Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich w nowym roku, problem z moim autem wygląda następująco: (E46, 3,0d m57, 184 KM)

Zdarza się, że auto bardzo ciężko pali (występuję to sporadycznie), np. kilka dni pali od strzała aż np. podjeżdżam tankuje go i nie odpala (kręcić muszę go nawet po naście razy po czym odpala i wszystko znowu na kilka dni jest normalnie, w między czasie kilka razy zaskakuje tak jakby chciał odpalić ale nic z tego) - nie ma znaczenia czy auto jest ciepłe czy zimne, a czy jest 1/4 baku paliwa czy 3/4 baku.

Inpa pokazuje błąd podgrzewacza płynu chłodzącego, nic po za tym:

- sprawdziłem ciśnienie pompy progowej (zdjęcie niżej):


6b052921ae0af.jpg.html

https://zapodaj.net/6b052921ae0af.jpg.html

(link do zdjęcia w przypadku problemu z wyświetleniem zdjęcia)


Na podmienionej pompie progowej co dawałą 4,05 bara problem też się powtarzał!

- szyna trzyma ciśnienie (nie spada poniżej 348 mbar pod obciążeniem tylko rośnie) jak wyżej auto ma moc i nie kopci,

- wymieniłem filtr paliwa,

- podmieniłem czujnik położenia wałka rozrządu na drugi OEM używany (przez kilka dni był spokój po czym znowu wszystko wróciło),

- sprawdzony stan techniczny akumulatora - na przyrządzie stan techniczny dobry w 96% (sprawdzany ponieważ przy rozruchu napięcie spadało do granic ~9,5V mam zakodowane DLR) -100aH, 850mA

- zrobiony test przelewowy zdjęcie niżej i proszę was o interpretację:


4ced0f155add1.jpg.html

https://zapodaj.net/4ced0f155add1.jpg.html

(link do zdjęcia w przypadku problemu z wyświetleniem zdjęcia)


strzykawki 20ml + przewwody 4mm długości 70 cm (objętość wężyków do strzykawki 8,8 cm3) stan na zdjęciu jest po 2:30 min od chwili uruchomienia auta najlepszy wtrysk nr 2 około 11 ml najgorszy wtrysk nr 6 około 18 ml. (na moje nie ma tragedii i wykluczam przelewanie wtrysku),


Jako, że zaczynam już głupieć zastanawiam się obecnie nad zaworem przelewowym (ogranicznikiem ciśnienia) tym cudownym małym plastikiem na wężach paliwowych lub na przekaźniku od pompy progowej ale jak nie odpala słychać jak chodzi. Najgorszy jest brak błędów w Inpie. Bardzo proszę o waszą pomoc za wszelkie wskazówki będę wdzięczny.

Edytowane przez Ykhmun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Gdy robiłeś test przelewowy auto odpalało bez problemu? Jeżeli tak to zrób test wtedy gdy jest problem, czyli podczas kręcenia rozrusznikiem. Gdy nie możesz odpalić to plak w dolot uruchamia silnik?

5 i 6 cylinder są powyżej normy.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Test robiony jak odpalił normalnie niestety jego nieodpalania jest tak nieregularne że zrobić go przy nieodpalaniu jest bardzo ciężko średnio raz na tydzień występuje i po powrocie do garażu odpala już bez problemu jak będę miał możliwość sprawdzenia wtrysków tak jak piszesz chętnie to zrobię.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Próbowałeś wtedy na plaka odpalić? Jak odpali to wiadomo, że jest problem z układem wtryskowym.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Nie uruchamiałem go z Plaka sam po którymś razie zaskakiwał, norma jest 30% między najlepszym a najgorszym wtryskiem?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Do 40%.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Czyli jak zaskoczy z plaka to przelewają 5 i 6 jak odpali po zaciągnięciu przewodu paliwowego za zaworem przelewowy to do wymiany mam wtedy ten cudowny zaworek?
Opublikowano
Między filtrem paliwa a pompą cr powinieneś mieć przewód łączący te dwie rzeczy przeźroczystym przewodem paliwa. Nie masz przypadkiem tam bąbelków? Możliwe też że układ Ci się zapowietrza przez nieszczelność któregoś z przewodów.
Opublikowano
W tym przewodzie pęcherzyków powietrza nie widać, pecherzyki powietrza miałem w przewodach przelewowych do strzykawek ale to ponoć rzecz normalna.
Opublikowano
Dziwny przypadek, wtryski bym raczej wykluczył bo nie wiem w jakim stanie musiałyby być aby nie pozwalały czasami nie odpalać silnika. Ogólnie po swoim doświadczeniu wiem ze w 3,0d poszarpuje na zimnym i kopci na czarno lub siwo gdy wtrysk się jakiś kończy. Zastanawia mnie to czemu po podmianie czujnika wałka było ok, jedyne co mi przychodzi do głowy przy problemie z odpalaniem nie zależnie od chwili to też zacinający się zawór regulacji ciśnienia na pompie cr ale wydaje mi się ze powinen być wtedy błąd w komputerze gdy jest z nim coś nie tak czego nie masz
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie myl wtryskiwaczy dających na przelew z niesprawną końcówką (złe korekcje), zrób tak jak napisałem i nie ma co się rozwodzić nad tematem.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

No ro jestem po kolejnej przygodzie w mieście jak odmówił odpalenia i sprawa wyglada tak:

- test plaka: po psikaniu w dolot zaskakiwał tylko na plaku i chodził nie równo dopóki było psikane jak przestałem od razu zdychał. Było tak za każdym razem przy 5 próbach.

- zacisnąłem kombinerkami wąż paliwowy za ogranicznikiem cisnienia i auto odpaliło od razu jakby nigdy nic. Jutro lub w piątek podmienię go na drugi używany Original i zobaczę co dalej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.