Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Drodzy Forumowicze,


Po podłączeniu INPY wyskoczyły mi następujące błędy w module DME:


1. 29EF (10735) Mixture Adaption Sum-Error> No signal

2. 29E8 (107280) Mixture Adaption 2At Idle Per Time> Above maximum threshold

3.29E7 (10727) Mixture Adaption At Idle Per Time> Above maximum threshold

4.29F0 (10736) Mixture Adaption 2 Sum-Error> No signal


Już komuś takie coś wyszło w 4,8 i wystarczyła wymiana zaworów odpowietrzania skrzyni korbowej - takie dwa kapsle na górze. U mnie podobno było to wymieniane latem a błędy nadal są więc teraz pytanie czy jest jeszcze coś innego co może te błędy powodować? W sumie to jeden zawór to 40 zł i robota na pół godziny więc może tam zajrzę jak to wygląda. Silnik pracuje dobrze, może czasami przy starcie delikatnie szarpnie na zimnym ale ten typ chyba tak ma.


I jeszcze mam trzy kolejne błędy 2F71, 2B71 oraz 2B72 i te dwa ostatnie to coś chyba związane z DISA? Czy ktoś miał coś podobnego? czasami wyrzuca check engine, że increased emmissions. Auto na LPG, 545i z 2005.


Z góry będę wdzięczny za pomoc itd.

Opublikowano
Ale masz na myśli, że wymieniłeś tylko te dwa dekielki z gumową membraną na sprężynie x2 i już jest ok? A miałeś jakieś błędy w INPA lub pojawiał się check engine z tego powodu?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak samo dzieje się na Pb i LPG?

pzdr

yaz

Opublikowano
Tak samo dzieje się na Pb i LPG?

 

Check engine pojawia się raczej na lpg bo na tym jeżdżę cały czas. Ogólnie to bardzo szybko się silnik nagrzewa i przełącza na lpg więc tak bym obstawial. Chyba bez obejrzenia tych odm nie da rady.


Znajomy mi podpowiedzial abym na benzynie pojezdzil i powinno samo zniknąć.


A te pozostałe kody to jeden 2F71 to wywala wentylator skrzynki elektrycznej i czy to może powodować check engine? To coś o numerze 12901438062 kosztuje 800 zl i czy ktoś kiedyś to w ogóle wymieniał? Nie popali bezpiecznikow i modułów bo to od strony pasażera pod maską pod filtrem kabinowym.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Te kody błędów, które wkleiłeś jakoś nie pasują mi do INPY.

Zapytałem czy tak samo jest na obydwu paliwach, żeby potwierdzić/wykluczyć któreś z nich.

Sugerowałbym podobnie jak twój kolega, skasować błędy, pojeździć na Pb i zobaczyć czy błędy wrócą.

Jeżeli nie, to masz odpowiedź, że coś jest nie tak z lpg.

Jeżeli błędy wrócą to trzeba szukać np lewego powietrza lub właśnie odmy.


Wentylator skrzynki z kompami nie wywali check'a.

pzdr

yaz

Opublikowano
Hej, przejechałem 100 km na PB i check engine nie zgasło a kiedyś samo gasło więc dziwne rzeczy. A jeszcze mam jedno pytanie odnośnie tych odm. Rozumiem, że najłatwiej to jest po prostu sprawdzić czy membrany nie są dziurawe itd. A jak w tym silniku powinno wyglądać odkręcenie korka oleju przy włączonym silniku? Czy powinien bardzo zasysać i korek powinien się ciężko zdejmować? Skro tam na pokrywie zaworów panuje podciśnienie to chyba tak - stąd te gumowe membrany na górze. Ale w niektórych wersjach jest tylko jedna odma na jednej głowicy a w niektórych są dwie i nie zawsze te kapsle są z przewodami. Na YT widziałem kilka wersji, że nie zawsze były wężyki i gdzie one prowadzą? Skąd odsysają ciśnienie?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Hej, przejechałem 100 km na PB i check engine nie zgasło a kiedyś samo gasło więc dziwne rzeczy...

Nie chodziło o przełączenie na Pb i heja. Tak się niczego nie dowiesz.


Najpierw pokasuj błędy i jeździj na Pb.

Po kilku dniach na benzynie znowu odczytaj błędy.

pzdr

yaz

Opublikowano
Hej, a jak to jest jeszcze z tym korkiem wlewu i bagnetu poziomu oleju? Ma mocno zasysać czy nie? Bo pokrywa zaworów ma gruby wężyk do kolektora dolotowego plus odma ma mieć też małe wężyki. Czyli jak pod pokrywą zaworów jest wysokie ciśnienie to odma daje do kolektora dolotowego aby się gazy zmieszały z powietrzem i dopaliły?
Opublikowano

Rano zaczyna szarpać i w ogóle nierówno silnik pracuje. Chciałem zajrzeć pod te odmy ale mam tam listwę wtrysków LPG i chyba nie da razy tam zajrzeć...


Tutaj nagrałem filmik jak rano pracuje:


  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podłącz komputer, skasuj błędy oraz adaptacje i zrób 100 km, jeżeli problem wróci to podaj błędy oraz nagraj pracę sond i korekty paliwowe. Silniczek w skrzynce dme to info o powodzi w tym miejscu, radzę tam zajrzeć.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Hej, wczoraj podpiąłem INPA i teraz to juz się sam pogubiłem z tym wszystkim. Takie mam błędy. Jak się okazuje to ten błąd check engine powoduje termostat. Wiem, że jest zmieniony na taki co się ma otwierać wcześniej aby lepiej i szybciej chłodzić a teraz dokładnie wyskakuje błąd, że się otworzył. Da radę to jakoś ominąć czy lepiej założyć oryginalny?


F E H L E R S P E I C H E R L E S E N

---------------------------------------

Datum : 10.01.2019 10:09:15

JobStatus: OKAY

Variante : ME9N62_2.PRG

Version : 8.002

-------------------------------------------------------------------------------

ERGEBNIS : 5 Fehler im Fehlerspeicher!

-------------------------------------------------------------------------------

0x2F71 CDKELS - E-Box-Lüfter, Ansteuerung

Fehlerhäufigkeit: 2

Logistikzähler : 40

1. Umweltsatz

Kilometerstand 340456 km

Motordrehzahl 880.00 1/min

Motortemperatur 4.50 Grad C

Batteriespannung 14.32 V

Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h

2. Umweltsatz

Kilometerstand 341256 km

Motordrehzahl 560.00 1/min

Motortemperatur 95.25 Grad C

Batteriespannung 14.13 V

Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h

Leitungsunterbrechung

Testbedingungen erfüllt

Fehler momentan vorhanden und bereits gespeichert

Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen

Diagnose aktiv

Fehler in Entprellphase

Fehlercode: 2F 71 64 21 00 00 02 28 A6 3D 16 46 98 00 A6 A1

0E BF 96 00 00 00 00 00 00 00

-------------------------------------------------------------------------------

0x2B70 CDKSUE - Variable Sauganlage, Ansteuerung

Fehlerhäufigkeit: 1

Logistikzähler : 40

Kilometerstand 340456 km

Motordrehzahl 880.00 1/min

Motortemperatur 21.00 Grad C

Ansauglufttemperatur 6.00 Grad C

normierter Fahrpedalwinkel 0.00 %PED

Fehler Ansteuerung Saugrohrumschaltung

Testbedingungen erfüllt

Fehler momentan vorhanden und bereits gespeichert

Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen

Diagnose aktiv

Fehler in Entprellphase

Fehlercode: 2B 70 68 21 00 00 01 28 A6 3D 16 5C 48 00 00 00

00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

-------------------------------------------------------------------------------

0x2B71 CDKDISA - Variable Sauganlage

Fehlerhäufigkeit: 255

Logistikzähler : 39

1. Umweltsatz

Kilometerstand 340496 km

Motortemperatur 89.25 Grad C

Motordrehzahl 1240.00 1/min

Ansauglufttemperatur 11.25 Grad C

normierter Fahrpedalwinkel 0.00 %PED

2. Umweltsatz

Kilometerstand 340592 km

Motortemperatur 89.25 Grad C

Motordrehzahl 1440.00 1/min

Ansauglufttemperatur 14.25 Grad C

normierter Fahrpedalwinkel 29.41 %PED

3. Umweltsatz

Kilometerstand 341336 km

Motortemperatur 94.50 Grad C

Motordrehzahl 1160.00 1/min

Ansauglufttemperatur 3.75 Grad C

normierter Fahrpedalwinkel 19.61 %PED

Potimax 'Potispannung im oberen Diagnosebereich' (30 ms entprellt)

Testbedingungen erfüllt

Fehler momentan nicht vorhanden, aber bereits gespeichert

Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen

Diagnose aktiv

Zyklus-Flag gesetzt

Fehlercode: 2B 71 21 05 00 00 FF 27 A6 42 B7 1F 4F 00 A6 4E

B7 24 53 4B A6 AB BE 1D 45 32

-------------------------------------------------------------------------------

0x2A1D CDKFSTP - Tankfüllstand, Plausibilität

P0461 Kraftstoff-Füllstandssensor 1 Schaltkreis - Bereichs- oder Leistungsproblem

Fehlerhäufigkeit: 2

Logistikzähler : 40

1. Umweltsatz

Kilometerstand 340640 km

Motordrehzahl 1360.00 1/min

Tankfüllstand 1L / Ink. 35.00 l

Batteriespannung 14.22 V

Fahrzeuggeschwindigkeit 56.00 km/h

2. Umweltsatz

Kilometerstand 341040 km

Motordrehzahl 1160.00 1/min

Tankfüllstand 1L / Ink. 21.00 l

Batteriespannung 14.32 V

Fahrzeuggeschwindigkeit 62.00 km/h

Tankfüllstandssignal unplausibel

Testbedingungen erfüllt

Fehler momentan vorhanden und bereits gespeichert

Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen

Diagnose aktiv

Fehler in Entprellphase

Fehlercode: 2A 1D 68 21 04 61 02 28 A6 54 22 23 97 38 A6 86

1D 15 98 3E 00 00 00 00 00 00

-------------------------------------------------------------------------------

0x2EF4 CDKTHS - Kennfeldthermostat, Mechanik

P0128 Kühlmittelthermostat (Kühlmitteltemperatur unterhalb Thermostat Regeltemperatur)

Fehlerhäufigkeit: 1

Logistikzähler : 40

Kilometerstand 340640 km

Motordrehzahl 3400.00 1/min

Motortemperatur 87.75 Grad C

Ansauglufttemperatur 13.50 Grad C

ADC- Spannung Temperaturkuehleraustritt 1.95 V

Thermostat klemmt

Testbedingungen erfüllt

Fehler momentan nicht vorhanden, aber bereits gespeichert

Fehler würde das Aufleuchten einer Warnlampe verursachen

Diagnose aktiv

Fehler in Entprellphase

Fehlercode: 2E F4 A2 21 01 28 01 28 A6 54 55 B5 52 64 00 00

00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

===============================================================================

Opublikowano

I jeszcze zapytam od razu jak to wygląda z dziwnym dźwiękiem po otwarciu korka wlewu oleju? Mam takie dziwne grzechotanie jak na filmiku:




Czy to jest normalne? Co to mozę byc?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Szybszy termostat to, jak sam zauważyłeś, niższa temperatura płynu. Niższa niż punkt referencyjny wobec którego się odnosi i stąd wywala check'a.

Pewny na 100% nie jestem, ale można chyba zmienić ustawienie tego punktu w aucie. Ew. powrót do ori termostatu.


Dźwięk po podniesieniu korka, wg mnie, wskazuje na trafioną odmę.

Widać podciśnienie przy próbie podniesienia korka, o wyjmowaniu bagnetu nie wspomnę.


Błędy kolektora to nastawnik klap, tzw. disa - coś więcej do poczytania np. TUTAJ.


Pozostałe błędy to pisany już błąd wentylatora skrzynki ecu i być może przerwana wiązka czujnika poziomu paliwa.


Jeżeli nie ma błędów z pierwszego posta to można podejrzewać, że instalacja lpg je powoduje i trzeba się jej przyjrzeć.

pzdr

yaz

Opublikowano
Hej, spoko, dzięki za odpowiedź. No odmę wczoraj sprawdziłem i jest membrana ok na prawej głowicy, niestety na lewej nie dałem rady bo nie mam dojścia przez listwę LPG przyklejoną na stałe. Jutro podjadę do serwisu i zapytam co to może być. Ale przedmuch na odmie by taki dziwny dźwięk robił? Po tej stronie jest też pompa vacuum i to może ona na wykończeniu jest :roll:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Odma z reguły wyje jak np. TUTAJ.

Szczerze nie wiem czy podobnie powinno być w n62.

Widzę tylko po filmie, że korek i bagnet zasysa i obecność lub brak tego klepania uzależniona jest od ciśnienia w skrzyni korbowodowej.

Pompy tez pewnie nie zaszkodzi sprawdzić.

pzdr

yaz

Opublikowano
Hej. Czy odma dawalaby taki dźwięk? Dwie membrany są wymienione więc to bym wykluczył. Filmik ze stukaniem po zdjęciu korka wlewu oleju był zrobiony na zimnym silniku. Dzisiaj po około 15 minutach pracy silnika po odkreceniu korka wlewu oleju silnik zgasł. Czuć było przy odkreceniu zasysanie i po zdjęciu korka od razu zgasl. Mechanik powiedział, że ten stukot to mogą być popychacze zaworów. Czy ktoś ma jakieś sugestie? Rozrząd i uszczelniacze zaworów zrobione jakieś 70k km temu plus planowanie głowic itd tylko popychacze wtedy nie były robione. O kosztach nie będę mówił bo jest weekend...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Hej, mam kolejny problem bo wyskakują mi błędy 2B70, 2B71 i 2B72 w n62b44 silniku. Miałem zdjęty kolektor i mechanik sprawdzał ten silniczek 11617505805 i podobno działał ale po złożeniu wszystkiego znowu mam te błędy. Może pod obciążeniem on nie wyrabia itd. Czy ktoś ma jakieś sugestie bo ten silniczek kosztuje 2000 zł i nie wiem czy inwestować w ten element?
  • 5 lat później...
Opublikowano
W dniu 3.01.2019 o 21:03, Bmw545i napisał(a):

 

Check engine pojawia się raczej na lpg bo na tym jeżdżę cały czas. Ogólnie to bardzo szybko się silnik nagrzewa i przełącza na lpg więc tak bym obstawial. Chyba bez obejrzenia tych odm nie da rady.

 

Znajomy mi podpowiedzial abym na benzynie pojezdzil i powinno samo zniknąć.

 

A te pozostałe kody to jeden 2F71 to wywala wentylator skrzynki elektrycznej i czy to może powodować check engine? To coś o numerze 12901438062 kosztuje 800 zl i czy ktoś kiedyś to w ogóle wymieniał? Nie popali bezpiecznikow i modułów bo to od strony pasażera pod maską pod filtrem kabinowym.

Jeśli chodzi o wiatraczek chłodzenia skrzynki, to wystarczy odkręcić ustrojstwo i kupić na allegro silniczek, są dostępne.

Screenshot_20241117-210017.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.