Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry wszystkim , jako że od jakiegoś czasu montuje już pompy wtryskowe CP4.2 z silnika N57 do silnika N47 pozwoliłem sobie na napisanie tego postu

Dużo słyszałem kiedyś że w n47 brakuje paliwa i osiągnięcie wyników w okolicach 300KM jest możliwe tylko z zastosowaniem wydajniejszej pompy wtryskowej , zagłębiłem się trochę w temat i udało się , a że nie jestem zwolennikiem teorii : Wszyscy mówią a nikt nie widział to przedstawię kilka zdjęć jak to wygląda w realu :cool2:

http://s5.ifotos.pl/img/201803301_qwxqxha.jpg

http://s5.ifotos.pl/img/201803301_qwxqxxn.jpg

http://s5.ifotos.pl/img/201803301_qwxqxxq.jpg


Wiadomo że pompa CP4.2 jest prawie dwa razy wydajniejsza od stosowanej w N47 CP4.1 i dużo mniej podatna na "zmęczenie" ( pompy z n47 z pierwszych lat produkcji nie trzymają ciśnienia , auto zapala jezdzi ale przy jakiś ingerencjach w program zaczynają się problemy np. ciśnienie zadane 2000bar a pompa bije max 1780bar i błąd odcięcie spadek mocy itp. ...

Tak wygląda CP4.2 na silniku n47


http://s5.ifotos.pl/img/201803301_qwxqxep.jpg


http://s2.ifotos.pl/img/201803301_qwxqxen.jpg


http://s5.ifotos.pl/img/201803301_qwxqxes.jpg

Czyszczenie zaworów w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa , modyfikacje mechaniczne

Montaż pompy dwutłokowej z N57 do N47 to już robimy

Pompy wtryskowe do n47 sprzedaż montaż ,...

Pompy Walbro 450 bezkoszowe do N54 N55 sprawdzone na naszych projektach obsługują 500+ KM

Opublikowano

I dalej żeby nie być gołosłownym przedstawiam wykresy na ogarniętym przeze mnie secie do 300KM dla N47


http://s5.ifotos.pl/img/123d-2945_qwxqxww.jpg


http://s2.ifotos.pl/img/bmw-e82-1_qwxqxws.jpg


Te auta to już trochę jadą :cool2:

Czyszczenie zaworów w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa , modyfikacje mechaniczne

Montaż pompy dwutłokowej z N57 do N47 to już robimy

Pompy wtryskowe do n47 sprzedaż montaż ,...

Pompy Walbro 450 bezkoszowe do N54 N55 sprawdzone na naszych projektach obsługują 500+ KM

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Opisz coś więcej o tym secie z wykresu. Jakie turbo + inne modyfikacje. Ile najwięcej udało Ci się wycisnąć z 118d N47 143km?

 

Hej , sety z wykresów to ori biturbo + ori wtryski piezo poliftowe 123d + Intercooler + pompa PC4.2 to wystarczy w 123d na podejście pod 300KM :D


Mnie osobiście udało się zrobić 118d na 228KM / 466Nm , ori turbo garett 1749 przerobiony na 1852 wtryski z f10 530d elektromagnetyki + intercooler , pompa wtryskowa ori 118d . Ale wiem co zrobić na podejście pod 260KM w 118d , mam rozpracowane już dużo wydajniejsze wtryski i pompę , w 118d jest bardzo mała sprężarka i pasowało by ją wymienić na coś większego :D


wykres mojej 118d

228jpg_qwanxhe.jpg


ale są już dostępne dużo bardziej wydajne sety :cool2:

Czyszczenie zaworów w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa , modyfikacje mechaniczne

Montaż pompy dwutłokowej z N57 do N47 to już robimy

Pompy wtryskowe do n47 sprzedaż montaż ,...

Pompy Walbro 450 bezkoszowe do N54 N55 sprawdzone na naszych projektach obsługują 500+ KM

Opublikowano
w 123d wydech bez zmian? a dpf? :)

Wydech ori , - DPF :)

Można zrobić wydech na jednym tłumiku , 123d oryginalnie nie ma ostatniego tłumika tylko dwa przelotowe .

Czyszczenie zaworów w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa , modyfikacje mechaniczne

Montaż pompy dwutłokowej z N57 do N47 to już robimy

Pompy wtryskowe do n47 sprzedaż montaż ,...

Pompy Walbro 450 bezkoszowe do N54 N55 sprawdzone na naszych projektach obsługują 500+ KM

  • 9 miesięcy temu...
  • 1 rok później...
Opublikowano
Witam jako że Mam 123d po sofcie i padła mi pompa zastanawiam się nad modyfikacja , czy pompa z n57 pasuje bez przeróbek w otwór po n47 bo gdzieś na forum wyczytałem ze mogą rozbić się otwory , dziękuje za odpowiedz
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Hej, może w tym wątku ktoś ogarnięty rozwieje moje wątpliwości. Teoria mówi, że pompa CR ma tylko zapewnić ciśnienie i wydatek a resztę (czasy, kąty, itd) załatwiają wtryski. Po co w takim razie przy wymianie rozrządu w N47/B47/N57 trzeba ustawiać pompę na znak i to przy wale przestawionym o 45st względem GMP?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Skad masz info ze pompe ustawia sie przy wale 45° względem GMP?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
rozumiem, ze taka pompa pasuje do n47 143km. czy wymiana pompy zwieksza wydajnosc oryginalnych wtryskow czy trzeba tez wymienic wtryskiwacze na pizo? czy po wymianie pompy konieczne jest zrobienie nowej mapy czy dziala p&p a dopiero pozniej mozna pobawic sie w podnoszenie mocy?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z manualna. Jak założysz przykręcisz blokadę wału do zakładania dolnego łańcucha to masz przestawiony wał o mniej więcej 45st od GMP.

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f11-525d-xdrive-tou/repair-manuals/11-engine/11-31-camshaft/1VnYmie8FV

Cos zle tam czytasz o tym 45°. To jest procedura odkracania pompy, nigdy sie jej nie stosuje. Pompe CR, na znaki, ustawiasz zawsze przy GMP na 1szym. Teoretycznie, mozesz ja ustawic jak sobie chcesz i bedzie zawsze chodzic. Pompa CR to zwykly tloczek. Ustawia sie ja na znaki aby dluzej wytrzymal lancuch rozrzadu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pompę ustawiamy na znakach,a wał 45 stopni po zwrocie tłoka za GMP - to jest ustawienie dla pompy,a ustawia sie to, aby po zgaszeniu silnika, pompa zatrzymała sie w stanie spoczynku.Aby ustawić wał wzgl zaworów cofamy wał do tyłu w położenie GMP.

Faktem jest iż teoretycznie pompe można ustawić jak się chce i bedzie zawsze chodzić ,ale w pompie oprócz tłoczka znajdują sie sprężynki i jeśli pompa będzie się zatrzymywać np w stanie max ugniotu na spężyne ,to żywot pompy znacznie się skruci...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panowie, co wy tu piszecie. Pompe finalnie, zawsze ustawia sie na znak przy TDC. 45° jest tylko do odkrecania i zalozenia blokady walu. Jesli zmieniasz rozrzad i blokujesz silnik, dol jest na TDC, gora na blokadzie a pompa na znaku. Tak samo nalezy ustawic po wymianie. Nie ma zadnego przesuniecia pompy od znaku.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Do montażu pompy CR stosujesz blokadę 114320 -to ona ustala 45 st po zwrocie tłoka-demontujesz koło dwumasowe a w jego miejsce montujesz blokade.

Do montażu górnego łańcucha stosujesz trzpień blokujący 115320 i tu już sie blokujesz o koło dwumasowe.

Tak jest i taką właśnie instrukcję wymiany rozrządu przedstawia BMW

Napisałeś że teoretycznie można ją usawić jak się chce i będzie pracowała - no i pełna zgoda.Bedzie,bo musi,dlatego wcześniej napisałem po co się ją ustawia...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja nie stosuje zadnych blokad. Jak zrobisz tego dziesiatki, robisz na pamiec. Pompa cr ustawiana jest na tdc, koniec z tymi ksiazkowymi wywodami, nie wnosza nic w temacie. Cp4.2 mozna stosowac jak mocno bawisz sie w tuning silnika, osiagi 250ps+, wtedy "zwykla" nie daje juz rady (wiedza z internetu, nigdy nie testowalem/montowalem).
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pora najwyższa żebyś je zaczął stosować,bo teraz już wiesz co ona ma na celu...

Innaczej jest gdy robisz coś nie teges ale niświadomie ,a innaczej gdy robisz to świadomie-Twoja decyzja

To nie są książkowe wywody-te informacje znajdziesz nie tylko i internecie ale też w programach warsztatowych które mają właśnie pomagać a nie uczyć...

Kolega pytał co ma na celu przesuniecie wału przy ustawianiu pompy?

Odpowiedź otrzymał wiec wiadomość coś wniosła do tematu...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Widze ze nadal nie rozumiesz, przesuniecie walu jest tylko do zdjecia kola z pomy. Po wymianie lancucha pompa wraca tam gdzie byla. Mozna robic z blokada, mozna bez, to nie istotne. Ile razy mam to pisac?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wszystko rozumiem bo teraz sie ze mną zgodziłeś,gdzie post wcześniej temu zaprzeczyłeś,twierdząc że pompę ustawia się na TDC ( GMP )

Teraz ja zaprzecze sobie żeby było sprawiedliwie-da sie tą akurat operacje przeprowadzić bez blokady jeśli się robi to już któryś raz z koleji...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pompe ustawia sie na TDC :D Kurcze no. Cofasz jedynie, jesli chcesz, ja tak nie robie, aby bylo latwiej zmienic lancuch, w TDC pompa jest na scisnieciu. Ja nie cofam walu, reczne ja ustawiam bez blokad.
Opublikowano

Korzystając z tak dobrego wątku chciałem wspomnieć że znalazłem wiele postów że zamiast oryginalnej pompy z N47 poleca się włożenie nowszej z B47 która pozbawiona jest wad i ma wyższe ciśnienie o 200 barów (1800 vs 2000).

Czy ktoś może się wypowiedzieć na ten temat lub ma jakieś doświadczenia?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale tu by się musieli wypowiedzieć ci ,którzy twierdzą ze pompa w N47 jest wadliwa-ja jestem osobiście odmiennego zdania...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Korzystając z tak dobrego wątku chciałem wspomnieć że znalazłem wiele postów że zamiast oryginalnej pompy z N47 poleca się włożenie nowszej z B47 która pozbawiona jest wad i ma wyższe ciśnienie o 200 barów (1800 vs 2000).

Czy ktoś może się wypowiedzieć na ten temat lub ma jakieś doświadczenia?

Przelecialy mi gdzies posty iz pasuje bez problemow.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.