Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Dokładnie opony trzeba brać dobre firmowe i zgodnie z parametrami producenta. Homologacja określa wymagania minimum dla danego modelu auta. Jak taka homologacja - określenie parametrów minimum była robiona 5 lat temu to teraz wszystkie nowe (dobre firmowe opony) spełniają ją z nawiązką. Oczywiście pod warunkiem doboru zgodnie z parametrami producenta; szerokość/profil/indeks szybkości i nośności. Run flat nie czyni opony lepszym pod kątem prowadzenia/parametrów drogowych, to tylko dodatkowe usztywnienie opony na wypadek przebicia. Niezalene testy często pokazują, że ten sam model opony bez RF jest lepszy pod kątem parametrów prowadzenia auta, szczególnie w zakrętach.
Opublikowano
W przypadku gwarancji lub ogumienia mieszanego raczej nie polecałbym opon bez gwiazdki. W innych przypadach sam stosuje bez gwiazdki i go flats. Ale trzeba dobierać z głowa, tylko opony premium z wysokim indeksem prędkości, dobrze dobrana nośność. BMW generalnie “lubi” sztywne opony.

 

Nie muszą być z gwiazdka - homologacją nie ma to wpływu na gwarancję na auto. Muszą spełniać kryteria określone przez producenta. Gwiazdka-homologacja to w założeniu tylko ułatwienie dla kupującego aby szybko wiedział co się teoretycznie nadaje, ale niekoniecznie bo różne gwiazdki/homologacje są do różnych modeli roczników BMW i znowu wracamy do punktu wyjścia, ze i tak opona ma spełniać dane kryteria dla danego modelu z danego rocznika.

Serwisy ASO często wprowadzają w błąd klientów bo najlepiej wszystko robić i kupować u nich bo na tym zarabiają. Auta na gwarancji nawet nie trzeba serwisować w ASO i zgodnie z prawem, przepisami producent lub importer auta nie można nam za to zabrać gwarancji. Materiały eksploatacyjne i części zamienne mają być zgodne z wymaganiami producenta, ale nie muszą być przez niego sygnowane. Unijna dyrektywa GVO, czyli przepisy znoszące monopol serwisów autoryzowanych na obsługę gwarancyjną aut, obowiązuje w aktualnej formie od 2010 roku.

Opublikowano
Ok teoretycznie nie muszą, w praktyce jest inaczej i żeby nie użerać się z BMW lepiej mieć gwiazdkę jak masz gwarancje. Do tego jak ludzi maja auta w leasingu to tez lepiej dmuchać na zimne.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Najgorsze jest to, że w aso bmw bezczelnie wmawiają klientom, iż musza w czasie gwarancji wszystko u nich robić bo jak nie to starca gwarancję.

Stąd tez sie wziął mit powielany przez wielu na tym forum, że jak opona bez homologacji tzw * a auto na gwarancji, to staracimy gwarancje na auto, co najmniej na zawieszenie.

JEAST TO NIEPRAWDĄ ! Tzw homologacja opony to spełnienie kryteriów stawianych przez producenta względem danego modelu auta. Sama gwizdka nie oznacza kompatybilności każdej opony z każdym modelem BMW. Opona ma spełniać kryteria dedykowane do danego modelu. Gwiazdka to tylko potwierdzenie BMW.

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Ja to chyba się nie znam, albo mam po prostu szczęście. Mam u siebie Xdrive 200 tys najechane. Opony tylko jak wyjechaly z salonu były z gwiazdką BMW. Później kupowałem Nokiany, Dunlopy bez runflata. Teraz mam wielosezonowe Goodyear Vector 4Seasons G3 XL. Żadnych problemów z Xdrivem. Kapcie zawsze w rozmiarze 225/45R18 i olej w xdrivie co 30 tys wymieniany.

 

Nie musza być z homologacją tzw * ani run flat - musza być rozmiarowo zgodne z zaleceniem producenta i wszystko. Homologacja to mit dawno obalony - coś co może być i nie zaszkodzi, ale nie oznacza to najlepszych opon w swojej klasie. Homologacja to spełnienie wymogów minimum. Najnowsze testowane firmowe opony bez tzw * BMW wielokrotnie przewyższają normami wymogi minimum homologacji.

Kolega nie ma problemów, bo kupuje 4 takie same opony. Opisywane problemy z rozwaleniem xdrive są przy mieszanym ogumieniu - inny rozmiar przod, inny tył. I tu jest wiele przypadków uwalonych skrzynek, więc byłbym ostrożny z deklarowaniem obalonych mitów. Na gwarancji ASO chyba w każdym przypadku umyło ręce przy oponach bez homologacji.

Choc ja sam jeżdżę na oponach bez gwiazdki, to nikomu tak nie doradzę - przy mieszanych rozmiarach. Przy 4 takich samych nie ma znaczenia.

Mi tez ciężko uwierzyć w teorię innych opon i zajechanych skrzynek, ale nie polecę innym ryzykowania.

Choc z drugiej strony znajoma miala X3 i na gwarancji 3 razy skrzynka, zawsze ASO, ze opony, ale ona akurat miala z homologacja ;)

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano

Panie Panowie, to że ASO zawsze szuka winy po stronie klienta to fakt,

to że w Polsce jest z tym wiele patologii to fakt,

to że ASO nie zapewnia najlepszej jakości usług i napraw to fakt,

to że nie trzeba u nich naprawiać, robić, serwisować auta i zgodnie z prawem nie mogą nam odebrać gwarancji to fakt,

to że wszyscy jesteśmy przez nich zastraszeni i wmawiają nam, że trzeba u nich robić/serwisować auto, to fakt,

to że sam jeździłem do ASO bojąc się utraty gwarancji to fakt (teraz auto po gwarancji i wreszcie czuje się wolny)

Polska, Polskie Janusze, Polskie patologie, to fakt i niestety tak będzie jeszcze długo.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.