Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, czy spotkał się ktoś z problemem zwichrowanych tarcz hamulcowych ? X5 G05 2020r silnik 25D, auto ma przejechane 15k km, odwiedziłem serwis w celu sprawdzenia czy wszystko jest ok z układem hamulcowym ponieważ przy hamowaniu wyczułem nieregularne hamowanie? nie wiem jak to nazwać tak jak by klocki nie dociskały w pełnym zakresie tarcz, taki typowy syndrom krzywych tarcz hamulcowych. W serwisie sprawdzili autor okazało się że że wszystkie 4 tarcze przód i tył są do wymiany bo są przegrzane... Autem jeździ przeważnie żona do sklepu, krótkie odcinki, auto nie jest katowane a nawet nie jest dynamicznie jeżdżone więc nie ma mowy o przegrzaniu tarcz, klocki są praktycznie nowe, auto ma 15k km. Znalazłem w internecie trochę informacji że ludzie wymieniali tarcze nawet po 5-7 tyś km, bo były krzywe, no chyba trochę za szybko? rozumiem że to zależy od trybu jazdy, ale to raczej nie w moim przypadku. Znalazłem takie informacje w internecie


Na początku roku miałem taki sam problem tylko sam przód, przebieg ok 16 tys. ASO oczywiscie uznało, że to za dużo na wymianę w ramach gwarancji. Tarcze zostały przetoczone w warsztacie, który się w tym specjalizuje ale zrobiłem z 5 tys i problem powrócił. Na orginalny zestaw tarcze/klocki czekałem ponad 3 miesiące. Po wymianie na nowe wszystko jest ok

Opublikowano
Nie spotkałem się z tym problemem. Piszesz, że jeździ żona głównie do sklepu. Skoro do sklepu to pewnie na Comforcie lub co gorsza na Eco Pro. Testowałem te tryby z ciekawości, głównie na trasie. Mam 40d z Mild Hybird i faktycznie auto zapala praktycznie bezwiednie. Jednakże wykorzystywanie toczenia i jazda na "N" bardzo obciążą hamulce. Auto w trybie Eco hamuje dużo gorzej niż w innych trybach. Moim zdaniem może to wynikać z faktu jazdy na luzie podczas hamowania. Nie jestem pewien, że hamuje gorzej z tego powodu, ale każdy ci powie, że nie wrzuca się biegu na luz podczas hamowania, żeby nie dociążać układu hamulcowego. Może u Ciebie oprócz wad fabrycznych, o których pisałeś wcześniej nałożyło się właśnie takie użytkowanie auta. Może na myjni za szybko zacząłeś od mycia felg?
Opublikowano
A tak a propos trybów, za każdym razem jak wchodzę do auta i go uruchamiam mam domyślnie ustawiony tryb comfort, niezależnie na jakim trybie auto było ostatnio użyte. Da się to gdzieś ustawić, szukałem w profilach i nie bardzo znalazłem. Krótko mówiąc czy da radę zmienić domyślny tryb jazdy przypisując go do profilu i czy da radę ustawić tak, żeby tryb był taki jaki ostatnio użyty.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A tak a propos trybów, za każdym razem jak wchodzę do auta i go uruchamiam mam domyślnie ustawiony tryb comfort, niezależnie na jakim trybie auto było ostatnio użyte. Da się to gdzieś ustawić, szukałem w profilach i nie bardzo znalazłem. Krótko mówiąc czy da radę zmienić domyślny tryb jazdy przypisując go do profilu i czy da radę ustawić tak, żeby tryb był taki jaki ostatnio użyty.

 

Mi tez tego brakuje i ręcznie w sport zawsze muszę przełączać. To jakis zamierzony efekt, być może związanych z testami spalania, bo np w elektryku iX3 jak ustawie eco pro (najlepszy tryb w elektryku, bo nie muli a fajnie działa adaptacyjna rekuperacja), to pamięta go tygodniami.

Opublikowano
A tak a propos trybów, za każdym razem jak wchodzę do auta i go uruchamiam mam domyślnie ustawiony tryb comfort, niezależnie na jakim trybie auto było ostatnio użyte. Da się to gdzieś ustawić, szukałem w profilach i nie bardzo znalazłem. Krótko mówiąc czy da radę zmienić domyślny tryb jazdy przypisując go do profilu i czy da radę ustawić tak, żeby tryb był taki jaki ostatnio użyty.

 

Jest to do ogarnięcia-ja u siebie zakodowałem tryb domyślny.

Jak będziesz kiedyś przelotem w trójmieście to daj znać-potrzeba na to jakieś 20min.

Opublikowano
A tak a propos trybów, za każdym razem jak wchodzę do auta i go uruchamiam mam domyślnie ustawiony tryb comfort, niezależnie na jakim trybie auto było ostatnio użyte. Da się to gdzieś ustawić, szukałem w profilach i nie bardzo znalazłem. Krótko mówiąc czy da radę zmienić domyślny tryb jazdy przypisując go do profilu i czy da radę ustawić tak, żeby tryb był taki jaki ostatnio użyty.

 

Jest to do ogarnięcia-ja u siebie zakodowałem tryb domyślny.

Jak będziesz kiedyś przelotem w trójmieście to daj znać-potrzeba na to jakieś 20min.

 

W trojmiescie bywam raz na 5 lat, ale dzięki :). Rozumiem, że z punktu użytkownika nie jest to do zrobienia, tak samo żeby zapamiętał ostatnio użyty tryb?

Opublikowano
A tak a propos trybów, za każdym razem jak wchodzę do auta i go uruchamiam mam domyślnie ustawiony tryb comfort, niezależnie na jakim trybie auto było ostatnio użyte. Da się to gdzieś ustawić, szukałem w profilach i nie bardzo znalazłem. Krótko mówiąc czy da radę zmienić domyślny tryb jazdy przypisując go do profilu i czy da radę ustawić tak, żeby tryb był taki jaki ostatnio użyty.

 

Jest to do ogarnięcia-ja u siebie zakodowałem tryb domyślny.

Jak będziesz kiedyś przelotem w trójmieście to daj znać-potrzeba na to jakieś 20min.

 

Ooo, to jakoś przez ebd zrobiłeś?

Opublikowano
Nie spotkałem się z tym problemem. Piszesz, że jeździ żona głównie do sklepu. Skoro do sklepu to pewnie na Comforcie lub co gorsza na Eco Pro. Testowałem te tryby z ciekawości, głównie na trasie. Mam 40d z Mild Hybird i faktycznie auto zapala praktycznie bezwiednie. Jednakże wykorzystywanie toczenia i jazda na "N" bardzo obciążą hamulce. Auto w trybie Eco hamuje dużo gorzej niż w innych trybach. Moim zdaniem może to wynikać z faktu jazdy na luzie podczas hamowania. Nie jestem pewien, że hamuje gorzej z tego powodu, ale każdy ci powie, że nie wrzuca się biegu na luz podczas hamowania, żeby nie dociążać układu hamulcowego. Może u Ciebie oprócz wad fabrycznych, o których pisałeś wcześniej nałożyło się właśnie takie użytkowanie auta. Może na myjni za szybko zacząłeś od mycia felg?

 

Auto w Comfort cały czas jeździ. Po ciśnięciu w BMW aby przeprowadzili dalsze "investigation" Okazało się że już tarcze nie są przegrzane tylko prawy przód i prawy tył są krzywe... Jeszcze czekamy na decyzje ale skończy się najprawdopodobniej że wymienią wszystkie 4 tarcze i klocki na koszt bmw tylko zapłacimy za zużycie, zrobią pomiary i możemy dopłacić 10-20% wartości części w zależności ile zużyliśmy. Ale w dalszym ciągu nie wiadomo co spowodowało że tarcze się pokrzywiły. Brak agresywnej jazdy a tym bardziej agresywnego hamowania. No ale z drugiej strony to jest samochód który ma jeździć i hamować. 15k km uważam że zdecydowanie za mało aby coś takiego mogło wystąpić, tarcze 395mm i się pokrzywiły?? z tyłu ??? no lekka przesada.

Opublikowano
I nie ingeruje się w soft? Co z gwarancja? I czy przy update się nie nadpisuje?

Ingeruje się w soft, ale nie jest to żaden problem dla serwisu, robi się to przez obd ale faktycznie nowy soft przywraca ustawienia fabryczne, wiec robię update tylko jak wyjdzie coś konkretnego a z reguły udoskonalenia nowych softów są niezauważalne.

Opublikowano
Po ostatniej aktualizacji oprogramowania nie mogę połączyć się z telefon. Nie działa ani dodanie nowego urządzenia, ani usunięcie zapisanego. Ktoś miał taką sytuację?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przytrzymaj kilkanaście sekund pokrętło głośności aż ekran zrobi się czarny.
Opublikowano
Dzisiaj widziałem raport Tuv o usterkowości i... nie jest dobrze. 5/6 to najbardziej usterkowe auto wśród 4-5 latków. X5 też okupuje koniec stawki. Pozostałe grupy wiekowe... no cóż... wychodzi na to, że bmw to gdzieś tak w połowie drogi pomiędzy fiatem a dacia. Przeciwległy kraniec tabeli Do Audi, czy Merca.
Opublikowano
Ja dzisiaj po akcji technicznej dla X5M Comp - przy przebiegu 12500km pojawiły się stuki w tylnym zawieszeniu podczas wolnej jazdy i wykonywaniu manewru skrętu - brak podkładki przy mocowaniu łącznika stabilizatora w wahaczu.
http://images.spritmonitor.de/1244128.png - ekologia pełną gębą :lol:
Opublikowano
Dzisiaj widziałem raport Tuv o usterkowości i... nie jest dobrze. 5/6 to najbardziej usterkowe auto wśród 4-5 latków. X5 też okupuje koniec stawki. Pozostałe grupy wiekowe... no cóż... wychodzi na to, że bmw to gdzieś tak w połowie drogi pomiędzy fiatem a dacia. Przeciwległy kraniec tabeli Do Audi, czy Merca.

 

Potwierdzam też przeglądałem ten mało optymistyczny raport.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dzisiaj widziałem raport Tuv o usterkowości i... nie jest dobrze. 5/6 to najbardziej usterkowe auto wśród 4-5 latków. X5 też okupuje koniec stawki. Pozostałe grupy wiekowe... no cóż... wychodzi na to, że bmw to gdzieś tak w połowie drogi pomiędzy fiatem a dacia. Przeciwległy kraniec tabeli Do Audi, czy Merca.

 

Potwierdzam też przeglądałem ten mało optymistyczny raport.

Tak tylko że w BMW silniki i skrzynie są niezawodne(poza v8)psują się głównie pierdoły , w audi silniki a w mercu skrzynie i elektronika.

Opublikowano

Dla mnie najwazniejze sa usterki uniemożliwiające kontynuowanie jazdy, a takich odpukać od kilku lat z BMW nie miałem i fajnie gdyby była osobna statystyka takich zdarzeń. Jeżeli nawet coś się działo to zazwyczaj była to pierdoła do wymiany w trakcie wymiany oleju, zmiany opon, etc.


Podobnie zreszta było kiedyś w Alfa Romeo - tylko tam dodatkowo opinia fatalna, serwis w zasadzie Fiata fatalny ale autko nigdy mnie nie zawiodło i dawało mnóstwo frajdy z jazdy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zgadzam się z BigCactus. Moje X5 jest chyba trochę pechowe i w ASO witają mnie jak starego znajomego :lol:

Ale nigdy nie zdarzyło mi się od kilkunastu lat "wylądować BMW na lawecie". Jest mnóstwo usterek elektryki, elektroniki, nawet zawieszenia. Ale po prostu zgłaszam to do ASO i usuwają usterki na umówionych wizytach serwisowych.

Podstawa to gwarancja wykupiona na przewidywany czas użytkowania samochodu bo jak pomyślę o koszcie części (plus robocizna), które wymieniono w moim G05 próbując (na razie bezskutecznie) usunąć upierdliwą usterkę to myślę, że chuba można by za to kupić mały miejski samochód (nowy)...

Opublikowano

Dokładnie - w BMW najcenniejszy jest spokój z pakietem BRI 5/200.000. I chyba tylko dlatego latam BMW :wink: .



P.S.

Wykupiłem dwa dni temu rozszerzenie BSI na M4 - z 7 lat do 10 lat - koszt mega - całe 460zł brutto :cool2:

http://images.spritmonitor.de/1244128.png - ekologia pełną gębą :lol:
Opublikowano
BMW wymieniło na swój koszt tarcze i klocki, zapłaciłem tylko za zużycie samych kloców w % wyszło 20% ok 700zł więc nie tak źle ale co było nie tak nikt nie był w stanie stwierdzić, zobaczymy jak będzie teraz :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Skoro 20% zużycia samych klocków wyliczyli na 700zł to oznacza, że komplet klocków kosztuje 3500zł??? Grubo...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.