Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,


kilka dni temu komputer pokładowy poinformował mnie, że pozostało 2000km do kontaktu z ASO celem wymiany przednich okładzin.

Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że tuż przed tą informacją do wymiany miałem jeszcze 11000km.

Jak to możliwe, że "licznik" pokazał mi nagły spadek z 11k do 2k do wymiany klocków z przodu? ba dodam, że z tyłu miałem bodaj 23k km do wymiany i też nagły spadek do 11k km.

Dodam, że poprzednio auto miało wymieniane klocki z przodu 26k km temu.

Dla porównania w drugim aucie - Seat Ibiza 2011 (od nowości w naszych rękach) klocki z przodu wymieniłem pierwszy raz po 85k km.


Rozumiem, że porównanie tych dwóch segmentów jest niemiarodajne, że w przypadku Beemki, mam do czynienia z dużą masą, oraz zastosowanymi technologiami, które sprzyjają szybszemu zużyciu, ale ku*wa 26k i wymiana ? Zaraz okaże się, że przy okazji wymiany oleju będę wymieniał klocki hamulcowe.


Czy ktoś z kolegów przerabiał ten temat i może się pochwalić wyjaśnieniem działania logiki jaka jest wdrożona przez inżynierów BMW, a może przez księgowych BMW ?

Czy jeśli okaże się, że klocki po oględzinach wzrokowych mają się dobrze (co najmniej 3/4mm grubości okładzin) to problem leży tylko po stronie czujnika i ASO wymieni mi tylko tą część, czy wymienia 'kompleksowo' i również 'kompleksowo' kasuje ?


Pozdrawiam, Marek

Pozdrawiam,

Marek

Opublikowano

Przerabiałem takie "dziwne coś" w swoim aucie.

Nie masz się czym przejmować, jest to zupełnie normalne.

Miałem sytuację 15k do wymiany by po trasie 500 km otrzymać informację, że zostało tylko 3k do wymiany.

Wszystko jest uzależnione od stylu jazdy, pamiętaj, że z 50k na 40k zejdzie wolniej niż z 20k na 10k.

Klocki jak już przekroczą poniżej 30% swoich 100% to już lecą na łeb na szyję i wierz mi, jest to w porządku i nie ma powodu do obaw.

Opublikowano

Hej Breras, oraz inny użytkownicy F25,


a ile jeździsz średnio na jednych okładzinach przód, tył ?


Pozdrawiam, Marek


P.S. Szczęśliwego i przyczepnego 2019 w naszych Betkach ;) !

Pozdrawiam,

Marek

Opublikowano
to nie występuje tylko w F25 :cool2:

 

Oczywiście :) Pytam, ile akurat przejeżdżacie na jednych klockach w F25 ?

Pozdrawiam,

Marek

Opublikowano
ale zrozum, to pytanie jest zbyt ogólne... ktoś kto jeździ autostradą, robi trasy szybciej zużyje klocki niż ten kto jeździ głównie po mieście i czasami gdzieś sobie pojedzie. Różnica może wynieść nawet kilkadziesiąt tysiecy kilometrów
Opublikowano
Zgadzam się. Pytałem natomiast ile Ty np robisz, ile robi ktoś inny. Chciałem mieć referencję.

Pozdrawiam,

Marek

Opublikowano
U mnie 95 000km i klocki + tarcze przód oryginalne. Tył raz wymieniony ale to bardziej przez jakąś wadę - popękane okładziny i wyrowkowane tarcze. Styl jazdy spokojny, przewidywalny - małe miasto + dosyć długie autostrady.
Opublikowano
U mnie 95 000km i klocki + tarcze przód oryginalne. Tył raz wymieniony ale to bardziej przez jakąś wadę - popękane okładziny i wyrowkowane tarcze. Styl jazdy spokojny, przewidywalny - małe miasto + dosyć długie autostrady.

 

Dzięki! I jest to wartościowe info.

Pozdrawiam,

Marek

Opublikowano

Czołem.

Przebieg 38 500 km

na komputerze

- klocki przód za 29 000km ,

- tył za 24 000km.

Wszystko jeszcze oryginalne.

Dodam że do wymiany oleju miałem w jeszcze wczoraj 6 ooo km, wracając z pracy troszkę pojezdziłem po zaśnieżonym parkingu i nagle z 6000 km zrobiło się 4 6oo km.... zdarza się ok.

Ale jeśli wyjdzie że kolejny przegląd wyjdzie przy przebiegu 38 500 + 4 600 = 43 000 to znaczy ze na interwale zrobię tylko 9 000 km (przegląd miałem przy przebiegu 34 000 w sierpniu) Troszkę mało wydaje mi się ???!!!

Pozdrawiam.

8 5oo km uszkodzony EGR - wymiana na gwarancji !!!! Trzaski w drzwiach przednich od strony pasażera do sprawdzenia.(Drzwi naprawione obluzowana mata wygłuszająca). Wymiana zaworu EGR na gwarancji, Wymiana chłodnicy EGR na gwarancji.

To na tyle problemów wszystko działa poprawnie.Przebieg 106 000 km.

Opublikowano

Cześć,

Olej wymieniam co 16-18k (zgodnie z komputerem) i tyle chyba liczy od wymiany do wymiany. Nie zdażyło mi się nagłe 'skrócenie' do wymiany.

Pozdrawiam,

Marek

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam.

Kilka danych.

Pierwsza wymiana klocków Tył.

Przy przebiegu 50 090.

Na komputerze pozostało raptem 200 km do wymiany.

ASO. ceny :

Robocizna

- przegląd kod 614. cena 318 zł

Materiały

- klocki tył 34216796741 cena 634 zł

- czujnik 34356790304 cena 141 zł


Dodatakowo wymieniłem po 10 ooo km

- olej 5W-30 cena 412

- filtr cena 89

Robocizna :

cena 119 zł

dodatkowo z z BRI wymieniono płyn hamulcowy ,mikrofiltr , samochod wymyty i odkurzony.

Sikora Mikołow, można polecic ,cena z samochodem zastępczym 1850 zł.

Pozdrawiam Radek.

8 5oo km uszkodzony EGR - wymiana na gwarancji !!!! Trzaski w drzwiach przednich od strony pasażera do sprawdzenia.(Drzwi naprawione obluzowana mata wygłuszająca). Wymiana zaworu EGR na gwarancji, Wymiana chłodnicy EGR na gwarancji.

To na tyle problemów wszystko działa poprawnie.Przebieg 106 000 km.

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam Panowie.

Nie chcę tworzyć nowego tematu dlatego pytam Was tu o zdanie.

W tej chwili mój przebieg to 67 ooo km.

Komputer pokazuje info że klocki wytrzymają 5 ooo km i pewnie za chwilę będzie info że już 1 ooo tak samo jak to było z tylnymi klockami.

W tej chwili jeszcze mam oryginalne klocki na przodzie od nowości , zresztą na tylnej osi też wymieniałem w ASO.

Będąc teraz na przymusowej naprawie węża chłodzącego przegryzionego przez kunę otrzymałem informację że

klocki jak i tarcze przód są do wymiany.

Nawiasem mówiąc wymieniając klocki tylne przy przebiegu 50 ooo też chcieli mi wymieniać tarcze nie zgodziłem się i tak pozostało.


Czy są jakieś normy i możecie je przytoczyć poniżej jakiej grubości tarcze przednie kwalifikują się do wymiany ?

Jeżdżę bardzo delikatnie moje średnie spalanie to 6,8 - 7,2 L na baku robię 900 km - 950 km więc jestem daleki od wydawania na tą chwilę kwoty 3100 za komplet z robocizną tylko dlatego że ktoś widzi rowek na tarczy hamulcowej.(faktycznie nie znam grubości tarcz a rowek widzę)

Dodam że w poprzednim moim dość mocnym samochodzie ok lekkim A3 Sportback tarcze miały 160 ooo i były jeszcze ok.

Chcę to zrobić jeszcze w ASO bo mam gwarancję 5 letnią i połączyć z wymianą oleju którą robię co 10 ooo więc i tak rachunek niski nie będzie.

Przedstawiam tu koszty z czego ASO może zejsc może ktoś podpowie i doradzi.

przeglad zakres podstawowy 88zł

Przegląd hamulców przednich wymiana ...hamulcowych 309zł

demontaż i montaż obu tarcz ten koszt odpada 132zł


KLOCKI PRZÓD 820zł Bawaria lub 660zł Sikora

czujnik 140zł

śruba zacisku 50zł

Tarcze koszt odpada 1532 zł Bawaria lub 1170 Sikora Różnice jak widzicie spore pomiędzy serwisami.....


Dziękuję za odpowiedz pozdrawiam Radek.

8 5oo km uszkodzony EGR - wymiana na gwarancji !!!! Trzaski w drzwiach przednich od strony pasażera do sprawdzenia.(Drzwi naprawione obluzowana mata wygłuszająca). Wymiana zaworu EGR na gwarancji, Wymiana chłodnicy EGR na gwarancji.

To na tyle problemów wszystko działa poprawnie.Przebieg 106 000 km.

Opublikowano
A musisz klocki i ewentualnie tarcze wymieniać w ASO? Ja pytałem to mi powiedzieli, że komplet jednej osi za ok 1800... a to jest już rożńica

Okej ale bez robocizny chyba?

bez robocizny mam 2250 Sikora i 2560 Bawaria. same części.


Wiesz co?

chcę to jeszcze robić chyba w ASO bo ta gwarancja , ok wiem że jak kupię we własnym zakresie części to pewnie też nie tracę jej,

to raz, dwa nie znam w okolicy mechaników lokalnych

z Audi też zawsze jezdziłem do Nomy lecz tam naprawy i części były bajecznie tanie jedynie co olej z wymianą do DSG kosztował więcej

bo w X3 tego na razie nie trzeba wymieniać.

Zawsze jak jestem w serwisie to biorę jakiś samochód na czas naprawy/wymiany a poluje na przejażdżkę nową trójką z benzynowym silnikiem to też jest powód dla którego chcę to tam zrobić bo mam ochotę pojezdzić innym samochodem a prawdę mówiąc spróbować innego zawieszenia bo moje Mpakietowe mną trzęsie niemiłosiernie.

Ciągle będę powtarzam że jak kupowałem X3 to jezdziłem normalnym X3 na jezdzie próbnej, a nie z pakietem M i tu troszkę się zdziwiłem na niekorzyść dla mojej skromnej osoby.

Tak samo miałem przez miesiąc 5 z normalnym zawieszeniem i bez skóry i teraz wybierając samochod chyba skłaniał bym się do alcantary bo skóra jakaś taka plastikowa i po4 latach siedzisko takie już wymiętolone.....

No nic dzięki za informację już mam jakiś punkt odniesienia.

8 5oo km uszkodzony EGR - wymiana na gwarancji !!!! Trzaski w drzwiach przednich od strony pasażera do sprawdzenia.(Drzwi naprawione obluzowana mata wygłuszająca). Wymiana zaworu EGR na gwarancji, Wymiana chłodnicy EGR na gwarancji.

To na tyle problemów wszystko działa poprawnie.Przebieg 106 000 km.

Opublikowano

wodzik2 ma rację.Wymiana tarcz i klocków prosta.Mi wymiana na tylnej osi tarcz i klocków zajęła 30-40 minut na jedną stronę z odkręceniem silniczka i cofnięciem tłoczka



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Niedawno mój wujek też w X3 2.0d wymieniał z przodu klocki, tarcze, czujnik (wszystko Zimmermann) i zapłacił z robocizną 1200 zł u prywatnego mechanika.
Benzyna zamiast krwi...
Opublikowano

Dzięki Panowie za opinie.


Fakt ceny części i robocizny troszkę mnie wprawiły w lekkie zakłopotanie lecz dbam o przyszłego właściciela a sam jeszcze ze 3 lata chcę nim pojezdzić mam nadzieję w spokoju.

Lecz ciężko mi wytłumaczyć zmianę tarcz hamulcowych po przebiegu 67 ooo bez jakiś danych ich grubości tylko ze względu na fakt że pani powiedziała że jest rowek.... nie podając ich dopuszczalnej grubości lub innych danych gyskwalifikujących takowe do dalszej eksploatacji.

W takim razie muszę się udać do Gazdy do Gliwic może tam coś ciekawego wynegocjuję a lokalnie popytam u mechaniorów i porównam ceny.

4e616d3066265e72gen.jpg


b69cac80378ae276gen.jpg


c266bb65a7da75bcgen.jpg

8 5oo km uszkodzony EGR - wymiana na gwarancji !!!! Trzaski w drzwiach przednich od strony pasażera do sprawdzenia.(Drzwi naprawione obluzowana mata wygłuszająca). Wymiana zaworu EGR na gwarancji, Wymiana chłodnicy EGR na gwarancji.

To na tyle problemów wszystko działa poprawnie.Przebieg 106 000 km.

Opublikowano
Dzięki Panowie za opinie.

...

Lecz ciężko mi wytłumaczyć zmianę tarcz hamulcowych po przebiegu 67 ooo bez jakiś danych ich grubości tylko ze względu na fakt że pani powiedziała że jest rowek.... nie podając ich

...

Dużo zależy gdzie autem jeżdżono. Całkowicie inaczej będą wyglądały tarcze w aucie jeżdżącym tylko po mieście (dużo hamowań) a inaczej w aucie jeżdżącym na długich trasach. Oczywiście dla tego samego przebiegu.

ps. w kilometrach przebiegu wpisujesz literki "o" zamiast zer.

Opublikowano
Przebieg pozostaly wyswietlany przez komputer to tylko szacunkowe wskazanie. Bylo z reguly obarczone sporymi wahaniami, dlatego pewnie to bylo powodem, ze nie ma juz tej funkcji w nowych modelach BMW. Teraz trzeba sie w pelni zdac na opinie fachowcow z ASO.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Opublikowano
Dzięki Panowie za opinie.

...

Lecz ciężko mi wytłumaczyć zmianę tarcz hamulcowych po przebiegu 67 ooo bez jakiś danych ich grubości tylko ze względu na fakt że pani powiedziała że jest rowek.... nie podając ich

...

Dużo zależy gdzie autem jeżdżono. Całkowicie inaczej będą wyglądały tarcze w aucie jeżdżącym tylko po mieście (dużo hamowań) a inaczej w aucie jeżdżącym na długich trasach. Oczywiście dla tego samego przebiegu.

ps. w kilometrach przebiegu wpisujesz literki "o" zamiast zer.

Czołem głównie jeżdzę po mieście ale nie nerwowo raczej spokojnie czas drogowej agresji mam już za sobą. średnie spalanie 7,0 L 6,8 L

O stanie tarcz powinien mówić interwał wymiany klocków u mnie tył 50 000 km specjalnie dla Ciebie wpisuje 0 zamiast o lecz małe o jakoś bardziej mi się podoba :)

Przód wyjdzie 70 000 km

Tu nie mam problemów, taki interwał klocków jest bezpieczny dla mojego portfela ale te tarcze mnie zaskoczyły zważywszy że chcę wymienić olej po 10 000 km i czeka mnie wymiana opon ogumienie mieszanie Michelin Primacy dodatkowo lekko licząc 4 000 o ile nie więcej plus ubezpieczenie - ładnie.

 

Przebieg pozostaly wyswietlany przez komputer to tylko szacunkowe wskazanie. Bylo z reguly obarczone sporymi wahaniami, dlatego pewnie to bylo powodem, ze nie ma juz tej funkcji w nowych modelach BMW. Teraz trzeba sie w pelni zdac na opinie fachowcow z ASO.

 

Pani przekazująca informację o konieczności wymiany tarcz wyglądała fachowo lecz żadne dane grubości nie padły jeszcze.

Dopiero wczoraj przekładałem koła i zapodaję moje mało profi fotki na których dokładnie widać ze lewa tarcza jest bardziej zużyta niż prawa może komuś się to przyda w przyszłości.

PRAWA TARCZA.

9a3a1476cc5ae36fmed.jpg


cc194fb5548c7443med.jpg


f0ff03d2a9bb1df7med.jpg


be9111a3cac88d7bmed.jpg


I TA BARDZIEJ ZUŻYTA.

a6a894ad20121bd5med.jpg


5ef69e36b3e31175med.jpg


5dc6ea1d4a72f846med.jpg


01d584a9385e1190med.jpg

8 5oo km uszkodzony EGR - wymiana na gwarancji !!!! Trzaski w drzwiach przednich od strony pasażera do sprawdzenia.(Drzwi naprawione obluzowana mata wygłuszająca). Wymiana zaworu EGR na gwarancji, Wymiana chłodnicy EGR na gwarancji.

To na tyle problemów wszystko działa poprawnie.Przebieg 106 000 km.

Opublikowano
Witam. Z tych zdjęć to ja bym jeszcze pojeździł. Ale to moje osobiste zdanie. Dopuszczalna grubość jest nabita na tarczy. Suwmiarka podkładki (moneta) bo rant i można zmierzyć. Ty miałeś w sumie już i klocki do wymiany to razem jedna robota. Nie mierzyles różnicy tarcz? Dziwna sprawa może tłoczek zblokowany. I jaki koszt tarcz, klocków i co wsadzone?
Opublikowano

Przykładowa tarcza przednia do X3 np:

https://czescidobmw.pl/tarcza-hamulcowa-ate-24-0128-0254-1--24,90128,60254,2ate

https://czescidobmw.pl/tarcza-hamulcowa-bosch-0-986-479-771--0986479771,2bos

W moim X3 są właśnie takich wymiarów. W karcie podane jest, że grubość wynosi 28mm a minimalna grubość 26,4mm

Czy to chodzi o dopuszczalną minimalną grubość podczas użytkowania? Czy to tolerancja wykonania? - ale chyba nie - bez przesady !!

Wg mnie różnica w grubości 1,6 mm kwalifikująca do wymiany to jakieś przegięcie. Zresztą dla tarcz pozostałych producentów jest tak samo.

Tarcza gigant - jak ściśnie się palcami to jest za co złapać. Waga jednej tarczy ponad 10kg

Dla tarcz tylnych tak samo - różnica 1,6 mm i do wymiany ??? Grubość wynosi 20mm, a minimalna grubość 18,4mm.

Przecież to daje wgłębienie zaledwie 0,8mm !!!! licząc ja jedną stronę. Zwłaszcza dla tarcz przednich to praktycznie nic!

Tarcza tylna np.: https://czescidobmw.pl/tarcza-hamulcowa-zimmermann-150-3495-20--150,93495,920,2zim

https://czescidobmw.pl/tarcza-hamulcowa-textar-92256303--98200,62563,1pro

========== Co o tym sądzicie ==========

Opublikowano
Tył też mam 18.4mm ja uważam że to jeśli ekstremalne warunki. Ale ASO musi z czegoś żyć. W takim przypadku wymiana tarcz to w mieście 20-30kkm.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.