kupiłem uzywaną za 100zl i chodzi do dziś, czyli coś okolo 2 lat. Jak beda z nia problemy znow kupie uzywaną z gwarancją rozruchową.

Kupie listwe oslaniajaca próg stahllgrau metalic (400) strona kierowcy sedan 2002rok

721015571

Opublikowano
Ja na Twoim miejscu ogarnąłbym kanał i sprawdził jak wyglada ciśnienie paliwa po demontażu węża paliwowego przed pompa progowa jak będzie dawać paliwo pod ciśnieniem około 1 bara to pompa w baku jest okej później zostaje sprawdzić albo na wężu za progowa albo na wężu pod maska przed filtrem paliwa tutaj musi dawaj już pod znacznie większym ciśnieniem (~ 4 bar). Ale wyglada na przecinająca progowa. Lub trzeba patrzeć z kanału czy jak stanie progowa po kilku sekundach to jak ja stukniesz czymś czy ruszy.
Opublikowano
Ja na Twoim miejscu ogarnąłbym kanał i sprawdził jak wyglada ciśnienie paliwa po demontażu węża paliwowego przed pompa progowa jak będzie dawać paliwo pod ciśnieniem około 1 bara to pompa w baku jest okej później zostaje sprawdzić albo na wężu za progowa albo na wężu pod maska przed filtrem paliwa tutaj musi dawaj już pod znacznie większym ciśnieniem (~ 4 bar). Ale wyglada na przecinająca progowa. Lub trzeba patrzeć z kanału czy jak stanie progowa po kilku sekundach to jak ja stukniesz czymś czy ruszy.

 

Jak stanie progowa to mimo ruszania nią nie uruchamia się już.Jak autko odpali i zgaszę i ponownie kluczyk na zapłon to pracuje ona+pompa w baku już bite 30sekund i auto gada od strzała


ale zawsze co rano 10 sekund dopiero kolejne uruchomienie silnika np za 10 minut to juz 30=40 sekund pracuje

Opublikowano
Witam po nocy 1/2 zbiornika paliwa zalana na shellu.Autko 3 sekundy hetało.. więc pompka w baku raczej to nie jest.Progowa również dzisiaj rano działała 12 sekund.
Opublikowano
Może to głupie ale sprawdź czy nie masz zapchanego odpowietrzania od baku tzn spróbuj odpalić auto z odwartym kotkiem od wlewu. A jak rozłącza progowa to nie wiesz czy napięcie na wtyczce tez znika czy napięcie jest a pompa staje?
Opublikowano
Panowie a gdyby zrobić tak,że podać przed rozruchem napięcie bezpośrednio z akumulatora na pompę progową i zobaczyć czy faktycznie pracować będzie 12sekund czy non stop.Tylko czy można to wykonać przez np 20sekund? czy to tylko na krótko,może być 2,3 sekundy? bo tak to by sprawdził chyba,że się mylę :)
Opublikowano

Jak podepniesz na krótko to będzie chodziła cały czas :nienie:

Za jej wyłączenie odpowiada przekaźnik gdy wymagane cisnienie na listwie osiągnie odpowiednie.


Jak sprawdzasz pompę w baku? Ona z środka auta jest nie do uslyszenia przynajmniej u mnie tak jest, dopiero kiedy otworzę wlew paliwa i przyloze ucho do wlewu wtedy słyszę pompę w zbiorniku.

Kupie listwe oslaniajaca próg stahllgrau metalic (400) strona kierowcy sedan 2002rok

721015571

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie zauważyłem kolejną dziwną rzecz :x


Wczoraj po nocy jak chciałem odpalić gdy pompa progowa przestała pracować około 12 sekund auto hehtało 3,4 sekundy i odpaliło.

A dzisiaj po nocy kluczyk na zapłon i pompa/pompy pracowały około 40sekund i auto odpaliło od strzała.Natomiast co zauważyłem


nie tankowałem ani wczoraj ani dzisiaj.Wczoraj tylko pojeździłem trochę autem.Dzisiaj gdy dałem kluczyk na pozycje 1,uruchomiłem test 6.0 pokazało mi w lewej komorze 0L w prawej komorze ponad 17było. Natomiast wczoraj ten sam test i wiem,że w lewej komorze po nocy było około 6,7 l a w prawej to już nie pamiętam i wtedy auto hehtało.Czy nie powinno zawsze po nocy w lewej komorze nie być nic?

Opublikowano
Panowie dzisiaj przekręciłem kluczyk na zapłon nie było żadnej reakcji ani jednej ani drugiej pompy.Bezpicznik 20A w skrzynce jest sprawny.Zdjąłem kanapę tylną odpiąłem wtyczkę i podałem na chwile 12v bezpośrednio z aku do pompy w baku pompa się uruchomiła.No ale cóż jak po podpięciu kostki i przekręceniu kluczyka na zapłon pompa dalej nie pracują.Postanowiłem dostać się do przekaźników(aha wcześniej uderzałem w pompę progową ale się nie uruchomiła) i zanim je ruszyłem nacisnąłem klakson by upewnić się czy działa klakson działa(kluczyk w ciągu dalszym na zapłonie pompy nie pracują) i dotknąłem przekaźnika od pomp w sumie tak delikatnie palcem pchnąłem i nagle cyk pompy się załączyły :roll: dodam przekaznik jest sprawny bo dałem go w miejsce klaksonu i działa zawsze a ten od klaksonu do pompy i znów na odwrót :roll: Sprawdziłem miernikiem czy dochodzi napięcie do kostki gdzie wpina się przekaznik tak dochodzi 12v.Pytanie był to zbieg okoliczności i akurat pompa załapała bo się odcięła czy przekaznik mógł nie być idealnie do końca wciśnięty? ale to o to jednego dnia by palił np wczoraj a dzisiaj 0 reakcji po przekręceniu kluczyka?
Opublikowano

Pomoze ktoś? na moje oko progowa lub przekaznik.Przekaznik moze działać gdy włoży się go w miejsce klaksonu bo akurat się trafiło,że chodzi.A w którymś momencie coś odwala mu i już..podmienie pompę progową a potem kupie nowy przekaźnik chodz dla mnie to głupota trochę.


Ponieważ po odpaleniu auto ma moc przyspiesza nie wychodzi w tryb awaryjny,ciśnienie na szynie jest :roll: jak odpali pali juz cały dzień.Nie wierze w zacinanie się pompki.Zacięta pompka powinna po ruszeniu lub mocnym uderzeniu ożywić się :roll: ja dziś biłem dość mocno i nic.Okazało,się,że jak ruszyłem przekaźnikiem od pomp nagle się ożywiły :roll: z tym,że też na 12sekund.To jest dziwne dlaczego rano zawsze działa krótko.A sporadycznie zdarzy się,że obie rano pracują 40sekund i auto pali na dotyk.Raczej to,ze wiesza sie progowa tylko z rana itp nie bardzo...


Pomoże ktoś?


jutro sprawdzę,ponieważ rozebrałem przekaźnik i wyczyściłem go pilniczkiem w środku.Obudowa była w jednym miejscu czarna przekaźnika.. jutro go założę w miejsce klaksonu jeśli zadziała włożę w miejsce pompy.Jeśli pompy znów na 10 sekund się uruchomią to gdy się wyłączą poruszam przekaźnikiem jeśli nie aktywują się znów.To podepnę bezpośrednio pod aku na krótko obie pompki i sprawdzę czy działają faktycznie powyżej 10 sekund czy nie.


Bo nie może być tak,że rano pompki pracują 10 sekund po czym jest pstryk i przekaźnik je wyłącza.A po odpaleniu i zgaszeniu już pracują 40sekund i jako przekaznik ich po 10 sekundach nie wyłacza

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jest taka opcja, co oznacza, że gorzej pracuje?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

pompę progową obecną 2007r automotive germany słychać(buczenie) natomiast gdy założyłem pompkę moją starą z 2004 też automotive germany to jej praktycznie nie słychać,musiałem drzwi otworzyć.Kolejna sprawa to taka,że musiałem około roku temu wymienić pompę progową bo ciekła moja stara.Kupiłem ta z alledrogo za 100zł 2007r.Autkiem pojechałem na kanał 5km do kumpla tak więc układ był już nabity odpowiednio :roll: podmiana pompki to 10 minut roboty.Po podmianie dałem kilka razy kluczyk na zapłon i próbowałem odpalić.Auto hehtało z 20 sekund nie dało rady.Dopiero za drugim podejściem ledwo odpaliło i był błąd 4B90.Był kwiecień już ciepło i działała.Dzisiaj dla testu włożyłem moją starą pompkę z 2004r,przekręciłem kluczyk 3,4 razy tak,żeby pompka nabiła paliwo i zonk jedno przekręcenie i wskazówka obrotomierza od razu u góry.Gdy autko nie chce odpalić to wskazówkę coś trzyma(takie porównanie tylko podałem) :roll: Jutro odpalę auto na mojej starej pompie jak zagada od strzała to winna pompka ta z 2007r.Kupiłem ją wiosną gdy było już ciepło.Dopiero jak przyszły temperatury w okolicach 0 autko zaczęło hehtać kilka sekund.


Dziwne jest tylko to,że na starej pompie gdy pojechałem ją zmienić na obecną z 2007r autko po wymianie ledwo co odpaliło.A dziś zmieniając obecną na moją starą(byłem przekonany,że mimo kręcenia kluczykiem by nabiła paliwo i tak z początku chwilę nie będzie mógł odpalić) a tu od strzała odpalił.


Trochę dziwne bo pompka nowsza 2007r i gorsza była by od starszej :roll: Tak jak wspomniałem jutro odpale autko na starej i będę wiedział.Gdyby było jak na tej z 2007r to sam nie wiem co zrobić bo we wtorek ma przyjśc progowa z 2005r za 100zł i nie wiem czy odmówić wtedy czy nie.Bo jak i na starej będzie hehtał to kolejna z allegro nic nie da.Także jutro sprawdzę z rana :roll:

Opublikowano

Pompa moja dzisiaj uruchomiona powiem tak plusy i minusy


Plus,że po przekręceniu kluczyka musiałem drzwi otworzyć i czapkę zdjąć czy działa :roll: było bzyczenie słychać.Ale co do odpalenia tak samo jak na tej z 2007r.Ale nie wiem czy to,że buczenia nie było nie efekt,że nie przykręciłem osłony pomp metalowej

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.