Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

4 lata jezdzilem od nowosci mega autem RS4 B8 z pakietem Rs Dynamic (ceramika,

zawieszenie DRC, sportowy mechanizm roznicowy)


Teraz od 4 dni X5M F85 „nowe” (4k km przebiegu) z M Driver pakiet


I... kilka zdzwień... (wiem ze SUV to nie kombi..)


1. Czy tu jest cos jak „szpera” - sportowy mechanizm roznicowy ???

W menu iDrive nic takiego nie ma do ON/OFF

2. Rozumiem ze zawieszenia poziomujacego auto (ala DRC) nie uswiadczysz ?

3. Czy da sie tryb „utwardzony” amorów utwardzic mocniej (jakims ustawieniem

serwisowym ?) bo teraz to jakieś miekkie kluchy, RS4 utwardzalo sie jak gokard

4. Czemu ten system „Colision Detection” wogole nie dziala ??? W RS moglem pisać

esy i sam zatrzymywal auto jak wykryl ze ktos sie zatrzymal.... tu... nie dzieje

sie nic... BMW mowi ze... tu nie ma technicznie miejsca na radar, wiec co ten CD

dziala na kamerze ????

5. To samo dotyczy tempomatu adaptacyjnego... brak.. LOL... albo nie umiem :):)

6. Drzwi kierowcy zaciągają wiatrem... nie no w aucie tej klasy ??? Nowym na mur

bez zadnych przygod

7. Ten wydech to pracuje jak w starych golfach bez tlumika... RS4 wyl w nieboglosy

Ale az chcialo sie tego sluchac !!! Tutaj najchetniej jade 1200 obrotow bo milo

buczy ale potem to jakas porażka...


A mowili kup RS6... :)

Opublikowano

Dlatego zanim się jakieś auto kupi to pasuje się z nim dobrze zapoznać, a nie później pytać ;)


to dwie inne klasy, suv na co dzien, a takei rs4b8 na trasy np.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Daj 7 ostatnich znaków z vinu to zobaczymy co auto ma....
Opublikowano

0Y14542


Co ma to wiem bo mam specke ale np haslo „systemy asystujace kierowcy” brzmi dosc lakonicznie :)


Cos ktos konkretniej w sprawie 1-5 ?


Wypo ze specki:


ZAFU BMW Individual skóra z merynosów o delikatnej

fakturze, dymny bialy


2VB Czujnik powietrza w oponach

423 Dywaniki welurowe

428 ostrzegawczy

552 Adaptacyjne reflektory diodowe

5A1 Diodowe reflektory przeciwmgielne

5DA Funkcja dezaktywacji poduszki powietrznej z przodu

6AC Intelligent Emergency Calling (Inteligentne

248 Ogrzewanie kierownicy PLN

2TP Obrecze kól ze stopu lekkiego Double Spoke 612 M,

21 cali

322 komfortowy

323 System domykania drzwi

3AG Kamera cofania PLN 3MC Relingi dachowe Shadow Line Individual, czarne na

402 Szklany dach panoramiczny

413 Siatka

420 Przyciemniana szyba tylna i tylne szyby boczne

453 Aktywna wentylacja foteli przednich

496 Ogrzewanie tylnych

4MA Multifunkcyjne fotele przednie M

4ML Listwy ozdobne czarny lakier fortepianowy

4NB Klimatyzacja automatyczna z 4-

5AC Asystent drogowych

5AG o zmianie pasa ruchu

5AS Systemy

5DL Kamera Surround View

610 BMW Head-Up

688 Zestaw HiFi Harman Kardon Surround Sound

7ME Pakiet M Driver

8A1 Polska wersja

8AT Polska instrukcja obslugi

8TH o ograniczeniach Speed Limit

Info

XD5 Podsufitka Individual z Alcantary

XT1 Panel deski rozdzielczej pokryty zmerynosów

Individual

ZD5 BMW ConnectedDrive Plus

609 System nawigacyjny Professional

6AK ConnectedDrive Services ConnectedDrive)

6AM Real Time Traffic Information

6AN Concierge Services (Serwis informacyjny)

6AP Remote Services Zdalne)

6NW Telefonia komfortowa z bezprzewodowym

7NH Pakiet serwisowy Service Inclusive - 5 lat / 100.000 km PLN

Opublikowano

Dokładnie wczoraj przesiadłem się z RS4 B8 (też miał RS Dynamic) na X5M więc na razie Ci wiele nie podpowiem.


W każdym razie M Driver pakiet to tylko przesuniecie ograniczenia na 280 km/h


1. Szpera myślę że jest.

2. Po krótkiej jeździe widzę że auto w ogóle nie przechyla się na boki, nie przysiada przy hamowaniu itp. więc ma coś w stylu drc.

3. Czy da się bardziej utwardzić to nie sądzę. Mi w RSie w najtwardzszym trybie było za twardo. W X5M jet rzeczywiście mniej twardo choć dla mnie wystarczająco.

4. Nie bawiłem się tym jeszcze. Na środku deski pod/nad awaryjnymi jest przycisk od tego i widzę że można poszczególne elementy włączać/wyłączać

5. aktywny tempomat powinien być ale też nie sprawdzałem jeszcze

6. Nie zauważyłem nic takiego.

7.Wydech zdecydowanie cichszy niż w Audi. Fakt szału nie ma jak na sportowe V8.


Co do przyspieszeń to jest delikatnie lepiej niż w RS4 a skręcanie to wiadomo w końcu to SUV środek ciężkości i masa robią swoje.

RS6 na pewno lepiej spełniło by Twoje oczekiwania.

Opublikowano

Hehe dzięki za info ;) to ciekawe ze jest nas dwoch, Rs4 B8 z RS Dynamic

to mega rzadkie auto a do tego do X5M transfer :)


Generalnie to troche narzekam ale im dluzej jezdze tym bardziej mi sie

Podoba ;) - wiekszy komfort jest to napewno.

Z wydechem sobie poradzilem tak ze otwieram okno i rzeczywiscie

Wtedy ladnie go slychac ;) - on jest poprostu widze inaczej wygluszony w srodku


Btw ciekawe co zmienia Acropovic czy AC Schizcher ;)


Daj znac co z 4 i 5 bo nie widze zeby to dzialalo (tak jak w RS) mimo ze mam to

w iDrive (pod tym guzikiem co napisales)


D.

Opublikowano

Rzeczywiście niezły zbieg okoliczności :D . Ceramikę też miałem w swoim ;)


Acropovic czy inny wydech na pewno trochę pomoże, sam się już zastanawiam nad taką opcją. Kwestia gwarancji, przy wymianie kompletnego na pewno będzie z nią problem.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Akrapovic vel mperformance założycie w ASO i żadnych problemów z gwarancją nie będziecie mieć.

Jak komuś za cicho to polecam montaż downpipe. Wtedy już jest naprawdę męsko.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

BMW Sikora jest przedstawicielem Akrapovica.


Miałem możliwość posłuchać X5M z tym kompletnym wydechem, zarówno stojąc na zewnątrz, jak auto jeździło, jak i w środku, jeżdżąc nim. Polecam, bo podejrzewam, że zaspokoi panowie wasze gusta. Ładnie wygląda poza tym i nie ma wpływu na gwarancję.


Pytanie, co was skłoniło na przesiadkę z RS4 na suva, też w topowym silniku? Potrzeba większego (wtedy RS6 odpowiednie), czy wyższego, bardziej jednak komfortowego auta?

Benzyna zamiast krwi...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

No dobra doczytałem trochę...


1. czy tu jest szpera" - jest coś 'ala czyli DPC


Dynamic Performance Control (DPC) increases athleticism and optimises driving dynamics by flexibly distributing drive power between the wheels on the rear axle. In combination with the other suspension regulation systems, DPC provides even greater driving precision and dynamics. Specifically designed for M, the required steering angle is reduced and accuracy is improved. The rear axle features two electronically controlled transmissions in addition to the axle differential, which enable Dynamic Performance Control to monitor the driving situation and accordingly distribute more torque to the outer rear wheel when driving through bends.


2. czy jest DRC - jest coś 'ala czyli


Active hydraulically controlled stabilisers allow the Dynamic Drive suspension control system to reduce the vehicle's body roll when driving through curves or during sudden swerves. This increases comfort and agility, and makes steering even more precise. Ultimately, the driver can take full advantage of the tremendously high dynamic driving potential of the BMW M. When driving straight ahead, the two halves of a stabiliser remain separate, so that the damping and suspension are not affected and can function optimally. The system uses numerous sensors to analyse the driving situation and minimise body roll on curves in accordance with lateral acceleration. Active roll distribution between the front and rear axles mitigates critical driving situations. Due to M specific calibration with a stronger roll momentum on the rear axle, the vehicle is characterised by increased dynamic driving characteristics. The vehicle reacts even more directly and actively to steering input thanks to targeted M specific steering response and reaction to load changes.


3. apropo Colistion Detection - doczytałem że działa do 60kmh, tempomatu adaptacyjnego brak...

Opublikowano
Akrapovic vel mperformance założycie w ASO i żadnych problemów z gwarancją nie będziecie mieć.

Jak komuś za cicho to polecam montaż downpipe. Wtedy już jest naprawdę męsko.

 

Downpipe zakładają w ASO?

Opublikowano
No dobra doczytałem trochę...



3. apropo Colistion Detection - doczytałem że działa do 60kmh, tempomatu adaptacyjnego brak...

 

Dziwne to trochę. W F10 z 2011 r. miałem aktywny tempomat a w topowej X5M nie ma?


Ja na razie bardzo mało jeździłem tym autem to nie mogę za wiele powiedzieć. Nie miałem czasu pobawić się tymi sysytemami.

Jedno co wiem to z wydechem coś trzeba zrobić.

Opublikowano

Wszystkie systemy w tym aucie typu "Colision Detection" PODOBNO oparte są na kamerach a nie na "radarze" - bo nie ma technicznie miejsca

na radar ze względu na chłodnice itp itd blablabla - i dlatego nie ma tempomatu adaptacyjnego...


A jaki rocznik/przebieg masz ? i źródło ? z salunu czy z Europy ?

  • Moderatorzy
Opublikowano
Downpipe zakładają w ASO?

Tego nie wiem, ale raczej nie. Trzeba by w salonie się dowiedzieć.

W moim aucie Mperformance/akrapovic był zakładany w ASO.

Jedno co wiem to z wydechem coś trzeba zrobić.

 

Niestety BMW ma słabe/ciche seryjnie wydechy. Chociaż w nowych seriach jest sporo lepiej niż jeszcze kilka lat temu, to do ideału brakuje.

Opublikowano


W moim aucie Mperformance/akrapovic był zakładany w ASO.

 


I jak wrażenia, ładniej brzmi?

Można posłuchać na youtubie ale to co innego niż na żywo.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.