Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 85
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
So, time for n57 :D

Na chwilę obecną plan zakłada reanimację N47. Ciężko znaleźć dobrego dawcę dla N57, ten swap wymaga sporej rzeźby na którą po prostu chwilowo nie mam czasu.

Mniej więcej zlokalizowałem usterkę, roboty będzie sporo...

Jedno mogę zdradzić, mocy na pewno będzie więcej :twisted:

Opublikowano
N57 :roll:
Dobrze wiesz, że taki jest plan jeśli tylko N47 się podda. Niestety jest w zbyt dobrym stanie żeby to szybko nastąpiło...

 

No co ja mam Ci Kuba powiedzieć... :twisted:

Opublikowano
N57 :roll:
Dobrze wiesz, że taki jest plan jeśli tylko N47 się podda. Niestety jest w zbyt dobrym stanie żeby to szybko nastąpiło...

 

No co ja mam Ci Kuba powiedzieć... :twisted:

 

No cóż... wykrakałem :mrgreen: Ale tak jak już wyżej pisałem, po podliczeniu kosztów i ilości pracy chwilowo odpuszczam N57. :roll:

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Pacjent wraca do żywych! :lol:


Dzięki pomocy wielu osób udało mi się usunąć wszystkie usterki.

Z tego miejsca chciałbym podziękować przede wszystkim Sławkowi @lts77, bez jego wiedzy i części nic bym nie zrobił. :cool2:


Przyczyną awarii była zatarta pompa wysokiego ciśnienia (wtryskowa) aka kolejna typowa usterka kochanego N47. Wszystko było by okej gdyby nie ilość zniszczeń jakie to niesie.

Zacierająca się pompa generuje ogromną ilość drobnych opiłków, które przez powrót paliwa zostają rozproszone po całym układzie paliwowym.

Stąd też wleciały nowe graty:

- pompa wysokiego ciśnienia B47 (o wiele bardziej wydajna) o przebiegu 5kkm

- najwydajniejsze wtryskiwacze (nie piezoelektryczne) z F25 N47 o przebiegu 3kkm

- przewód przelewowy wraz z nowymi przelewami dedykowany do nowych wtrysków

- nowe podkładki pod wtryski (Bosch)

- nowe przewody paliwowe, w tym nowe przewody zasilające wtryski z szyny paliwowej

- nowy filtr paliwa (Bosch) z nowym podgrzewaczem OEM BMW

- nowa pompa paliwa (wstępna) - VDO wraz z wszystkimi przewodami wewnątrz baku


Nie obeszło się bez zdejmowania baku do jego czyszczenia z opiłków. Tak samo zostały wyczyszczone wszystkie czujniki, regulator ciśnienia paliwa, szyna paliwowa itp.


Podsumowując nie życzę nikomu takiej niespodzianki, ponieważ generuje spore koszty i wymaga dużego nakładu pracy.


Nowy zestaw:


http://kudlatyworkshop.com/files/BMW/KW_BMW_94.jpg


Stare wtryski:


http://kudlatyworkshop.com/files/BMW/KW_BMW_95.jpg


Nowe wtryski na miejscu:


http://kudlatyworkshop.com/files/BMW/KW_BMW_96.jpg

http://kudlatyworkshop.com/files/BMW/KW_BMW_97.jpg


Nowa pompa:


http://kudlatyworkshop.com/files/BMW/KW_BMW_98.jpg

http://kudlatyworkshop.com/files/BMW/KW_BMW_99.jpg

http://kudlatyworkshop.com/files/BMW/KW_BMW_100.jpg


Pierwsza przejażdżka nie była napawała radością. Mapa okazała się "zbyt bogata" i auto kopciło... mocno.


http://kudlatyworkshop.com/files/BMW/KW_BMW_101.jpg


Wracając do domu wpadli ulubieni Panowie ze srebrnej KIA zapytać gdzie jest przednia tablica. :nienie:

Całe szczęście nie popsuli humoru z odpalonej furki i za to bardzo ich szanuję :cool2:


http://kudlatyworkshop.com/files/BMW/KW_BMW_102.jpg


Chwilowo trwają prace nad nową indywidualnie napisaną mapą silnika. Na pewno tym razem w mocy pojawi się upragniona dwójka z przodu. :twisted:

Jak tylko pogoda się trochę poprawi to pracę nad nią przyspieszą, chwilowo ciężko jest logować auto jak trakcja kończy się nawet przy 3 biegu. :roll:


PS.

W międzyczasie zapadła decyzja. Jak tylko skończę walkę ze strojeniem i trochę pojeżdżę samochodem to trafia on na aukcję.

Tak wiem, naprawiłem, wpakowałem pieniądze których nie odzyskam a teraz sprzedaję... no deb*l.

Nie mógłbym spać gdybym sprzedał auto naprawione "na sztukę".

Co więcej, nie wystawię do póki nie upewnię się że wszystko jest z nim okej. :)

  • Moderatorzy
Opublikowano

Sprzedajesz, bo się znudziło i wciąga kasę i zawsze coś do roboty mimo hajsu już włożonego.

Nie usprawiedliwiaj się, tylko normalnie sprzedaj jak człowiek bez ckliwych historii :cool2:

Jeszcze niedawno chciałeś swapa, ale ktoś ci wybił pomysł z głowy i pomyślałeś, że lepiej będzie sprzedać to co jest po reanimacji lekkiej.

118d 140 KM, po wypadku z krzywo złożonym przodem to już cię ku*wica bierze, bo jaki sens ładować hajs w coś, co nie jedzie, kopci i klekocze i nigdy nie będzie spasowania blach jak fabryka.

Nie hejtuję, ale wiesz, że mam rację.

Opublikowano
Sprzedajesz, bo się znudziło i wciąga kasę i zawsze coś do roboty mimo hajsu już włożonego.

Nie usprawiedliwiaj się, tylko normalnie sprzedaj jak człowiek bez ckliwych historii :cool2:

Jeszcze niedawno chciałeś swapa, ale ktoś Ci wybił pomysł z głowy i pomyślałeś, że lepiej będzie sprzedać to co jest po reanimacji lekkiej.

 

Nie tworzę ckliwych historii i wcale się nie znudziło. Jest jeszcze dużo potencjału w tym aucie, można zrobić spokojnie dużo więcej mocy niż teraz będzie pakując stosunkowo małe pieniądze. Każdy projekt wciąga kasę, mniejszą lub większą. Sprzedaż rozważałem grubo przed awarią o czym też pisałem. Powiem więcej, w dniu awarii miałem wystawić auto (aukcja była już przygotowana). Jedynka ewidentnie nie chce zmienić właściciela. :duh:


Lekka reanimacja polegała by na wymianie pompy na taką jaka była seryjnie + czyszczenie układu i wtrysków a nie wymiana wszystkiego na nowe lub prawie nowe i o wiele wydajniejsze niż seria...


Zmieniam tylko i wyłącznie bo chcę serię F. Konkretnie nawigację NBT, kamerę znaków i w pełni działające ConnectedDrive. Jak jeszcze to pierwsze jest do zrobienia w serii E tak kolejne dwie rzeczy były by samobójstwem :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Fajnie zasłonięty IC :D


Kombo z zatartą pompą , wtryskami i bakiem nie raz widziałem na filmach . Wszystko na śmietnik niestety leci .

Opublikowano

Współczuję awarii, bo przydarzyła się chyba w najmniej odpowiednim momencie... :cry:

Robota jak zawsze na wysokim poziomie, bez kombinowania i oszczędzania! Czekam na wykres po wystrojeniu. :twisted:

Opublikowano

Cóż przychodzi taki moment ze trzeba się rozstać, sam to nie raz przeżywałem. Projekt na grubym poziomie. Sam u siebie rozważałem zmianę motoru, nawet kupiłem silnik wraz ze skrzynią, jednak jest za dużo dłubania przy tym. Twoja jedynka jest piękna ! Ale życzę ci tak samo pięknej serii F :lol: szybkiego klienta życzę !

Btw auto po wypadku nie koniecznie oznacza złe spasowanie, często auta po reanimacji są lepiej spasowane niż fabrycznie :D

Opublikowano

Po kilku poprawkach mapy udało się uzykać ładny wykres :) Przemek z ECU-Perfect zrobił świetną robotę. Adaptacje wtrysków, pompy, zmiana czasów, skalowanie map do nowych wartości itd... to tylko ułamek tego co było do zrobienia. Polecam z całego serca jeśli szukacie profi tunera.


Auto śmiga aż miło, w porównaniu do poprzedniego setupu jedzie w całym zakresie obrotów (wcześniej przy wyższych obrotach było mało mocy). Co prawda turbo nie wstaje jakoś wcześnie, plus jest taki, że ładnie trzyma boost nawet po odjęciu gazu na chwilę i ponownym przyspieszeniu.

No i w końcu mam popcorn na luzie. :twisted:


Jestem mega zadowolony z tego co wyszło, co prawda jest apetyt na więcej bo ogranicza tylko turbo i IC. :norty:


http://kudlatyworkshop.com/files/BMW/KW_BMW_103.jpg


No i chyba czas sie rozstać... :cry2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.