Skocz do zawartości

Pierwsze usterki i awarie G05.


lamer

Rekomendowane odpowiedzi

Mam 19tkm i od około 2 tkm słyszę tarcie klocków z lewego przodu przy niskich prędkościach. Dość mocno słychać głównie jak jadę wolno z lekko wciśniętym hamulcem, nasila się jeszcze mocniej podczas skręcania. Macie też tak albo może ktoś miał? Nie mam kiedy do serwisu jechać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Dzisiaj w naszej X5 30D padł filtr cząstek stałych, przebieg 47k, gwarancja minęła dwa tygodnie temu !!!! , ogólnie masakra :( Wcześniej już autko było kilka razy w serwisie, ale z pierdołami, ogólnie po 2 latach eksploatacji trochę zaczynam zmieniać zdanie na temat jego ,,niezawodności''.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dzisiaj w naszej X5 30D padł filtr cząstek stałych, przebieg 47k, gwarancja minęła dwa tygodnie temu !!!! , ogólnie masakra :( Wcześniej już autko było kilka razy w serwisie, ale z pierdołami, ogólnie po 2 latach eksploatacji trochę zaczynam zmieniać zdanie na temat jego ,,niezawodności''.

A nie jest to czasem diesel kupiony do jazdy mejskiej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj w naszej X5 30D padł filtr cząstek stałych, przebieg 47k, gwarancja minęła dwa tygodnie temu !!!! , ogólnie masakra :( Wcześniej już autko było kilka razy w serwisie, ale z pierdołami, ogólnie po 2 latach eksploatacji trochę zaczynam zmieniać zdanie na temat jego ,,niezawodności''.

A nie jest to czasem diesel kupiony do jazdy mejskiej?

 

Otóż to. Przy prawdilowym wypalaniu dpf nie powinien sprawiać problemów a już na pewno nie przy takim przebiegu. Bmw ma swoje za uszami, ale akurat tutaj jest całkiem dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dzisiaj w naszej X5 30D padł filtr cząstek stałych, przebieg 47k, gwarancja minęła dwa tygodnie temu !!!! , ogólnie masakra :( Wcześniej już autko było kilka razy w serwisie, ale z pierdołami, ogólnie po 2 latach eksploatacji trochę zaczynam zmieniać zdanie na temat jego ,,niezawodności''.

Co to znaczy "padł"? Może wystarczy go wypalić z kompa?

Jeżeli jest 2 tygodnie po gwarancji i był serwisowany to BMW powinno się zgodzić na "goodwill" gdyby było coś poważniejszego.


No a poza tym to przy tak drogich samochodach podstawą jest wg mnie przedłużenie gwarancji!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj w naszej X5 30D padł filtr cząstek stałych, przebieg 47k, gwarancja minęła dwa tygodnie temu !!!! , ogólnie masakra :( Wcześniej już autko było kilka razy w serwisie, ale z pierdołami, ogólnie po 2 latach eksploatacji trochę zaczynam zmieniać zdanie na temat jego ,,niezawodności''.

Co to znaczy "padł"? Może wystarczy go wypalić z kompa?

Jeżeli jest 2 tygodnie po gwarancji i był serwisowany to BMW powinno się zgodzić na "goodwill" gdyby było coś poważniejszego.


No a poza tym to przy tak drogich samochodach podstawą jest wg mnie przedłużenie gwarancji!

Że jest do wymiany to diagnoza ASO, choć auto było 2 tyg temu na serwisie bo zapaliła się ta sama kontrolka od silnika i wtedy to był jakiś czujnik spalin. Negocjujemy z BMW czy zapłacimy za filtr, czy tylko ',,łaskawie'' za robociznę co i tak uczyni ok 3,5k, z tą przedłużoną gwarancją to racja, ale jak wiadomo mądry Polak......

Auto może i ma niezbyt duży przebieg, ale raczej jeździ w dłuższe trasy, a czasami po miasteczku w którym raczej nie ma korków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Awaria czujnika spalin może się zdarzyć, nie działa wtedy automatyczne, cykliczne wypalanie DPF. Po wymianie czujnika należy komputerem wymusić wypalanie i powinno być ok. Dopóki elektronika widzi błąd to nie uruchomi się wypalanie DPF. Zabierz auto z ASO do normalnego serwisu na pewno masz jakiś w okolicy i Ci to ogarną.

Miałem kiedyś dokładnie taki przypadek ale przy większym przebiegu. Na szczęście czujnik wymieniał mi normalny warsztat zajmujący się naprawami BMW, a nie ASO i Panowie dokładnie to wiedzieli. Wymusili komputerem wypalanie i wszystko było ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Pojedź do jakiegoś dobrego serwisu robiącego BMW wypalą filtry i będzie działać. Nie ma praktycznie możliwości żeby przy takim przebiegu tak się zapchał żeby go nie wypalić. Aso jak zwykle wymieniacze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Nie będę oddzielnego tematu zakładać więc zapytam tutaj.

Ostatnio miałem taką myśl, że w mim poprzednim F10 była taka fantastyczna funkcja, że jak ustawiłem nawigację to na wyświetlaczu od paliwa pojawiała się strzałka pokazująca ile zostanie benzyny jka dojadę na miejsce, mała rzecz a cieszy.

Przeszperałem wszystko wydaje mi się w x5 i niw idze takiej opcji a przy w pełni cyfrowych zegarach przecież aż się prosi... Ktoś coś wie może na ten temat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dzisiaj w naszej X5 30D padł filtr cząstek stałych, przebieg 47k, gwarancja minęła dwa tygodnie temu !!!! , ogólnie masakra :( Wcześniej już autko było kilka razy w serwisie, ale z pierdołami, ogólnie po 2 latach eksploatacji trochę zaczynam zmieniać zdanie na temat jego ,,niezawodności''.

Co to znaczy "padł"? Może wystarczy go wypalić z kompa?

Jeżeli jest 2 tygodnie po gwarancji i był serwisowany to BMW powinno się zgodzić na "goodwill" gdyby było coś poważniejszego.


No a poza tym to przy tak drogich samochodach podstawą jest wg mnie przedłużenie gwarancji!

Że jest do wymiany to diagnoza ASO, choć auto było 2 tyg temu na serwisie bo zapaliła się ta sama kontrolka od silnika i wtedy to był jakiś czujnik spalin. Negocjujemy z BMW czy zapłacimy za filtr, czy tylko ',,łaskawie'' za robociznę co i tak uczyni ok 3,5k, z tą przedłużoną gwarancją to racja, ale jak wiadomo mądry Polak......

Auto może i ma niezbyt duży przebieg, ale raczej jeździ w dłuższe trasy, a czasami po miasteczku w którym raczej nie ma korków.

 

Na pocieszenie zwrócę Ci uwagę, że nawet jak zapłacisz teraz 3,5k za naprawę to nadal jeszcze będziesz "do przodu". Ja za przedłużenie gwarancji o 2 lata zaplacilem ponad 5000zł. Przez pierwsze 2 lata usterek miałem sporo. Po końcu podstawowej gwarancji podczas przeglądu wymieniono jeden wahacz + geometria. Rozszezona gwarancja zaczęła się więc już splacać i sam jestem ciekaw jak to będzie przez najbliższe 2 lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jasne. Przytrzymujesz przycisk włączania radia (głośność) przez około 20 sekund. Ekran robi się czarny a system startuje od nowa.

U mnie pomogło a wcześniej nie mogłem się połączyć sparowanym telefonem ani dodać nowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Nie chce zakładać nowego tematu. Przy jakim przebiegu wymienialiscie klocki hamulcowe pierwszy raz? Mam 26 tys km i mi podaje, że za 3 tys km wymiana klocki przod. Jazda glownie autostrada bardzo mało hamuje. Ostatnio przejechałem przez głębszą wode/kałuże i na drugi dzien mi to wyskoczyło. Czy te klocki są z papieru...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A nie masz możliwości obejrzenia klocków? Może widać przez felgi a jak nie to trzeba zdjąć koło.

Może woda spowodowała małe zwarcie i system zarejestrował to jako zadziałanie czujnika zużycia klocków.

Przy twoim przebiegu mało prawdopodobne prawdziwe zużycie klocków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedz. Nie znam sie na tym i zobaczenie ile klocka mi zostało nic nie da, bo nie wiem ile to bedzie ok. Taka ciekawostaka... w serwisie bmw nie ma obecnie mozliwosci założenia klockow. Brak czesci!!! Trzeba odstawic auto do serwisu i po 4 dniach dadza zastepcze. Nic ich to nie obchodzi, że ktos jedzie na wakacje itd. Mamy nie chodzic do pracy i nie jezdzic na wakacje. Zastepczym za granice nie wolno... PARODIA. jak przywioze swoje klocki to strace gwarancje na ukł. hamulcowy. Jeden plus - dzieki temu dowiedzialem sie, ze klocki brembo nie w salonie na oś przednia kosztuja 650zł plus wymiana w serwisie 490zł=1200zł. A bmw chce 3500zł.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
jak przywioze swoje klocki to strace gwarancje na ukł. hamulcowy.

Co za bzdura! Nawet jak wymienisz poza ASO to utrata gwarancji nie jest taka oczywista a już przy wymianie u nich nie ma takiej opcji.

Poza tym możesz kupić oryginalne klocki BMW np. na allegro.

Jakie potrzebujesz możesz sprawdzić na realoem.com


A tak poza tym to zadzwoń do innego ASO!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WItam taka ciekawostka - 2 tygodnie temu zaczął mi się pojawiać błąd układu PDC, pojechałem na serwis i nic nie znaleźli, na drugi dzień po odbiorze samochodu jeszcze częściej zaczął wyskakiwać błąd (przy każdym dojechaniu do samochodu w korku...) Powiązałem to z jakimś rozszczelnieniem czujników bo problem nasilał się po wizycie na myjni (w ASO również umyli samochód i na drugi dzień była katastrofa...) Kolejna wizyta w ASO, po kilku godzinach sprawdzania okazało się, że jeden z czujników został uszkodzony przez kamyk... ASO podeszło do tematu profesjonalnie i w ramach tego, że nie zdiagnozowali usterki za pierwszym razem czujnik został wymieniony na gwarancji mimo tego, że było to uszkodzenie mechaniczne. Po odbiorze samochodu oraz myciu na razie spokój :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zawsze kupuję klocki poza ASO i daje im tylko do wymiany, np kilka lat temu w Audi mojej drugiej połówki, oszczędność wynosiła ponad 4 tys, w zakupie klocków przod+tyl, vs ASO.

Tak wiec, jeśli ASO twierdzi ze nie ma klocków :duh:, to kup sobie na allegro czy Bóg wie gdzie, za 50% ceny tego, co bys zapłacił u Stealer'a, i niech wymieniają.

Nie ma to absolutnie żadnego wpływu na gwarancje, a i na wakacje pojedziesz :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie po 28 tys klocki z przodu były do wymiany , żwawa jazda głownie miasto i wokół komina , tras nie wiele.

Tył pokazywał jeszcze chyba 3 czy 4 tysiące do wiec poszedł do wymiany .

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.