Skocz do zawartości

Pierwsze usterki i awarie G05.


lamer

Rekomendowane odpowiedzi

Być może masz problem z DPF - to częsty problem przy złym wypalaniu DPF i do oleju przedostaje się paliwo - jeździsz głównie w mieście?

 

Głównie miasto, krótkie odcinki po ok 5km - raczej dynamiczna jazda.

Trasa raz na tydzień - przeważanie autostrada dynamicznie - prędkości około 190. Jak jest pusto to Vmax.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Być może masz problem z DPF - to częsty problem przy złym wypalaniu DPF i do oleju przedostaje się paliwo - jeździsz głównie w mieście?

 

Głównie miasto, krótkie odcinki po ok 5km - raczej dynamiczna jazda.

Trasa raz na tydzień - przeważanie autostrada dynamicznie - prędkości około 190. Jak jest pusto to Vmax.

 

No to dziwna sprawa. Raczej usprawiedliwiony byłby ubytek oleju przy takim stylu jazdy. Trzeba chyba sprawdzic co jest pod korkiem. Moze przegrzałes silnik i jakies uszczelki szlag trafił...a moze po prostu cos nie tak u Ciebie z systemem wypalania dpf i w ASO przesledza jak działa i zwyczajnie wymienia co trzeba.

Z innej beczki: jak spalanie przy takiej jezdzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może masz problem z DPF - to częsty problem przy złym wypalaniu DPF i do oleju przedostaje się paliwo - jeździsz głównie w mieście?

 

Głównie miasto, krótkie odcinki po ok 5km - raczej dynamiczna jazda.

Trasa raz na tydzień - przeważanie autostrada dynamicznie - prędkości około 190. Jak jest pusto to Vmax.

 

No to dziwna sprawa. Raczej usprawiedliwiony byłby ubytek oleju przy takim stylu jazdy. Trzeba chyba sprawdzic co jest pod korkiem. Moze przegrzałes silnik i jakies uszczelki szlag trafił...a moze po prostu cos nie tak u Ciebie z systemem wypalania dpf i w ASO przesledza jak działa i zwyczajnie wymienia co trzeba.

Z innej beczki: jak spalanie przy takiej jezdzie?

 

Przy automacie wydaje mi się, że ciężko przegrzać silnik, bo obroty silnika nie są trzymane w wartościach maksymalnych.

Dpf nigdy mi nie zaświecił, ze chce zrobić „sztuczne” wypalanie.

Obawiam się ze to może być uszczelka ....

Przebieg 28tys, spalanie od stanu fabrycznego 12,9

Średnia prędkość wg komp 49km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też wydaje mi się, że przegrzanie raczej odpada - na pewno pojawił by się jakiś komunikat przy obecnej ilości elektroniki. Dodatkowo komora silnika w X5 ma duży zapas względem 5ki, 7ki.


Jeśli głównie miasto i krótkie odcinki, to stawiam na DPF - 5km odcinki na pewno temu sprzyjają. Poza tym DPF wypala się chyba w konkretnym zakresie obrotów utrzymywanym przez jakiś czas (w Audi mam 2.200-2.500 z tego co pamiętam - nie wiem jednak jak jest w BMW) - być może przy jeździe 190 obroty są za wysokie i procedura wypalenia się nie odpala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Oleju przybywa jeżeli proces wypalania DPF jest często przerywany. A to przy jeździe miejskiej normalka.

Niestety taki rozrzedzony olej powinno się wymienić dla własnego dobra.

Na ASO w kompie na pewno odczytają zapisane nieudane próby wypalania.


I jeszcze jedno... Szybka jazda na trasie też wcale nie sprzyja wypalaniu DPF :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nagle zaczęła stukać i trzeszczeć klapa bagażnika. Słychać dość mocno przy niskich prędkościach, na spowalniaczach i nierównościach. Wydaje mi się, że górna część. Gdzie z tym pojechać w W-wie, kto dobrze ogarnia takie tematy??

 

Miałem podobny hałas - bez problemu usunięte w ASO :cool2: .

 

Klapa wyregulowana w ASO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też wydaje mi się, że przegrzanie raczej odpada - na pewno pojawił by się jakiś komunikat przy obecnej ilości elektroniki. Dodatkowo komora silnika w X5 ma duży zapas względem 5ki, 7ki.


Jeśli głównie miasto i krótkie odcinki, to stawiam na DPF - 5km odcinki na pewno temu sprzyjają. Poza tym DPF wypala się chyba w konkretnym zakresie obrotów utrzymywanym przez jakiś czas (w Audi mam 2.200-2.500 z tego co pamiętam - nie wiem jednak jak jest w BMW) - być może przy jeździe 190 obroty są za wysokie i procedura wypalenia się nie odpala.

 

2200-2500 to powinno na 8 biegu w 30d pokrywać zakres ~180-210km/h :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oleju przybywa jeżeli proces wypalania DPF jest często przerywany. A to przy jeździe miejskiej normalka.

Niestety taki rozrzedzony olej powinno się wymienić dla własnego dobra.

Na ASO w kompie na pewno odczytają zapisane nieudane próby wypalania.


I jeszcze jedno... Szybka jazda na trasie też wcale nie sprzyja wypalaniu DPF :(

 

Samochód wrócił z serwisu.

Dla mnie chyba najlepsza diagnoza jaka mógła być. Okazało się, że jest to błąd w oprogramowaniu - mój przypadek raczej nie był pierwszy.

Aktualna wersja systemu 03/2020.58.

Olej został w ramach tej akcji serwisowej został wymieniony, aby czujnik wykrył zmianę oleju.

Ilość spuszczonego oleju 6 litrów.


Został nasmarowany szyberdach, bo w gorące dni nie otwierał się płynnie tylko trochę podskakiwał.


Nie będzie u mnie działała automatyczna zmiana pasa ruchu po naciśnięciu kierunowskaza oraz nie bezie wyświetlanie ruchu pojazdów pomiędzy prędkościomierzem a obrotomierzem.

Produkcja auta 06/2019 - zamawianie grudzień 2018.

Mam pakiet asystentów profesional, ale podczas zamawiania ten pakiet nie zawierał dodatku zmiana pasa ruchu.

Może to być kwesia homologacji auta na ten czas, która nie zawiera tego elementu autonomicznej jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Oleju przybywa jeżeli proces wypalania DPF jest często przerywany. A to przy jeździe miejskiej normalka.

Niestety taki rozrzedzony olej powinno się wymienić dla własnego dobra.

Na ASO w kompie na pewno odczytają zapisane nieudane próby wypalania.


I jeszcze jedno... Szybka jazda na trasie też wcale nie sprzyja wypalaniu DPF :(

 

Samochód wrócił z serwisu.

Dla mnie chyba najlepsza diagnoza jaka mógła być. Okazało się, że jest to błąd w oprogramowaniu - mój przypadek raczej nie był pierwszy.

Aktualna wersja systemu 03/2020.58.

Olej został w ramach tej akcji serwisowej został wymieniony, aby czujnik wykrył zmianę oleju.

Ilość spuszczonego oleju 6 litrów.


Został nasmarowany szyberdach, bo w gorące dni nie otwierał się płynnie tylko trochę podskakiwał.


Nie będzie u mnie działała automatyczna zmiana pasa ruchu po naciśnięciu kierunowskaza oraz nie bezie wyświetlanie ruchu pojazdów pomiędzy prędkościomierzem a obrotomierzem.

Produkcja auta 06/2019 - zamawianie grudzień 2018.

Mam pakiet asystentów profesional, ale podczas zamawiania ten pakiet nie zawierał dodatku zmiana pasa ruchu.

Może to być kwesia homologacji auta na ten czas, która nie zawiera tego elementu autonomicznej jazdy.

 

To u mnie tez zmiana pasa ruchu nie zadziała :cry2:

Tez zamawialem w Grudniu 2018 ale moj zostal wyprodukowany juz 10 stycznia a dostarczony w Lutym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez sensu, ze musisz trzymać i manetkę i kierownice, wg mnie powinieneś dać kierunek np w lewo puścić łapy i auto samo wykona manewr, a w jeszcze lepszym wydaniu...przy aktywnym acc samo wykona manewr i wróci na pierwotny pas ruchu.

aktualnie prawo nie pozwala na autonomiczna jazde w PL, wiec nie ma szans na soft pozwalajacy autu wykonywac manewry samoczynnie bez wczesniejszej decyzji kierujacego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez sensu, ze musisz trzymać i manetkę i kierownice, wg mnie powinieneś dać kierunek np w lewo puścić łapy i auto samo wykona manewr, a w jeszcze lepszym wydaniu...przy aktywnym acc samo wykona manewr i wróci na pierwotny pas ruchu.

 

Bo prawidłowo jest tak jak mówisz, u mnie wystarczy dać do oporu kierunek, produkcja auta z 12/2019.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przymierzam się do zakupu BMW zacząłem nawet myśleć o X5


Przeczytałem cały wątek i teraz nie wiem co mam o tym wszystkim myśleć.


Autem codziennie będę dojeżdżał do pracy i nie bardzo sobie wyobrażam żeby co kilka tygodni zostawiać auto w serwisie.


Z drugiej strony większość opisywanych usterek dotyczyła głownie oprogramowania i elektroniki a nie podzespołów mechanicznych


czyli raczej nie było poważnych usterek silnika czy skrzyni biegów. Czy aby na pewno jest to jakieś pocieszenie?


Żeby mieć jeszcze większe wątpliwości trafiłem dzisiaj do salonu Lexusa gdzie usłyszałem że jak wybiorę BMW to muszę się liczyć z częstymi wizytami w serwisie.


Oczywiście w przeciwieństwie do Lexusa.


I co mam zrobić jak dalej jestem zafascynowany BMW i co raz bardziej X5. Dzisiaj pierwszy raz miałem okazję odbyć jazdę próbną i nawet 25D zrobił ma mnie ogromne wrażenie


Byłoby to moje pierwsze BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.