Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich i Życzę Wszystkiego Najlepszego w Nowym Roku.


Mam BMW E 90 316 D z 2010r, kilka dni temu silnik nagle zaczął szarpać i stracił moc, na wyświetlaczu pojawiła się pomarańczowa ikona awarii sterowników silnika, dojechałem autem do garażu (ok 1,5 km) i tak go zostawiłem.

Następnego dnia auto odpaliło z trudem, praca na wolnych obrotach niestabilna, gasło, dopiero za 4 razem silnik zaczął pracować normalnie, oczywiście ikonka silnika dalej się świeciła, auto kopciło.

Podłączyłem chiński prosty diagnoskop do OBD - pokazał błędy P0402 i P042E - które, wg książki kodów świadczą o usterce EGR.

Otworzyłem pokrywkę EGR - zawór był zablokowany, nasmarowałem odblokowałem (EGR elektryczny Wahler), wyczyściłem dolot z sadzy, wszystko skręciłem.

Skasowałem błędy. Ale samochód nie odpala - rozrusznik kręci i nic się nie dzieje. Na ekranie w menu CHECK - OK. Na diagnoskopie bez kodów usterek.

Proszę o poradę co może być powodem takiej sytuacji.

Dodam że auto ma przebieg 215 tys km (kupiłem z przebiegiem 151 tys km 4 lata temu), jest eksploatowane w cyklu mieszanym, serwisy wykonywane 1x w roku (wymiana oleju,filtrów), nigdy nie sygnalizował żadnych usterek.

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
może dalej EGR jest przyblokowany? jak się raz zaciął to możliwe,że znowu się zaciął. to cięgienko po smarowaniu ruszysz kilka razy i wydaje się ok,a za kilkunastym razem się zatnie. jeżeli to nie to to nie wiem...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A nie lepiej żeby tutaj podać pomysł na rozwiązanie i pomóc innym forumowiczom na przyszłość? Jak masz rozwiązanie, a nie chcesz się podzielić to sam pisz do niego na pw zamiast de facto zaśmiecać temat :mrgreen:
Opublikowano
No to tak zobacz czy czasem klapka nie jest zamknietą, wez odepnij kabel od przepustnicy EGR i zobacz czy odpali jesli to nie pomoze nie to zobacz czy masz jakies bledy na kompie :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolega napisal że błędy sprawdzał. egr ponownie pewnie też rozbierał. Według mnie i jakby się nie zablokował i tak powinien odpalić.
Opublikowano

Miałem identyczny przypadek z E60 błędow nie było , klapka była zablokowana i nie zapaliła okazalo sie ze spalił sie silniczek sterujacy klapką. Sprawdzenie EGR i proba odlaczenia kabla i poruszaniem sprężyną zapaliła ,jesli nie zapali trzeba szukac dalej.

Czekam na jakies info, czy sa jakies efekty

Najlepiej by bylo bledy sprawdzic ISTĄ.

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.