Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam potrzebuję pomocy ze swoją bunią która ma uszkodzone serduszko, rocznik 2008 2.0d. Auto ma problem z pracą na zimnym mocny klekot i silnik wpada w wibracje, mechanik mówił, że może być to luźny tłok w każdym razie grubsza sprawa, nie wiem czy warto jest bawić się w remont tego silnika czy zrobić swapa do 3.0d. Jeżeli chodzi o koszta to chciałbym się zmieścić do 12 k z tym swapem. Czy jest to osiągalne, jaki silnik wybrać ? Gdzie mogę zrobić swapa profesjonalnie w okolicach lubelskiego ? Dzieki z góry za wszystkie wskazówki bo już mnie głowa boli od myśenia o tym aucie początkowo chcialem sprzedać ale kupujący kłócili sie o takie kwoty że wolę to auto zrobić dla siebie na glanc niż oddać za bezcen.
Opublikowano

W tej kwocie zmiescisz sie na sto procent. Pamietaj ze jak kupisz silnik to wymien w nim rozrzad przed wsadzeniem :) .

Sprawdz czy masz DSC+ bo takie powinno byc przy r6.

Do wymiany:

Silnik,dde,cas,kluczyki musza pasowac do dde i cas.

Jezeli masz dsc to zmiana na dsc+ .

Skrzynia biegow i dyferencjal jest tez inne manual jak i automat.

Pozniej ogolne kodowanie auta i gratulacje masz 330d.

P.s.

Na koniec hamulce do wymiany na wieksze ale od biedy z 2.0d tez moga byc jezeli nie starczy budzetu.

Opublikowano
Pochwalony! Kolego pewnie wszystkie mechaniczne rzeczy można wymienić i skompletować 330d. Natomiast nie wiem co zrobisz z innym rozstawem osi. Wersje 3 litrowe bmw mają o 2 cm większy rozstaw osi niż 2 litrowe (aby zmieścić silnik). Pytanie czy to kwestia długości wahaczy czy też punktów mocowań zawieszenia w podłodze. Pomierz sobie wszystko dokładnie zanim pójdziesz tą drogą.
Opublikowano

Nie wiem czy się zmieści, zależy jeszcze jaki silnik n czy m.

Z tego co się orientuję to sam słupek sensowny m57 to koszt ok. 5/6k, a gdzie reszta?

Opublikowano
Dodatkowo weź pod uwagę, że kiedyś będziesz to auto sprzedawał. Pewnie nie dostaniesz tyle kasy co za serie bo większość woli "nie grzebane", nawet jeśli można dzięki temu mieć cos lepszego.
Opublikowano

Traktowalem ten temat jako zart i juz mialem napisac w stylu zeby od razu wsadzic M3.

Kolego robienie swapa to proszenie sie o klopoty. Zalozmy ze uda Ci sie ustalic wszystkie niezbedne czesci potrzebne do wymiany i je zakupic, skad bedziesz mial pewnosc ze dzialaja? Zanim to poskladasz gwarancja rozruchowa minie i zostaniesz z rozgrzebanym samochodem. Nie mowiac ze zawsze zos sie znajdzie niekompatybilnego. Nie znam sie na telepaniu silnika, ale wiele osob tutaj powinno pomoc w ustaleniu co jest z nim nie tak.

to nieprawda, że ten bigos zaszkodził
Opublikowano
Traktowalem ten temat jako zart i juz mialem napisac w stylu zeby od razu wsadzic M3.

Kolego robienie swapa to proszenie sie o klopoty. Zalozmy ze uda Ci sie ustalic wszystkie niezbedne czesci potrzebne do wymiany i je zakupic, skad bedziesz mial pewnosc ze dzialaja? Zanim to poskladasz gwarancja rozruchowa minie i zostaniesz z rozgrzebanym samochodem. Nie mowiac ze zawsze zos sie znajdzie niekompatybilnego. Nie znam sie na telepaniu silnika, ale wiele osob tutaj powinno pomoc w ustaleniu co jest z nim nie tak.

 

Jestem tutaj bo potrzebuje jakiejś wskazówki co robić jeżeli masz jakąś propozycję to wysłucham :) choć domyślam się, że sugerujesz aby po prostu naprawić ten silnik. I taką możliwość zacząłem własnie ostatnio rozważać, gdyż stwierdziłem, że jednak nie wiem czy jestem gotowy na różne "problemy" które mnie na drodze spotkają i problematyczność takiego swapa. W kwestii naprawy, w aucie ewidentnie jest słyszalne cykliczne uderzenie przy pracy na zimnym silniku, po rozgrzaniu auta zależnie od temperatury otoczenia po paru minutach głośne uderzenia ustają. Jeżeli miałbym naprawiać silnik kwestia tego ile musiał bym w to włożyć ktoś się orientuje ? No i druga kwestia jakbym miał robić ten silnik to chciałbym podnieść moc na te 177 koni, bo jest to wersja 143, czy jest to tylko kwestia oprogramowania czy coś więcej trzeba w aucie zrobić :). No i kolejna kwestia naprawa, gdzie mógłbym zrobić to auto u kogoś kto ma pojęcie na ten temat, okolice Lubelskiego wschodnia polska, świętokrzyskie, mazowsze, łódzkie, zawsze można podjechać ale żeby było to zrobione jak trzeba.

Opublikowano

Żadnych swapow.

Rób na oryginał.

Możesz tez kupić Anglika na czesci :P


PS .Swapy to proszenie sie o kłopoty

MADE IN PRL

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.