Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Od dwóch dni nęka mnie problem ze wskaźnikiem temperatury płynu chłodzącego. Pierwszy raz w czasie jazdy wskaznik nagle wskoczył na czerwone pole (zapaliła się również czerwona kontrolka). Po zatrzymaniu się i organoleptycznym sprawdzeniu stwierdziłem, ze temperatura płynu nie jest aż tak tragicznie wysoka. Po powolnym odkręcenia korka wlewu płynu zabulgotało i wylało się trochę płynu chłodzącego natomiast nie było jakiegoś strzału pary itp. Po chwili wskaźnik temeratury był już na połowie.

Dziś podczas jazdy w korku dwukrotnie wskaźnik temperatury "przesunął" się dość szybko (w ciagu 1-2 minut) od połowy prawie do maksimum (ale nie na czerwone pole) po czym dość gwałtownie spadł do połowu. Stało się tak dwa razy.

 

Przypuszczam, że nie jest to spowodowane rzeczywistą temperaturą płynu lecz raczej błędnymi wskazaniami. Ruchy wskazówki są zbyt szybkie - temperatura płynu nie ma szans zmieniać się tak szybko.

 

Co to może być? Co sprawdzić?

 

Z góry dziekuję za pomoc.

 

Pzdr,

Artur
Opublikowano
Ma szanse wskoczyc tak szybko, tak wysoko, pod warunkiem, ze masz np. zapowietrzony uklad. A moze po prostu czujnik temperatury sie popsul. Pozdrawiam.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano (edytowane)

Aby sprawdzić co jest zepsute a co nie należy:

 

- wykonać test nr 7 i sprawdzić prawdziwą temperaturę silnika , lub

- odkręcic korek wlewu plynu do chłodnicy i wlaczyc silnik na obroty 1500 i sprawdzić czy przy tym jak kreska sie wychyilila ponad pion , nie wybilo plynu w ukladzie chlodzenia.

Edytowane przez olejus
www.7er.pl > BMW7 Klub Polska
Opublikowano
Rzeby sprawdzić co jest zepsute a co nie należy:

 

- wykonać test nr 7 i sprawdzić prawdziwą temperaturę silnika , lub

a.

 

Po pierwsze nie RZEBY, a ZEBY.

Po drugie, jak wykonac test nr. 7, skoro on bierze ta temperature ze wskazowki, czyli pokaze tyle samo pewnie, bo czyta to z czujnika. Pozdrawiam.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano

Już poprawilem.

 

Po drugie, jak wykonac test nr. 7, skoro on bierze ta temperature ze wskazowki, czyli pokaze tyle samo pewnie, bo czyta to z czujnika. Pozdrawiam.

 

Ale sam piszesz "pokaze tyle samo pewnie" ... a jak nie pokaze tyle samo ??

www.7er.pl > BMW7 Klub Polska
Opublikowano
Witam

sprawdz,czy masz oswietlenie wewnetrzne w komplecie./czy swieci/.

pozdrawiam

 

Ale co to ma do rzeczy ? Przepraszam, ale nie rozumiem.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano

Przepraszam ,ze nie wyjasnile do konca :P

Teoretycznie to bzdura ,ale u mnie wskaznik wariowal i przyczyna byla prawa lampka wewnetrzna,ktora sie zepsula :shock:

Po jej wymianie wszystko wrocilo do normy.

Sam nie wiem o co tu chodzi,widocznie jest jakies polaczenie.

Warto sprobowac,bo to nic nie kosztuje.

pozdrawiam

Opublikowano
U mnie było podobnie ale wykryłem testem 7 że jednak wskazówka zwariowała, okazało się że ona jest na jakieś blaszce która była uszkodzona. Szpec rozebrał instrumentkombi i naprawił , inaczej musiał bym kupić nowe zegary.
Opublikowano
Ja też bym stawiał na czujnik temperatury...może w pewnym momecie ma jakieś zwarcie - czujnik kosztuje 30 złotych- można spróbować wymienić. To że wylało ci sie troche płynu na rozgrzanym silniku, to normalne - tak już jest i niech nikt nie twierdzi, że tak być nie powinno - bo jeśli mamy w zbiorniczku wyrównawczym max i na rozgrzanym silniku odkręcimy kore - co w ogóle nie jest wskazane, to wyleje sie trochę. Dodatkowo to bym sprawdzał poziom płynu przed wyruszeniem rano - i po przyjeździe jak silnik ostygnie...wyeliminować uciekanie. ..Ale stawiam na czujnik..
http://www.skredyt.pl/projekty/bmw.jpg
Opublikowano

Dzieki za porady. We wtorek jadę do mechanika (z innym tematem) to sprawdzimy przy okazji. Zastanawialem się już nad profilaktycznym zakupem czujnika temperatury. Jak zlokalizuję przyczynę to dam znac (choc ja osobiscie stawiam na czujnik, plyn nie moze chyba tak szybko zmieniac temperatury).

 

Pzdr,

Artur
Opublikowano
Płyn nie ale jeżeli jest powietrze to róznie bywa a jeśli zapowietrzonemu układowi towarzyszy np. uszkodzona pompa wody to tak może się dziać.
www.7er.pl > BMW7 Klub Polska
Opublikowano

Witam,

 

Okazalo sie, ze uklad byl zapowietrzony - najprawdopodobniej na skutek wycieku spod termostatu. W zwiazku z tym, ze byla zdjeta cala chlodnica (do wymiany chlodniczki plynu chlodzacego), sprawdzona zostala takze pompa wody - istnialo prawodpodobienstwo, ze urwal sie wirnik pompy (podobno dosc czesta przypadlosc). Okazalo sie jednak, ze pompa ma juz metalowy wirnik wiec jego urwanie sie wirnika jest malo prawdopodobne.

 

Wymienilem termostat wraz z obudowa i uszczelka, zalalano nowy plyn, odpowietrzono uklad i jest wszystko ok. Przy okazji wyczyszczona zostala chlodnica - nie sadzilem, ze moglobyc na niej tyle brudu.

 

Pozdrawiam,

Artur
Opublikowano

Ja jeszcze dodam swoje - mam znajomka co ma taki sam motor jak ty - miał to samo - wymienił visko i nic potem czujnik temp i dalej to samo (dokładnie jak u ciebie) okazło sie potem ze był błąd gdzies w kom. fachowcy w krakowie dopiero mu go usuneli (zajeło to 10 min na komputrze) o juz 5 miesiecy ma spokój.

Dziwne ale prawdziwe.

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.