Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Problem polega na tym że po odpaleniu rozgrzanego silnika świeci 4-5 sekund czerwona kontrolka oleju. Jeżeli odpalam od razu po zgaszeniu znika normalnie.

Jeżeli jednak postoi minutę lub dłużej świeci po zaskoczeniu silnika te 4-5 sekund. Mechanik z początku mówili że problem jest jak wogóle nie zgaśnie a jak gaśnie po 5 sekundach to się nie przejmuj.

Kolejny mechanik odkręcił filtr oleju, zobaczył ze tam nie ma oleju i odkręcił obudowę filtra od podstawy. Zawór zwrotny w obudowie filtra był uszkodzony. Kupiłem więc używaną obudowę, bo zawór jest niewymienny.

Nie pomogło nic. Następnym krokiem była wymiana zaworu zwrotnego w pompie. Mechanik pompę zbadał przy wymianie zaworu, stwierdził że ok, zawór wymienił i zalał 10W40. Skróciło to trochę jej świecenie ale nie więcej niż o sekundę. Pewnie dlatego że olej bardziej lepki i łatwiej ciśnienie złapać. Czujnik ciśnienia oleju sprawny. Wycieków brak. Stąd moje pytanie gdzie to ciśnienie ucieka??

Opublikowano
Jak wymieniales poodstawe to nowa uszczelke dales/czujnik cisnienia nowy/glosno odpala/brak opilkow w filtrze/wyglada mi na to ze remont ci sie szykuje//lepiej motor zmienic na r6 bo n42 to puszka pandora.
Bylo N42B20 rozum wrocil jest M54 /cisza i spokoj
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mechanik z początku mówili że problem jest jak wogóle nie zgaśnie a jak gaśnie po 5 sekundach to się nie przejmuj.

.

.

.

zalał 10W40.

Brawa dla dwóch mechaników :clap: w misce nie ma resztek rozrządu, które zatykają smok pompy?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Niestety kolego musisz podjechav do kogos kto ma pojecie o tym silniku i sprawdzi wszystko raz a dobrze a nie dziubie we wszystkim.
Bylo N42B20 rozum wrocil jest M54 /cisza i spokoj
Opublikowano
Uszczelki nowe, czujnik stary. Filtr czysty był, w misce olejowej też kawałków nie było niczego. Silnik odpala głośno ale tylko gdy zimny. Słychać łańcuch ale do momentu aż nie złapie ciśnienia i napinacz nie napnie łańcucha. Wtedy kontrolka gaśnie normalnie. Dłużej świeci tylko na gorącym siniku, wtedy nie słychać rozrządu. Niestety w samochodówkach to mechaników uczą olej wymieniać i nawet nie wiedzą na jaki. Też doszedłem do wniosku że ten silnik lepiej zajechać i wymienić. A może pomóc płukanie silnika ?
Opublikowano
Ja bym zmienil czujnik nie duzy koszt tylko dojscie kiepskie ale wykrecic alternator i da rade .Tylko nie kupuj taniochy i sprawdz czy cisnieniowo pasuje.Moglo cos w niego wleciec.Szkoda ze jak sciagali ci miske to panewek nie patrzyli.I tej olej10 kiepski pomysl przy wiekszych mrozach bedziesz myslal ze silnik sie rozlatuje przy starcie na zimnym.A plukanie mozna ale pozniej zmien olej filtr i dobrze by bylo czujnik cis..
Bylo N42B20 rozum wrocil jest M54 /cisza i spokoj

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.