Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Się dzieje :cool2: :wink:


 


Wspomniane prokit i efekt jak widać ...słaby ...przód ok 65cm, tył 63cm. Seria 67/64 cm.

:)

 

Ten pomiar serii 67/64 cm to dotyczy jakiego zawieszenia? M-paieketowego?


Ja mam M-Pakietowy zawias w E90 i przód ok 65cm, tył 63cm, wydaje mi się że tył jest za nisko bo opona zaczyna chować się w nadkolu.



 

W międzyczasie wpadły zaślepki otworów pompy cyruklacyjnej montowanej na lewym kielichu od aaben.

:)

 

To jest dobry patent :cool2:


 

Jak widać na Sportline przód dalej stoi na 65cm ...dlaczego ? nie mam pojęcia :duh: . Odbioje amorków podciąłem nawet bo myślałem że to one podpierają ale nie. Z katalogowych -45mm u mnie wyszło -20mm :duh: :duh: :duh: . Przynajmniej żona się cieszy . :mrgreen: Z tyłu sprężyny mpakietowe i proporcja wysokości tył-przód wyszła całkiem OK.

 

Jeśli to w miarę nowe sprężyny to z czasem osiądą 1cm.


 

tłumik z 330d można pomyśleć że pod maską jest z "400" a tymczasem nawet tylu Nm nie ma (póki co :mrgreen: ).

 

400 może nie ale ze 300 :cool2:



:wink:

  • Odpowiedzi 99
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Jak zwykle aktualizacja konkret. Godne podziwu ile pracy i serca włożyłeś w te 318d, pewnie jak wychodziła z Monachium nie śniła nawet że ktoś ją tak kiedyś będzie dopieszczał, żona nie jest zazdrosna ? ;)

To teraz nic tylko domykać temat i rodzinę na jakąś fajną wycieczkę zabrać bo wiosna za pasem , Pozdro mordo :)

Opublikowano

Ten pomiar serii 67/64 cm to dotyczy jakiego zawieszenia? M-paieketowego?


Ja mam M-Pakietowy zawias w E90 i przód ok 65cm, tył 63cm, wydaje mi się że tył jest za nisko bo opona zaczyna chować się w nadkolu.

 

 

M-pakietowego, ale z przodu miałem założone jakieś nowe sprężyny - nie orginalne (montaż październik 2018) które tak "wybijały" przód w góre.

 

To teraz nic tylko domykać temat i rodzinę na jakąś fajną wycieczkę zabrać bo wiosna za pasem , Pozdro mordo :)

 

Dobry plan :mrgreen: pozdro !

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Świąteczny UP :)


01.jpg


02.jpg


03.jpg


Maska jednak nie była tak mocno wysiekana odpryskami jak mi się wydawało więc porobiłem zaprawki na tych największych i jest OK :) . Jak na 220 tys km i ori lakier to jest bardzo dobrze.


04.jpg


05.jpg


06.jpg


2x Menzerna , gąbki 3m i kilka ładnych godzin pracy.


07.jpg


08.jpg


W przerwach polerki założyłem 2kg gaśnicę Gloria w bagażniku.


09.jpg


Po polerce IPA z wodą by wymyć wypełniacze past.


10.jpg


Ten WSR Gel też dał radę :ok: .


11.jpg


12.jpg


13.jpg


14.jpg


15.jpg


16.jpg


17.jpg


18.jpg


Na koniec powłoka Sonax Polimer Netshield i wyszło bardzo fajnie :) . Fotograf ze mnie marny ale na żywca lakier robi świetne wrażenie.


21.jpg


22.jpg


Wnętrze też doczyściłem, uprane tylne pasy, wszystkie skóry dokończyłem szarym mydłem i zakonserowałem Gliptone. Do tego doczyściłem podsufitke bo miała punktowe zabrudzenia, umyłem wszystkie szyby itd.


23.jpg


24.jpg


25.jpg


Potem przez chwile wpadły inne felgi - VMR V710 (marka z USA) ;) . Jak widać obniżenie jest takie sobie . Myśle troche o jakims zawieszeniu gwintowanym (wstępne plany) gdyż do sprężyn wybitnie nie mam szczęścia.


19.jpg


20.jpg


No i zakupiłem 2 gadżety które ciężko dorwać - rolety szyb tylnych i manetkę od aktywnego tempomatu . Roletki założe przed latem, a manetka pewnie poczeka dłuższy czas na resztę komponentów, jeśli wogóle się doczeka ;).


Poza montażem ww. gadżetów zostały do zrobienia kilka drobnych pierdółek.


Auto jeździ co dziennie i cieszy mnie wyglądem . Jazdą już troche mniej, muł to nie jest ale te 143KM to troche mało, szczególnie dól jest słaby. No i silnik dalej pali za dużo, tak równo 1l za dużo co wg mnie powinien w porównaniu do 320d 177 - tu nie schodzę poniżej 7.0l a standart to 7,4l. Tam nigdy tak wysokiego spalania nie widziałem , 6.6l to już max. Nie wiem czym jest to spowodowane, wtryski korekty mają idealne (odchyłki od zera max 0,2), ciśnienie paliwa też OK, temperatura płynu chłodniczego również. Ktoś ma jakieś pomysły ?


Jako jakiś dziwny pomysł chodzi mi po głowie swap na motorownie z 123d, chyba nie byłoby to zbyt trudne bo w końcu to też N47. A tam te 240KM byłoby na miękko z pewnie mniejszym spalaniem i byłoby to chyba jedyne 323d bo googlowałem za tym ale żadnych informacji nt. takiego szczepu nie znalazłem. Orientujecie się kto byłby w stanie ogarnąć podłączenie ECU z 123d do tej budki i za ile ? To narazie wstępny plan, nie wiem czy go zrealizuje, ale spytać was nie zaszkodzi.


pozdrawiam

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Auto dobrze służy jako daily . Update:


01.jpg


02.jpg


W międzyczasie wysypało się koło pasowe wału - pierwszy raz BMW zawiodło mnie na tyle że musiałem wracać do domu na lince - na szczęście tylko ok 40km od domu :P . Wpadło nowe Febii.


03.jpg


Który kolor ładniejszy ? :D


04.jpg


Standartowo dla E91 pękł przewód w przepuście przy klapie tył i keyless przestał działać . Naprawa dosyć łatwa, przeciągnąłem nowy grubszy przewód. Jedynie podpowiem jakby ktoś podczas naprawy zrobił zwarcie do masy na tym czerwonym przewodziku - leci bezpiecznik nr 63 - sam musiałem do tego dojść z czym zeszło mi się ładnych kilka godzin :duh: .


05.jpg


06.jpg


07.jpg


W międzyczasie auto jeździło na różnych felgach - Breyton Magic Racing 9x19.


08.jpg


Fota rodzinna vol1 ;)


09.jpg


10.jpg


BBS CH 8,5+9,5x19.


11.jpg


12.jpg


Fox racing 8,5+9,5x19 .


Niestety na żadnych felgach poza magic racingami nie najeździło się długo bo zawsze zostały sprzedane kilka dni po założeniu na auto :mad2: :lol: .

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano

Ostatnie koła jakbym skądś kojarzył ;)

Jak tam nowy is dopłynął już i działasz ?

Za mną ostatnio chodzi dopieszczone 530d w Mpaku forumowicza jako dupowóz w trasy z reszta sam zobacz :think:

mlddnho7v9fy.jpg

hc7qyu09a9dr.jpg

Opublikowano
F10/11 to nie mój klimat ale ta sztuka wyglada dobrze :mrgreen: .
Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czyli masz dobre aut odo sprzedawania felg :lol:


Fatalna sprawa z tym kołem, nie narobiło szkód? Brałeś ori?

3A0jS9b.png
Opublikowano

Koła nie zmieniałem wcześniej. Prawdopodobnie był to orginał po 224 tys km. Kupiłem Febi .


Na szczęście urwało się przy odpalaniu auta :D więc jedynie sobie kulturalnie odpadło wydając przy tym lekki stuk .

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Po krótkiej przerwie:


01.jpg


02.jpg


Udało mi się kupić felgi które są dla mnie nr1 jeśli chodzi o koła do E9x ...ZPerformance ZP.06 8,5+10x20 ...tak - 20tki bo chciałem się przekonać czy ten rozmiar jest tak straszny jak go opisuje większość osób :mrgreen:


Jak widać ori malowanie totalnie do bani, na szczęście felgi miały troche otarć więc nie szkoda było malować.


03.jpg


W międzyczasie padła mi lewa klamka - przestał w niej działać dostęp komfortowy :cry: Kupiłem używaną lecz w kolorze Sparkling Graphite...więc trzeba było pomalować. A pomalowałem obie przednie bo ..


04.jpg


Prawa jako jedyny element nadwozia miała jakieś dziwne otarcia .


05.jpg


06.jpg


ZPki poszły do konkretnego szlifowania, a następnie epoksydowy podkład novola, a na to baza w kolorze "bronze gold" , następnie przykryta matowym klarem Troton Diabolic Mat.


07.jpg


Klameczki też wyszły ładnie, zużyłem ok 20ml bazy A381 ;).


08.jpg


09.jpg


Kółka już złożone, oponki Falken Azenis FK453 225/30ZR20+245/30ZR20 , oczywiście nie są to runflaty. Różnicy wysokości opony zupełnie nie widać bo 245 naciągnięte na 10 cali skutecznie zmniejsza swoją wysokość.


10.png


Założyłem IC z 335is (o tym kolejny wpis) a następnie udałem się na "chipa" do pobliskiej firmy ChiptuningLab . Sterownik zaprogramowany "na stole". Brak pomiaru mocy, wg tunera powinno być 175-180/390Nm. Ochłodzi się to może odwiedzę hamownie.


11.jpg


Do ładnych felg śruby kół też powinny być ładne - a takie miałem, poza śrubami zabezpieczającymi które lekko rdzewiały. Zostały ocykowane galwanicznie na czarno w pobliskiej cynkowni.

.

12.jpg


Niestety pękła mi przednia szyba i tu nie było półśrodków - wpadł komplet ori szyba + uszczelka. Szyba jest lepsza jak była bo ma przyciemniający szary pasek na górze :D


13.jpg


14.jpg


15.jpg


16.jpg


Niestety przytrafiła mi się nie miła awaria po kilkuset km przejechanych od zaczipowania auta. Śruby półosi poluzowały się , 2 wypadły zupełnie. Jedna z blaszek zabezpieczających śruby obcieła przewód hamulcowy i w efekcie straciłem hamulce- dobrze że stało się to przy prędkości ok 20km/h :o . Niestety jak wyczytałem - zdarza się takie coś po odkręcaniu śrub półosi . Mój błąd że przy składaniu posmarowałem te śruby lekko smarem. Dziwne że przejechałem ok 8 tys km i dopiero się to stało tzn poczułem tego efekt bo zapewne śruby było poluzowane już wcześniej - może zwiększony niuton po chipie sie do tego przyczynił.

Poszedł nowy komplet śrub z ASO, gwinty w flanszach odtłuszczone zmywaczem alkoholowym i dla pewności kropelka kleju do gwintów Loctite na każda ze śrub.


17.jpg


No i montaż roletek szyb tylnych ktore czekały już od stycznia. Jako że boczki z roletkami były z czarną skóra to trzeba było mocno pokombinować.


18.jpg


19.jpg


20.jpg


21.jpg


22.jpg


23.jpg


24.jpg


No i zaraz kaseta w roletką będzie wklejona w to wycięcie w boczku.

Jakby ktoś się zdecydował na taki montaż ...

Zalecam skrupulatne mierzenie wycięć po kilka razy bo jedna pomyłka i boczek idzie do kosza.


25.jpg


26.jpg


Mocowania haczyków roletek oczywiście nowe.


27.jpg


28.jpg


29.jpg


Włala :P .


Tym samym do full opcji brakuje mi juz tylko aktywnego tempomatu.


30.jpg


31.jpg


32.jpg


33.jpg


34.jpg


35.jpg


Tak to wyszło :).


37.jpg


Do tych felg trzeba mieć czyste wnęki kół i hamulce ogarnięte wizualnie bo inaczej jest kiszka ...na szczęście u mnie chyba nie ma ;). Felgi mają taki ażur że dałoby radę zmienić klocki bez zdejmowania kół :mrgreen: .


pozdrawiam

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
Jeszcze nie mam konkretnego planu ale wydaje mi się że z trudnodostępnych rzeczy potrzebuje tylko radar i manetke z ustawianiem dystansu tak ? bo kratka zderzaka i maskownica radaru to z ASO.
Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
Wygląda świetnie w tym kolorze splitterami i kołami , ekonomiczny zgrabny żonowóz ,pokażesz moją ex :) ?
Opublikowano
Jeszcze nie mam konkretnego planu ale wydaje mi się że z trudnodostępnych rzeczy potrzebuje tylko radar i manetke z ustawianiem dystansu tak ? bo kratka zderzaka i maskownica radaru to z ASO.

 

Jesteś pewien, że tylko tyle? Twoje DSC obsługuje ACC? Mnie się wydaje że nie. Jestem na tym samym etapie i moim zdaniem silniki 4 cylindrowe miały inne DSC niż 6 cylindrów. Mimo że na etk numery są te same to np w serii 1 LCI w dsc nie ma żadnej wzmianki o ACC. Możliwe, że w serii 3 jest inaczej.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Fajnie wyszły ci te felgi. O wiele są ładniejsze od oryginału.

Auto piękne, ale to już wiesz.

Benzyna zamiast krwi...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Żonowóz na 20 calach..... :mrgreen:

Jakby nie było każdą żonę można nauczyć, moja jeździ na 19 calach i daje radę!

Opublikowano
Jeszcze nie mam konkretnego planu ale wydaje mi się że z trudnodostępnych rzeczy potrzebuje tylko radar i manetke z ustawianiem dystansu tak ? bo kratka zderzaka i maskownica radaru to z ASO.

 

Jesteś pewien, że tylko tyle? Twoje DSC obsługuje ACC? Mnie się wydaje że nie. Jestem na tym samym etapie i moim zdaniem silniki 4 cylindrowe miały inne DSC niż 6 cylindrów. Mimo że na etk numery są te same to np w serii 1 LCI w dsc nie ma żadnej wzmianki o ACC. Możliwe, że w serii 3 jest inaczej.

''


Nie jestem pewien. Czy Ty już robiłeś jakieś konkretne próby montażu ??



jeszcze 3 sprawy a nawet 4:


01.jpg


02.jpg


03.jpg


04.jpg


05.jpg


06.jpg


07.jpg


08.jpg


ICek od 335i wpadł do dieselka. Jak widać ten ori z 318d to straszna malizna, ten z 35i jest objętościowo z 2x większy.


Miałem ori z 335is to założyłem :hyhy: Icek jak widać jak nowy, a moj ori od strony wylotu już puszczał troche oleju pomimo wymiany oringu na wylocie :znudzony: . Rura dolotowa założona ori od 320d 177 - wtedy dolot pasuje plug and play, 20d ma o 5-10mm większa średnice złączki na dolocie do IC jak 18d. Co do wylotu to tu historia w 18d i 20d jest identyczna bo rura jest identyczna ;) - za mała średnica ori złączki . Ja poradziłem sobie z tym w ten sposób że użyłem łącznika IC ktory w 335i(s) jest na wlocie do IC, rurke ori obciąłem i połączyłem oba elementy na opaske ślimakowa, sklejając dodatkowo elementy uszczelniaczem poliuretanowym. Można też przespawać (spawanie plastiku) wylot z ori coolera do tego z 335i ale chyba jednak wole takie rozwiązanie. Po przejechaniu ok. 2000km jest szczelnie i bez problemowo :hyhy: w końcu nie mam oleju pod wylotem z IC.

I świeży ICek ładnie wygląda przez kratkę w zderzaku :D :hyhy: .


09.jpg


Ten oto Pan którego tu widzicie na foto - popkas (kiler) z naszego forum zakodował mi w 318d :

-składanie lusterek z pilota

-dokodował halogeny do welcome light

-domykanie szyb

-uzyskał kod FSC a co za tym idzie do CICa wpadła najświeższa mapka Europe West 2019-2

-zakodował moduł MULF do auta bo był z nim problem że nie ściągał kontaktów z telefonu - teraz ściąga . :ok:


Polecam usługi tego Pana :super: .


10.jpg


W autku na ogół jeździ teraz foteli Recaro Young Sport który jest wg mnie ozdobą wnętrza - te kolory super mi się podobają :rotfl: . I te "uszy" :D . Sam bym sobie taki kupił tylko kilka razy większy :rotfl: .


68526276-523492888395004-8509477416320630784-n.jpg


Wczoraj taka równa liczba wybiła na liczniku - ledwo dotarte auto :D (przebieg silnika ok 120 tys km).


Auto mocno mnie cieszy swoim wyglądem, kolorem i wyposażeniem. Na daily jest idealne wg mnie, pali nie za wiele, nie zamula i cieszy moje oczy.

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
Co do ACC to na 99% musisz mieć inny układ dsc. Po zakodowaniu w LCI $544 z funkcja hamowania tempomat działa ale nie hamuje hamulcami. W ciągu miesiąca powinienem zmieniać dsc od 3.0, dołożę ldm i wrzucę radar. Zobaczymy co wtedy wyjdzie
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

01.jpg


Będąc na wakacjach w Niemczech udało się nabyć lekko używany zestaw H&R Cup Kit - czyli amortyzatory i sprężyny . Teoretycznie chyba -45/-35mm - coś takiego.


Chciałem jednak nieco większą glebkę, a że drogo nie było to wziąłem.


02.jpg


03.jpg


04.jpg


05.jpg


Niby tacy porządni i dokładni Ci Niemcy - a odbój amortyzatora też odwrotnie założyć potrafią :rotfl: . Podkładek osłonowych do łożysk w poduszkach też nie było wogóle :rotfl: .


06.jpg


07.jpg


08.jpg


Mam na sprzedaż tylne amorki Sachs pod Msuspension po roku i 15 tys km jakby ktoś potrzebował :P .


09.jpg


Na auto powróciły kultowe juz BBS CH 8,5+9,5 x 19 . Na tyle na foto dorzucony dystans 10mm na stronę (też H&R do kompletu ;) ).


Siadło tylko trochę więcej, góra 10-15mm w porównaniu do Eibach + Mpakiet. Przód prosi sie jeszcze 10mm niżej, tył za to jest idealnie.


10.jpg


13.jpg


W tym tygodniu olej w silniku wymieniam ;). 15 tys km pykło od lutego.


pozdrawiam

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano

Pięknie się prezentuje. E91 w dodatku lci to chyba najładniejszy touring jaki powstał. Jak wrażenia z większym ic ? Jakaś poprawa osiągów ?



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

01.jpg


Wspomniany wcześniej przegląd.


02.jpg


Jak tylko mam okazję to myje co popadnie :rotfl:


03.jpg


Filtr powietrza po 15 tys km jeszcze nie był taki tragiczny.


04.jpg


Profilaktycznie wpadła nowa pompa wody SKF (ori miała 236tys km na karku i lekkie luzy).


05.jpg


To samo tyczy się paska wielorowkowego - był jeszcze orginał z 2010r w stanie idealnym - długo zastanawiałem się czy go zmieniać :zdziwko: . Ten już raczej tyle nie posłuży.


Olejek w tle do skrzyni biegów - musze znowu zmienić simering wybieraka gdyż cieknie (robiłem to rok temu, tyle że simering poszedł nie OE BMW) - tym razem kupiłem uszczelniacz z ASO i czeka na montaż w styczniu.


06.jpg


07.jpg


08.jpg


09.jpg


10.jpg


Na zimę wpadły styling 225 w świeżym lakierku, obute w zimówki Michelin Pilot Alpin 4 - 225/35 + 235/35/19 :) bardzo mi się podoba ten zestaw. 235 ładnie leży na 9J. Tył dystans 12mm , przód 5mm. Jest super :super: .


11.jpg


12.jpg


Tydzień temu strzeliłem traskę 5600km do Francji. Auto spisywało się bardzo dobrze, spalanie z trasy 6.1l.


Turbo powoli ma dosyć (w 320d n47 regenerowałem je przy około 275 tys km) - tutaj mamy obecnie 242 tys km i słychać już lekkie gwizdanie/szumienie.


Korzystajac z okazji będzie mały upgrade - zakupiłem używane turbo z wersji 320d 177KM i jutro wysyłam je do Peruna na przegląd . A w styczniu montaż :) .


pozdrawiam

Piotrek

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
Przyjemnie sie czyta te twoje tematy :) Wszystkie prace wykonywane z należytą starannością i czystością :cool2: Zazdroszczę kontaktu od felg, w swojej też chętnie co miesiąc wrzucałbym nowe koło :lol: Autko wygląda naprawdę zacnie :mrgreen:
Opublikowano
jestes pewien ze te turbo pasuje?

 

Sławek twierdzi że pasuje z 177 a z 184 nie (ze 184 to pewnie do 318d po 03.2010 czyli n47n - inny nastawnik) ...a chyba zna się na rzeczy, tak :mrgreen: ?


Ze stylingami 225 na zimę to ma być znacznie dłuższa przyjaźń - na kilka sezonów :) bardzo mi pasuje ta felga. Na lato może ma kapkę za "małe jaja" ale na zimę jest super. A obuwie letnie też się ustatkuje w przyszłym sezonie (raczej :mrgreen: ).

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Dawno nic nie pisałem z braku czas- ale to nie znaczy że z autem nic się nie dzieje ;) jeździ i to nie tak mało, przez 1,5 roku od zakupu przybyło ok 45 tys km :) . Dbam jak mogę , od grudnia nawymieniałem się troche rzeczy ale same eksploatacyjne - nielicząc turbiny od wersji 177 która jak sie okazało założyłem troche niepotrzebnie.


01.jpg


Jedyny śnieg tej zimy.


02.jpg


03.jpg


W styczniu wziąłem się za montaż turba od 177 po świeżej regeneracji w Perunie - wydawało mi się że moja orginalna turbina szumi ale jak się póżniej okazało szumiała rolka paska :/ .


Pozatym nowe tarcze na tył Ate...


04.jpg


oraz klocki brembo do kompletu, tuleja pływająca na tył z lewej strony (złapała spory luz) oraz orginalny czujnik ciśnienia spalin gdyż systematycznie wyrzucał błąd (mimo to DPF wypalał się na szczęście).


05.jpg


06.jpg


07.jpg


Simering wybieraka który założyłem rok wcześniej niestety puszczał, więc wymieniłem go ponownie, tym razem orginał z ASO.


08.jpg


09.jpg


10.jpg


Ściągacz do tulejki pływającej który dorobiłem własnoręcznie na tokarce sprawdza sie idealnie :).


11.jpg


O tarcze trzeba zadbać odrazu jak są nowe ;) mój ulubiony nobiles termal.


12.jpg


13.jpg


Roźnice w turbach od 143 i 177 widać gołym okiem ;) nastawnik także zupełnie inny. Ale o dziwo wszystko pasuje w 100% plug ang play.


Podczas jazdy nie czuje różnicy , ale generalnie ja jestem nie czuły na 5 czy 10KM przyrosty.


14.jpg


15.jpg


Dalej coś tłukło przy hamowaniu, wydawało mi się że z tyłu....więc nowe tarcze tylne ate wysłałem na reklamacje, założyłem z tyłu stare stoczone - wibra przy hamowaniu dalej. Kierownica nie wibrowała, no może bardzo delikatnie, mimo wszystko zdecydowałem się na nowe ATE power disc na przód - zawsze chciałem mieć te tarcze, nie są jakieś mocno drogie a fajnie wyglądają i firma dobra :rotfl: .


16.jpg


Sprężyny gazowe bagażnika nie pracowały już idealnie, więc wpadły nowe Stabilusy - to samo co OEM.


17.jpg


18.jpg


Stukanie z tyłu dalej mnie prześladowało więc zmieniłem górne wahacze z obu stron - dostępne tylko kompletne Febi - to był strzał w "10" , wewnętrzne przeguby były mega mocno wybite a było to czuć dopiero po odkręceniu wahaczy od strony koła. Dla pewności i "do kompletu" zmieniłem także tuleje pływająca z prawej strony bo Lemforder kosztuje tylko raptem ok 40zł.


Diagności na 2 stacjach diag. rozkładali ręce....jak coś z tyłu w E9x stuka to naprawdę ciężko dojść.


19.jpg


20.jpg


Dostałem zwrot za tarcze ATE które w sumie to już sam nie widziałem czy były krzywe czy jednak nie, ale że z tyłu miałem 19,5mm ogryzki które po stoczeniu dalej biły to tym razem kupiłem Textary.


I w końcu nastało gładkie hamowanie :hurra: .


21.jpg


22.jpg


Splittery były lekko wymęczone od kamieni z drogi - i montażysty kuchni który podczas przenoszenia szafek u teściów wlazł mi nogą na splitter :przestraszony: :mur: . Na szczęście tragedii nie było.


Splittery to dla mnie najfajniejszy dodatek jaki można założyć do M-pasztetowego E90/1 więc muszą być zadbane ;) osobiście nigdy żadnym o nic nie zahaczyłem ani zderzakiem ani splitterem przez przeszło 40 tys km jazdy na obniżeniu z H&R Cup Kit - moja żona także więc zrywam stereotyp o tym że kobieta nie może jeździć z takimi gadżetami :rotfl: .


23.jpg


No i rolka napinacza paska która powodowała szum udający ocierający o muszlę wirnik turbiny :zalamany: .


24.jpg


25.jpg


Po zimie standartowo dla mnie umyłem podwozie, wszystkie wnęki kół i komorę silnika aktywna pianą i gorącą wodą z myjki - niestety zachowały mi się tylko zdjęcia PRZED :luka: :suchy: .


26.jpg


27.jpg


Nadwozie wyglinkowane, felgi zimowe domyte Tenzi Alux - mega polecam ten środek, bierze wszystko, te wszystkie "krawawe felgi" to śmiech i imitacja środka myjącego przy nim :super: .


28.jpg


29.jpg


Po kilku dniach sezonowania lakieru akrylowego na splitterach wypolerowałem je :cwaniak: .


30.jpg


31.jpg


32.jpg


34.jpg


35.jpg


36.jpg


Jakies 10 dni pojeździłem sobie na stylingach 437 OEM z M4 :ok: . Niby troche festyniarski jak dla mnie design/kolory ale na aucie wyglądało to spoko - może dlatego że były mocnawe naciągi - felgi 9 i 10J a papcie 225/35 i 235/35 michelin PSS :super: . Z tyłu jeszcze 12mm dystansu i super się to pasowało z błotkiem i zupełnie nic a nic nie tarło.


37.jpg


38.jpg


39.jpg


Kolejną chwilę jeżdze na Forgestarach CFV5 pożyczonych z mojego 335is, które pewnie w czerwcu oddam do iski ;) jak tylko ją skończe.


Niby 2 razy nie wchodzi się do tej samej wody ale szykuje sobie powoli na chwilę znowu 20tki ZP.06 - tym razem w nowszej wersji z czarnymi tabliczkami "deep concave(...)we perform passion" ;) wtajemniczeni więdzą o czym piszę. Wpadnie na to pasek gumy 235/30 co przy tym profilu i 10J naprawde robi się paskiem ;) . Ale to powoli spokojnie, chwilę pojeżdze i pewnie wróce do 19tek które naprawde nie robią już na mnie wrażenia jeśli chodzi o ewentualny dyskomfort czy to zimą czy latem.


40.jpg


Rodzina E91 LCI sie nam powiększa ...dojdzie teściowe 325d TiAg z M57 pod maską i w ori M-pasztęęęę ;) także 02.2010r jak nasz Lemansik, więc ostatni miesiąc upychania starego dobrego M57 pod maskę jakiegokolwiek E90.


41.jpg


Auto osobiście sprowadziłem z Niemiec - trafiło się niespodziewanie 3.0d w Mpaszteciku od prywatnej osoby za dobrą monetę to stwierdziłem że kupię, miało być do sprzedaży ale że teściu stwierdził zupełnie niespodziewanie że chce od nas odkupić to auto więc aktualnie je dopieszczam i mam nadzieje że zaprzyjaźnią się :super: . Opcja raczej z tych fajniejszych :cwaniak: - panorama, CIC pro, pompowane czarne skóry, keyless, 2x PDC, dekory glacier (rybia łuska), bixenon skrętny itd. W sumie teścia wcześniej nie podejrzewałem o sympatię do BMW bo od 17 lat jeździ Renault (w tym od 10 lat tą samą Meganką) ale kiedyś podobno przejechał się naszą 318d i stwierdził że fajne auto.


Mi osobiście E91 LCI też nie chce się znudzić - muszą być xenony, musi być m-pakiet i dla mnie wtedy jest to naprawdę kot jako daily car :).


PS. Przepraszam za kiepskie zdjęcia auta, to mi niestety słabo wychodzi .


pozdrawiam

Piotrek

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.