Skocz do zawartości

„Fotele sportowe i ich komfort na dłuższych trasach”


Darekdd

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów.

Szanowni Państwo jestem kandydatem na posiadacza BMW. Z marką tą nie miałem wcześniej nic do czynienia (tzn. nie byłem właścicielem BMW a nie dotyczy to krótkich jazd testowych). Przed napisaniem tego „posta” przeczytałem wszystkie interesujące mnie tematy (niemal całe forum) .

Tematem który skłonił mnie do poproszenia o podzielenie się Państwa odczuciami, a co za tym idzie i szerszy komentarz na temat : „Fotele sportowe i ich komfort na dłuższych trasach”.

Nie znalazłem oceny na tym forum z wyjątkiem fragmentu w ogólnej ocenie forumowicza „///MM”.

Rozważam zakup G01 lub G05

G01 podoba mi się lecz mam wątpliwości co do komfortu foteli sportowych przy dłuższych trasach.

G05 ma super komfortowe fotele lecz w mojej ocenie nie ma tyle charakteru sportowego co G01.

Za pomoc z góry dziękuję i jeszcze raz pozdrawiam serdecznie wszystkich forumowiczów.

Edytowane przez Darekdd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 104
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Cześć. Mam takie fotele u siebie w swojej G01 . Tak jak ktoś już na forum pisał - mają wąskie siedzisko. Fotele potrzebują ułożenia/dopasowania się do Ciebie ( na początku sprawiają wrażenia twardych) ale to kwestia czasu. Gdy się je ustawi pod siebie to 20 godzin jazdy nie sprawia problemu. Proponuję jazdę próbną z takimi fotelami i sprawdzenie czy boki siedziska nie będą uciskały po pewnym czasie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobne doświadczenia (jeszcze z F25), dla mnie sportowe to optymalny wybór. Sporo zależy też od budowy ciała (ja jestem raczej niewysoki i szczupły) :wink:

Krótka jazda testowa może nie być wiarygodna, na początku fotele sportowe wydają się trochę zbyt twarde.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dużo zależy od budowy ciała, tak jak napisał kolega wcześniej.

Ja jestem szczupły i mam 1,74 cm wzrostu i wszystkie moje BMW, moje auta służbowe i auta żony posiadają sportowe fotele. Dla mnie są wręcz idealne, zarówno w trasie, jak i po miejscu.

Mój większy/ grubszy kolega jak jedzie ze mną, uważa je natomiast za wąskie, zarówno siedzenia, jak i w ramionach, chociaż moje sportowe fotele w F25 mają pełna możliwą regulację.

Musisz sobie dobrze poustawiać fotel, dopasować go pod siebie i wypróbować, bo naprawdę dużo zależy od figury kierowcy.

Benzyna zamiast krwi...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni forumowicze zachęcam do większej aktywności w dzieleniu się swoimi spostrzeżeniami i opiniami.

Powyższy "post" po kilku dniach miał ponad dwa tysiące wyświetleń, co wskazuje na duże zainteresowanie a co za tym idzie zapotrzebowanie na ustosunkowanie się do powyższego zagadnienia.

Proszę Państwa - rady typu : "...należy umówić się na jazdę testową" są mało przydatne.

Temat wyraźnie wskazuje, że krótka jazda testowa nie dała jednoznacznej odpowiedzi, więc po co proponować ponowną jazdę testową.

Zachęcam aby dzielić się "wylewniej" i "spontanicznej" Państwa spostrzeżeniami, gdyż zapotrzebowanie na doprecyzowanie tej kwestii jest bardzo duże (wskazanie w jakich kryteriach fotele są "ok" a w jakich nie).


Pozdrawiam i wszystkiego najlepszego dla wszystkich forumowiczów w 2019 roku. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sportach nie jezdzilem dluzej niz 120kmow jako auto zastepcze. Mamy w domu od 10 lat komforty od e70 po f16 teraz g30. Fotele sa bardzo fajne chociaz w mojej g30 za cholere nie.rozumiem jak mozna nie dac mozliwosci wyzszego podniesienia kata siedziska... zwykle boli mnie dupka po 200kmtrach... w e70 i f16 tego nie mam. W xach fotele sa fajnie zamontowane wyzej i mi przy 176 i 86kg wolalbym aby mogly mocniej sciskac. W g30 siedzisko jest plytke, plaskie i slabo zaznaczone. Gdyby nie to ze chcialem merino i wentylacje peawdopodobnie bralym sporty z elektryla. Prawdopodobnie nie rozwiazalem Ci problemu, ale z kofortow bedziesz zadowolony, ale sporty tez sa fajnym fotelem z drugiej strony bralbym x5 ze wzgledu na wlasne preferencje i jednak x3 gorzej mi sie prowadzila na jezdzie testowej od f16 -g05 nie prowadzilem. Fakt ze 20d a nie 40d z innym zawieszeniem bedzie mial znaczenie. W x3 wzialbym 40i za to bo to co moj powerandspund zrobil z mojej g30 daje banan na twarzy codziennie;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fotele sa bardzo fajne chociaz w mojej g30 za cholere nie.rozumiem jak mozna nie dac mozliwosci wyzszego podniesienia kata siedziska

 

Jeżeli dobrze zrozumiałem co chciałeś przekazać to miałem podobny problem w F11, pomogło odkręcenie śrub którymi fotel jest przykręcony do podłogi i podłożenie kilku podkładek. Kąt się zwiększył i jest super.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie nie pamiętam ile ich było, ale coś ok. 1cm pod przednie śruby podłożyłem. Podkładki miały być tylko do przymierzenia, a finalnie miałem zrobić kliny i założyć dłuższe śruby. Wszystko jednak trzyma się pewnie, więc podkładki już zostawiłem na stałe.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kapitalista77 » 15 Lis 2018 22:10


Jakie wybrałeś fotele? G01 to pierwsze BMW z fotelami sportowymi, które chyba nie do końca się udało. Fotel jest strasznie wąski i jeżeli masz szersze uda to ciężar ciała opiera się na krawędziach zewnętrznych co przy dłuższych trasach jest męczące. W poprzednich modelach nie było tego problemu. Fotele mają jedynie regulację rozwarcia boków jedynie na oparciu. Oczywiście mówię to z punktu widzenia osoby o dość szerokim zadzie i tylko o fotelach sport.



?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

""Kapitalista77 » 15 Lis 2018 22:10


Jakie wybrałeś fotele? G01 to pierwsze BMW z fotelami sportowymi' date=' które chyba nie do końca się udało. Fotel jest strasznie wąski i jeżeli masz szersze uda to ciężar ciała opiera się na krawędziach zewnętrznych co przy dłuższych trasach jest męczące. W poprzednich modelach nie było tego problemu. Fotele mają jedynie regulację rozwarcia boków jedynie na oparciu. Oczywiście mówię to z punktu widzenia osoby o dość szerokim zadzie i tylko o fotelach sport.



[/quote']

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

""Kapitalista77 » 15 Lis 2018 22:10


... G01 to pierwsze BMW z fotelami sportowymi' date=' [b']które chyba nie do końca się udało[/b]. Fotel jest strasznie wąski i jeżeli masz szersze uda to ciężar ciała opiera się na krawędziach zewnętrznych co przy dłuższych trasach jest męczące. W poprzednich modelach nie było tego problemu. Fotele mają jedynie regulację rozwarcia boków jedynie na oparciu. Oczywiście mówię to z punktu widzenia osoby o dość szerokim zadzie i tylko o fotelach sport.


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Pozycja za kierownicą była pierwszym olbrzymim zaskoczeniem. Jest inna, tzn. siedzi się wyżej itp., ale zaskoczenie polegało na tym, że znalezienie właściwych ustawień fotela i kierownicy zajęło mi minuty. W mieście skorygowałem tylko kąt oparcia.


Fotele sportowe na pierwszy "siad", są ok. ... . Jak się sprawdzają w długiej trasie, nie wiem ... .


 

Edytowane przez Darekdd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie pisał, to sam sobie odpowiem co do tych foteli. Przed kliknięciem wentylacji pytałem się w salonie co ona zmienia - kształt oparcia, mniejsze i luźniejsze boczki i brak przedłużania siedziska, ok. Jako że przedłużanie jest najważniejsze to wentylacji nie kliknąłem. Wczoraj znajomy pokazał swoją x3 z wentylacja i co? Siedziska ma przedłużane :D Nie ma natomiast regulacji boczków, która maja sporty. Ogólnie fotel jest wygodny, siedzisko dużo luźniejsze. Moim zdaniem oparcie jest tez minimalnie niższe, mniej podpiera barki. Sport dużo lepiej trzyma, te wentylowane są zdecydowanie luźniejsze. Wniosek taki, że konfiguracji nie zmieniamy :)

 




Co ciekawe , w kwestii foteli sportowych BMW X3, to będąc w dwóch różnych salonach BMW uściślałem cytowaną wyżej kwestię i uzyskałem zgodną odpowiedź, iż w przypadku dodania opcji wentylowanych foteli to w dalszym ciągu są to te same fotele sportowe różniące się tylko rodzajem skóry.



:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



... Jedyną uwagę mam w zasadzie do szerokości siedziska foteli w wersji sportowej M.


Fotele mają bowiem nieco bardziej rozbudowane boczki – co ma na celu lepiej podtrzymywać ciało pasażerów w szybko pokonywanych zakrętach – niż w


standardowej wersji, przez co odniosłem wrażenie że jest mi nieco ciasno w uda. Nie spowodowało to żadnego dyskomfortu, ale tez


nie jeździłem na tyle długo by takowy miał się pojawić. Zalecam jednak, jak zawsze, przyjrzenie się tej sprawie z uwagą


i świadomy wybór fotela odpowiedniego dla siebie. ...




 

 





Źródłowy test

https://antyweb.pl/nowe-bmw-x3-m40i-niezwykle-dopracowany-suv/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach





Powiem Ci tak, z początku zamówiłem sportowe fotele, ale potem była okazja przejechać się demo, w którym były


standardowe które okazały się być bardzo wygodne i ostatecznie zrezygnowaliśmy ze sportowych foteli,


a wybraliśmy standardowe w skórze.


Poza tym wybitnie nie podoba się nam ta wysuwana część siedzenia do podparcia kolan. Jest wyjątkowo nieapetyczna,


a już szczególnie gdy jest wysunięta - w fotelu jest nieładna dziura. Jeśli ktoś nie ma 2m wzrostu i długich nóg to pewnie jest to


kompletnie zbędne.











 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Właśnie o tym cały czas mówię że fotele sportowe są zbyt wąskie w porównaniu do moich sportowych w A5 oraz zwykłych w Rav4,


dlatego czuję dyskomfort w X3 i trochę mnie to irytuje :evil:




:wink:


 

Edytowane przez Darekdd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Chyba wszystko zależny od sylwetki... ja wpadam plecami w kubła i mam maksymalnie otwarta ta regulacje... jeśli ktoś jest



potężniejszy to myślę ze możne irytować...



W moim przypadku zacieśnianie tej nastawy nie wchodzi w grę... a wcale nie jestem specjalnie jakiejś potężnej postury...



No nie każdemu będą te fotele pasować...



 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Jestem dość wysoki i niestety na standardowych fotelach było mi niewygodnie (brakowało możliwości pochylenia siedziska).


Wymieniłem więc fotele na sportowe i na początku byłem zachwycony. Po czasie okazało się, że fotele


maja bardzo wąskie siedzisko,a w gąbce po bokach są metalowe pręty które niemiłosiernie gniotą w uda ...



 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

,

 

Przepraszam wszystkich forumowiczów za te "wiadomości" w treści których jest " , " ale nie mam możliwości


kasowania własnych postów.


:)



Mam nadzieję, iż w chwili wolnej moderatorzy "zerkną" na tą małą niedogodność i po analizie moich dotychczasowych wpisów


uznają, że jestem godzien zaufania aby przydzielić mi funkcję kasowania własnych wypowiedzi.


Pozdrawiam i trzymam kciuki za podjęcie śmiałej męskiej decyzji w powyższej sprawie.


:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.