Skocz do zawartości

320 D m47 cieknące wtryskiwacze czy to możliwe ??


wiciu1919

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Ogólnie nie wierze to co widze auto pracuje normalnie nie ma błedów a wtyski mokre od ropy i to 3 sztuki czwartego nie widze dobrze ale raczej suchy

Czy my miał ktos przypadek ze rozszczelnił sie wtryski CR ??

Nie jest to wyciek przelewów , poci sie poniżej cewki ale też nie leje jakos mocno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Prawdopodobnie wtryskiwacze nie są dokręcone wystarczającym momentem.Zdemontować wtryski, oczyścić gniazda wtryskowe, wymienić mosiężne pierścienie uszczelniające wtryskiwacze, dokręcić wtryski odpowiedni momentem po ok.1000km sprawdzić skorygować moment dokręcenia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie wtryskiwacze nie są dokręcone wystarczającym momentem.Zdemontować wtryski, oczyścić gniazda wtryskowe, wymienić mosiężne pierścienie uszczelniające wtryskiwacze, dokręcić wtryski odpowiedni momentem po ok.1000km sprawdzić skorygować moment dokręcenia.

 

Nie nie to nie możliwe podkładką miedzy wtryskiwaczem i gniazdem w głowicy to moga lecieć spaliny albo sadza.

U mnie czuc paliwo , najbardziej obawiam się że rozszczelnił sie wtryskiwacz ale czy to jest mozliwe ??

Mam troche nadzieje może wystarczy rurki dokręcić , przelewami na pewno nie sączy się

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze


Nie nie to nie możliwe podkładką miedzy wtryskiwaczem i gniazdem w głowicy to moga lecieć spaliny albo sadza.

Mylisz się, właśnie paliwo ropka.

Niekiedy przy większej nieszczelności jak dodatkowo dobrze ciśniesz potrafi zalać całe gniazdo wtryskiwacza ON-em.

W poprzednim N47 miałem tą przypadłość i nie tylko ja z tego forum-poczytaj,częściej zaglądaj :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jak to jest fizycznie mozliwe ?? Wydług mnie nie mozliwe .

Podkładka miedziana między głowica a wtyskiwaczem uszczelnia wtrysk miedzy komora spalania żeby nie uchodziłą kompresja . Wtryskiwacz podaje tylko mgiełkę która sie spala i zamienia w spaliny . Dlaego nie potrafie pojąć jak moze sie tam wydostać paliwo w postaci ciekłej skoro jest nie dość że bardzo rozpylone to spalone ??

CZytałem włąsnie na tym forum że nawej ak wypaii podkładke to sie zaraz uszczelnia nagarem ( problem z wyciągnieciem wtrysku) . Widziałem ekstrmalnie wypalone podkładki to słychac było pufanie jak uchodziała kompresja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ale jak to jest fizycznie mozliwe ?? Wydług mnie nie mozliwe .

Podkładka miedziana między głowica a wtyskiwaczem uszczelnia wtrysk miedzy komora spalania żeby nie uchodziłą kompresja . Wtryskiwacz podaje tylko mgiełkę która się spala i zamienia w spaliny . Dlaego nie potrafie pojąć jak moze sie tam wydostać paliwo w postaci ciekłej skoro jest nie dość że bardzo rozpylone to spalone ??

Nie wiem jak to możliwe, nie jestem inżynierem silników spalinowych. Mogę się tylko domyślać na tyle na ile pozwala mi moja wiedza. Prawdopodobnie w wyniku nieszczelności utraty kompresji korekta wtrysków zwiększa skutecznie dawkę paliwa. Podobny proces zachodzi zwiększenie dawki paliwa podczas wypalania DPF-a niekiedy ropa wstanie ciekłym spływa do miski olejowej. Zapewne słyszałeś o "zwiększeniu poziomu oleju" przy problemach z wypalaniem DPF-a ta zwiększona dawka paliwa też jest dostarczona tylko przez wtryskiwacze.

Tak jak Ci napisałem sam i nie tylko ja doświadczyłem takiej sytuacji.Rozumiem Twój tok rozumowania. Pytałeś, odpowiedziałem i tyle.


CZytałem włąsnie na tym forum że nawej ak wypaii podkładke to sie zaraz uszczelnia nagarem ( problem z wyciągnieciem wtrysku) .

Bzdura,mało że nie uszczelni to dłuższa eksploatacja może spowodować ubytek wżer w gnieździe głowicy na styku z podkładką uszczelniającą na skutek ciągłego systematycznego przepuszczania kompresji - spostrzeżenie niestety również z autopsji. Jeżeli dostanie się już nagar pod mosiężną podkładkę to nie jest w stanie uszczelnić, jak pierścień mosiężny przepuścił to jak nagar uczelni. Ciśnienie sprężania w dieslu to ponad 20at, a co dopiero bardzo wysokim ciśnieniu podczas spalania mieszanki, żaden nagar nie uszczelni takiego ciśnienia . Jeżeli następowałoby samo uszczelnienie to po co tyle ludzi włącznie zemną naprawiało tą nieszczelność,samo to najczęściej coś się psuje nie naprawia :wink:

Problem z wyciągnięciem wtryskiwacza występuję gdy zgromadzi się nadmierna ilość nagaru na końcówce wtryskiwacza,ta część wtryskiwacza nie uczestniczy w uszczelnieniu.

Byłbyś chyba pierwszym na forum któremu ciekłyby wtryskiwacze i to co najmniej trzy jednocześnie.

Życzę owocnej naprawy, napisz co było przyczyną :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego pisałem czy jest to możliwe , poniewąz mam z najmłodszych lat stycznoś z dieslami ale nie takimi tylko typowo cięzkimi o solidnej konstrukcji i nie raz uszczelniałem podkładki pod wtryskiem i objawy były inne najczęściej dzwiękowe

Ale teraz tak sobie myśle w CR jest właśnie wypalanie DPF czyli lanie paliwa w eter ale ja nie mam fabrycznie DPF jest jeszcze coś takiego jak dawka dopalająca .

Na razie żandych kroków nie podejmuje widze że poci sie tez odmy może opary oery oleju moczą wtrskie będe obserwował.

Na pewno są dobrze po dokrecane a tym co na szybko wyczytałem o podkładkach to mieli luźne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No właśnie, miałeś do czynienia ze starymi Dieslami gdzie wtryskiwacze działały inaczej i na innych ciśnieniach, stopnie sprężania też inne. Tutaj wystarczy mała nieszczelność i spod wtrysku leci paliwo. Przy okazji wymienić oringi na przelewach.
3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będe obserwował dopiero co kupiłem auto . Do tego widzię nie wielki wyciek z odmy , plus to że korek oleju blisko wneki na wtryski i jak ktoś z bokiem poleje to tam wleci

Według tego co wyczytałem o zasilaniu paliwa CR to takie cos wystepuje w pojazdach z DPF ja nie mam tego i moge mieć jedynie dawke dopalajacą

Ale nawet jak leci z pod podkładek to musi być bardzo brudne czarne to paliwo .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Siemka, zauważyłem, że gdy dodam ostro gazu, można wyczuć zapach ropy, zobaczyłem że mam mokre wtryskiwacze. Nie wiem czy to wina tych miedzianych podkładek pod wtryskiwaczami czy przewodów, a może samych wtryskiwaczy. Dodam, że nie brakuje mu nocy i nie dymi mocno z rury.W załączniku są zdjęcia tych wtryskiwaczy. Miał ktoś podobnie ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W Mojej e60 miałem taki sam problem w sumie teraz w E90 mam to samo to miedziane podkładki pod No i gumowe pomogły plus do tego jeden z wężyków się sączył czasami ciężko zobaczyć więc musisz dokładnie sprawdzić góra-dół boki czy jest suchy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

U mnie E91 320d 10/2007 chyba to samo 4 zalane (daj bóg żeby pompka nie była do wymiany, albo same wtryski)... Dużo zabawy z wyjęciem i uszczelnieniem tymi miedziankami? W Tisv2 od cholery zabawy idąc ich instrukcją, ma ktoś ze sklepu OEM nr części, niekoniecznie do E91, po kategoriach sobie znajdę. Jeszcze dokręcenia, ani wężyków nie sprawdzałem, widać że brudne/czarne dookoła, nie ma tego NIBY super dużo, ale jednak. W kabinie nie śmierdzi, kopcić nie kopci tak żebym zwrócił uwagę na to, ale jak auto stoi odpalone to z tyłu za wydechem czuć że gryzie w nos. Nie wiem czy to można razem powiązać.



Edit. Do tego trzepie autem rano/po kilku dniach stania, napięcie ładowania w BC 9.00, wahanie 14.0-14.5 czasami 14.6, przy rozruchu skok do 10.5. Czekam na kabel do INPY może więcej coś powie.



20201017-164458.jpg

20201017-164437.jpg

20201017-164425.jpg

20201017-164413.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.