Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć

Rozpocząłem remont silnika M52B28 i mam kilka pytań ponieważ :

Gdy oddałem głowice do regeneracji okazało się, że nie jest prosta więc pomyślałem, że warto też oddać blok do planowania

i okazało się że między tulejami były przedmuchy i żeby to wyrównać firma musiała zebrać z bloku 9 setek milimetra

I teraz moje pytanie czy po złożeniu silnika nie będzie kolizji miedzy tłokiem a głowicą? :roll:

Grubość uszczelki głowicy to 1,7mm

jeżeli jakichś potrzebnych informacji zapomniałem proszę pytać, odpowiem

Pozdrawiam

Opublikowano

Byłbym wdzięczny też jak ktoś by załączył informacje o doborze grubości uszczelek pod głowice do m52

W necie znalazłem tego masę do silników diesla ale na M52 w benzynie nie trafiłem :(

Opublikowano
Sprawdź jaka jest grubość oryginalnej uszczelki i musisz też wiedzieć ile została zebrana głowica. Grubsza uszczelka i nic się nie stanie. Prędzej będziesz miał niewłaściwe ciśnienie i tu może być problem jeśli uszczelka będzie za cienka
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Silnik diesla jest bardziej wymagający jesli chodzi o dobór uszczelki , dlatego jest wiecej informacji...

Tak jak Daniel napisal ,wazne jest ile zostala zebrana glowica , bo zeszlifowanie bloku w tym przypadku nie ma znaczenia i bylo zbedne

Jesli masz obawy o miniecie zaworów to mozesz wykonac prube ,a jesli sa dostepne uszczelki nadwymiarowe to kup grubsza o tyle co zostala zebrana glowica z blokiem i musi byc OK

Opublikowano

Lepiej wszystko wyliczyć. Ilość zebranej głowicy i bloku plus nowa uszczelka. Pewnie liczy się ścisk uszczelki po dokreceniu głowicy. Kręcąc silnikiem po złożeniu może być ok ale co z wysokimi obrotami i po rozgrzaniu?


Zadzwoń do mautoczesci i zapytaj się jaka proponują uszczelke po zebraniu takiej wartości głowicy i bloku i kupisz u nich przy okazji części. Kupisz u nich uszczelki głowicy, oleje, płyny, uszczelki kolektorów i pokrywy i co ważne śruby głowicy bo na starych tego nie skrecaj. Będą mieli części i może podziela się wiedzą

Opublikowano
Lepiej wszystko wyliczyć. Ilość zebranej głowicy i bloku plus nowa uszczelka. Pewnie liczy się ścisk uszczelki po dokreceniu głowicy. Kręcąc silnikiem po złożeniu może być ok ale co z wysokimi obrotami i po rozgrzaniu?


Zadzwoń do mautoczesci i zapytaj się jaka proponują uszczelke po zebraniu takiej wartości głowicy i bloku i kupisz u nich przy okazji części. Kupisz u nich uszczelki głowicy, oleje, płyny, uszczelki kolektorów i pokrywy i co ważne śruby głowicy bo na starych tego nie skrecaj. Będą mieli części i może podziela się wiedzą

 

Śruby głowicy oczywiście są nowe już zakupione

Wszystkie części jakie wymieniam były zamawiane z Niemiec

Dzięki za pomoc na pewno się przyda


Czekam jeszcze może ja jakieś sugestie :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Opisze Ci jak ja wykonuje taką prube, ale wykonuje ja tylko wtedy , gdy producent nie przewiduje uszczelki nadwymiarowej a ja musze walczyc o kazda dziesiatke mm, bo szlifowanie bylo powazne i jest podejrzenie ze po zlozeniu , wyrzuce czesci na smietnik - w zeszłym roku robilem taki silnik ale po szlifie ubylo ponad 3 mm , i w takich przypadkach musi sie taka prube przeprowadzic, wiec jesli masz dostepnosc nadwymiaru to szkoda marnowac czas ....

Ja do takiej pruby uzywam opakowania z filtra powietrza ( papier jest znacznie cienszy od uszczelki ),wycinam otworki tylko na bolce centrujace i na tym skladam glowice ( na starych srubach ),ale przykrecam tylko na 20 Ńm ,nastepnie rozrzad i obracam powoli walem-jesli tlok sie minie z zaworem to jest OK , jest pewnosc i moge skladac juz docelowo na nowych czesciach.

Sruby korbowodów i stopki panewek glównych oraz stuby rozrzadu tez musza byc nowe.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja mam złe doswiadczenia z dorabianymi uszczelkami...

Glowica mi nie spadla :D :D :D

Trafilo do mnie takie wozidelko , w którym kuna rozkoszowala sie smakiem weza od chlodnicy ,a ze wlascicielem byl mlody czlowiek dla którego liczyla sie glosna muza ,to w efekcie zatarl silnik na autostradzie,a ze jechal bez plynu chlodniczego to blok i glowica sie pogiely a tloki stopily ,ale udalo sie jeszcze zrobic z tego silnik , i kolo autkiem dalej pomyka tylko czasem luka na deske rozdzielczą i patrzy na kontrolki,bo drogo zaplacil za ta lekcje...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Hmm..czyżby najlepiej byłoby skorzystać z linku powyżej? :lol:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.